Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#2280
EXCLUSIV Varta caută 100 de hectare de teren în zona Arad, pentru construcția unei fabrici de acumulatori

Conform surselor Economedia, Varta caută peste 100 de hectare de teren și s-ar fi oprit momentan la Arad, care are și avantajul că se află aproape de granița de vest a României. Demersul germanilor e încă în stadiu incipient, nici măcar nu e 100% sigur că România va beneficia de această investiție.

economedia.ro

b1

Dacia a atins pragul de 10.000.000 de mașini produse. Care a fost modelul aniversar?



Oficialii Dacia au anunțat că la fabrica de la Mioveni a fost produs automobilul cu numărul 10.000.000. Mașina aniversară este un Duster SL Extreme, iar aceasta va fi adăugată colecției de modele istorice a producătorului autohton.

Care este mașina cu numărul zece milioane?


Primul autoturism care a ieșit de pe linia de asamblare a uzinei de la Mioveni a fost un exemplar 1100 în august 1968. În 1969 a intrat în producţie modelul 1300, care a fost construit după licența Renault 12.

Modelul a fost produs timp de 35 de ani, dând naștere unei întregi game de vehicule (break, sport, utilitare). În 1995 a fost lansată o nouă generație de modele, sub numele Dacia Nova. Aceasta a fost proiectată și dezvoltată integral în România.

Mașina cu numărul 1.000.000 a părăsit linia de montaj în anul 1985. Pragul de două milioane de vehicule produse în uzina Dacia a fost atins în anul 1998. În 2014, constructorul român aflat deja sub umbrela Grupului Renault producea mașina cu numărul cinci milioane. Automobilul care a ieşit de pe linia de fabricaţie a fost un model Duster.

La începutul acestui an, în data de 18 ianuarie, Dacia anunța că a fost atinsă borna de șapte milioane de automobile produse. Coincidență sau nu, acel model a fost tot un Duster, în versiunea SL Extreme.

Acum, producătorul român anunță ieșirea de pe linia de producție a mașinii cu numărul 10.000.000. Și de această dată este vorba tot despre un exemplar Duster, și tot unul în versiunea SL Extreme vopsit în culoarea Gri Urban. Acesta a fost produs la Mioveni în data de 20 aprilie. Conform reprezentanților Dacia, acesta va intra în colecția de modele istorice ale companiei.

Scurt istoric Dacia:
Preluarea mărcii românești de către Grupul Renault în anul 1999 a deschis un nou capitol în istoria Dacia. Primul model lansat sub tutela brandului francez a fost Logan, în 2004. Începând cu anul următor, producția noii Dacia Logan a debutat în prima uzină din afara României, și anume SOMACA din Casablanca (Maroc).

În cei 54 de ani care au trecut de la fabricarea primului model Dacia, în cele cinci uzine s-au succedat șase game de modele. Produs la Mioveni, Tanger şi Casablanca, modelul Sandero, inclusiv versiunea Stepway, este cel mai mare succes de piață. Din 2017 este cel mai vândut vehicul în Europa în rândul clienților particulari. La rândul său, Dacia Duster, care este fabricat exclusiv la Mioveni, este cel mai bine vândut SUV din Europa către aceeași categorie de clienți.

În prezent, marca Dacia este prezentă în 44 de țări de pe patru continente. Principalele pieţe europene sunt Franţa, Germania şi Italia.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

TibiV

Quote from: b1 on April 24, 2022, 12:25:11 PM
La începutul acestui an, în data de 18 ianuarie, Dacia anunța că a fost atinsă borna de șapte milioane de automobile produse. Coincidență sau nu, acel model a fost tot un Duster, în versiunea SL Extreme.


Acum, producătorul român anunță ieșirea de pe linia de producție a mașinii cu numărul 10.000.000. Și de această dată este vorba tot despre un exemplar Duster, și tot unul în versiunea SL Extreme vopsit în culoarea Gri Urban. Acesta a fost produs la Mioveni în data de 20 aprilie.

