News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

#30
+1 Oprita7
Intradevar 500 de lei gasesti daca ai o masina EURO 4.

Mai punctez ceva: EURO 4 sunt deja si cateva sute de masini hybrid !!!

Cine isi va schimba masina la EURO 5 probail o va face ca vrea sa isi schimba masina sau chiar iubeste natura.


dr4qul4

Sunt destul de multi care au o masina doar de dragul a o avea. De multe ori fiind vorba de a 2-a masina. Sau de un harb folosit foarte rar. Dar daca parcarea si impozitul te costa 120 lei/an, de ce sa nu o pastrezi?
2-300 euro in plus pe an s-ar putea sa ii faca pe multi sa se gandeasca daca au nevoie de acea masina.
Totusi, eu am impresia ca motivele nu sunt doar "eco". Ultimele decizii luate par a aduce avantaje firmelor care ofera masini electrice/hibride spre inchiriere dar si celor care vand astfel de masini (parcare scumpa pt restul si gratis pt ei, acum si taxa de poluare).
Nu e un lucru rau. Dar sper sa nu aflam ca au existat "stimulente".
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Oprita7

#32
Nu cred asta, piata inchirierii de masini e inexistenta in Bucuresti iar piata electricelor hibridelor nu are nicio tangenta cu posesorii de euro3 si chiar euro4. o masina euro4 costa 2000-3000-5000 hai maaaxim vreo 7000 daca vbim de vreun seria5 sau e klass. cine are in posesie o masina de 2000-3000-5000 nici nu viseaza la buget de hibrida electrica.  e ca si cum le-ai zice alora de se duc la costinesti de ce nu se duc in maldive :D

sper sa nu treaca proiectul cel putin in forma asta, e de departe cea mai deplasata chiar si dintre cele propuse.

sa mai zic cat de idioata este si masura de a da in 25 octombrie o taxa care sa intre in 1 ianuarie 2020?  da bai nene cu 1-2 ani inainte sa aiba omul timp sa isi vanda masina sa isi faca niste planuri.

eu sunt de acord cu interzicerea  totala sub euro3 in centru.
mai departe, despre taxa anuala platibila de toata lumea:

pentru euro3 as baga o taxa maricica daca vbim de diesel  (2000 lei pe an astfel incat sa il faci pe omul ala sa isi schimbe masina). la benzina as baga-o la jumatate sau chiar la sfert (nu sunt expert in ecologie dar din vagele mele cunostinte cu dieselu e marea problema benzinarele nu contribuie asa tare)

pt euro4 nu as baga nimic de acum ci as baga taxele de mai sus dar peste 2-3ani. adica sa fie o trecere treptata, ala cu euro3 diesel da polueaza mult, trebuie sa facem ceva cu el dar lasa-l sa isi cumpere un euro4 nu il forta sa isi ia euro5 din prima.

*si cu euro5 astea avem alta discutie la diesel euro5 toate au dpf (filtru de particule). asta se infunda intotdeauna (dupa 150-200-250.000km) moment in care romanul nu il schimba (costa 700-800-1500 EURO) si il anuleaza. O masina euro5 cu dpf anulat polueaza mai mult decat un euro4, scoate niste gaze de "te ustura ochii" in spatele ei. fum nu scoate foarte mult  dar e un miros de te termina. va dati seama incurajam dieseluri euro5 dar toate vor ajunge mai devreme sau mai tarziu cu dpf anulat...de rasul plansul.

*atentie ca in ultima varianta se plateste taxa pentru orice zona a Bucurestiului. Sunt zone in Bucuresti unde nu e asfalt, au oamenii wc in curte, nu e lumina, ne mananca cainii vagabonti pe strada dar tu primarie iei banii pe poluare domne......(nu ca problema nu ar fi reala dar....nu stiu daca e momentul)

*atentie si ca masura se aplica tuturor masinilor sub 5 tone. deci platformele auto, dubitele cu materiale de constructii, cele care aprovizioneaza diferite magazine, cele cu care buticarii isi cara marfa sau aia la piata isi cara zarzavatul...la revedere cu ele, multe sunt foarte vechi se incadreaza la euro1, euro2 maaaxim euro3.

dr4qul4

Cred ca nu vezi imaginea de ansamblu.
O firma care trebuie sa-si reinnoiasca flota sa (zicem 100 de masini) se va gandi 2 ori inainte de a achizitiona 100 de Toyota Corolla (sa zicem). Diferenta intre benzina si benzina hybrid (la aceleasi dotari) este de 4-5000 euro. Acum taxa pentru euro 6 este 0, dar masinile se amortizeaza in minim 5 ani, asa ca va ajunge sa plateasca o taxa pentru euro 6. Mai apoi avem consumul mai mic pentru hybrid si peste astea mai adaugam si parcarea gratis. Parcarea costa 100-200 euro/luna in Bucuresti. Atunci cand decontezi, nu cauti locuri gratis. O lasi chiar si la 10lei/h.
In plus, firma isi poate face reclama ca fiind eco-friendly.

Si poate fi o alternativa si pentru e-taxi. Sunt destul de multe Priusuri si Honde Insight la 6-7000 euro. Au intr-adevar 9-10 ani, dar nici ce aducem la pret de chilipir nu e mai nou. Parca nu suna atat de rau Prius/Insight hybrid cu GPL. Si urmeaza si Dacia hybrid cat de curand.

Am si o intrebare legata de Ford Puma mild hybrid: daca nu ar fi euro6, ar fi scutit de taxa? Adica se ia in considerare mild-hybrid ca fiind hybrid?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AlexxC

In opinia mea ,a pune interdictii doar pe zona centrala nu este o solutie...doar mutam poluarea din centru la periferie de parca "aia de la periferie nu e si ei oameni?",nu meritam sa respiram aer curat in mod egal? O diferentiere la nivel de alocare fonduri exista deja intre nord-sud/centru-periferie; o interdictie de acest fel trebuie aplicata in mod egal pretutindeni, altfel se va accentua si mai tare "discriminarea" resimtita in anumite zone .
O propunere corecta ar fi taxarea progresiva,diferentiata si decalata GPL/Benzina/Motorina in functie de norma euro incepand cu 1 ian 2020 urmand a fi majorata anual cu un procent prestabilit:
-motorina fara dpf sub euro5-majorare anuala a taxei cu 40%/ euro 5 20%....euro6 10%
-benzina sub euro4- majorare anuala 20%/euro4 10%...euro5 5%...etc
-Gpl se taxeaza doar daca masina este mai veche de 15 ani

Exemple tarife pentru 2020 ce ar trebui majorate incepand cu 2021:
-motorina sub euro5 fara DPF:800ron, euro5 300Ron, euro6 200ron
-benzina sub euro4: 500ron, euro 4 300ron , euro 5 150ron....etc
-GPL mai vechi de 15 ani: 200ron/an.

Am incercat sa propun tarife si majorari proportionate cat mai corect.Un astfel de model ar putea fi standardizat si preluat de toate orasele peste 100.000 loc din tara.


kitsune

^^ dacă va scrie în certificatul de înmatriculare "hibrid", va avea beneficiile. Asta depinde de cum va fi omologarea de serie.

^probabil că s-au gândit că centrul e cu o densitate de mașini mai mare, deci poluare mai mare față de periferie. Cu toate că ar fi trebuit să ia în calcul și arterele principale și zonele de trafic jam (unde se poluează cel mai mult, motoarele funcționând la regimuri parțiale).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#36
Azi se discuta la PMB de Oxigen.

Presa scrie pe masura: "toata masinile sub EURO 5 platesc sa circule in B", dar de fapt este doar un cerc in care trebuie sa platesti si de fapt unele masini nu platesc deloc!

Concluzia este ... o sa aflam!

-------

L.E. A inceput cu dreptul :

Gabriela Firea propune amânarea taxei ,,Oxigen" pentru mașinile Euro 4 pentru 2021

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/gabriela-firea-propune-amanarea-taxei-oxigen-pentru-masinile-euro-4-pentru-2021-1205888

-----

Si final - se introduce taxa:

Proiectul vinietei Oxigen a fost aprobat: Maşinile non-Euro, 1 şi 2, interzise în Capitală din 2022, iar Euro 3 interzise din 2024

,,Se introduce un nou articol, după articolul 8, articolul 9, începând cu data de 1.01.2022, accesul autovehiculelor în Municipiul Bucureşti cu norma de poluare non-euro, Euro 1 şi Euro - 2 este interzis, şi de asemenea, articolul 10, începând cu data de 1.01.2024, accesul autovehiculelor cu norma de poluare Euro 3 este interzis", se arată în amendamentul propus de consilierii ALDE.

Un alt amendament, propus de Gabriela Firea, prevede ca vinieta să se aplice pentru Euro 4 din 2021, nu de la 1 ianuarie 2020, aşa cum prevedea forma iniţială a proiectului.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/consiliul-capitalei-dezbate-astazi-proiectul-oxigen-potrivit-caruia-toate-masinile-sub-euro-5-vor-plati-vinieta-1205824

Care vrea masina EURO 4 cu DPF ... buna: nu bate, nu troncane  :lol: ? Tot ma gandeam eu sa o vand :)

Oprita7

pentru 500 lei pe an (45 lei pe luna) nu cred ca e totusi o avere si nu cred ca isi va vinde cineva masina strict pt asta.

ghrt

Da, sunt foarte mici, dar e un semnal. Nu poţi obliga pe toată lumea să îşi ia alte maşini peste noapte, şi relativ noi, pentru mulţi e imposibil financiar. Dar ar fi bine să înceapă ceva concret (camere, transport în comun etc). Poate viitorul primar.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

#39
^Taxa este aproape cat impozit primarie + RCA (cam o crestere cu 100% a costurilor fixe, adevarat si ca nu ma obliga nimeni sa merg prin centru cu masina), deci, da mi se pare mare. Pe de alta parte: cine nu are extra 500 de ron nu stiu de ce mai are masina. Masina costa.

Mie imi pare diferenta mica intre EURO 4 si 3. Ar cam trebui vreo 300 ron EURO4 si EURO3 700 cum e acum sau mai mult (dar nu prea se poate mai mult - asta e realitatea).

Este surprinzator ca hybrid EURO 4 nu este inclus pe lista masinilor care nu platesc taxa.
Chiar aveam in plan, adica chiar am gasit: EURO 4 - hybrid cu GPL.  :)
Si pentru asta trebuie sa platesc taxa?

AlexxC

Cum poti sa garantezi ca o sa mergi doar pe modul electric cand traversezi zona centrala?
Avand in vedere ca vorbesti de o masina SH cu o autonomie electrica probabil diminuata la care adaugam factorul temperatura...ca deh vine iarna ; e foarte probabil sa iti ajunga bateria de la intrare in capitala fix pana la intrare in zona cu emisii ultra scazute si apoi dai cu fum  :vroomvroom:

Sorinus

Taxa asta se aplica doar in centrul Bucurestiului (ce inseamna centru? ) sau peste tot?

voicul

^Vorbesc de hibrid acum (deci nu PHEV): nu am auzit de baterii care sa tina mai mult de 2 km la hibride, desi unii se lauda si cu 10 km. Totusi e hibrid - adica cam 6 - 7l benzina si fiind pe GPL ajungi la consum de cam 3.5 pe benzina. Deci e clar ca o sa merg si cu motorul termic, dar acum am consum de 10 - 12 motorina EURO 4.

@Sorinus: E doar o arie din centru. O gasesti prin linkurile de mai sus.

voicul

Vinieta Oxigen: Tot ce trebuie să știi despre taxa auto din București aplicabilă din 2020

Cât despre Euro 4, hotărârea prevede că vinieta va trebui plătită abia din 2021, indiferent pe unde vor să circule în Capitală.

8. Cine nu trebuie să-și facă probleme privind plata acestei taxe și interdicția de circulație în (anumite zone din) București?

În primul rând, mașinile electrice, hibride și mașinile Euro 5 și Euro 6. În al doilea rând, autovehiculele cu două/trei roți, cele special adaptate pentru persoane cu handicap și cele aflate în proprietatea celor cu handicap grav și cele care funcționează cu GNL, GNC și GPL - doar autovehiculele cu norma de poluare Euro 3. În al treilea rând, autovehiculele autorităților (inclusiv ale poliției, ambulanțele, cele de transport public etc.). De asemenea, sunt exceptate cele istorice, precum și cele destinate transmisiunilor radio și TV.

Restul:
https://www.avocatnet.ro/articol_52884/Vinieta-Oxigen-Tot-ce-trebuie-s%C4%83-%C8%99tii-despre-taxa-auto-din-Bucure%C8%99ti-aplicabil%C4%83-din-2020.html

Deci EURO 4 hibrid plateste taxa. Daca e hibrid cu GPL?

Ce vrea sa zica:
"care funcționează cu GNL, GNC și GPL - doar autovehiculele cu norma de poluare Euro 3"?
EURO 4 cu GPL nu plateste?

naivu

textul aprobat oficial: http://acteinterne.pmb.ro/legis/acteinterne/acte_int/afisint.php?f=40475

"Hibrid" se refera la masini cu motoare termice asistate de motoare electrice (ceea ce le ajuta sa emita mai putini poluanti) si, conform art 2 (1) a) "acces fara restrictii", intarit prin art. 4 a), "exceptate de la prevederile art 2", nu plateste taxa indiferent de ce EURO exista la momentul fabricatiei (primul autovehicul hibrid a fost fabricat in 1997)

Masinile cu norma de poluare EURO 3 dar alimentate cu GNL, GNC si GPL sunt, conform art. 4 i), "exceptate de la prevederile art 2", si nu platesc nici ele taxa (gazul metan si GPL ard mai usor ca benzina si emit mai putini poluanti); hotararea nu precizeaza pt EURO 4 cu GPL, dar logic ar fi ca nici ele nu platesc!

Este curios dar sunt prevazute (in art. 4), exceptii doar la prevederile art. 2, care prevad taxa, nu si la prevederile  art. 9 si 10, care prevad interzicerea circulatiei in 2022-2024!!! (cred ca vor mai fi ceva erate pana atunci  :D)