Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Cam ce s-a obtinut la Jogger se va obtine si la Duster. E complicata discutia cu euroncap... trebuie sa te uiti pe raport sa vezi unde a a luat o stea. Oricum, o stea acum, cam echivaleaza cu 4 stele de acum 5-6 ani.
Dacia n-onsa ia stele multe pentru ca nu are sisteme active de protectie pe echiparile de baza.

Iar pentru cei care se intreaba de ce nu un 4x4 "full" hibrid, eventual automat, e pentru ca nici 25% din dusterele vandute pana acum la nivel global sunt 4x4.

dr4qul4

In muntii din Romania, peste 75% din Dustere sunt 4x4.
Daca unii o iau pt oras, e treaba lor. Dar masina asta e perfecta pentru drumuri neasfaltate, cu intrari in curti in panta, eventual cu zapada/gheata.
Nu ma refer aici la off-road, ci la ultimul km (sau mai multi), ala de la asfalt la destinatie.
Acum 8 ani am fost la Hotel Pestera. Am ajuns (chinuind masina) la el, dar panta din fata nu am mai putut sa o urc. A trebuit sa car bagajele la mana. De atunci iarna umblu cu lanturi in portbagaj.
Pe de alta parte, pe hibrid nu cred ca avea rost 4x4. Bateria aia s-ar descarca in zonele reci. Asadar, TCe 130 va fi noul favorit al romanilor dornici de aventura (sau care detin o pensiune)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mircea

Quote from: TVlad on January 04, 2024, 06:57:04 PMPrea scump pentru ce motoare anemice au si pentru cum arata. In pretul asta platim toate trasnaile birocratilor ue, alesi sau numiti.

Nici eu nu sunt încântat de motoare mici cu turbo, dar mie îmi place cum arată noul Duster.

Partea a doua e o placă populistă care a mers bine la brexit și văd că are tracțiune și pe meleagurile mioritice. "Vrem să producem lucruri, vrem salarii mari, vrem să trăim bine!!!", dar când trebui să plătim pentru asta? "Mama lor de birocrați și trăsnăile lor!"

punktnet

Quote from: nirolf on January 04, 2024, 11:45:30 PMAi idee care e ținta pentru EuroNCAP? Chinezii cam scot 4-5 stele la prețuri apropiate.
4 și 5 stele se scoate doar cu sistem ADAS activ.
La Dacia nu există încă sistem activ ADAS dar probabil odată cu bigster, cine știe :)
Probabil noul Duster se învârte la 3 stele NCAP
Just kidding.

Duta C

Este Ok pretul. Si arata bine masina! Am jogger 110 cai si nu-i puturoasa deloc !

tom_sawyer

#2360
Ford Puma a rămas până la finalul anului 2023 liderul pieței de automobile din Marea Britanie, chiar dacă pe final de an, în decembrie, Tesla Model Y a reușit să urce pe primul loc temporar. În total, Puma a vândut aproape 50.000 de autoturisme, depășind la o distanță de peste 6.000 de unități Nissan Qashqai, unul dintre SUV-urile favorite ale britanicilor de foarte mulți ani.

profit.ro


Deci cam un sfert din producție merge în UK. Sunt curios dacă le transportă din portul Constanța sau le trasferă pe CF către alt port mai apropiat. Sau poate direct pe CF prin tunelul din Canalul Mânecii.


tom_sawyer

Dacia a înmatriculat în 2023 un număr de 46.124 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 14,8% față de cele 40.179 de unități comercializate în anul precedent.

Dacia își menține, astfel, poziția de lider detașat pe piața din România, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.

În premieră absolută, în 2023 topul celor mai vândute 5 modele din România a fost ocupat integral de gama Dacia.

Clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.

Aflat în ultimul an complet de comercializare, înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a reușit o performanță foarte bună pe piața din România, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent (10.161 vehicule).

Versiunea ,,Extreme", care beneficiază de cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și de elemente de design specifice outdoor, reprezintă 34% din vânzările Duster. Totodată, două treimi din clienții Duster au optat în 2023 pentru versiunea cu tracțiune integrală.

Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9.896 unități (+16,9% față de cele 8.492 vehicule vândute în anul precedent). Cea mai mare parte a vânzărilor (92%) a fost reprezentată de versiunea Stepway. 

Cu 6.875 de unități vândute, Spring a continuat să fie și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de piață de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.

Aflat pe locul cinci în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4.175 unități înmatriculate în 2023, Jogger s-a impus drept cel mai popular vehicul de familie cu până la 7 locuri de pe piața locală. Versiunea Hybrid 140, primul vehicul full-hibrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.

www.dacia.ro/noutati/corporate/vehicule-vandute-romania.html

kitsune

elemente de design specifice outdoor

Există și elemente specifice indoor?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#2363
In decembrie 2023, au fost produse in Romania un numar de 34.965 vehicule. Dintre acestea 22.117 unitati au fost produse in uzina DACIA de la Mioveni si 12.848 unitati au fost produse de uzina FORD OTOSAN din Craiova.

Pe intreg anul 2023, productia de vehicule in Romania a atins volumul de 513.050 unitati (322.086 DACIA + 190.964 FORD OTOSAN) ceea ce reprezinta un nou record al productiei de vehicule in Romania:

– in crestere cu +0.7 % fata de 2022 (509.465 unitati)

– in crestere cu +22 % fata de 2021 (420.755 unitati)

– in crestere cu +17% fata de 2020 (438.107 unitati)

– in crestere cu +4.7 % fata de 2019 (490.412 unitati)

acarom.ro/blog/2023-un-nou-record-de-productie-vehicule-in-romania/

(Pe intreg anul 2022, productia de autoturisme in Romania a atins volumul de 509.465 unitati (314.228 DACIA + 195.237 FORD))


2023:

acarom.ro

tom_sawyer

#2364
Ford Otosan a prezentat versiunea facelift a modelului Puma fabricat la Craiova, cele mai multe noutăți fiind la interior, unde este mai multă tehnologie.

Ford a anunțat că varianta electrică de Puma, care va fi produsă din acest an la Craiova, se va numi Puma Gen-E.

Puma a fost în ultimii doi ani cel mai bine vândut model Ford în Europa.

Ford Puma primește un facelift care se face simțit mai ales la interior, unde sunt două ecrane de mari dimensiuni.

,,Două ecrane de dimensiuni generoase păstrează ridicat nivelul de informație pentru șoferi și permit controlul facil asupra tuturor sistemelor. Instrumentarul de bord digital de 12,8 inchi poate fi personalizat pentru a afișa informațiile pe care fiecare șofer le consideră utile, în timp ce ecranul tactil central de înaltă rezoluție, de 12,0 inchi, facilitează vizualizarea și controlul hărților, sistemului multimedia și a funcțiilor precum climatizarea și încălzirea scaunelor.

Noul sistem multimedia SYNC 4 6 are o putere de calcul de două ori mai mare decât versiunea anterioară și se adaptează pentru a facilita accesul la funcțiile utilizate cel mai mult de șoferi. Recunoașterea vocală înțelege limbajul natural, iar telefoanele inteligente pot fi conectate wireless cu ușurință folosind Apple CarPlay și Android Auto 7, dar și reîncărcate wireless".




hotnews.ro






https://www.economica.net/ford-a-prezentat-puma-facelift-micul-suv-made-in-romania-a-fost-retehnologizat_723469.html

tom_sawyer

Guvernul vrea să susțină firme ca Dacia și Ford la achizițiile publice.

Guvernul vrea să finalizeze în următoarele două săptămâni setul de norme prin care în toate licitațiile publice să se aplice ,,Criteriul verde". ,,Cu cât ai fabrica mai aproape de client, cu atât ești mai avantajat! Vrem ca toate firmele românești, de la industria auto, cu Dacia și Ford, la materiale de construcții și cea agro-alimentară să beneficieze de aplicarea acestui criteriu", a declarat Ciolacu.

Premierul a declarat cu o zi în urmă, aflat în vizită la fabrica Dacia din Mioveni, că la achizițiile noi făcute de autoritățile publice centrale și locale în legislație s-a introdus criteriul verde, care ar putea avantaja în licitații producătorii auto care au platforme de producție în România, respectiv Ford și Dacia/Renault.

hotnews.ro

elphax

daca ii fac la E-Puma un sistem de 4x4 imi iau si eu

dumbravaandrei

la ce ai avea nevoie de 4x4 la Puma? e prea scurta masina sa ii pui 4x4. Cat despre putere... are mult peste nevoi...

voicul

Oare DX12 are ceva rol aici?

Ford Otosan atrage un credit sindicalizat de sute milioane euro pentru extinderea uzinei din Craiova. Care sunt băncile implicate

Uzina Ford din Craiova a început să accelereze producția modelelor Courier, după startul dat la finalul anului trecut. În primele două luni ale anului a fost depășit pragul de 10.000 de unități Courier. Pentru startul producției versiunilor electrice, Ford Otosan a accesat un credit sindicalizat, relevă documente analizate de Profit.ro.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/ford-otosan-atrage-un-credit-sindicalizat-de-sute-milioane-euro-pentru-extinderea-uzinei-din-craiova-care-sunt-bancile-implicate-21535922

tom_sawyer

ATP a adus în portofoliu un cap tractor nou:














În prima zi la CoBuild, ne-am acomodat cu comunitatea prezentă la festival. Ne-am bucurat de reunirea echipei, vremea a fost favorabilă și am avut ocazia să explorăm camioanele și utilajele în zona de demonstrații. Continuați să rămâneți alături de noi, deoarece în cea de-a doua zi a evenimentului vom reveni cu vești excelente despre cele mai recente noutăți din portofoliul #ATPTrucks!
www.facebook.com/atptrucksro/