News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ionut_16

Pentru cei care doresc să vadă nivelul pm2,5 și pm10 de la terți, pot să o facă aici: https://airly.eu/map/en/

Este un startup din Polonia acolo unde au foarte mulți senzori. Dar au pus și la București câțiva și oferă și o aplicație mobilă cu alerte. Poate și asta să servească drept o altă sursă pentru indicii de poluare cu particule fine. Ms.

ramosand95

Anumite zone din Bucuresti sunt poluate, dar redus la o masina pe cap de familie ar fi mai in regula.

Anvelope auto la vadrexim.

voicul

Si taxa de mediu e de platit ...

Mașinile care poluează, interzise în București. Șoferii din alte orașe ar putea plăti o taxă din 2020

Primarul General al Capitalei a anunțat, miercuri, punerea în dezbatere a unui proiect de hotărâre, care ar urma să intre în vigoare din 2020 și care prevede interzicerea autoturismelor non Euro, Euro 1 și Euro 2 în centru Bucureștiului. De asemenea, șoferii mașinilor care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov vor plăti o taxă (vinietă) pentru a tranzita orașul. Prețul acesteia va fi de 1900 de lei anual.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/masinile-care-polueaza-vor-fi-interzise-in-bucuresti-autoturismele-inmatriculate-in-alte-orase-vor-plati-o-taxa-1173186

bspiridon

Stie cineva unde este postat proiectul ?

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, vrea să introducă o vinietă electronică de 10 lei/zi sau 1.900 lei pe an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în oraș. Mașinile non-euro, Euro 1, 2, indiferent de județul unde sunt înmatriculate, nu vor avea deloc acces în zona centrală a orașului. Pentru autovehiculele din țară precum si înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (Centru) adică 75 de lei/luna si 900 lei pe an. Măsurile ar urma să fie aplicate de anul următor, mai puțin noaptea, în weekend și de sărbătorile legale. Proiectul va sta 45 de zile în dezbatere publică, apoi va fi supus aprobării Consiliului General.

multumesc


Cristi N

Duamna va mai pregateste ceva: link
QuoteOptar.RO
6 mins ·
Discret, Primaria Capitalei a publicat anuntul privind dezbaterea actului normativ care propune introducerea vinietelor.
Recomandam celor interesati sa se inscrie la cuvant pana maine, ora 15.
http://www4.pmb.ro/.../dezb_p.../sedinte/2019/anunt_20190925.pdf

Proiectul poate fi descarcat de aici:
https://www3.pmb.ro/institu.../cgmb/dezb_publica/proiecte/1429

Ionut

"Taxa de centru", modificată din nou. Ce maşini ar putea fi interzise în Capitală

Marius Tudor, secretar general al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), a propus, luni, la dezbaterea publică privind introducerea vinietei în Capitală, includerea normelor de poluare Euro 3 şi Euro 4 în proiect. ,,Sunt necesare câteva corecţii. Etapizarea să includă şi o extindere progresivă a zonei de centru. Norma de poluare ar trebui să cuprindă şi Euro 3, nu doar Euro 2, apoi programul să continue cu restricţii pentru cele Euro 4 apoi Euro 5. (...) Autorităţile publice ar trebui să achiziţioneze, conform legii, 30 la sută, începând cu anul 2020, mijloace electrice, tehnologii verzi. Acelaşi procent ar trebui să se aplice şi companiilor de taxi", a declarat, luni, la Primăria Capitalei, Marius Tudor, secretar general APIA.

La dezbatere a participat şi Alin Tănase, reprezentant Greenpeace, care a precizat că măsura introducerii de viniete pentru accesul în Capitală şi în centrul oraşului este una bună, dar nu este suficientă. ,,Măsura este bună, dar nu este suficientă. O maşină electrică înregistrată în Cluj-Napoca va trebui să plătească o taxă de acces. Ar trebui diferenţiate motoarele Diesel şi motoarele pe benzină, cele Diesel sunt mult mai poluante. Propunerea face parte dintr-un plan mai mare, dar măsura ar trebui cuplată şi cu celelalte măsuri. Piste de biciclete noi nu am văzut, există una singură şi este uneori blocată de maşini. Nu sunt autobuze electrice, dar avem autobuze Euro 3 Diesel. Cel mai important cred că ar fi să măsurăm calitatea aerului. Sunt şase staţii în Bucureşti, însă doar două funcţionează şi măsoară poluarea venită de la maşini.

