News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

De acum TrustOn de la ATP Trucks se poate comanda și în varianta autocamion  8x4 430 CP cu suprastructură pompa de beton Stamer 38 m.





https://atp-trucks.com/pompa-de-beton-stamer/

tom_sawyer

Trendul mondial de trecere la maşinile electrice loveşte în România: Yazaki a anunţat că închide fabrica de componente auto din Buzău, iar la Ploieşti reduce numărul locurilor de muncă. Fabricile din Brăila, Caracal si Ploieşti rămân în picioare, dar trebuie să se adapteze

,,Din cauza întreruperii premature a producţiei unui model de autoturism al unuia dintre principalii noştri clienţi – pentru o tranziţie cât mai rapidă spre modelele electrice, din cauza lipsei de forţă de muncă şi a situaţiei demografice, compania noastră a luat măsuri strategice care să-i permită să se adapteze la situaţie şi să se pregătească în mod adecvat pentru viitor", se arată în comunicatul Yazaki.

ZF

tom_sawyer

Dacia C-Néo (2026). Dacia lancera un grand break familial hybride et 4x4

Après le nouveau Duster prévu au printemps 2024, puis le Bigster à l'automne 2025, le constructeur Dacia étoffera en 2026 sa gamme d'un break compact familial qui sera aussi décliné en berline.

Baptisé C-Néo en interne, ce programme comprend une berline et un break, mâtinés de sauce crossover, qui seront dérivés de la plate-forme du Bigster. Lors d'une entrevue, Denis le Vot nous a expliqué que ces catégories de véhicules disparaissaient peu à peu des catalogues des concurrents et que les modèles restants se convertiraient à l'électrique lors de renouvellements. Ce sera le cas des Peugeot 308, Volkswagen Golf, Opel Astra... à l'horizon 2027-2028. Par conséquent, Dacia compte profiter de cette désertification pour élargir son offre. Une façon d'augmenter ses ventes, ainsi que sa rentabilité. D'autant plus qu'au sein du groupe Renault la famille Mégane hybride (berline et break) s'éteindra au printemps 2024 pour permettre la montée en cadence des Austral, Espace et Rafale dans l'usine de Palencia, en Espagne. Les deux nouvelles Dacia reprendront indirectement le flambeau et s'adresseront aux clients en quête d'un véhicule compact, financièrement accessible. Elles apporteront aussi une réponse à la Skoda Octavia (berline et break) qui rencontre un vif succès notamment dans la partie orientale de l'Europe. Le constructeur appliquera au segment C la recette qui a fait son succès sur le segment inférieur avec les Sandero et Duster.


largus.fr

dargauda

România, la masa producătorilor de top - Primul autobuz electric produs în țară, lansat de Automecanica Mediaș la Bruxelles



România intră în rândul firmelor producătoare de top de autovehicule, într-o zonă competitivă de business, prin alinierea la standardele internaționale, cu produse puternice, dotate după cele mai înalte exigențe tehnice. Automecanica Mediaș lansează primul autobuz electric produs în România, la cea mai mare expoziție internațională din domeniul autobuzelor și autocarelor de la Bruxelles.

Prototipul va fi expus la Busworld Europe, cea mai mare expozitie internationala din domeniul autobuzelor si autocarelor. Ajuns la a 50-a editie, evenimentul are loc in acest an la Brussel Expo, in perioada 7-12 Octombrie 2023. Cei peste 500 de expozanti vor intampina aproximativ 40 000 de vizitatori in cele 6 zile de desfasurare.

Mai multi europarlamentari romani, dar si reprezentati ai administratiei publice locale si centrale din Romania au fost  placut surpinsi de aceasta prezenta romaneasca la o expozitie de top mondial, gazduita in Brussel si si-au anuntat prezenta la expozitie si la standul romanesc Automecanica Medias.

Ambasada Romaniei in Belgia, precum si reprezentata Romaniei la UE au salutat, de asemenea, prezenta romaneasca la acest targ, si-au manifestat dorinta  de a vizita expozitia si standul romanesc.

Platforma industriala Automecanica Medias, fondata in 1941, cu o lunga traditie industriala, prin investitiile majore din ultimul an si un aport important de know-how, trece intr-o noua etapa, cea a productiei de autobuze si vehicule electrice de transport urban, potrivit autm.ro.

Automecanica Medias si centrul sau de cercetare-dezvoltare, beneficiaza de o foarte buna experienta si know-how in acest domeniu, a atras specialisti cu o puternica experienta internationala, obtinand astfel realizarea unui prototip de ultima generatie, cu un inalt nivel calitativ si competitional si un design exceptional, apreciat inclusiv de membrii companiilor competitoare, prezenti la acest eveniment.

Chairman-ul companiei Automecanica Medias, Andrei Scobioala a precizat in cadrul conferintei de presa:

"Autobuzul prezinta toate caracteristicile tehnice pe care producatorii de top din acest domeniul le-au lansat pe piata. Producerea lui in Romania va stimula dezvoltarea pe orizontala si a altor companii si vine in intampinarea conceptului European de transport verde cu un inalt grad de calitate si eficienta energetica si cu o atentie speciala pentru design-ul urban de avangarda. Familia de autobuze din portofoliul Automecanica contine toata gama de lungimi de la 6 la 18 metri.

Strategia companiei pe termen scurt si mediu este sa vina catre clienti incepand cu 2024 cu prototipul pentru tramvai, in 2025 prototipul electric de tren usor de viteza si in 2026 prototipul de metrou."


https://www.realitatea.net/stiri/actual/romania-la-masa-producatorilor-de-top-primul-autobuz-electric-produs-in-tara-lansat-de-automecanica-medias-la-bruxelles_65213bcb6f3a7a08b92b6772

SB76UFO

Ambasada României în Statele Unite ale Americii / Romanian Embassy to US

DidYouKnow that today, the Ford Otosan Craiova plant officially started production of the new Transit and Tourneo Courier models? Ford Otosan started production for the new Courier models in a ceremony organized at the plant in Craiova (south west Romania), where is located the only production center in the world for these models.
Last year, Ford Otosan announced an investment of 490 million euros (over 500 million US dollars) to support the production of the new generation of the Courier models at its factory in Craiova, which, along with the Puma model, will benefit from fully electric versions in 2024.

📷 Photos from the launch ceremony of the Courier models.
"Prostia este eternă și invincibilă"

tom_sawyer

Ceea ce părea dificil de realizat s-a concretizat: cu utilajele recent instalate în fabricile ATP Trucks și ATP Exodus am atins un nivel superior atât în calitate, cât și în capacitate.
Am inițiat procesul de autorizare pentru a construi a doua fabrică lângă ATP TECH Center, în 2024.
sursa



















carutasul

PNRR-ul cu A7 și ce mai conține vine mănușă pentru ei, ca la carte. E o oportunitate pe care probabil n-o s-o mai aibă curând de a se stabiliza ca producător, sper să reușească să o valorifice.

dargauda

Dacia lansează noua generație Duster, care începe de la 20.000 euro și va fi produsă în România/ Dacia Duster va avea și un model hibrid, produs tot la Uzina de la Mioveni



Dacia lansează nouă generație Duster, care va fi produsă în România, la Uzina Dacia de la Mioveni. Prețul noului Duster va începe de la 20.000 euro, au anunțat reprezentanții companiei, în cadrul unei întâlniri cu presa. Noua generație Dacia Duster va avea inclusiv și un model hibrid, care va fi produs tot la noi în țară.

Într-o discuție cu mai mulți jurnaliști, Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România, a fost întrebat dacă Dacia are în plan să producă noul model și în Maroc. Acesta a precizat că Dacia Duster se fi produsă în România, iar compania nu a luat momentan în considerarea mutarea producției în Maroc, o piață tot mai atractivă pentru companiile auto. Renault, proprietarul mărcii Dacia, a făcut recent primii pași pentru a trece la producția de automobile electrice în Maroc.

Reprezentanții companiei nu au vrut să menționeze care va fi prețul modelului hibrid, spunând că vor anunța ulterior. De asemenea, aceștia nu au vrut să transmită nici când va începe efectiv producția Dacia Duster în România, Mihai Bordeanu spunând la începutul lunii că noua generație va fi lansată în producție la Mioveni ,,peste câteva săptămâni".

Întrebat câte mașini Dacia Duster vor fi produse la Uzina de la Mioveni anul viitor, șeful mărcii Dacia în România a spus ,,cât mai multe", precizând că este cam devreme pentru a estima un număr exact.  Dacia Duster a fost produs în peste 2,2 milioane de exemplare, de când a fost lansat în urmă cu 13 ani. Potrivit companiei, anul trecut, Duster a fost cel mai vândut SUV din Europa către clienții persoane fizice.

Cum arată noul Duster și cum este diferit față de generația anterioară

Reprezentanții companiei spun că noua generație a Dacia Duster nu își schimbă aspectul robust și stilul outdoor, păstrându-și în mare parte calitățile care au făcut modelul popular. Însă există și ceva îmbunătățiri, inclusiv în ceea ce privește design-ul mașinii.

,,Noul Duster dispune de un ansamblu de elemente de protecție care înconjoară  întreaga parte inferioară a caroseriei, de la bara frontală, continuând cu pasajele roților, cu protecțiile laterale  și terminând cu bara din spate. Noua tehnologie folosită se numește Starkle®, care a fost și pe concept-car-ul Manifesto, și care conține până la 20 % material provenit din reciclare. Compoziția sa îi dă un aspect închis la culoare, cu striații albe, pe care Dacia a dorit să îl lase vizibil, evitând aplicarea unei vopsele", spun reprezentanții companiei.

Compania transmite că noul Duster beneficiază de platforma CMF-B, inaugurată pe noile modele Sandero și Logan, adoptată ulterior de Jogger. Dezvăluit publicului la Salonul Internațional Auto de la Geneva 2019, noul Renault Clio este primul vehicul proiectat pe baza platformei CMF-B, cea mai recentă platformă modulară a Alianței. Platforma a fost concepută pentru a fi utilizată pentru o gamă largă de modele, pentru a reduce costurile de producție și pentru a crește eficiența vehiculelor.

,,Utilizarea platformei CMF-B pe noul Duster asigură un volum interior superior celui al precedentei generații, atât pentru pasageri cât și pentru bagaje, fără creșterea lungimii totale. Concepția avansată a platformei îi permite totodată noului Duster să asigure un confort de conducereși o diminuare a zgomotului și vibrațiilor produse în timpul deplasării. Platforma CMF-B înscrie noul Duster pe drumul electrificării, propunând motorizări care utilizează tehnologiile mild hybrid și full hybrid", transmite compania.

Reprezentanții Dacia spun că noul Duster dispune de o transmisie 4×4 Terrain Control cu 5 moduri de conducere:

– AUTO : transmisia repartizează automat puterea între puntea față și cea spate în funcție de aderență și de viteză.

– SNOW : optimizează traiectoriile pe roțile care alunecă datorită unor reglaje specifice ale sistemelor ESC și anti-patinaj.

– MUD/SAND : pentru rularea pe suprafețe noroioase sau nisipoase.

– OFF-ROAD : oferă cele mai bune capacități de trecere în off-road sau pe drumuri dificile. Este apropiat ca performanță de modul 4×4 Lock al actualei generații a modelului Duster, dar merge mai departe, distribuind automat și într-o manieră optimă cuplul între puntea față și cea spate în funcție de condițiile de aderență și de viteza vehiculului.

– ECO : permite optimizarea consumului de carburant acționând asupra sistemului de aer condiționat și a performanțelor vehiculului. Optimizează distribuția cuplului între puntea față și cea spate pentru a limita consumul de carburant, adaptându-se la condițiile de aderență ale drumului.

De asemenea, compania a mai realizat îmbunătățiri și în ceea ce privește aspectul interior, având un nou sistem multimedia cu un ecran central de 10,1, potrivit reprezentanților companiei. Disponibil în serie începând cu nivelul de echipare Expression, acest ecran este disponibil cu două oferte multimedia: Media Display și Media Nav Live:

– Sistemul Media Display, disponibil în serie pe noul Duster Expression și Extreme, oferă un dispozitiv audio cu 4 difuzoare precum și conectivitate wireless Apple CarPlayTM și Android Auto TM.

– Sistemul Media Nav Live, în serie pe nivelul de echipare Journey și opțional pe Extreme, oferă în plus navigație conectată integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și un sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.

,,Noul Duster inaugurează un tablou de bord digital de 7, color, care poate fi personalizat, și care permite afișarea informațiilor pe care șoferul le consideră cele mai utile", transmite compania.

Dacia Duster hibrid va avea același motor ca Jogger Hybrid 140

Adoptată deja de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea HYBRID 140 va fi disponibilă și pe noul Duster. Este alcătuită dintr-un motor cu 4 cilindri de 1,6l pe benzină, de 94 CP, din două motoare electrice (un motor de 49 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată.

,,Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte 2 alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă ca urmare a absenței ambreiajului. Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea ridicată de recuperare a energiei de care dispune bateria de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate, permit ca până la 80 % din timpul de rulare în oraș să se realizeze în mod electric, asigurând totodată o economie de carburant de până la 20 % în ciclu mixt și până la 40 % în ciclu urban. Demarajul se realizează sistematic în mod 100 % electric", transmite compania.

– Duster TCe 130. Această motorizare este disponibilă în premieră în gama Dacia, oferind clienților un prim nivel de electrificare. Ea combină un motor pe benzină de nouă generație, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo, bazat pe ciclul Miller (randament optimizat și pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V. Acesta din urmă susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea consumului mediu și a emisiilor de CO2 cu circa 10 %*.

Caracteristicile sale dinamice (reprize, accelerații) sunt superioare celor ale actualului motor TCe 130, fiind mai reactiv și oferind mai multă suplețe în utilizare. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei de 0,9 kWh fără ca acest lucru să diminueze efectul resimțit de șofer. Motorizarea TCe 130 este disponibilă cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte pentru versiunile 4X2 și 4X4.

– Duster ECO-G 100. Daciapropune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică. În mod GPL, noul Duster ECO-G 100 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină echivalentă. Autonomia vehiculului ajunge la 1300 km datorită celor două rezervoare cu un volum cumulat de aproape 100 litri: 50 litri de benzină și 50 litri de GPL (instalat sub planșeul portbagajului). Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.

Ce echipamente de serie va avea noul Duster: Essential, Expression, Extreme și Journey

Compania transmite că aproape 70% din clienții modelului Duster aleg nivelele de echipare superioare. Gama noului Duster este construită pe trei nivele: Essential, Expression, și un nivel superior cu două variante, complementare: Duster Extreme, destinat amatorilor de outdoor și Duster Journey. Dacia spune că aceste două versiuni vor fi propuse la prețuri echivalente.

Duster Essential : bare de pavilion fixe, geamuri față electrice, închidere centralizată, climatizare manuală, aprindere automată a fazei de întâlnire, 6 airbag-uri, senzori pentru parcarea cu spatele
Duster Expression : idem Essential + jante din aliaj de 17", tablou de bord digital de 7", ecran central digital de 10,1" cu sistem multimedia Media Display și Apple CarPlay TM /Android Auto TM wireless, cameră de marșarier, geamuri electrice pentru ușile din spate, senzor de ploaie pentru acționarea automată a ștergătorului de parbriz
Duster Extreme : idem Essential + bare de pavilion modulare, proiectoare de ceață, tapițerie lavabilă din TEP micro-cloud, covorașe din cauciuc pentru toate locurile și pentru portbagaj, climatizare automată, card mâini libere, oglinzi retrovizoare exterioare cu acționare electrică
Duster Journey : idem Essential + jante din aliaj de 18", proiectoare de ceață, climatizare automată, card mâini libere, frână de parcare și oglinzi retrovizoare exterioare cu acționare electrică, încărcător wireless pentru smartphone, sistem multimedia Media Nav Live cu navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.

















https://economedia.ro/dacia-lanseaza-noua-generatie-duster-care-incepe-de-la-20-000-euro-si-va-fi-produsa-in-romania-dacia-duster-va-avea-si-un-model-hibrid-produs-tot-la-uzina-de-la-mioveni.html

tom_sawyer

#2348
Dacia a anunțat la final de noiembrie a treia generație Duster, iar acum a comunicat și prețul de pornire, care este de 18.800 de euro, TVA inclus. Noul Duster va putea fi comandat începând din prima săptămână a lunii martie, primele livrări către clienți fiind prevăzute pentru sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului în curs. Versiunile cu maxime dotări vor trece de 25.000 euro.



hotnews.ro

GIV


TVlad

Prea scump pentru ce motoare anemice au si pentru cum arata. In pretul asta platim toate trasnaile birocratilor ue, alesi sau numiti.

dumbravaandrei

Va trebui sa te obisnuiesti cu motoare termice anemice. Pentru ca emisii la flota, si de la anul se calculeaza diferit, nu se mai asigneaza pondere de rulaj, ci iau odometrul inregistrat in intrarile de service. Adica daca vine o firma de taximetrie si iti cumpara niste sute de masini care vor face 100.000 km/an, ai cam pus-o...

Legat de dotari si spatiu disponibil, nu prea are concurenta de la europene/americane/japoneze/koreene, doar de la chinezoaice... Norocul lor ca pana prind chinezii suficienta inertie sa le sufle in cota de piata, probabil va supravietui generatia asta masini.

dr4qul4

Hibrid 140 ala e si 4x4? Full Hibird sau Mild?

Motoare anemice... dar urca fara probleme. 1,33 L de la Renault, 160CP, automata, Mild Hibrid s-a descurcat impecabil pe drum forestier montan inzapezit.
Aveam ceva emotii pt ca nu am buton de dezactivare TC, si acum 3 ani, cu un diesel 1,6, automat, m-am chinuit putin, cu TC dezactivat (altfel nici o sansa), si cu mult mai putina zapada ca acum.
Ambele dati cu lanturi, si in ambele dati...chiar mai sus ma astepta un duster 4x4 (diesel)...fara lanturi (dar cu anvelope serioase).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

punktnet

Nu sunt anemice deloc, am mers cu toate motorizarile pe noul Duster si sunt cel putin la fel de dinamice, diferenta de la 100 de cai la 150 fiind mica pentru un consumator de rand.
Motorizarea hibrida este full hibrid, fara posibilitate de 4x4 avand sistemul de pe Jogger.
Motorizarile de 1.0 sunt micro-hibrid si cea de 1.2 este mild hibrid 48V. Da, am scris bine 1.2, nu mai avem 1.3 in gama :)

Daca aveti mai multe curiozitati, va stau la dispozitie
Just kidding.

nirolf

#2354
Ai idee care e ținta pentru EuroNCAP? Chinezii cam scot 4-5 stele la prețuri apropiate.