News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Noul Ford Tourneo Courier:


tom_sawyer

Ford a publicat astăzi lista cu prețurile de lansare ale celor două noi modele din segmentul compact care vor fi asamblate la uzina Ford Otosan din Craiova.

Transit Courier, în echiparea Trend, cu motorul 1.0 EcoBoost de 100 CP, cu transmisie manuală cu șase trepte are în România un preț – pe care cei de la Ford îl numesc ,,special, de lansare" – de 15.550 euro fără TVA. În configuratorul Ford, același model, cu aceeași echipare, poate fi găsit cu prețul de bază de 16.900 de euro. Tot fără TVA. Conform oficialilor Ford Romania Services, garanția extinsă complexă de 2+2 ani, în limita a 150.000 km, este inclusă pentru orice versiune comandată.

Tourneo Courier Trend cu motorizarea 1.0 EcoBoost de 125 CP și cutie de viteze manuală cu șase trepte are un preț special de lansare de 18.100 euro fără TVA. În configuratorul de pe site-ul Ford, cea mai accesibilă variantă are un preț, cu TVA de această dată, de 23.384 euro, însă există și un preț promoțional cu TVA de 20.784 pentru același produs. Și în acest caz este inclusă garanția extinsă complexă de 2+2 ani, în limita a 150.000 km.

Cataloagele de comenzi pentru ambele modele sunt deja deschise, iar primele livrări sunt programate pentru finalul acestui an. Prețurile versiunuilor electrice E-Transit Courier și E-Tourneo Courier, care vor intra în producție în 2024, vor fi anunțate ulterior.

economica.net

tom_sawyer

Ford a anunțat anul trecut că din 2024, la uzina din Craiova va fi fabricată o versiune 100% electrică a SUV-ul compact Puma, iar publicația germană Auto Bild scrie că mașina ar putea avea o autonomie de 350 km.

Puma electric ar putea costa undeva pe la 36.000 de euro, mai scrie publicația germană.

Pe plan local, cu subvențiile din programul Rabla Plus, prețul poate coborî spre 27.000 de euro.

hotnews.ro


dargauda

ATP Trucks Automobile, singurul producător român de autobuze electrice, a livrat primele 10 unități



La mai bine de doi ani de la prezentarea primului său produs 100% electric, autobuzul e-UpCity, producătorul român de vehicule comerciale ATP Trucks Automobile a anunțat, în sfârșit, livrarea primei comenzi.

Deși a prezentat vehiculul mai multor municipalități, compania nu a putut participa la unele licitații din cauza lipsei de experiență cerută în caietul de sarcini. Un alt motiv a fost, conform unor potențiali clienți, timpul mare de livrare. Totuși, în august 2023, ATP Trucks Automobile anunță livrarea cu succes a primului lot de 10 autobuze electrice ATP Bus către orașul Vișeu de Sus.

,,Evoluția pozitivă a producătorului ATP Trucks Automobile este, cu siguranță, îmbucurătoare pentru noi, mai ales dacă e să mă gândesc la promisiunea din urmă cu 4 ani, când am lansat marca noastră auto. Atunci, anunțam că vom dezvolta și autobuze electrice. Faptul că nu doar am îndeplinit această promisiune, dar și că extindem facilitățile de producție și demarăm azi o a doua etapă de investiții în fabrică, demonstrează angajamentul nostru foarte serios față de inovație și dezvoltare durabilă. Vizăm contribuția noastră la refacerea economiei regionale și naționale, prin creșterea pe orizontală, prin parteneriate cu câți mai mulți furnizori naționali și, implicit, reducerea dependenței de furnizori externi", a precizat Mircea Cirț, președintele ATP Group.

Primul lot de autobuze electrice ATP Bus a fost livrat către orașul Vișeu de Sus, care a apreciat eforturile producătorului, ce conduc la un impact pozitiv asupra nivelului economiei locale, dar și asupra producției auto naționale. Această primă livrare marchează începutul unei colaborări concrete între ATP Group și autoritățile locale din România, axate pe modernizarea transportului public.

