Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

voicul

FOTO, VIDEO. Dacia schimbă logoul cunoscut de toți românii. Cum va arăta noua emblemă de anul viitor

Dacia, cea mai importantă companie românească, are de astăzi o altă identitate vizuală - o nouă siglă, un nou logotip și o nouă culoare.

Numele ,,Dacia" pe viitoarele mașinil ale brandului va fi scris cu un font geometric, similar cu sigla.

De asemenea, culoarea definitorie a mărcii se schimbă din albastru în verde kaki, pentru a induce ideea că Dacia este apropiată de natură.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/foto-video-dacia-schimba-logoul-cunoscut-de-toti-romanii-cum-va-arata-noua-emblema-de-anul-viitor-1567559

kitsune

#2251
Și gata, după ani și ani de folosit "desfăcătorul de bere", Dacia schimbă logo-ul cu o cheie de 14 stilizată. Ei zic altceva, modernism, minimalism, etc. (sincer nu am mai stat să citesc, încercările astea de justificare in proză sunt pentru mine la fel cu programul cadru al congresului al XIV-lea).
O să ne obișnuim și cu sigla asta probabil, măcar de-ar fi să se hotărască odată la una și să o stilizeze pe aia, cum face "fau ve".
Dar dacă mă întrebau pe mine, eu aș mai fi băgat un A stilizat între cele două litere, ieșea altceva:





Sursa e aici, nu reușesc să scot nici poze nici video din articol.

LE: @voicul, văd că citim aceleași ziare in același timp  :lol:

Aoleo, stai că acum am văzut, "culoarea definitorie a mărcii se schimbă în verde căc..." What?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

elphax

are legatura cu ursii "in exces" ? ... jeepurile verzi sunt de obicei ale celor ce se ocupa cu vanatoarea ...

Hercule

#2253
deleted
Deșteaptă-te române!

voicul

Primul autobuz electric, produs în România, va fi testat la Brăila!

Primul prototip ATP Bus e-UpCity are în total 83 de locuri, o lungime de 12,18 m. Are o autonomie de minim 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri. Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați: cele 8 pachete de baterii sunt produse CATL – gigantul bateriilor EV și furnizor pentru cele mai prestigioase brand-uri auto. Cu referire la axe menționăm producătorul german ZF Friedrichshafen AG consacrat pe piața de profil, respectiv pe cei de la DANA GK Drive System. Motorul electric al autobuzului e-UpCity este un motor sincron cu magnet permanent dezvoltat de DANA Prestolite. Sistemul de frânare este definit de experții de la WABCO, sistemul de climatizare încorporează tehnologia VALEO iar sistemul de direcție este marca BOSCH/ZF.

"Suntem bucuroși să răspundem acum solicitării de testare venită din partea Societății de transport public local Braicar Brăila. E încurajator când ni se transmite faptul că efortul nostru ca și producători români este apreciat. Vom încredința reprezentaților transportului local brăilean autobuzul nostru până la data de 02 iulie 2021, toate datele culese de dânșii în această perioadă fiind importante pentru evaluarea la care încă este supus prototipul nostru", a menționat fondatorul ATP Group, Mircea Cirț.

Designul ATP Bus are o linie simplă însă modernă în același timp: parbrizul arcuit asigură o vedere frontală excelentă, geamurile laterale panoramice definesc ideea de spațiu, grila față complet neagră pune în evidență, elegant, sigla. În zona spate, sigla este pusă în valoare printr-o alternanță de culori și nuanțe astfel că, indiferent din ce parte îl privești, designul ATP Bus este expresiv și perfect armonizat. În dezvoltarea esteticii exterioare a vehiculului, o contribuție majoră a avut-o o echipă de designeri români recunoscută la nivel european.

https://jurnalbr.ro/administratie/primul-autobuz-electric-produs-in-romania-va-fi-testat-la-braila/?fbclid=IwAR0FugDHhpoQ9HoCWXtkRhENJDHA3m-IFzbW6xDWHBFHLyurB40N4hXU9Ag


tom_sawyer

Ford Puma, cel mai vândut model al mărcii americane în Europa

Conform datelor furnizate de compania americană, în Europa au fost comercializate în prima jumătate a acestui an 83.246 de unități Ford Puma, în creștere de la 46.971 în aceeași perioadă din 2020.

Statele în care marca deține cea mai mare cotă de piață sunt Marea Britanie (12,3%), Ungaria (12,2%), Irlanda (11,3%), România (9,6%) și Danemarca (8,5%). Cifrele Ford arată și că în România a fost înregistrată cea mai mare creștere a cotei de piață, 2,5 puncte procentuale.

economica.net

voicul

Dacia Duster facelift 2021 - ce e nou la mașină


gruiarew

Mă bag și eu în discuții... care-i faza cu schimbatul siglei? Nu-s eu nu știu ce artist dar sigla nouă mi se pare extrem de urâtă. Desfăcătorul de bere era deja arhicunoscut...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tom_sawyer

Cu precizarea că doar versiunea Stepway se mai produce în România:

Dacia Sandero becomes Europe's best-selling car

The Dacia Sandero small hatchback was Europe's top-selling car in July as overall registrations in the region fell 24 percent, ending four months of growth.

