[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Aveti rabdare. Haideti sa ne dam cu parerea pe 27. pana atunci, "vrabia malai viseaza"
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Protocol între Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor pentru reabilitarea unor obiective de infrastructură

Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA au semnat, miercuri, un protocol pentru reabilitarea unor obiective de infrastructură din Bucureşti. Prima lucrare vizează podul Constanţa, termenul de finalizare fiind de două – trei luni.

Primarul General, Gabriela Firea, a semnat, miercuri, la sediul Primăriei Capitalei, împreună cu Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi directorul general al Companiei Naţionale de Cai Ferate CFR SA, Constantin Axinia, un protocol de colaborare pentru reabilitarea unor obiective de infrastructură din Capitală, printre care se numără şi podul Constanţa.

,,Prin semnarea acestui protocol, Primăria Capitalei şi autorităţile centrale se angajează să colaboreze pentru demararea, de urgenţă, a unor obiectivebde investiţie comune, cuprinse în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, în special în cazul celor care necesită intervenţii urgenţe. Astfel, facem paşi concreţi pentru reabilitarea unor obiective de infrastructură din Capitală, care necesită avize şi aprobări atât din partea autorităţilor centrale cât şi din partea Primăriei Capitalei. Vom constitui grupuri de lucru cu participarea specialiştilor de la cele două instituţii, ceea ce va duce, cu certitudine, la deblocarea unor situaţii care trenează de ani de zile. Unul dintre obiectivele care vor întra de urgenţă în reparaţii este podul Constanţa", a declarat Gabriela Firea.

La rândul său, ministrul Răzvan Cuc a precizat că ordinul de începere a lucrărilor de punere în siguranţă a podului Constanţa, obiectiv de infrastructură aflat într-o stare de degradare avansată, va fi dat în zilele următoare.

,,Vom începe cu partea de suprastructură, iar apoi vom putea începe lucrările de modernizare a podului. Temenul de finalizare este de 2-3 luni, şi se va lucra în special în timpul nopţii, pentru a nu afecta traficul rutier", a spus Răzvan Cuc.

Totodată, Gabriela Firea a explicat că, datorită semnării acestui protocol, lucrările de modernizare capitală a podului realizate de ministerul Transporturilor se vor putea desfăşura în coordonare cu proiectul Primăriei Capitalei, de reconfigurare şi sistematizare a arterei care subtraversează podul Constanţa.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/protocol-intre-primaria-capitalei-si-ministerul-transporturilor-pentru-reabilitarea-unor-obiective-de-infrastructura-1135800

TibiV

Quote from: voicul on May 22, 2019, 02:56:29 PM
Prima lucrare vizează podul Constanţa, termenul de finalizare fiind de două – trei luni.

Doamne, pacat ca prostia nu doare... Daca ar durea, astia ar fi toti internati la ATI in loc sa ne conduca... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Nu rade, imi amintesc de precedenta "reabilitare". Au dat cu vopsea peste crapaturi si au pus si un panou cu "pasaj reabilitat de primarul Gherasim". Penibilul nu are limite.

voicul

SF nene, la fel ca si termenul inaintat 20 20.



Euro 2020 | Un nou angajament ferm! Linia de cale ferată "Henri Coandă" – Gara de Nord va fi gata anul viitor


https://www.digisport.ro/fotbal/euro-2020-fotbal/euro-2020-veste-minunata-linia-de-cale-ferata-aeroportul-henri-coanda-gara-de-nord-va-fi-gata-anul-viitor-673723

razvan96

CFR SA a atribuit contractul pentru reparația podului CFR Constanța din București

CFR SA a publicat pe SEAP anunțul de atribuire a contractului pentru reparația problematicului pod CFR Constanța din București, proiect ,,Reparatie pod km 4+327 linia CF Bucuresti-Constanta (proiectare si executie)". Valoarea finală a proiectului este de 3,49 milioane lei, iar termenul de execuție este de 8 luni de la semnarea contractului. Atribuirea a avut loc prin procedură de negociere directă, după ce la licitația publică lansată nu au fost depuse oferte. Contractul a fost atribuit firmei SC INFRA SYSTEM PROIECT SRL.

Ca justificare a negocierii directe, pe SEAP se menționează că ,,Procedura de negociere fara invitatie prealabila la o procedura concurentiala de ofertare a fost organizata in baza art.117, alin.1, lit.a din legea nr.99/2016 cu modificarile si completarile ulterioare deoarece in urma publicarii in SEAP a anuntului de participare CN1010526/05.04.2019, nu a fost depusa nici o oferta."

Mobilitate.eu

Radu Marius Garnita

Ca tot stau pe moment prin zona, am zis sa dau o fuga si pe aici sa vad daca se intampla ceva. Ce am descoperit, in pozele de mai jos.

Cu o precizare, pe pasaj sunt 5 linii de cale ferata, dinspre Calea Grivitei primele trei sunt folosite pentru accesul in Remiza de Vagoane Grivita, a patra este M800 si a cincea - cea dinspre Bld. Bucurestii Noi este linia 301Q - linia de evitare pentru traficul de marfa.
Ca de obicei, am pus si o harta pentru a fi mai usor sa se urmareasca pozele, iar pozele la dimensiuni mai mari sunt la adresa: https://imgur.com/a/A16qwLs.






Primele doua poze sunt cu pasajul rutier si starea in care se prezinta in acest moment - vedere dinspre Calea Grivitei.

Vedere spre Remiza de Vagoane Grivita. Pe prima linie s-au depozitat balastul si traversele scoase de pe pasaj.

Vedere spre Gara Baneasa cu reparatiile la pod sub linia 1. Este posibil sa fi turnat ceva beton nou peste cel existent, nu am inspectat mai indeaproape.

Vedere spre Gara Baneasa. Si aici s-au depozitat balast si traverse. Nu am vazut pe nicaieri sinele.

Vedere asupra lucrarile de pe pasaj din partea cealalta a Caii Grivitei.

O groapa intre M800 (stanga) si 301Q (dreapta). Nu stiu daca are legatura cu lucrarile de fata, dar nu tin minte sa o fi vazut pe acolo ultima oara cand am trecut (acum 2-3 luni).

Cam atat pentru astazi.

tom_sawyer

În perioada următoare va începe modernizarea Gării de Nord din București, a anunțat miercuri directorul general al CFR SA, Constantin Axinia, care a făcut o vizită la fața locului.

Una dintre principalele schimbări preconizate este desființarea insulei centrale, adică bateria de magazine care se află pe mijlocul accesului spre peroane dinspre intrarea de la Coloane. Cu acest prilej, Biroul de Informații va fi mutat în alt loc din gară.

În locul insulei centrale se va monta o linie de cale ferată funcțională, a precizat el. "Aici vom aduce locomotiva Călugăreni, cu vagoanele sale. Este în stare perfectă de funcționare și se va autopropulsa. Din când în când vom schimba, vom aduce și alte trenuri de epocă", a mai spus Axinia.

clubferoviar.ro

TibiV

Astia de la CFR fumeaza / trag pe nas chestii chiar mai tari decat aia de la CNAIR,,,, :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Astazi s-a publicat licitatia [CN1012530]-Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea staţiei CF Gara de Nord Bucureşti - Studiu de Fezabilitate
Valoarea totala estimata:15.552.000 RON
Termen de depunere a ofertelor:05.08.2019
Durata contractului:198 de zile

QuoteObiectivele specifice ale investiției sunt următoarele: • Regenerarea urbană a zonei Gara de Nord pe principiile de smart city / creative city / green city; • Folosirea resurselor provenite din activele valoroase ale CFR pentru realizarea eurogării și a optimizării operațiunilor feroviare pentru călători fără subvenții din partea statului; • Stimularea transportului regional/ local/ periurban/ urban pe calea ferată similar cu alte stații feroviare din Europa; • Perspectiva introducerii transportului feroviar cu trenuri de mare viteză pe rute interne și internaționale (Istanbul, Budapesta, Viena, Varsovia, Kiev etc); • Modernizarea / consolidarea / repararea clădirilor din stația de călători București Nord, precum și spaţiile destinate serviciilor pentru călători și zona comercială și asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; • Asigurarea cu sisteme noi de ventilație/ încălzire; • Înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc; • Ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare și reabilitarea copertinelor; • Reabilitarea liniilor din staţie; • Refacerea sistemului de drenaj; • Montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; • Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii inclusiv informare a publicului călător; • Asigurarea elementelor de siguranță şi confort pentru calători reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, garduri de protecție între linii etc.

Ionut

Sunt curios cine o sa castige si cum vor gandi "regenerarea urbana" a zonei. Pe principiile smart city. Mai sa fie!

U_I_JOHNY

#281
Daca vor face ceva asemanator, eu zic ca arata interesant!


nenea_hartia

^ N-au nici o legătură desenele alea, sunt simple fantezii, caietul de sarcini (atașat) vorbește doar de ,,modernizarea copertinelor" existente. De altfel, în ciuda declarațiilor pompoase ale reprezentanților CFR, caietul de sarcini pune accentul pe lucruri triviale precum dotarea cu coșuri de gunoi și bănci, apă caldă și rece la grupurile sanitare, etc, semn că se ratează șansa unei reale modernizări a acestei gări impozante și că se va face doar un fel de RK. Păcat, dar m-ar fi mirat să fie altfel, nu mai există viziune și curaj la absolut nici un nivel în România :(. Uite însă aici ce au făcut alții în astfel de ocazii.


nenea_hartia

#284
^ Mulțumesc. Interesant și trist. ,,Strategia" identifică gările din Berlin, Viena, Poznan sau Astana ca exemple de bune practici și încearcă să tragă o paralelă cu soluția sugerată pentru Gara de Nord. Pentru început aș califica drept ușor absurd că la baza unei strategii de dezvoltare a Gării de Nord poate sta proiectul gării Nurly Jol din Astana, situată la marginea orașului, într-un loc relativ pustiu, și construită special pentru Expoziția Internațională Expo 2017. A se observa totuși că nu aceasta este principala gară din Astana.
În continuare, ,,strategia" de față se preface că nu observă poziția pe care celelalte trei gări date ca exemplu o ocupă în orașele respective, și anume aproape centrală la Berlin și Poznan, respectiv la ~ 2 km depărtare de centru la Viena, dar excelent conectată de către transportul public (inclusiv U-Bahn și S-Bahn) cu zona centrală și cu restul orașului. Presupunând că zona centrală a Bucureștiului ar fi la Universitate, Gara de Nord se află deja la 2,5 km distanță, iar ,,strategia" propune mutarea ei cu încă 1,5 km mai spre exteriorul orașului, într-un loc în care nu există nici măcar o stație de metrou.
Se sugerează și păstrarea ,,terminalului secundar B", conceput ca ,,stație de trecere pentru trenurile în tranzit pe direcțiile nord-sud și est-vest, realizat în subteran pe amplasamentul actual al Gării de Nord". Nu mă pricep, dar nu înțeleg logica autorilor, și anume de ce trenurile de pe aceste direcții ar mai trebui să manevreze până în Gara de Nord ca să aibă de unde să se întoarcă, când racordurile spre Constanța și Giurgiu, după cum arată și prima schiță de la pagina 10, sunt oricum situate la nord de ,,grandioasa" nou-propusă gară. Presupun că o reconfigurare a macazurilor în zonă ar trebui să fie suficientă. Deși nu reiese deloc clar, bănuiesc totuși că ,,strategia" se referă la tranzitarea subterană într-un viitor nebulos a Gării de Nord prin tunelurile sugerate la pagina 9, figura b), deși acestea nu au mai fost trasate cu carioca și pe pagina 10.

Soluția cu legătura de monorail poate părea hilară, dar ea sugerează clar lipsa conexiunilor decente în zona propusă pentru noua gară. Conform autorilor strategiei, monorailul ar asigura ,,accesul facil la rețelele de transport public urban (tramvai, autobuze, metrou) prin nodul intermodal de la pasajul rutier Basarab". Într-o lume modernă în care oamenii caută legături cât mai rapide și directe, introducerea a încă unui loc în care trebuie să schimbi încărcat cu bagaje mijlocul de transport mi se pare o idee proastă.

O altă propunere bizară e sugestia de a se construi o nouă gară ,,centrală" în zona București Băneasa :o. Aici nu trebuie să dezvolt, cred că e de ajuns să ne uităm pe hartă.

Însă există un lucru pe care îl apreciez, ,,strategia" de față ne spune în mod sincer ce se intenționează de fapt în spatele vorbelor goale privind ,,modernizarea": ,,identificarea unor oportunități de dezvoltare imobiliară pe terenurile administratorului infrastructurii feroviare care ar urma să fie eliberate prin relocarea facilităților feroviare existente".

Îmi pare sincer rău că Institutul de Arhitectură ,,Ion Mincu" a fost implicat în maculatura asta, dar probabil că banii într-adevăr nu au miros.

Aș mai remarca și faptul că orice astfel de proiect guvernamental care vorbește de ,,modernizarea" nu știu cărei zone include aproape în mod obligatoriu construcția unui mare mall, de parcă n-am avea destule locuri de unde să cumpăram carne de mici pentru grătare. În cazul particular al acestei ,,strategii" mă întreb de ce un mall și nu un mare muzeu acoperit al căilor ferate române? E păcat de atâtea piese, instalații, drezine, vagoane și locomotive de epocă ce ruginesc prin depouri sau prin muzee improvizate la Reșița, Sinaia, Vișeu de Sus și mai știu eu pe unde...