[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul


sab

Sa intelegem ca toate  cele 30 de trenuri sunt necesare doar M5 (13 pentru tronsonul noui inaugurat si 17 pentr Eroilor-Iancului )?

Xenos

Probabil vor fi mutate dupa nevoie, ca pana avem noi M 5 tronson central...

AndreiB

Optiunea pentru cele 17 e valabila in perpetu sau are o limita de timp?

sab

@Xenos
Mai degrabă nu vor fi comandate pana nu avem M5 tronson central, cred ca acesta este si sensul întrebării lui AndreiB

Xenos

Dar daca le-ar comanda am scapa definitiv de IVE si s-ar putea mari si intervalul de circulatie pe M 2, nu?

In plus, in perspectiva extindem M 6 nord, deci si acolo e nevoie....

AndreiB

M5 nu are alt sistem de semnalizare (mai avansat) fata de restul retelei? E backwards compatible pentru a permite trenurilor noi sa ruleze pe alte magistrale?

PS: de IVA nu scapam pe M4 pana nu se schimba Dimetronic, probabil la prelungirea spre sud si/sau inaugurarea M6. Dar trenurile noi pe M5 ar permite intoarcerea BM pe M1/3, eliminand operarea cu IVA acolo.

Xenos

De bun simt ar fi sa faca macar M 6 si M 4 central-sud cu aceeasi semnalizare ca si M 5 si sa schimbe si semnalizarea pe M 4 existent, cam la asta ma gandesc.

AndreiB

As adauga resemnalizarea M2 dupa reparatiile planificate. Ideal ar fi ca toata reteaua sa aiba aceeiasi semnalizare pentru a permite interoperabilitatea.

sab

Problema este cum am spus, nu construim altceva intre timp, nu avem de ce sa comandam trenurile suplimentare. Si asa cele 13 trenuri pentru segmentul existent al M5 mi se par cam multe.
Daca ne uitam in urma, pentru celelalte magistrale era vorba de alte trenuri. Parca se vorbea initial de vreo 50 trenuri noi, acum sunt 30 si inteleg ca sunt strict pentru M5.

Xenos

Discuţia riscă să meargă în gol, dar atrag atenţia asupra faptului că aceste trenuri se încearcă de vreo 6 ani să fie cumpărate. Din raţiuni pragmatice, decât să porneşti altă licitaţie, mai bine valorifici şi opţiunea acelor 17 trenuri în plus - şi apoi, dacă mai e cazul, faci altă licitaţie pentru restul liniilor care se vor construi.
Oricum, de acord cu AndreiB, ideal ar fi ca toată reţeaua să ajungă la acelaşi sistem de semnalizare, sau, zic eu mai modest, măcar M 2 şi M 4 - 6.

AndreiB

Gandind in perspectiva de cascada:

1. Daca avem 13 trenuri pe M5 frecventa va fi dubla ca in prezent si probabil suficient (3min la ora de varf) pana la deschiderea M5 central, god knows when.
2. Daca reusim sa resemnalizam M2 inainte de a deschide M6, cred ca are sens sa comandam atunci cele 17 trenuri pentru a creste frecventa pe M2 (o sa necesite upgrade la cateva trenuri existente pentru ca 17 nu ajung pentru M2) si a muta cateva CAF-uri pe M1/M3.
3. Dupa ce se deschide M4/M6, probabil ca o sa trebuiasca o comanda de trenuri noi. Daca planificam lucrurile bine, putem face o comanda care sa coincida cu deschiderea M5.2, cand reteaua se va apropria de forma sa "finala" - pana la inceperea M7.
4. Am putea avea atunci M5 predominant cu Alstom, M2 si M6 predominant cu trenurile comandate pentru deschiderea M6 si Bombardier/CAF alocate pe M1/M3 (eventual cu o naveta Dristor 2-Crangasi, care sa ofere un interval uniform de 3min sau 1.5min la ora de varf (pe segmentul central M1/3 si M2).
5. Dupa ce deschidem M7 probabil trenurile Bombardier se vor apropria de sfarsitul duratei de viata, necesitand o comanda noua mai mare.

subway

Conform tuturor socotelilor 17trenuri nu ar fi suficiente pentru M2 mai ales daca ar trebui sa circule la un interval de urmarire mai redus.

AndreiB

@subway

Nu se poate instala semnalizarea noua si pe CAF-uri ca sa circule in regim mixt pe M2?

subway

Instalarea unui alt signaling gen CBTC pe M2 nu are sens decat la pachet cu reabilitarea infrastructurii.