New-car sales fell to 967,830 last month from 1.27 million in July 2020, according to data from 26 European markets collected by JATO Dynamics.

The Sandero had the No. 1 spot for the first time since its launch in 2008. The Volkswagen Golf, which usually tops the rankings, was in second place, followed by the Toyota Yaris.



https://europe.autonews.com/sales-market/dacia-sandero-becomes-europes-best-selling-car

elphax

mai multe branduri au schimbat logo recent - Peugeot, Kia, GM, Nissan, Renault - ultimele 2  mai degraba restilizate, dar sunt din acelasi  grup si probabil strategiile sunt corelate
intr-adevar la Dacia schimbarea va fi majora mai ales ca se pare ca va fi un verde inchis. deci se merge pe outdoor / vanatoare :)
probabil este o repozitionare a marcii care nu mai este un brand low-cost ci a devenit o marca super cunoscuta si apreciata

tom_sawyer

Dacia a anunțat că viitorul său model cu șapte locuri va purta numele Jogger

Dacia Jogger va fi numele viitorului model cu șapte locuri al mărcii. Oficialii Dacia au făcut anunțul astăzi, cu exact o săptămână înaintea premierei mondiale care va avea loc în prima zi a expoziției auto de la Munchen.

Așa cum ați aflat deja de la Economica.net, acest model cu șapte locuri va fi un crossover care înlocuiește în gamă atât break-ul Logan MCV cât și monovolumul Lodgy. Deși nu se cunosc prea multe date despre viitorul model, presa fanceză a scris că în afara părții din spate care va semăna cu cea a unui SUV și a gărzii la sol majorate, mașina va respecta întocmai detaliile deja existente pe noile Logan și Sandero.

O informație aflată încă sub semnul întrebării, dar tot mai des pomenită de presa franceză, este aceea că Dacia Jogger va avea în dotare, sistemul hibrid 1.3 TCe E-Tech. Dacă aceste detaliu se va confirma, Dacia Jogger va deveni primul model al mărcii românești, parte a grupului Renault, cu sistem hibrid de propulsie.

economica.net

tom_sawyer

Articol din februarie din presa franceză:

Connu sous le nom de code interne RJI, ce véhicule affichera une longueur aux alentours de 4,50 m et se déclinera en 5 et 7 places, ce qui explique sa poupe carrée.

En revanche, il ne faut pas s'attendre à des sièges escamotables dans le plancher, le Crossover restera fidèle aux sièges rabattables.

Techniquement, ce Crossover familial, baptisé Jogger, partage la nouvelle plate-forme CMF-B (allongée au niveau de l'empattement et du porte-à-faux arrière) avec la Sandero ainsi que sa chaîne de production à Pitesti (en Roumanie), où il entrera en fabrication au mois d'octobre 2021 selon nos sources.

Sous le capot, on retrouvera le 1.3 TCe de 100 et 140 ch associé à une hybridation légère 12 V. En revanche, pas de diesel mais un hybride 1.6 E-Tech de 140 ch qui ne sera pas tout à fait celui de la Renault Clio 5 pour des raisons de coûts. Ainsi la fonction Brake, qui améliore la récupération d'énergie au freinage, ne sera-t-elle pas présente.





largus.fr

voicul

Dacia oprește din nou producția la Mioveni, din cauza lipsei de componente electronice

Producătorul auto Dacia oprește din nou producția auto la uzina de la Mioveni, timp de 5 zile, din cauza lipsei de componente electronice, potrivit Economedia.ro.

,,Lipsa componentelor electronice continuă să afecteze industria auto, inclusiv Dacia. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producției și lucrăm într-un ritm susținut cu furnizorii noștri. Avem celule de criză la nivelul direcțiilor de Supply Chain și Achiziții și implementăm toate măsurile adecvate. Cu toate acestea, activitatea uzinei Vehicule de la Mioveni va fi întreruptă in zilele 2, 3, 6, 7 și 10 septembrie", afirmă direcția de comunicare a Dacia, într-un mesaj transmis Economedia.

Ultima dată Dacia a întrerupt producția în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producția uzinei de la Mioveni a mai fost oprită și în lunile februarie (de două ori), martie, și aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

În Uzina de Vehicule din Mioveni lucrează circa 15.000 de persoane.

Tot în februarie, și oficialii Ford România au anunțat că sunt nevoiți să oprească producția pentru câteva zile.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/dacia-opreste-din-nou-productia-la-mioveni-din-cauza-lipsei-de-componente-electronice-1652799

elphax

nu imi place prea mult formal la Jogger, e ca un Duster imperecheat cu Lodgy, dar curbele arata urat, nu au o fluenta

punktnet

#2264
DACIA își afirmă ambiția de a aborda segmentul C propunând un vehicul de familie accesibil in versiuni cu 5 și 7 locuri.

Foto intern Dacia
Just kidding.