News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

davyl

Din datele oficiale:
Ford Ecoboost 1l, 3 cilindri, 2 variante:
a) 100 cai putere, 109g/km, 4,8L/100km, cutie de viteze manuala BMV5
b) 125 cai putere, 114g/km, 5,1L/100km, cutie de viteze manuala BMV6
Ambele cu turbina si injectie de benzina directa...

Judecati si voi... :)

ciprebbe

si consumul la cat se cifreaza la un astfel de motor? ca pana la urma acolo ne doare pe toti, daca sa zicem am merge constant cu 100km / h . La o astfel de cilindree ma astept sa fie diferente mici intre consumul urban si extraurban iar la mers in regim de autostrada sa consume multttttt.

later:
4.8-5.1 la benzina....hmmm......
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdymol

Eu zic ca-i mic consumul pentru puterea oferita.

Al meu Aveo, 1.4, benzina, 94 cai, consuma in oras 8,9 (carte tehnica) / 12 (real) si in afara 6,4 (carte tehnica) / 7 (real).
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

l3x

#108
Quote from: Ionut on June 26, 2012, 03:33:06 PM
Guys, explicati-mi si mie ceva: cum poate motorul ala de 1 litru sa scoata 120-125 CP?! :dunno: Nu il turezi prea tare? Sau e turbo? E fiabil?


si da, are turbina.

LE: sunt destul de sceptic in ce priveste consumul declarat. De exemplu, cu motorul 1.2 TSI/105 CP de la VAG montant pe un VW Golf Plus n-am reusit sa scot in oras mai putin de 9 litri decat noaptea pe la 1-2. Un consum cinstit ziua am pe  la 10-11 l la mers normal si cu mare chinuiala ceva sub 10 mergand la consum. Pt. consum am dat credit computerului de bord, orasul e Bucuresti...

Ionut

Multumesc pentru explicatii, baieti! :cheers:

Turbina face tot banii. :) E drept ca motorul este unul genial la specificatiile astea, 125 de cai dintr-un litru si 5,1 consum... genial. Cred ca acest B-Max este unul dintre cele mai moderne si mai performante produse fabricate in Romania (app. 60% din B-Max este "romanesc"). Nu cred, sigur. Sunt foarte curios cum va merge la export, ceva imi spune ca va fi un succes foarte mare, pe hartie modelul arata excelent.

davyl

Sigur, ionut... Nu degeaba a fost ales motorul anului 2012.

Oricum, este un motor de turatie: cuplul maxim se obtine in jurul a 6000 de ture, deci trebuie sa auzi bine motorasul asta cand trage.

Nici eu nu cred in valorile de consum oficiale, insa nu uitati ca Ford vine cu cateva "imbunatatiri" pe modelele echipate cu acest motor: Start/Stop (deci la semafor 0 consum); sistem SYNC, prin care masina poate efectua un apel de urgenta in caz de accident; ,,Active City Stop", cu ajutorul careia masina poate evita coliziunile la viteza redusa, in oras...

Deci ceva nou care sper sa le asigure vanzarea...

bitalb

#111
Quote from: davyl on June 26, 2012, 04:45:24 PM
Sigur, ionut... Nu degeaba a fost ales motorul anului 2012.

Oricum, este un motor de turatie: cuplul maxim se obtine in jurul a 6000 de ture, deci trebuie sa auzi bine motorasul asta cand trage.

Nici eu nu cred in valorile de consum oficiale, insa nu uitati ca Ford vine cu cateva "imbunatatiri" pe modelele echipate cu acest motor: Start/Stop (deci la semafor 0 consum); sistem SYNC, prin care masina poate efectua un apel de urgenta in caz de accident; ,,Active City Stop", cu ajutorul careia masina poate evita coliziunile la viteza redusa, in oras...

Deci ceva nou care sper sa le asigure vanzarea...

Puterea maxima e la 6000, cuplul e maxim intre 1400-4500.
Consumul oficial se obtine in conditiile de test ale producatorului. (temperatura, altitudine, grad incarcare, si mai ales un stil de condus aparte)

davyl

Multumesc pentru corectie bitalb: exact asa am vrut sa spun, dar am zis cuplu maxim in loc de putere maxima :)

isotech_ro

Quote from: Ionut on June 26, 2012, 03:33:06 PM
Guys, explicati-mi si mie ceva: cum poate motorul ala de 1 litru sa scoata 120-125 CP?! :dunno: Nu il turezi prea tare? Sau e turbo? E fiabil?

nu am acum foarte mult timp acum, pentru ati da un raspuns foarte detaliat.
aceste moatoare de ultima generatie (vezi vw 1,2 TSI, ford eco-burst) au la baza o tehnologie de injectie directa si bine inteles de ajutorul unui turbocompresor. si nu in ultimul rind, a nu se uita de aportul ECU (computer de asistare al parametrilor motorului).
poate cel mai important paramentru mecanic al cestor motoare nu este marimea puterii, ci cuplul motor aproape linear in marja de turatii cumprinse intre 1500 - 6000 rpm.

LE sa nu va mire puterea obtinuta ... pe "vremea" motoarelor turbo in Formula1 se "scoteau" dintr-un motor de 1500cmc cca 1200 - 1400CP, in calificari, si 900 - 1100CP in cursa propriu-zisa ... este tot la fel de adevarat ca acele motoare nu rezistau decit la o cursa (cca 350 -400km), iar numarul de rotatii ale arborelui cotit ajungeau lejer la 20.000rpm 

Ionut

Alte vesti bune:

Stroe: Pregătirile pentru lansarea "Logan 2" sunt în grafic "Suntem în grafic. Vom ieşi anul acesta cu un produs nou", a afirmat Stroe, la conferinţa Mediafax Talks about Auto Industry, răspunzând unei întrebări.

davyl

Era si timpul... Deja Logan nu se mai vinde cum trebuie in vest. Vedeta este Duster si mai nou Lodgy...

isotech_ro

Logan, cu exceptia MCV, nu a fost niciodata vedeta in Europa de Vest, ci mai degraba in tarile emergente (Europa de Est, tarile magrebiene, etc)

vedetele Dacia, in vest, au fost Sandero, Logan MCV, Duster

davyl

Exact isotech_ro, de Logan MCV vorbeam ca a fost vedeta... Acum pentru 7 locuri se poarta Lodgy... Insa Lodgy nu e produsa in Romania cum bine stim...

Aici in Belgia unde sunt momentan, sunt foarte multe MCV, iar in ultima perioada din ce in ce mai multe Duster si am vazut chiar si Sandero sau Sandero Stepway, dar mai putine...

Insa Duster se vinde intr-o veselie in Belgia... Chiar vad frecvent la televiziunea belgiana mai multe reclame cu Duster (pret incepand cu 9990 euro)...

Si mai nou reclama cu Lodgy (pret incepand tot cu 9990 euro)...

sorinAcesta

QuoteDacia începe să vândă modelul Duster în Marea Britanie. "Salut. Noi suntem Dacia. Facem maşini"

Dacia va prelua începând de joi precomenzi pentru vânzarea modelului Duster în Marea Britanie, la preţuri care pornesc de la 8.995 de lire sterline (circa 12.250 de euro), însă primele livrări sunt programate în luna ianuarie, potrivit site-ului publicaţiei britanice AutoExpress.
http://www.gandul.info/financiar/dacia-incepe-sa-vanda-modelul-duster-in-marea-britanie-salut-noi-suntem-dacia-facem-masini-9788285

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe