Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

perfidus

Nici o miscare azi in teren, mai sunt vreo doua utilaje amarate vizibile din DN. Daca asta inseamna rapid...
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cristi5

Poate cineva sa sumarizeze ce ACuri exista si ce ACuri sunt "imimemte"... Sa le punem pe harta proiectelor

razvan96

#1457
Ce avem pana acum:

T1 (Tirrena):AC pe sector 3 (km 10+000-17+700) din 05.07.2019 (a fost din 2 etape obtinuta, am pus data etapei a 2-a);Valoare totala lucrari:~155 mil RON
T2 L1 (UMB):AC pe km 30+640-36+200 fara portiunea dintre km 30+940-30+960 valabila din 28.06.2019 (a fost din 2 etape obtinuta, am pus data etapei a 2-a);Valoare totala lucrari:~95.5 mil RON
T2 L2 (UMB):AC pe km 36+200-37+050, km 40+410-44+160, km 52+574-57+550 valabila din 02.07.2019 (a fost din 2 etape obtinuta, am pus data etapei a 2-a);Valoare totala lucrari:~154 mil RON

Dupa cum se stie, etapa 1 a presupus niste AC-uri "de fatada".                 

simplex111

Care este ultima varianta de traseu pentru expresul Craiova-Pitești? Tot aceea de pe harta pe care o afișați la începutul topicului?


simplex111

Da, mulțumesc pentru harta. Vad ca mari modificări fata de varianta inițială nu sunt. Din cauza conexiunii proaste cu centrul Craiovei, al Balsului și Slatinei, expresul care se va construi este de mica utilitate locuitorilor din cele trei orașe. Cum majoritatea mașinilor de pe actualul drum național dintre Craiova și Slatina sunt de Dolj și Olt asta înseamnă ca noua sosea va sta goala cu excepția zonei Spinei-Ganeasa care acționează ca o centura ocolitoare a Balsului și pădurii Sarului.

Slatina - Bals: expresul util doar intre Ganeasa - Mirila, Branet.

Slatina - Craiova: expresul bun doar pe Ganeasa - Spineni.

Craiova - Bals: expresul inutil.

alin2pas

Păi tocmai acesta e scopul DX-lui, să scoată traficul din centrul orașelor. La Craiova dacă se ieșea cu DX-ul mai la sud (în zona intersecției DN65 cu centura sud) ar fi asigurat o legătură mai bună, dar ar fi ieșit într-o zonă deja aglomerată și ar fi dublat DN65 pe o porțiune. Prin modernizarea străzilor Toamnei și Teilor se asigură o legătură bună cu centrul Craiovei. Din Balș poți ajunge din orice loc la DX în maxim 4 km, iar din Slatina se poate ajunge la DX prin 3 variante, două pe DN65 și una pe DJ 546, DX-ul trece pe la marginea orașului. Nu cred că este vreun oraș din acestea atât de important, încât să fie nevoie să treacă autostrada prin tunel pe sub centrul orașului, cum este în Boston. Te-ai uitat să vezi ce legături au la autostradă Timișoara și mai ales Cluj-Napoca? Din Timișoara trebuie să mergi pe un drum cu o bandă pe sens și foarte aglomerat prin Dumbrăvița sau să ocolești prin Remetea Mare (distanță cuprinsă între 14 - 20 km din centru), iar din Cluj-Napoca trebuie să treci prin Florești până la Gilău pe un drum deosebit de aglomerat sau să mergi până după Turda.

simplex111

La Craiova trebuie sa ajungi la Aeroport și de acolo o iei pe centura pana la Drumul Express. Este un ocol și o complicație nemaipomenita care obliga mașinile, ce pana azi mergeau pe bulevardul Calea București și își continuau voiajul în linie dreapta, sa o ia pe centura adică sa vireze la 90 grade, și sa se mai și întoarcă ceva. Pai mai bine mergi drept înainte și intri pe Express la Spinei.
Unii vor încercă sa ajungă din centru la Expres pe Strada Gării sau Păltiniș după care pe străzi sătești dar asta ar mari enorm aglomerația din centru, Strada Gării fiind deja saturata.

Cel mai bine făceau doar sectorul Spineni-Ganeasa care are traseu bun și totodată te scutește de traversarea Balsului unde se crează, la orele de vârf, aglomerație, urmând ca apoi sa se gândească o legătură mai eficienta cu strada Calea București, un bulevard la care se lucrează dinainte de 1970 și singura intrare - ieșire viabila din Craiova către est.