Sursa.

Cum mama masii?!...  :o
Au facut 3 milioane de masini in 3 luni?!...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer


bogdymol

#2284
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

O companie din Brașov a investit sute de mii de euro într-un prototip de autoutilitară electrică

La Braşov a fost dezvoltată o autoutilitară electrică ce s-ar putea construi în serie.

Compania brașoveană Moveos a investit câteva sute de mii de euro într-un prototip de autoutilitară electrică.

Finalizarea procedurii de certificare conform normelor românești în vigoare este programată pentru mijlocul acestei veri. Acest lucru va face posibilă înregistrarea autoutilitarei cu numere galbene la primării și utilizarea acesteia pe drumurile publice.

Autonomie de 80 de km, viteză de 45 km/h:
Anul acesta ar urma să demareze producția de preserie, iar de anul viitor, într-o fabrică din Făgăraș, cel mai probabil, producția de serie.

,,Noi suntem pregătiți în producția de serie să livrăm anual către viitorii noștri clienți pâna la 5.000 de autoutilitare electrice. După modelul marilor constructori de automobile, viitoarea unitate de producție se va ocupa exclusiv de integrarea componentelor provenite în proporție de 50% de la furnizori autohtoni", au mai precizat reprezentanții societății într-un răspuns pentru BizBrașov.

Bateriile se vor putea încărca în șase – opt ore:
Autoutilitara va putea fi folosită într-o mulțime de domenii, cum ar fi ferme agricole, resorturi turistice, platforme industriale, depozite logistice, stadioane etc.

Aceasta va avea o sarcină maximă de 500 de kilograme, o viteză maximă de 45 km/h, o autonomie de 80 de kilometri, iar bateriile se vor putea încărca în șase – opt ore.


Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

b1

Masina electrica produsa la CLuj:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

TibiV

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/dacia-ofera-prime-salariatilor-care-pleaca-din-uzina-sumele-pot-ajunge-la-130-000-de-lei-in-functie-de-vechime.html

Dacia a început un program de plecări voluntare și și-a anunțat agnajații de la uzina de la Mioveni că vor avea parte de prime între 16.000 și 130.000 de lei net, în funcție de vechime, dacă părăsesc compania, scrie Jurnalul de Argeș.

,,Pentru ameliorarea performanței companiei, se inițiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022", a transmis Dacia, conform sursei citate.

Valoarea primei va fi în funcție de vechimea în muncă a salariaților în societățile Grupului Renault România:
-până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
-între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
-între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
-între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
-între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
-peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.

În plus, odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie (lichidarea lunii iunie) salariații vor primi și plata zilelor de concediu de odihnă.

,,Salariații care vor pleca prin acest program (ale căror poziții se vor închide) pot să beneficieze, la solicitare, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în CCM la cumpărarea unui autovehicul nou din gama Dacia, Renault sau Nissan", mai transmite compania.

Sunt vizați în acest program mai ales angajații din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/încetări de activitate, finalizari de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au că și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor și salariaților cu recomandări medicale stabilite în Fișa de aptitudini medicale, intrucât trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilităților acestora.

Grupul Renault a anunțat recent că este în căutarea unor parteneri care să devină acționari ai viitoarei divizii de motoare și cutii de viteze termice și hibride, care va include și o parte din activitățile de producție de pe platforma Dacia, de la Mioveni.

Decizia are în vedere dezvoltarea de noi produse; de pildă, în România s-ar putea fabrica motoare hibride. Pe de altă parte, pentru a liniști zvonurile, Grupul Renault a afirmat clar, că va păstra marca Dacia, şi uzina din România.

Dacia produce în România 5 modele și are planuri să le dezvolte, spun reprezentanții companiei. De la anul, Jogger va avea o versiune cu motorizare hibridă. Iar în 2024, va urma o nouă generație Duster și un SUV de segment C, Bigster. Toate presupun investiții.

Potrivit ultimului raport al Consiliului de Administrație, Dacia a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste 21,4 miliarde lei, în creștere cu 17% față de 2020, chiar dacă a vândut mai puține mașini. Societatea are aproape 13.000 de angajați, iar secția care ar putea fi inclusă în viitoarea divizie Powertrain include doar 700 dintre ei. Motoarele produse de ei echipează modele Dacia și Renault, iar cutiile de viteze sunt instalate și pe mașini Nissan.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

Ford Craiova devine Ford Otosan Craiova: transferul de proprietate a fost finalizat. Ford Otosan anunţă o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova

Acordul prin care Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, preia proprietatea fabricii Ford din Craiova a fost finalizat, anunţă compania. Prin acest acord, Ford a transferat proprietatea asupra fabricii sale din Craiova, care produce vehicule şi motoare, către Ford Otosan, permiţând astfel companiei să-şi extindă operaţiunile la nivel internaţional.

În 14 martie, Ford a anunţat că fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024.

De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va avea în 2024 o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.

Pentru a sprijini lansarea următoarei generaţii a modelului Courier, Ford Otosan anunţă vineri o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani. Astfel, capacitatea totală de producţie a fabricii de la Craiova va creşte de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

news.ro

tom_sawyer

#2290
EXCLUSIV Locul din România vizat de gigantul Varta pentru investiția strategică de un miliard euro

Producătorul de componente pentru aeronave Universal Alloy Corporation, cu două fabrici funcționale în Maramureș, caută teren în județele Prahova, lângă rafinăria Petrobrazi, și Dâmbovița pentru investiția strategică de un miliard de euro a Varta într-o nouă fabrică de baterii pentru mașini electrice, potrivit surselor Profit.ro.

Universal Alloy Corporation (UAC) face parte din grupul Montana Aerospace, care, la rândul său, este deținut de grupul industrial Montana Tech Components. De cealaltă parte, Varta este deținută în proporție de circa 60% tot de Montana Tech Components. Grupul Montana Tech Components este controlat de miliardarul austriac Michael Tojner, cu o avere estimată la 2,8 miliarde de dolari de către revista americană Forbes.


Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/exclusiv-locul-din-romania-vizat-de-gigantul-varta-pentru-investitia-strategica-de-un-miliard-euro-20757199

punktnet

Just kidding.

kitsune

#2292
La unele modele de autoturisme lumina din portbagaj se poate scoate și devine lanternă, altele au umbrele in uși, etc. Poate face și Dacia o "mânărie" dinasta și face sigla demontabilă, scoți șuruburile de la roți sau ceva asemănător. Păcat, la ce pedigree avea, cu sigla UAP cu vulturul... Acum avem desfăcătorul de bere și cheia de 14. Măcar de puneau și un A stilizat între cele două, așa cum e pe volan.
La o privire mai atentă arată a diapazon
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TVlad

Skoda si-a pastrat sigla. Dacia nu inteleg de ce a trebuit sa renunte la vultur; geniile de la marketing or fi considerat  :) ca are reputatie proasta. Sub urmatoarea sigla (scutul cu stelute albastre) au reusit - zic eu - sa isi cistige un binemeritat renume. Schimbarea in "desfacator de bere" a fost bizara iar asta e de-a dreptul inexplicabila O firma serioasa nu face asa ceva decit daca are de gind sa isi saboteze marca. Probabil urmatoarea sigla va fi direct Renault.

Unii se pare ca sint nostalgici dupa vulturul UAP. De la Dacia 1300 a mamei nu au fost furate decit aspersoarele metalice pentru parbriz (in anii '80) iar recent sigla UAP... M-a surprins interesul hotilor pentru asa ceva  :)

reed

Sa nu uitam nici de sigla înaintea desfăcătorului de bere: