[CJ] Infrastructura feroviara urbana Cluj-Napoca

Started by vasile.baciu, August 18, 2015, 11:42:44 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Boc a zis de 17 km. Vezi mai sus. Si costul de 100 milioane pe km e real, cam atât costă. Vezi mai sus ce am zis eu despre M5. Tu citesti ce se scrie pe thread?

alexV

da mai, chill, emoji ala de mai sus ar fi semn de gluma :)
is la curent cu threadul si declaratiile pe subiectul asta. nu vad rostul pentru nervi pe orice subiect.

Ionut

Cand lumea crede ineptii si promisiuni fanteziste, in ciuda dovezilor contrare coplesitoare, cred ca am si eu dreptul sa ma enervez. Si mai cred ca am dreptul sa spun raspicat si TARE cand vad ineptii, promisiuni fanteziste si minciuni. Asa cum fac de ceva ani buni de zile. Poate o sa fie si oameni care o sa vada dincolo de minciuni si mizerii. Si, poate, doar poate, poate asa tara asta va mai avea o sansa.

StefanCelMare

Ionuț, eu am menționat că metroul nu se poate face cu o guvernare de anii 80.
Clujul nu poate face asta singur, are nevoie de sprijin de la nivel central.
Sunt de acord că este o fantezie la momentul actual.
12 ani ar fi realist într-o țară civilizată.
PS - Termenul 2030 apărea în alte articole pe subiect apărute prin presa locală.

Bogdan_Cluj

Legat de metrou:
Ieri Boc a spus intr-o emisiune radio:
- sper ca in 10 zilesa lansam caietul de sarcini , "un pas necesar pentru a putea avea peste 10-20 de ani metrou la Cluj"
-- care sunt costurile
-- care e schema de finantare
-- care sa fie rutele

link direct la discutie: https://www.facebook.com/ziuadecluj/videos/255329221851712/?t=1734

Ionut

Despre ce tren metropolitan e vorba? Parca am mai auzit, dar nu stiu detalii. Ma lamuriti, va rog?




Corina Creţu consideră că regiunea Ardealului este ,,campioană în atragerea banilor europeni", lucru care se datorează spiritului antreprenorial. ,,Vă asigur de tot sprijinul meu până în ultima zi a mandatului european pentru că avem nevoie disperată de proiecte noi pentru a nu pierde aceşti bani care sunt alocaţi României. Am vorbit cu domnul Boc despre proiectul trenului metropolitan pentru Cluj. Luni voi fi la Oradea, avem un proiect de moderrnizare a oraşului, vom inaugura podul peste Criş în valoare de 5 milioane de euro.", a mai spus Corina Creţu.

Mediafax

ladposta

cateva informatii despre trenul metropolitan aici: https://clujeuropean.com/2016/11/05/tren-metropolitan/ cu update in iulie si in octombrie

Bogdan_Cluj

^
Cu mentiunea ca in linkul de sus este doar o analiza a mea (care nu sunt specialist).

Totusi, din ce am auzit recent in discutiile din presa (in special interviurile video ale lui Boc si Tarcea - vezi aici - https://clujeuropean.com/interviuri-video/ si CTRL+F "tren") cam aia e ideea. S-a vorbit (ultima interviu parca al lui Boc) chiar si despre noua ramura catre Gilau cu tunel pe sub Hoia, dar aia in faza II, faza I fiind utilizarea actualei infrastructuri cu urmatoarele aspecte:
- reabilitare gari si halte de pe traseu (Bontida-Nadaselu/Garbau)
- creearea unei companii publice de transport metropolitane
-- achizitionarea de material rulant


Pun aici harta facuta de mine, pana gasim una semi-oficiala de la primarie:


Ionut

Incep iar discutii despre infrastructura feroviara metropolitana in Cluj, asa ca fac un thread dedicat ca sa nu le mai poluam pe restul.

Ionut

Nu mai comentez povestea cu metroul ca mi se ridica tensiunea.




Emil Boc anunţă asocierea cu 7 comune pentru trenul metropolitan, ce va fi integrat cu metroul

Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat, miercuri, asocierea cu 7 comune limitrofe municipiului pentru realizarea de studii de prefezabilitate, fezabilitate şi de impact de mediu în vederea introducerii trenului metropolitan, primarul Emil Boc anunţând că proiectul va fi finanţat din fonduri europene. Emil Boc a declarat, miercuri, în şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, în care s-a aprobat acordul de asociere, că trenul metropolitan va fi integrat cu viitorul metrou din municipiu.

"S-a aprobat acordul de asociere pentru realizarea, în parteneriat cu comune limitrofe municipiului Cluj-Napoca, a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi de impact de mediu pentru introducerea trenului metropolitan pe traseul Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. Trenul metropolitan este un proiect integrat cu metroul din interiorul municipiului Cluj-Napoca, astfel încât în afara oraşului să avem un tren de suprafaţă, in interior să avem metrou, iar după ce iese din Cluj să-l conectăm cu linia de cale ferată existentă, pentru dezvoltarea culoarului de nord al oraşului. Ne propunem ca în ianuarie 2019 să scoatem la licitaţie studiile de prefazabilitate şi fezabilitate, pentru a putea obţine chiar din acest exerciţiu financiar bani europeni pentru tren", a spus Boc.

"Viitorul se pregăteşte acum, dacă nu ne preocupă soarta viitorului Clujul vom ajunge peste câţiva ani în imposibilitatea de a mai continua dezvoltarea şi asigurarea unei mobilităţi urbane de calitate în municipiu. Coroborat cu centura metropolitană se impune şi proiectul trenului metropolitan care dă o şansă de modernizare şi dezvoltare şi pentru partea de mobilitate şi pentru cea de creştere economică a întregii zone şi ajută şi la o dezvoltare durabilă a transportului din zona municipiului Cluj-Napoca, prin reducerea numărului de maşini şi a poluării. Neimplementarea unui astfel de transport va avea un impact negativ puternic, materializat prin creşterea, în continuare, a traficului rutier în Cluj-Napoca, aspect care va duce la congestii, la creşterea emisiilor de noxe, a zgomotului", a subliniat edilul Clujului.

Emil Boc a precizat că din analizele preliminare sunt şanse mari ca aceste cheltuieli cu realizarea studiilor plus cele privind achiziţia de material rulant şi altor echipamente necesare trenului metropolitan să fie achiziţionate inclusiv din fonduri europene. O discuţie pe marginea trenului metropolitan a fost purtată recent la Cluj-Napoca de Emil Boc şi comisarul european pentru dezvoltare regională, Corina Creţu.

Mediafax

bacovia

^
Trecem pe calmante. Auzi la ei, tren metropolitan :))

elphax

#26
este o idee buna, adica de ce sa faca doar un semi-metrou/tren usor pe raza orasului de la vest la est cand poate sa incerce un metrou/tren mai lung. ar fi cea mai buna solutie pentru cei care fac naveta din comunele periurbane in oras.
dezvoltarea rezidentiala cea mai mare e in Vest - Gilau si Floresti
dezvoltarea industriala tot mai mare la Est - platformele de la Jucu
daca o duce pana la Bontida e perfect si pentru Electric Castle
;)

ce vad eu azi ca si problema este infrastructura existenta a CFR. Azi trenurile fac minim 45 de minute de la Cluj (Nord) la Bontida
R-4094
Cluj Napoca (05:35) - Cluj Napoca Est (05:43) - Dezmir hc (05:47) - Apahida (05:53) - Apahida h (05:59) - Jucu (06:08) - Jucu de Jos hc (06:12) - Rascruci hc (06:17) - Bontida (06:22)

bacovia

Daca vroiau sa faca, faceau de mult - cel putin din Baciu pana in Apahida/Jucu/Bontida. Inclusiv conexiunea la aeroport, unde au pierdut fondurile europene pentru conexiunea la calea ferata.

Ionut

Pornind de la declaratiile astea de acum cateva zile de la CM POIM, va rog sa discutam despre dezvoltarea infrastructurii feroviare urbane din zona Cluj-Napoca.

@frunzaverde
Te rog dezvolta aici ideile tale despre ce am discutat noi doi.

Sunteti invitati cu totii sa va dati cu parerea. :) Voi duce ideile voastre la ARF, CFR si probabil ca se va auzi de propunerile noastre inclusiv la Comisie/autoritatile europene. Sa vedem ce iese.

Bogdan_Cluj

In 2016 mi-am imaginat si eu un tren metropolitan. Stiu ca atunci cred ca tot frunzaverde (sau nenea-hartia?) mi-a explicat cum e cu costurile la tunel si cu diferenta de nivel.

Pun aici schema, sunt curios cat de "aproape de adevar" am visat :)



Nivelul de trafic calatori, extras din PMUD:


Traficul feroviar, extras din PMUD:


Profil teren Baciu - Floresti (pe sub padurea Hoia):





Textul initial din 2016: https://clujeuropean.com/2016/11/05/tren-metropolitan/