,,Proiectul de achiziție pentru autobuze electrice al orașului Vișeu de Sus a fost demarat încă din 2019, iar azi este o realizare semnificativă în direcția modernizării transportului local în comun. Vișeu de Sus devine primul oraș din județul Maramureș ce va dispune de transport în comun 100% electric, un exemplu pentru dezvoltare urbană sustenabilă. Ne bucură mai ales că furnizorul nostru este tot din Maramureș", a precizat Vasile Coman, primarul orașului Vișeu de Sus.

Echipate cu tehnologii de ultimă generație, autobuzele electrice ATP Bus oferă pasagerilor o experiență modernă și confortabilă în timpul călătoriilor. Sistemele avansate de siguranță și conectivitate asigură că atât șoferii, cât și pasagerii beneficiază de cele mai bune standarde în materie de transport urban.

,,Ne mândrim cu acest pas semnificativ în business-ul nostru: livrarea primului lot de autobuze electrice. Menționez cu această ocazie că sunt contractate și plasate pe linia de producție noi comenzi, cu termen de livrare până la finalul acestui an. Sunt proiecte ce se concentrează pe importanța modernizării mobilității urbane", a subliniat Lucian Varga, CEO în cadrul ATP Group.

În primăvara lui 2021, la prezentarea autobuzului electric e-Up City, Mircea Cirț declara că ,,demersul nostru, ca producători, de a viza și produsele cu tehnologie electrică este așezat în contextul actual. Este proiectul nostru de creştere continuă într-o eră a globalizării, dar și dorința de a mișca lucrurile într-o direcție pozitivă la noi în țară. Produsul ATP Bus face parte dintr-o nouă etapă a investiției demarată în urmă cu patru ani, în valoare de peste 25 de milioane de euro și evident nu se oprește aici. Următorii pași vor fi în sensul extinderii infrastructurii necesare asamblării produselor ATP Trucks, aici, la Baia Mare. În data de 1 mai, autobuzul nostru a ieșit în primele probe de drum".

Conform oficialilor ATP Bus, autobuzul e-UpCity are omologare europeană, este modern și adaptat cerințelor locale, ecologic și economic. Primul prototip ATP Bus e-UpCity avea 83 de locuri și o lungime de 12,18 m. În varianta de configurație specială, omologarea îi permite chiar 95 de locuri. Vehiculul are o autonomie de minim 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri prin extinderea pachetului de baterii produs de chinezii de la CATL, furnizori ai unor companii prestigioase din industria auto.

Axele sunt livrate de producătorul german ZF Friedrichshafen AG și de DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este sincron cu magnet permanent și provine de la DANA Prestolite, sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, cel de climatizare încorporează tehnologia VALEO, iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF. În dezvoltarea esteticii exterioare a vehiculului, o contribuție majoră a avut-o o echipă de designeri români.

ATP Bus nota în mai 2021 că nivelul de confort pus la dispoziția călătorilor este evidențiat de podeaua joasă care facilitează urcarea, de trapa de acces pentru persoanele cu mobilitate redusă și spațiul interior care răspunde nevoilor acestora, scaunele ergonomice și instalația de climatizare suplimentară pentru sezonul rece. Confortul șoferului este asigurat prin zona de lucru delimitată, ergonomică astfel încât panoul de instrumente să fie ușor gestionat în timpul condusului. Pentru o și mai bună concentrare pe parcursul orelor de muncă, pentru șofer este prevăzut geamul individual pentru aerisire directă. Scaunul șoferului este pneumatic, ușor înălțat pentru o cât mai bună vizibilitate, prevăzut cu spătar înalt și comod.

La nivel de conectivitate, ATP Bus e-UpCity oferă WI-FI, prize USB cu două porturi încorporate în dreptul fiecărui set de scaune și monitor cu memorie externă portabilă pentru diferite proiecții multimedia.

Siguranța oferită de e-UpCity este asigurată de sistemul anti-blocare ABS, cel electro-pneumatic (EBS) și cel de control electronic al stabilității (ESC). Vehiculul este dotat și cu sistem de monitorizare pentru spațiul interior. Datele acestuia sunt transmise pe monitorul din zona de lucru a șoferului astfel încât, în caz de pericol, acesta să poată reacționa. Pasagerii au la dispoziție butoanele pentru oprire la cerere și au acces la sistemul de urgență pentru deschiderea ușilor.

După primele teste în teren cu primul prototip ATP Bus e-UpCity producătorul a ajuns la concluzia că bateriile acestuia au nevoie de trei până la cinci ore pentru încărcarea completă.

ATP Trucks Automobile, afacere cu capital 100% românesc, este cea mai tânără linie de business integrată în 2019 de ATP Group, specializată în producția de autovehicule de transport rutier și persoane. ATP Group activează din 1995 în domeniul auto, ca furnizor de piese și accesorii auto, iar în prezent se poziționează ca integrator de produse și sisteme pentru mobilitatea persoanelor și mărfurilor.

https://www.economica.net/atp-trucks-automobile-primul-producator-roman-de-autobuze-electrice-a-livrat-primele-10-unitati_689152.html


ionutpunctro

Sunt curios ce traseu v-or avea si daca v-or deservii si Viseu de Jos / Borsa fiindca altfel nu imi explic pentru ce ar avea nevoie de 10. Da, ok, sunt multe vai extinse pe kilometrii care au nevoie de acces la transport in comun dar totusi..

Foarte multa lume circula intre Viseu de Jos si Borsa cu microbuze din anii 80.. conditiile sunt excreabile

danutzu_1069

Bine, discutia a mai fost si la camioanele ATP, sunt doar "impachetate" in Romania....
Asa si BMC produce in Turcia si "impacheteaza" in Romania, autobuze de fel de fel...

punktnet

Daca judeci asa, nici Dacia nu este "romaneasca", mai ales ca acum peste 50% din modele sunt asamblate in Maroc.
Important este ca producatorul este roman pe hartie si produsele finale sunt vandute ca fiind romanesti.
Just kidding.

dumbravaandrei

La Dacia totusi tot lantul de CDK e in RO, si doar sunt ansamblate in Maroc/Brazilia/India/Turcia. La ATP si BMC e invers..

punktnet

Pachetul de CKD care se duce in Maroc este nesemnificativ. In functie de motorizare, pot pleca de aici motorul si cutia de viteze, o parte din tabla si scaunele. In rest majoritatea producatorilor care furnizeaza piesele au inclusiv productie locala in Maroc sau tarile europei de sud. Este vorba de globalizare, subansamble si sisteme de sisteme care nu se mai fac doar local pentru nici un producator de autovehicule.
Just kidding.

danutzu_1069

#2334
Dacia se fabrică in Romania... de la caroserie si multe altele....
Daca nu gresesc, si unele motoare Renault, tot aici se fabrica....

LE: nu trebuie sa uti ca vechile Dacii se fabricau integral in RO, iar tu ca investitor ca preiei o uzina care "merge" , re-tehnologizezi si folosesti in continuare....

punktnet

Tocmai ti-am spus io ca nu prea se mai fabrica aici piese decat pentru ce se monteaza aici.
Fiecare sit de fabricatie are zona industriala proprie pentru anumite subansamble iar restul pieselor de furnizor vin din fabricile cele mai apropiate de zona de asamblare.
Just kidding.

tom_sawyer

ATP Trucks Automobile, compania românească producătoare de autovehicule de transport rutier depășește 250 de unități produse și atinge afaceri de 20,7 milioane de euro în primii patru ani de activitate.
economica.net

nicolaem

am alergie la reclama asta platita de chinezi cu "companie romaneasca"
tot mai des apare.

Duta C

Da da....idem....am vazut cu ceva timp in urma o reclama facuta la un jeep chinesesc in rusia pe YT . S-a urcat ziaristul in masina ca sa faca si un drivetest si cind a pus piciorul pe acceleratie s-a rupt pedala .Tin minte ca s-a aplecat tipul a luat pedala in mina si se uita la ea ca traznit. :D  :D

kitsune

Era uimit că pot și chinezii să facă lucrurile la fel de calitative ca rușii  :lol:
Remember UAZ Patriot door handle?


Sau Lada Granta?

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence