Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on September 14, 2022, 09:29:45 PMPremierul Nicolae Ciucă le-a prezentat reprezentanților companiei Nokian Tyres, în cadrul unei întrevederi la Palatul Victoria, pachetele de ajutor de stat

Nokian Tyres to build 650 mln euro plant in Romania, replacing Russian output

HELSINKI, Nov 1 (Reuters) - Finland's Nokian Tyres (TYRES.HE) on Tuesday said it will invest 650 million euros ($645.19 million) to build a new passenger car tyre factory in Romania.

Built to make 6 million tyres per year, the Romanian plant is set to replace some of the lost output from Nokian's now divested Russian operation which had the annual capacity to produce 17 million passenger car tyres.

Nokian said it chose Oradea in northwest Romania because it was conveniently located to sell tyres in central Europe and green energy was available near the site.

reuters.com

tom_sawyer

Pentru a porni producția primei perechi de Ford Courier, Transit și Tourneo, Ford Craiova va opri asamblarea primului SUV produs de Ford în România. ,,Vom opri EcoSport în luna decembrie, pentru a pregăti liniile de la Craiova", a declarat pentru Profit.ro Dave Johnston, numărul 2 în Ford Otosan, reprezentantul Ford în managementul companiei.

În centrul de dezvoltare Ford Otosan de lângă Istanbul, modelul Courier a ajuns deja într-o fază finală din punct de vedere al designului și este pregătit pentru a intra în producție la Craiova.

După ce modelele Courier Transit și Tourneo (de marfă și de persoane) vor începe să fie produse la Ford Otosan Craiova, va începe pregătirea pentru startul modelelor electrice. Începând cu Ford Puma, care va primi în 2024 o versiune complet electrică, urmat la scurt timp de cele două Courier, care vor deveni și ele electrice, acestea vor completa gama anunțată de Ford pentru Europa, alături de cele două modele ce vor fi produse la Koln, pe platforma MEB de la Volkswgen. La schimb, Ford Otosan va începe în Kocaeli să producă modelul VW Transporter, pentru partenerii germani.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/corespondenta-istanbul-ford-otosan-demareaza-investitii-masive-craiova-modelul-ecosport-opreste-decembrie-face-loc-noului-courier-multi-furnizori-chemati-alature-uzinei-20907954

reed

Well,nu vreau sa stiu ce calitate o sa fie :lol: Am fost acum o saptamana intr-o fabrica Estelsan in Tr,cred si indienii fac chestii mai bune.Piese pentru Craiova in principal,fabrica noua

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Dacia a anunțat startul comenzilor pentru Dacia Jogger Hybrid 140, prima Dacie electrificată. În România, modelul va fi disponibil din ianuarie 2023 și nu au fost comunicate încă prețurile. Dar în Franța, de exemplu, mașina poate fi deja configurată începând de la 24.600 €.

newsweek.ro

tom_sawyer

2022 – an record de productie vehicule in Romania

In decembrie 2022, au fost produse in Romania un numar de 35.930 autoturisme. Dintre acestea 22.593 unitati au fost produse in uzina DACIA de la Mioveni si 13.337 unitati au fost produse de uzina FORD Romania OTOSAN din Craiova.

Pe intreg anul 2022, productia de autoturisme in Romania a atins volumul de 509.465 unitati (314.228 DACIA + 195.237 FORD) un record absolut al productiei de vehicule in Romania:

– in crestere cu +21 % fata de 2021 (420.755 unitati)

– in crestere cu +16.3 % fata de 2020 (438.107 unitati)

– in crestere cu +3.9 % fata de 2019 (490.412 unitati)

https://acarom.ro/blog/productie-vehicule-in-romania-total-2022/

tom_sawyer

Intră în producție anul acesta la Craiova:

Next-Gen Ford Transit Courier Spotted With Production Body






https://fordauthority.com/2023/01/next-gen-ford-transit-courier-spotted-with-production-body/

ingWTG


pasadia

Face referire la "un patriot" ipotetic, care nu exista dar ar putea sa "salveze" ceva daca ar cumpara ce vrea autorul articolului. In rest ma indoiesc ca stirea e reala - tot articolul pare o insailare fara documentare. Daca chiar ar fi existat productie sunt sigur ca era mare tam-tam, macar aici in Brasov.

ingWTG

#2319
Si eu sunt tot din zona Brasovului, o sa incerc sa aflu mai multe detalii .

Se pare ca poza si masina sunt de mai bine de 10 ani.

dumbravaandrei

@ingWTG nu te chinui sa te duci pe pista cu UMB si Roman, ca e pierdere de timp. Abia ii livreaza producatorii mari sute de camioane lui Umbrarescu, ii mai asigura si service si multe altele. Roman, in ultimii 20 de ani nu stiu daca a trecut de mai mult de 150 de camioane/an, asta fara servicii suport.

Pana si ATP-ul fac mai multe camioane ca Roman, deci n-are sens.

dumbravaandrei

Un moment URIAS in industria auto din Romania!
Din fericire, la Craiova, in urmatorii ani se vor produce mai multe autovehicule electrice, toate pe platforma MEB (VAG).
Poate ii vine mintea la cap si Daciei si vine cu Sandero-ul ala electric pe care atat de multa lume il asteapta.

QuoteAceasta este prima electrică fabricată în România: Ford e-Transit Courier




Este vorba despre utilitara cu zero emisii Ford e-Transit Courier. Un model compact, complet nou, gândit special pentru clienții de vehicule comerciale compacte. Debutul public este programat pentru Salonul de vehicule comerciale din Birmingham, Marea Britanie.

tom_sawyer

#2322
Piața autoturismelor noi în T1 2023:




https://www.apia.ro/comunicate-de-presa/
https://www.apia.ro/wp-content/uploads/2023/04/2023-03-Analize.pdf

ATP Trucks: 39 camioane vândute (33 în martie)

dargauda

Livrare flota de ATP TRUCKS pentru RETTER


Am livrat 10 autobasculate și o autobetonieră #TrustOn spre RETTER, partenerul român din Asocierea Pizzarotti - RETTER.

Camioanele ajung pe șantiere, urmând a fi utilizate la construcția de autostrăzi în România!

tom_sawyer

Ford Otosan angajează 1.300 de oameni la fabrica sa din Craiova

Ford Otosan vrea să angajeze cu precădere operatori de producție, precum și experți în inginerie, întreținere și finanțe.

Noile locuri de muncă sunt necesare pentru a susține viitoarea dezvoltare a producției Ford Otosan la Craiova, unde capacitatea de producție va crește de la 250.000 de vehicule pe an la 272.000 vehicule pe an.

,,Odată cu adăugarea celor 1.300 de locuri de muncă vom ajunge la un număr de aproximativ 6.500 de angajați la fabrica din Craiova, ceea ce va asigura un program de lucru în trei schimburi, mai târziu în acest an" a declarat Müjdat Tiryaki, președintele Ford Otosan Craiova.

economica.net