Repet, măsura e binevenită, dar e incompletă. Ca să ne dăm seama unde suntem ar trebui să monitorizăm calitatea aerului. Comisia Europeană chiar ne-a avertizat că situaţia poate sta altfel decât ultima dată, tocmai din cauza măsurătorii defectuoase", a declarat Alin Tănase.

ZF

mihaimai

Acum am vazut postul lui ionut_16 din martie. Cum pun si eu umarul la o initiativa similara, m-am gandit o pun aici:
https://romania.maps.luftdaten.info/#13/44.4346/26.1043
Al meu este senzorul de langa Piața Victoriei. Din pacate nu este montat intr-un loc "interesant" dpdv al particulelor (este montat la etajul 10)

Este un proiect open source sub umbrela "Code for Germany". Oricine poate sa isi cumpere componentele si sa isi faca "apratul" urmand instructiuniile clare si destul de simple.

voicul

Toate mașinile sub Euro 5 vor trebui să plătească vinieta pentru a circula în București. Modificări importante la proiectul Oxigen

Primăria Capitalei a modificat proiectul privind instituirea vinietei pentru calitatea aerului în București, astfel încât toate mașinile sub Euro 5 să plătească vinieta pentru a putea circula în Capitală, iar mașinile non euro, Euro 1 și Euro 2 să fie complet interzise în centrul Bucureștiului.

Proiectul este pus în dezbatere publică pe site-ul Primăriei și va fi dezbătut în ședința Consiliului General al Capitalei în 24 octombrie.

Sunt exceptate de la plata vinietei mașinile instituțiilor publice. Cei care vor fi prinși că nu au achitat taxa vor plăti amenzi între 1500 și 2000 de lei.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/masinile-non-euro-si-euro-1-si-2-interzise-complet-in-centrul-bucurestiului-modificari-importante-la-proiectul-oxigen-1203414

Liviu M

Si cum stie organu' ce euro are o masina oarecare care trece pe langa el, sa stie daca da amenda sau nu?  ???

voicul

#25
Era un plan sa puna camere de luat vederi la toate intrarile din oras. Daca ar fi camere se rezolva autoamt situatia.
Revenind la realitate: din pix, imaginatie si vorba avem si o autostrada suspendat de vreo 10 ani.

Nu zic ca nu se va intampla treaba asta cu taxa de intrare in oras, dar cred ca mai dureaza niste ani.

Oprita7

#26
A iesit o ultima varianta a proiectului de taxare pt zona centrala din Bucuresti. Cica saptamana urmatoare, pe 24 octombrie, va fi supusa la vot.

E vorba doar de o (ultima) varianta a unui proiect care poate fi adoptat sau nu (eu consider ca nu va fi).

Pe scurt se interzice total circulatia auto SUB euro3 in zona centrala. Cei peste euro3 au de plata :
- 700 lei pe an daca e vb de masini euro3
- 500 lei pe an daca e vb de masini euro4


Dar ultima varianta asta e total ilogica. Eu consider ca trebuie incurajat fenomenul de a stimula cetateanul sa isi inoiasca masina. La o masina euro3 (in general masini 1998-2004) taxa va fi de 700 lei pe an. Este prea mica pentru ca omul ala sa isi schimbe masina.

La o masina euro4 (in general intre 2002 si 2010) taxa va fi de 500 lei pe an. Iarasi mult prea mica incat omul sa isi vanda masina si sa isi ia euro5.

Diferenta valorica intre cele 2 sume este derizorie. Nu poti taxa cu DOAR 200 lei in plus o masina diesel din 2000 fata de una benzina din anul 2010.

Faptul ca nu exista diferentiere benzina/diesel, capacitate cilindrica este total ilogic si fara sens.
E doar o taxa care nu incurajeaza nimic doar aduce niste bani la buget.

Liviu M

Eu n-am mai vazut nici o referire la locul de inmatriculare, deci aia cu "intrarile in Bucuresti" nu tine.

Liviu M

Poate ca tot ce vor e sa mai incaseze niste bani, nu sa rezolve problema poluarii. Caz in care taxe "platibile" sunt "lucrative".

Telvanni

Desi eu am un diesel euro 4, sunt total de acord cu aceste masuri. Nu o data mi s-a intamplat aproape sa mi se faca rau in masina dupa ce am stat in spatele unei afumatori ordinare. Stim cu totii, pe langa emisiile de particule care partial au fost rezovate cu filtru de particule, mai nocivi se pare ca sunt oxizii de azot (NOx) care sunt responsabili de un numar foarte mare de decese.
Este normal sa fie incurajata achizitonarea masinilor mai putin poluante in detrimentul acestor afumatori.