Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

Alt detaliu important oferit de oficialii Dacia este decizia conducerii Renault de a aloca Jogger pentru producție uzinei de la Mioveni. Astfel, fabrica din România își va completa portofoliul compus acum din Duster, Sandero Stepway și Logan cu un al patrulea model.

Totodată, această informație dezvăluie faptul că oficialii Renault nu se așteaptă la vânzări majore ale acestui model, capacitatea de producție a uzinei fiind insuficientă în prezent pentru creșteri majore ale ritmului de asamblare. De altfel, făcând parte dintr-un segment dedicat familiilor numeroase sau afacerilor care presupun transportul a mai mult de cinci persoane, Dacia Jogger intră într-o zonă a pieței destul de restrictivă. Acesta este motivul pentru care, în prezent, puține mărci de volum mai au în portofoliu monovolume sau vehicule de tip crossover cu șapte locuri.

economica.net

elphax

mai bine il faceau in Maroc pt tarile arabe, unde sunt familii numeroase

gruiarew

Bun și nu poate fi folosit ca minivan? Scos scaunele din el și băgat marfă? Daca n-ai familie numeroasă? Eu zic că-i ok dacă se face absolut orice la noi. Se poate exporta dacă e nevoie. Dar cum zicea cineva mai devreme, chiar are niste linii foarte urâte...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

Constructorul american Ford Motor Co. va înceta să mai producă automobile în India şi îşi va închide ambele uzine din această ţară, adăugându-şi numele pe lista constructorilor auto care au decis să iasă de pe această piaţă, au declarat două surse din apropierea acestui dosar pentru Reuters.

^
Poate că asta va însemna continuarea producției de EcoSport la Craiova.

tom_sawyer

Șeful mărcilor Dacia și Lada în cadrul grupului Renault, Denis le Vot, însoțit de vicepreședinții pentru design și inginerie ai grupului Renault, au fost în această săptămână la București pentru a stabili detaliile Duster 3.

,,Am venit în România împreună cu Gilles Le Borgne, Laurens van den Acker și alți colegi având în bagaje viitorul Duster. Putem spune că am transferat Duster 3 acestei țări. Tot ceea ce va urma – design, inginerie, dezvoltare, achiziții, etc. – va fi realizat în România. Din acest moment proiectul este românesc. Nu îl veți vedea imediat, dar el există", a declarat șeful Dacia la nivel mondial.

Declarația lui Denis le Vot a fost susținută și de șeful diviziei de inginerie a grupului, Gilles Le Borgne, care a explicat că ,,am discutat cu echipele din România, Rusia, Maroc și America de Sud pentru că vorbim despre un proiect imens. E vorba de șase mașini (n.n. – derivate zonale ale Duster) și patru industrializări (n.n. – mașina va fi produsă în patru uzine), iar dezvoltarea se face aici, la Renault Technologie Roumanie (RTR). În acest moment la proiect lucrează circa 4.000 de oameni de la inginerie și alți 2.700 de angajați de la Renault și Dacia. Primul produs al acestui proiect este viitorul Dacia Duster care va fi comercializat și sub brand Renault în anumite zone".

Deși proiectul Dacia Duster 3 a fost acordat de șefii grupului Renault echipei din România, nu este încă stabilită uzina în care acesta va fi produs. Cum la Mioveni se fabrică deja Duster 2 facelift logica simplă spune că Duster 3 va fi asamblat tot aici, însă nu trebuie scos din calcul faptul că, tot în acea perioadă, 2024 – 2025 – 2026, va intra în producție și modelul Bigster. Având în portofoliu Logan, Sandero Stepway și Jogger, e greu de crezut că la Mioveni vor putea fi industrializate atât Duster 3 cât și Bigster. În plus, fără Lodgy și Dokker, la uzina din Maroc rămâne destul de mult spațiu de manevră.

economica.net

aschiutza


kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Compania BMC Truck&Bus SA va produce, începând cu anul 2022 , autobuze electrice la Ciorogârla, lângă București, într-un parteneriat cu Zonson Smart Auto Co LTD, o subsidiară a gigantului chinez ZTE

economica.net


Goldmund

Va propun un film interesant cu prima fabrica Ford din estul Europei, un pic de istorie auto de la noi:

https://www.youtube.com/watch?v=nYZi4flDJXo&ab_channel=SabinGhermanOficial


tom_sawyer

#2275
Gigantul german Varta ia în calcul România pentru o fabrică de baterii pentru mașini electrice, investiție de un miliard de euro

4 martie 2022
Anunțul a fost făcut de către Roxana Mînzatu, secretar de stat în Ministerul Investițiilor si Proiectelor Europene MIPE.

,,Am primit azi delegația grupului Varta. Compania vizează România ca locație pentru o investiție strategică de 1 miliard de euro într-o nouă unitate de producție baterii pentru mașini electrice. Am setat cadrul opțiunilor potențiale pentru finanțarea din fonduri europene pentru anumite componente ale investiției. Unitatea se va baza pe tehnologii înalte și pe forța de muncă bine pregatită și competitivă. Echipa Ministerului Investitiilor si Proiectelor Europene va oferi taskforce-ului coordonat de Ministerul Economiei tot suportul posibil care să faciliteze decizia investitorului de a opta pentru România", a scris Roxana Mînzatu.

La începutul lunii februarie și liderul PSD, Marcel Ciolacu, a anunţat că s-a întâlnit cu reprezentanţii VARTA cu care a vorbit despre o investiţie de sute de milioane de euro.

economedia.ro



Canadienii de la RockTech Lithium vor să investească 400 de milioane de euro în România, într-o fabrică de componente pentru bateriile mașinilor electrice

06.03.2022
Potrivit Executivului român, premierul Nicolae Ciucă va participa luni, la ora 11:00, la ceremonia de semnare a Memorandumului de înțelegere cu RockTech Lithium pentru a construi o fabrică în România, investiție de 400 de milioane de euro, pentru producția de materii prime/componente de tehnologie climatică (hidroxid de litiu) pentru bateriile litiu-ion destinate industriei auto. La semnare va fi prezent și ministrul Energiei, Virgil Popescu, și președintele și CEO-ul companiei Dirk Harbecke.

Este interesant că anunțurile anterioare ale companiei privind fabrica nu menționează România, ci Germania.
economedia.ro

18 December 2020
RCK is in the process of advancing its integrated project towards a pre-feasibility study (PFS), which is likely to consider two options, being the all-Germany and all-Canada ones. However, a variation on the all-Germany option is for RCK to site its lithium conversion plant in Romania, in particular, to which end we understand that senior management has been in talks with the Romanian prime minister, its finance minister, its environmental minister and its EU minister. Among other things, it is thought that this may make the chemical conversion plant eligible for a wider range of European subsidies.
https://www.edisongroup.com/publication/processing-hub-for-european-lithium-supply/28543/

07 Martie, Ora 11:00
Participare la ceremonia de semnare a Memorandumului de înțelegere cu RockTech Lithium pentru a construi o fabrică în România, investiție de 400 de milioane de euro, pentru producția de materii prime/componente de tehnologie climatică (hidroxid de litiu)
gov.ro

Primirea ministrului afacerilor externe din Canada, Mélanie Joly
13:00 | 07 martie 2022
presidency.ro

elphax

in urmatoarea perioada vor veni multe investitii in Romania, si pe auto/automotive, componente etc.
care mai pot muta deja productia din Ucraina pe unde apuca

tom_sawyer

Luni s-a semnat la București memorandumul de înțelegere cu compania canadiano - germană RockTech Lithium, pentru construcția unei fabrici în care se vor investi 400 milioane euro. Compania discută de câteva luni cu oficialii români, a vizitat mai multe amplasamente și spune că investiția va duce la crearea a 500 de locuri de muncă. Litiul va fi adus din Canada și va fi transformat în substanțe chimice folosite în baterii.

Practic, compania va construi "capacități de conversie", sit-uri unde litiul în stare de minereu, neprelucrat, este transformat într-o substanță chimică folosită pe scară largă în industria auto. Deși România are rezerve de litiu, NU se va apela la ele, ci litiul va fi adus din Canada pentru a fi prelucrat în România.

Virgil Popescu, ministrul Energiei, spune că de aproape un an de zile România lucrează cu această companie și se referă la rafinării care vor fabrica pulbere de litiu. Prima va fi construită în Germania, iar a doua, în România.

hotnews.ro

b1

Dacia oprește mai multe zile, începând de luni, producția de cutii de viteze. Cauza este oprirea fabricilor Renault din Rusia

Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia va fi oprită pentru mai multe zile, începând de luni, 14 martie, ca urmare a scăderii de comenzi de cutii de viteze din partea uzinelor Renault din Rusia, potrivit anunţurilor făcute de companie către angajaţi, relatează Profit.ro.

Angajaţii care vor rămâne acasă vor primi 85% din salariu şi tichetele de masă aferente.

Uzina Dacia din România produce componente pentru fabricile Global Acces ale Renault Group, dar şi pentru alte modele ale mărcii, precum şi pentru Nissan.

La capitolul componente, la Mioveni sunt produse atât motoare, cât şi cutii de viteze. De aici, cutiile sunt expediate inclusiv în Rusia, unde Renault Group are două uzine: în Moscova, pentru maşinile sub siglă Renault, şi la Togliatti, pentru maşinile Lada produse de AvtoVAZ.

Criza generată de războiul din Ucraina şi restricţiile impuse Rusiei, suprapuse peste criza de semiconductori, au determinat oprirea ambelor uzine Renault din Rusia.

Sursa.
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer

Ford Otosan preia uzina Ford din Craiova, începând cu al treilea trimestru din 2022, a anunțat Ford. Concret, Ford of Europe face un transfer de proprietate al uzinei din România către Ford Otosan. Tranzacția este de 575 milioane Euro, iar fiindcă tranzacția are loc în interiorul unui grup de afaceri în care Ford este puternic implicat, operațiunea este numită ,,transfer de proprietate", nu ,,vânzare" efectivă.

Din punctul de vedere al operațiunilor din România, uzina din Craiova va produce în continuare modelele EcoSport și Puma. Când EcoSport va ieși din producție, până la final de 2022, va rămâne doar autoturismul Puma în producție la Craiova.

Puma va avea și o variantă complet electrică din 2024, care va fi produsă tot în România. Sistemul de propulsie electric al modelului Puma va fi similar cu cel al modelelor Transit Courier și Tourneo Courier, care vor avea și ele variante electrice din 2024. Și aceste modele vor fi fabricate în România.

Toate operațiunile Ford din România se vor desfășura sub o nouă entitate, numită Ford Romania Services, aflată sub umbrela Ford of Europe.

Ford Otosan este un joint venture dintre Ford Motor Company (41%) și Koç Holding A.Ş. (41%), restul de 18% dintre acțiuni fiind tranzacționabile pe piața liberă.

0-100.ro