[B] Vehiculele si poluarea in Bucuresti

Started by Ionut, November 17, 2018, 08:20:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Noua taxă ,,Oxigen" creează polemici. Primăria Capitalei s-ar putea trezi cu o serie de plângeri în instanță - VIDEO

Până să își producă efectele pe deplin, noua taxă Oxigen, impusă de Primăria Capitalei pentru cei care trec cu mașinile prin centrul Capitalei ridică semne de întrebare. Activiștii spun că nu există un studiu care să arate care sunt cu adevărat zonele cele mai poluate din Capitală. Și avocații atrag atenția că în forma actuală nu este respectat principiul, poluatorul plătește. Oficialii Primăriei Capitalei spun însă că vor veni în curând cu lămuriri pentru fiecare persoană care are reticențe.


https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/noua-taxa-oxigen-creeaza-polemici-primaria-capitalei-s-ar-putea-trezi-cu-o-serie-de-plangeri-in-instanta-1242048


oc7avian

^^^^
Culmea, n-am dat ușor de o poză cu semnul pe net, însă a dat un semn de mine pe stradă când am fost la Club 99. Problema e că m-a surprins. De ce? Dacă virezi de pe strada principală nu ai nicio avertizare că virajul la stânga/dreapta te introduce în zona cu restricție. Venind dinspre Piața Romană sunt șanse minime să vezi acel semn. De fapt nici semnul ăsta n-arată a restricție...

Dar nu contează așa tare că oricum nu sunt camere pe străduța aia. Presimt că se va abuza de porozitatea zonei...

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

voicul

Nu e vorba de restrictie aici. E doar avertizare ca trebuie sa platesti.
Desi intradevar de la anul nu mai ai voie cu sub E3 pe acolo ... deci va deveni restrictie.

yetiman

Mie imi place "ZACA"  :lol:

Trebuia sa-i spuna "ZDAPCA" ca s-a pronunta aproape ca "japca"....  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

unu

#65
Adica, daca omul intra doar 500 m in Bucuresti, pana la un ...Park & Ride bucurestean (de pe langa poluatorul principal IMGB, si CETurile din Berceni, si fabrica de carne care ne arunca mirosturi pestilentiale, si campurile Popesti Leordenilor care ridica tot praful in aer), de unde simplul cetatean foloseste doar metroul, si are Euro3 (fara GPL), ...va trebui sa plateasca 700 ron?

Adica Euro3 polueaza mai tare decat toate aceste fabrici lipsite de orice norma si control ale poluarii de la marginea capitalei?

Ar fi normal sa existe si o ...taxa "Sa ZACĂ" pentru fabricile astea!
Sa le incurajeze sa nu mai polueze capitala noastra scumpa, si sa le mute in ...Voluntari de exemplu.

Aceasta taxa "oxigen" pare a fi pentru populatie in primul rand,
- astfel ca, de ce locuitorii din centru trebuie sa fie ocrotiti mai bine decat cei din zonele dormitor? (nu este o discriminare aici?)
- adica in zonele cu spitale si scoli multe, acei pacienti si copii pot sa stea cu nasul in tevile de esapament non Euro4?

Dar si balansate cu dezvoltarea orasului
- adica, daca vrei sa faci o casa in Zona1 ("ZACA") sau Zona2 (cartierele dormitor, de exemplu) sa se vada asta si in taxe
- dar sa te incurajeze sa poti intra in Bucuresti si sa iei transportul in comun, sau sa ajungi cu excavatorul in campurile subdezvoltate ale acestei capitale Europene ...tembel urbanizata si reglementata

Io

In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

unu

#67
Nu este nevoie de masuratori ca sa ai un oras curat.
Trebuiesc norme clare in jurul carora sa se creeze dezvoltarea durabila.

Daca ajungi la masuratori ca sa demonstrezi unor nenorociti "alesi" ca orasul are nevoie de salvare ...asta nu este nimic altceva decat o lupta inegala, de durata si doar ca sa mai demonstreze un rahat de ONG ca fac si ei ceva.

Am ajuns deja in momentul in care o sa platim amenzi europene pt. lalaiala asta, de 4-6 ani puteau face ceva, dar i-a durut undeva (nici macar acolo).

Daca vrem ceva rapid trebuie dati jos toti acesti incapabili (sa cheltuiasca si sa ceara bani multi, orice prost stie) si pusi unii care sa faca ceva durabil, integrat si sustinut (fara atatea biruri puse peste noapte si dupa ureche).

ghrt

Cred că amenzile le vom plăti noi, cetăţenii, nu primarii (Oprescu şi Firea) responsabili de inacţiune pe ultimii 10 ani.
Cont (aproape) inactiv.

voicul

#69
^Poluarea "se misca" sau nu si e influentata de multi factori. Masinile polueaza dar si multe, multe alte lucruri.

L.E.
O sursa majora de praf este ca primaria este PRAF.
Stiti de cand nu s-a mai facut curatenie kalumea prin oras?
FIX de la ultima ploaie!

Norul de fum de la masina din fata ... EPIC, am prins 2 in 1: poluarea este peste tot!





Parful asta se ridica si se aseaza. Nimeni nu il ia sau il face ceva.
Acum ceva vreme in S1 sapalau cu detergent trotuarele. Acum nici cu apa nu prea mai dau ... vara!


unu

Vedeti acest raport European "air quality in Europe 2019"
Mi se pare doar mie sau ...la noi e cam curatenie?


Si sa nu uitam ca in Bucuresti, statiile de masurat calitate aer sunt plasate strategic,
- in centru: puse la intersectii, sa fie rosii si portocalii
- pe langa centru: puse in parcuri si spitale, sa fie albastre si verzi


deci taxa "oxigen" se poate redenumi ca taxa "protectie victoriei si cotroceni"?

ghrt

Scuză-mă că sunt poate prea direct dar greşeşti total.
Staţiile existente măsurau depăşiri încă din mandatul lui Videanu. Apoi pe timpul lui Oprescu APM Buc-ul le-a oprit (ajunseseră la depăşiri constante pe 2 indicatori). Treceam aproape zilnic pe lângă cea de la Obor.

Aerul este împuţit din anii 2000. Plec des din oraş şi sau mai bine spus mă reîntorc des. E infect aici!

Mai merg uneori seara pe Pallady. Nu mi-am luat apartament acolo, când erau ieftine acum nişte ani, din cauza mirosurilor resimţite noaptea. La un moment dat mi-am ţinut barca într-o curte din zonă şi mergeam seara la ea.

Îi cunosc pe cei (cele) cu AirLive şi bag mâna în foc pentru onestitatea rezultatelor.
Cont (aproape) inactiv.

unu

#72
@ghrt
gresesc "total total" :) cand zic ca doar 3 din 7 senzori oficiali "calitateaer.ro" (NU vorbesc de airly) masoara noxe, iar 4 din 7 masoara ...oxigenul din parcuri?

Si tu crezi ca 700 ron anual o sa il faca pe comis voiajor sa isi vanda Loganul Euro3 (cu 1500 euro, maxim) si sa cumpere unul Euro6 cu ...10000 Euro?
(adica ce face Bucurestiul ...exporta noxele din centru la prostii de la periferie?)

Deci daca tu crezi ca amenda asta frumos impaturita cu "intentii nobile", ca sa ia mintile credulilor, va reduce nivelul de noxe ...gresesti amarnic (si nu ai fi singurul), vei mirosi la fel de rau noxele ca si pana acum, si de la an la an ...si mai multe.
Noxele astea sunt ...grame/km parcurs, aruncate in aer de fiecare masina.
Cresc masinile "eco" (120 gr CO2) cu 60% iti creste CO2-ul si noxele de le inspiri cu 60% si tie.

Amenda asta de 700 ron este ...doar ca sa mai bage bani la buget, nimic alt efect nu va avea, de aia nici nu au venit cu vreun studiu clar.
Sa fie clar
1) cate masini sub Europ4 estimeaza viziunea lor naucitoare ca or sa dispara in perioada urmatoare?
2) cate masini cel putin Euro4 or sa vina in plus in aceeasi perioada
si care e valoarea de noxe totala, in ambele variante?
dar in urmatorii 10 ani?
(ca sa ne arate "viziunea" lor, si nu visele, pe termen scurt si mediu, ca pe termen lung or sa fie tot ...autobuzele cu burduf si electrice prin cablu ca inainte de '89 - pentru "ecologisti" ...ce este mai "eco", sa exploatezi si prelucrezi cupru? sau ...litiu?)
3) cum reduc ei kilometrii parcursi si timpul in trafic cu motorul pornit?
4) cum reduc ei numarul de masini nou adaugate anual in trafic?

Sa faca lobby la Dacia sa bage sanderou' hibrid macar, si nu prin 2021 toamna!
Sa schimbe toate taxiurile in ...Tesla, precum in Stockholm :).
Si sa le lase maxim 3 ani in trafic apoi sa le dea taxiurilor amenzi usturatoare!
Sa faca benzi dedicate 100% transportului in comun, cu borduri inalte, sa ingreuneze cu adevarat libertatea celor in masini.

Asa limitezi cu adevarat noxele, nu cu ...frectii la picior de lemn.


Si daca tot vorbesti de airly,
- cand e cea mai mare poluare? intre 9 seara si 4 dimineata?!
- cate masini amendate sunt atunci pe strada?!

ghrt

@unu, eu vorbesc de aerlive.ro, care măsoară onest şi au o metodologie pe care o respectă. Reţeaua este în teste, dar senzorii sunt calibraţi şi măsurătorile reale. În etapa următoare se va extinde.

În rest şi această măsură este mai bună decât nimic. În general măsurile fundamentate se iau la nordici, la popoarele latine se iau nişte măsuri după ureche care apoi sunt ajustate cât de cât. Dacă mă întrebi pe mine, dieselul nu are ce să caute în oraş, nici măcar la autobuze, iar CETurile trebuiau de mult să aibă filtre.
Ţi se pare scumpă o maşină euro 5? Să vezi cât or să coste tratamentele pt plămâni şi ce ani de viaţă frumoşi vor fi aşa pe final. Speranţa de viaţă în Bucureşti deja e în scădere.
Cont (aproape) inactiv.

unu

#74
decat ne omoara aerul, mai mult ne omoara ...stresul ca ne omoara aerul

deci, cate masini amendabile "oxigen" sunt pe strazi in intervalul de maxima poluare ...9pm-4am?