News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

[B] Trenurile de metrou

Started by Ionut, September 16, 2011, 03:59:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


voicul


tonică

Am dat sa caut și eu cum arata modelul acesta și din 10 articole prin presa noastră, fiecare prezenta o poza cu un model diferit 😲 Care e de fapt cel licitat?

TibiV

Este vorba de trenuri Metropolis - 30 de trenuri cu cate 6 vagoane.
Dar se pare ca au multe versiuni, la 5.500 de vagoane vandute in toata lumea...

https://www.alstom.com/our-solutions/rolling-stock/metropolis-continuously-improved-serve-cities
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tonică

La general citisem despre metropolis și despre faptul ca va fi personalizat, mai relevant fiind caroseria din otel inoxidabil dar credeam ca în licitație s-a hotărât un anumit model, nu?

sab

@tonică
Nu există o poza cu modelul pentru București. El va fi definitivat dupa cerințele Metrorex, asa cum se menționează în articole. Ce se stie sigur este ca va avea caroseria din inox.

Ionut

Citez din memorie (discutie de peste un an de zile cu un sef de pe M5): trenurile vor avea perioada de proiectare de 6 luni. Nu mai tin minte exact perioada, e drept, dar e de ordinul lunilor de zile. L-as intreba pe Adrian Rosca, dar e in silentio stampa (definitiv, cred). Ori poate stie Subway.

subway

#187
Important e ca se va semna in sfarsit contractul. N-am memorizat cu atentie caietul de sarcini pe termenul de proiectare, ar trebui sa se gaseasca pe SEAP. Probabil ca nu difera cu mult fata de licitatiile precedente.
Important nu e termenul de proiectare ci termenul de livrare, la asta se aplica penalitatile de intarziere.
Nu cred ca ne putem astepta la o perioada foarte scurta de proiectare si de aprobare a modelului, poate doar daca Alstom s-a pus pe treaba inainte de a avea un contract semnat, oferta trebuie personalizata la cerintele Mrex, probleme grele cu incadrarea la greutatea pe osie iar caroseria sigur trebuie reproiectata pentru respectarea cerintelor de gabarit specifice metroului nostru.
Fiind model nou mai trebuie si aferizat...
Asteptam publicarea deciziei de atribuire ca sa aflam oficial si pretul.
P.S.
Graficele de implementare din CS sunt cerinte minimale, graficele anexa la oferta devin anexa la contract si obligatie legala contractuala, asa ca ar trebui sa mai asteptam un pic...
Probabil ca dupa semnare si emiterea ordinului de incepere Mrex si MT vor trebui sa comunice aceste lucruri...

Earthchild

Alstom ar trebui să aibă expertiză în colaborarea cu Metrorex după livrarea Bombardierelor in 2002.

subway

#189
Doar daca folosesc resursele de personal Bombardier ceea ce inca nu pare a fi cazul pentru ca local au cam disparut.

Sorinus

Mai lamuriti-ma o data de ce se iau trenuri noi ptr M5, dar pe M4 se lasa IVA? Stiu ca semnalizarea e diferita, dar nu se pot adapta cateva trenuri noi la semnalizarea de pe M4? La ce frecvente sunt pe M4, chiar si la ora de varf, nu cred ca sunt mai mult de 5 trenuri in circulatie.

sab

Nu, sistemul de siguranța de pe M4 este altfel, unul invechit, iar IVA a fost adaptata pentru el. Nu are rost sa cumperi trenuri noi si sa le echipezi pentru sistemul de pe M4, este irosire de bani. Solutia este sa aduci sistemul de siguranța la anul 202x si sa cumperi apoi sau simultan trenuri noi.

Sorinus

Ceea ce nu prea se merita, pana nu extind M4. Are sens.

subway

S-a semnat contractul de trenuri noi cu Alstom!
Vivat!

TibiV

Oficial:

Quote
02.12.2020
Informam ca astazi, 02.12.2020, Metrorex si Alstom Transport S.A. au semnat contractul ce are ca obiect achizitia de "Trenuri noi de metrou destinate pentru Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Iancului".
Contractul are o valoare de 103.244.383,49 euro, echivalentul a 490.503.741,52 lei fara T.V.A. si este finantat din Bugetul de stat si credit de la Banca Europeana de Investitii.
Durata contractului pentru cele 13 trenuri este de 30 de luni de la semnarea acestuia.
De asemenea, contractul mai prevede pe lânga cele 13 trenuri si posibilitatea achizitionarii suplimentare a inca 17 trenuri.
Noile trenuri achizitionate vor circula pe Magistrala 5, pusa in functiune cu calatori in luna septembrie a acestui an, si vor asigura totodata imbunatatirea conditiilor de transport cu metroul.

http://www.metrorex.ro/_read660-1
Mama proștilor este mereu gravidă... :)