Tocmai ca noul expres face aceeași greșeală ca autostrăzile de lângă Cluj și Timișoara. Craiova se alătură celor doua orașe din Transilvania-Banat care au acces greu la drumul de mare viteza din apropiere.

Daca la Slatina și Bals expresul are un traseu acceptabil, intre Bals și Craiova tronsonul nu este bun. Trebuia sa continue la sud de actualul drum național iar apoi sa se intersecteze denivelat cu acesta într-un nod la Aeroport. S-a vrut însă o varianta ieftina, prin camp plat, care va avea costuri mari pe viitor trebuind practic creat un nou bulevard, cu demolări masive care sa unească centrul Craiovei cu locul unde expresul atinge șoseaua de centura. 

carutasul

E bun pentru cei care vin pe DN6 dinspre Filiași

perfidus

#1464
De cate ori am ocazia voi readuce in discutie necesitatea de a se completa capatul din est al acestui DX cu un nod la Ghercesti, cu legatura la giratoriul de unde pleaca DN65F - Centura de Sud.



Elaboratorul SF-ului, sau altcineva mai recent, a avut in vedere la un moment dat varianta nodului de la Ghercesti, deoarece apare pe o harta din PMUD al Municipiului Craiova.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

nitz

Nu ar putea fi facuta o astfel de legatura din fonduri locale / regionale, cum se intampla de exemplu cu legatura Oradea la Autostrada Transilvania?

alin2pas

Dacă se vrea, se poate. Oradea e în aceeași țară cu Craiova, sunt aceleași legi. La anul sunt alegeri locale și generale, poate apare un interes în acest sens la administrația locală.

paullie

#1467
Quote from: simplex111 on July 17, 2019, 08:44:53 PMDaca la Slatina ...... expresul are un traseu acceptabil,  ......

Nu prea.

1. Pentru slatineni nodul cu DN65 este inutil ca sa iesi/intri spre/dinspre Craiova. Inseamna un ocol de 11 km. Ca sa nu mai zic ca daca vrei sa intri, in giratoriul ala se va face ditamai hora cu traficul Pitesti -> Craiova.

2. Intersectia cu DJ 546. Acolo in zona este TOATA industria din Slatina. (Mai putin Electroliza dar culmea ca asta nu genereaza prea mult trafic de marfa fiindca nu exporta lingouri de Al si in plus alumina de la Tulcea cam 90% vine pe CF) In rest, produse finite de Al, Fabrica de tevi, Fabrica de cabluri plus megafabrica Pirelli toate acolo se varsa intr-un DJ amarât cu 1 banda pe sens si care arata cam rau. Deci pe bucata aceea de 2,5-3 km de la intersectie pâna la giratoriul de la Steaua o sa fie permanent crima si pedeapsa.

Later Edit

Si mi-am adus aminte de intersectia cu DC13 catre Piatra-Olt. Complet inutila daca nu se face un pasaj peste CF. In situatia actuala de la acea intersectie trebuie sa faci un ocol de 9 km ca sa ajungi cu masina la gara Piatra Olt.

simplex111

Cineva care este din Slatina sigur ca știe mai bine ca mine cât de bine gândit sau util este traseul expresului în zona capitalei județului Olt.
Totuși fraza aceasta: "Pentru slătineni nodul cu DN65 este inutil ca sa ieși/intri spre/dinspre Craiova. Înseamnă un ocol de 11 km. Ca sa nu mai zic ca dacă vrei sa intri, în giratoriul ala se va face ditamai hora cu traficul Pitești -> Craiova." nu o înțeleg prea bine. Care nod? Cel dintre Bistrița Noua și Piatra Olt? Daca un slătinean se duce la Craiova (prea multi nu am văzut) sau mai degrabă un Craiovean la Slatina ar folosi intersecția dintre expres și DJ 546?

paullie

#1469
Da scuze, am fost neclar. Ma refer la nodul de dincolo de Slatina (Valea Mare) catre Pitesti.
Quote from: simplex111 on July 19, 2019, 11:53:07 AM
Daca un slătinean se duce la Craiova (prea multi nu am văzut)
Oho, sunt o groaza.
Quote from: simplex111 on July 19, 2019, 11:53:07 AM
sau mai degrabă un Craiovean la Slatina ar folosi intersecția dintre expres și DJ 546?
Da