Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 18 Guests are viewing this topic.

voicul

Nu prea cred ca se va grabi statul sa semneze inainte de CAB, pentru ca ... CNAIR si chiar si: UMB e mai avantajata sa amane acest 2 santiere.

goldorak

Si daca (prin absurd din punctul meu de vedere..) CAB da dreptate turcilor sau chinezilor ce se intampla : se anuleaza total licitatia (deci trebuie totul reluat de la capat => ar fi infernal => inca 2 sau 3 ani de lalaiala juridico-administrativa!!..) sau este fortata CNAIR sa declare un alt castigator cu care se semneaza contractul si poate in sfarsit sa inceapa santierul?

horatiu.cosma

Legea 101/2016:

Art 58 (2)Instanţa de judecată constată nulitatea absolută totală/parţială a contractului/actului la aceasta şi dispune repunerea părţilor în situaţia anterioară, în conformitate cu prevederile art. 1.254 alin. (3) din Legea nr. 287/2009, republicată, cu modificările ulterioare, în următoarele cazuri:

e)contractul a fost încheiat înainte de primirea deciziei de soluţionare a contestaţiei de către Consiliu sau de către instanţă sau cu nerespectarea deciziei de soluţionare a contestaţiei.

(3)Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul în care instanţa consideră, după analizarea tuturor aspectelor relevante, că motive imperative de interes general impun menţinerea efectelor contractului, aceasta dispune, în schimb, sancţiuni alternative, după cum urmează:
a)limitarea efectelor contractului, prin reducerea termenului de execuţie al acestuia; şi/sau
b)aplicarea unei amenzi autorităţii contractante, cuprinsă între 2% şi 15% din valoarea obiectului contractului, cuantumul acesteia fiind invers proporţional cu posibilitatea de a limita efectele contractului, conform dispoziţiilor lit. a).

(4)La aplicarea sancţiunilor alternative prevăzute la alin. (3), instanţa are în vedere ca acestea să fie eficiente, proporţionate şi descurajante.

(5)Acordarea de despăgubiri nu reprezintă o sancţiune alternativă adecvată în sensul prevederilor alin. (3).

(6)În cazul încălcării dispoziţiilor privind termenul legal de aşteptare prevăzut pentru încheierea contractului, instanţa decide, după analizarea tuturor aspectelor relevante, constatarea nulităţii absolute totale/parţiale a contractului/actului adiţional la aceasta şi dispune repunerea părţilor în situaţia anterioară sau, dacă este suficient, dispune sancţiuni alternative, precum cele prevăzute la alin. (3).

Art. 58^2
În situaţia în care autoritatea contractantă a încheiat acordul-cadru/contractul de achiziţie cu respectarea deciziei Consiliului sau a hotărârii judiciare de soluţionare în primă instanţă a contestaţiei, eventualele despăgubiri stabilite de către instanţă, în conformitate cu prevederile prezentei secţiuni, în sarcina autorităţii contractante vor fi suportate din bugetul acesteia.

goldorak

Dar deocamdata nu a fost semnat nici un contract, concurentii UMB au atacat o decizie administrativa de RESPINGERE a discalificarii UMB. Deci dupa interpretarea mea, ei vor sa IMPUNA discalificarea UMB. Intrebarea mea este : ce vor de fapt ei sa castige :
- se fie reloat totul de la capat (cu noi oferte eventual)?
- sau sa fie declarati ei direct castigatori? (eventual sa se reevalueze ofertele lor actuale, UMB fiind exclusa)

Horatiu, scuza-ma, dar nu prea inteleg cum s-ar putea aplica in cazul de fata articolele de lege pe care tu l-ai citat..

cristi767

Procedural, când anulezi un act administrativ, se repun lucrurile în situația dinaintea emiterii acelui act. Aici nu s-ar putea decât cu anularea actelor subsecvente (mă gândesc eu, decizia prin care s-a constatat, după ce s-a respins acea cerere de descalificare, că UMB sunt câștigători). Instanța nu ar putea să stabilească ea un câștigător direct ci ar trebui să se reia procedura din punctul în care s-a constatat că un act nu a fost emis cu respectare dispozițiilor legale și a fost anulat.

mike_85

Probabil ca e convenabil si pentru UMB sa împingă semnarea pentru sfârșitul anului, începutul anului viitor.
Asa in 2021 termina Bacău si Rădăuți, avansează pe lotul 2 si se apuca de A3 si A0. Par suficiente lucruri de făcut pentru 2021.
Si in 2022 se apuca si de lotul 3 si 4.



hefaistos

UMB a luat o cârcă de lucrari, inclusiv pe A3 unde are de hamalit la sapatura cât încape. 3 5 luni de amanare a semnarii nu-l încurcă dar nici nu-l ajuta semnificativ.  Este vorba de suprapunerea unor lucrări mari pe următorii ani. Le urez succes.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

horatiu.cosma

E supărare mare în UMB, ar fi vrut acuma să se ocupe de proiectare și în ianuarie să intre la decopertat și dorosol cu cei de la Mithras, practic exact operațiunile de pe CraPi2, cu un an decalaj. Pe Bacău și Rădăuți în 2021 o să mai rămână câțiva la măturat, A3 și A0 fără exproprieri și ordin de începere nu prea pot începe. Sunt totuși niște etape specifice în viața unui proiect și e bine să ai mai multe proiecte în diverse stadii, ca să menții active echipele pe fiecare operațiune în parte și să le rotești între proiecte. O să înceapă 2021 cu 95% din trupe pe CraPi2, nu e nici cel mai bine, nici cel mai rău, bine măcar că au unde să lucreze.

paullie

Pai n-o fi bine dar sa intre pe CraPi in forta ca am facut o medie si le iese cam 2% progres pe luna. Daca e sa termine "la timp" (desi pot sa o lungeasca ca nici acum nu este liber de orice problema traseul) va trebui sa dubleze progresul.

danielCD

Asta e. Nicio întârziere nu e bună dar măcar se vor concentra cu toate forțele în 2021 pe CraPi2. Eu de-abia aștept să le urmăresc progresul. În plus, câteodată, e mai bine să ai niste momente de pauză, de analiză. Îi așteaptă niște proiecte mari și cred că e bine pt ei să își eficientizeze și mai mult operațiunile. Vor avea timp mai mult să se organizeze. Bine măcar că au câștigat atâtea proiecte importante.

hefaistos

@horațiu.cosma o sa fiu rautacios, dacă sunt asa de siguri ca vor câștiga, adică concurenții vor pierde în justiție, de ce nu se apuca de proiectare?
:D
Cred ca pana la urma la UMB a mers treaba în ultimii ani, ma refer la contracte câștigate, deci n-au motive a se plânge.
Și o merita.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

horatiu.cosma

^
Proiectarea înseamnă în primul rând studii din teren, că nimeni nu poate ghici în stele care sunt caracteristicile terenului pe care urmează să construiască, așa încât să proiecteze soluțiile tehnice în consecință. Și fără contract semnat, e ilegal să intri la oameni pe teren cu forezele geo, cu arheo, deminare, topo, etc.

^^
Am râs bine la asta cu "e mai bine să ai niște momente de pauză". UMB nu ar fi de aceeași părere, în condițiile în care trebuie să plătească vreo 15 milioane lunar pe salarii.

archaeus

La ce nevoie are tara asta de infrastructura, mai e mult pana cand UMB nu va mai putea plati salarii.

naivu

Poate subcontracteaza UMB de pe la Aktor cat timp nu au front de lucru pe DX12 loturile 3 si 4  :D

hefaistos

Chestia cu proiectarea în avans era o gluma rautacoiasa. Orba aia, sa nu-i lăudăm prea mult ca li se suie la cap
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.