[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Doar nu vroiai sa scrie negru pe alb "pregatim niste tunuri imobiliare, la care sa luam comisoane  pe masura..."
>:(

Idioti si ticalosi...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

riciu

Citeam despre modernizarea Garii de Nord, in documentul postat... si mor de ras...

Citez:

În perioada 2013-2016, un colectiv al Centrului de Excelenţă în Urbanism (CEP) din cadrul Universităţii de Arhitectură "Ion Mincu" din Bucureşti, condus de prof. Mircea Enache, a realizat un studiu de oportunitate privind o posibilă soluţie de modernizare a staţiei Bucureşti Nord şi de regenarare urbană a zonei aferente acesteia. Studiul a fost realizat inclusiv pe baza unor consultări cu specialişti din Ministerul Transporturilor, CFR SA, Ministerul Dezvoltării şi Primăria Capitalei.
Studiul preia conceptul conexiunilor subterane pe direcţiile est şi sud, prezentat în Figura 6.b de mai sus, şi propune structurarea staţiei Bucureşti Nord în două terminale feroviare (a se vedea figura următoare):
 Terminalul A (terminalul principal), conceput ca staţie terminus la nivelul solului, pe un amplasament situat la nord de podul Grant.
 Terminalul B (terminalul secundar), conceput ca staţie de trecere pentru trenurile în tranzit pe direcţiile nord-sud şi est-vest, realizat în subteran pe amplasamentul actual al Gării de Nord.
Cele două terminale ar urma să fie conectate printr-o linie de tip monorail, supraterană, care să asigure transferul rapid al pasagerilor între terminale, precum şi accesul facil la reţelele de transport public urban (tramvai, autobuze, metrou) prin nodul intermodal de la pasajul rutier Basarab.
Terminalul B ar urma să fie prevăzut cu un dispozitiv redus de linii, în scopul de a limita costurile realizării acestei staţii subterane. Acest terminal ar urma să asigure inclusiv conectarea intermodală cu reţeaua de metrou (figura următoare).
Proiectul presupune relocarea actualelor staţii tehnice Bucureşti Griviţa şi Bucureşti Basarab, care asigură facilităţile tehnice de compunere/descompunere şi pregătire a trenurilor de călători. Această abordare necesită costuri importante pentru reconfigurarea reţelei de linii şi construirea unei noi staţii tehnice pe alt amplasament.
Proiectul prevede conservarea clădirii actuale a Gării de Nord, care are statut de monument istoric. Pe amplasamentul actual al staţiei Bucureşti Nord ar urma să fie construit un centru comercial şi administrativ modern şi multifuncţional (figura următoare).


Ce au fumat astia?!!!
Imi place asta cu relocarea actualelor statii tehnice...
Imi place aia cu pasajul subteran...
Oricat de atractiv ar fi terenul ala, mutatul unei garii s-ar putea sa coste mai mult decat terenul ala.

Noi nu suntem in stare sa facem in timp util un pasaj subteran la Parcul Drumul Taberei pe sub linia lui 41 si vorbim de conecarea subterana a Garii de Nord cu Gara Obor (de Est)?
Zic de mutatul statiilor tehnice, de parca as muta eu mobile in casa...

Nici in 100 de ani nu vor face asa ceva... nu cu actualele capete luminate...



TibiV

De la CFR Infra, precizari de astazi despre podul CFR Constanta

Quote
Valoare contract lucrari (proiectare si executie lucrari): 3,49 mil lei
Firma desemnata castigatoare: SC INFRA SYSTEMPROIECT SRL
Contract semnat in data  de 11.06.2019
Durata contractului: 8 luni ( proiectare și executie lucrari)

Avizul Brigăzii de Politie Rutieră este valabil pentru perioada 8 iulie - 15 noiembrie 2019

Acordul Managementului de Trafic Rutier a fost emis tot în data de 8 iulie 2019.

Purtător de cuvânt CFR SA, Oana Brânzan

Adica Brigada de Politie Rutiera si-a dat avizul doar pentru jumatate din lucrari?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Probabil au avizat numai pentru durata proiectării, mi se pare chiar firesc!!!
Cont (aproape) inactiv.

riciu

#289
Trec zilnic, de luni pana vineri pe sub podul Constanta... Daca luni era o echipa de la o anumita televiziune care anunta cu surle si trambite ca se incep lucratile (15.07.2019), de atunci si pana azi inclusiv, NU am mai vazut picior de muncitor. Nici macar imprejmuire sau ceva. Nimic...

Am vrut sa pun postarea la  Discutii, lucrari si proiecte diverse in Bucuresti, dar din greseala am postat aici. Rog un moderator sa mute aceasta postare. Multumesc,

TibiV

Răzvan Cuc, vizită la miezul nopții pe Podul Constanța din Capitală. Ce a descoperit

Click pe imagine pentru video:


Lucrările pe șantierul de la Podul Constanța din Capitală, vechi de opt decenii, sunt în toi. Iar vineri seară a fost mare agitație acolo pentru că în vizită a ajuns Ministrul Transporturilor.

Răzvan Cuc a stat de vorbă cu constructorul și a spus că, deși inițial circulația nu ar fi trebuit să fie afectată, acum ia în calcul varianta închiderii traficului în anumite perioade.

Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc şi primarul sectorului 1 au ajuns pe şantier puţin înainte de miezul nopţii.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Am vrut să vin să mă asigur că pe acest constract se lucrează într-adevăr. Pentru că acest contract a fost semnat undeva în luna aprilie şi aveau opt luni proiectare şi execuţie, cumulat. Ştiu că încă mai e ceva de făcut la partea de proiectare, dar e un lucru bun că devansează termenul de execuţie."

Lucrările la Podul Constantă încep la ora 22.00 şi se încheie la 5 dimineaţa. Deocamdată, în timpul lucrărilor, maşinile pot circula pe o singură bandă, însă ministrul Transporturilor ia în calcul închiderea circulaţiei.

Răzvan Cuc spune însă că deocamdată nu a fost stabilită o variantă ocolitoare în cazul în care traficul va fi închis temporar în zona Podului Constanța.

Între timp, muncitorii - aflaţi în număr mare vineri seară pe şantier - continuă lucrările.

Muncitor: "... peretele pentru turnare, să punem fierul. De trei zile am început lucrarea. Am spart aici partea de jos, venim cu plasă şi turnam."

Muncitor: "Punem nişte ancore simple şi după beton. Am lucrat şi sus, am turnat nişte betoane."

Podul Constanța, vechi de 80 de ani, a fost reparat o singură dată. Banii pentru reabilitare vin de la bugetul de stat şi, până la sfârşitul lunii noiembrie, lucrările ar trebui să fie gata, potrivit constructorului.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Modernizarea/ consolidarea/ reabilitarea staţiei CF Gara de Nord Bucureşti - Studiu de Fezabilitate

O singura oferta, de la CONSIS PROIECT.

Cristi N

Pun aici doar descrierea postului de pe facebook, el mai contine si o filmare facuta azi-noapte. Link

QuoteDeoarece doar noaptea se lucreaza la Podul Constanta imi cer scuze pentru ora tarzie dar va voi prezenta stadiul lucrarilor.
Partea nevazuta a filmarii este aceea in care dirigintele de santier si reprezentantii beneficiarului CFR au intors pe toate partile legitimatia de consilier pentru ca această specie nu a trecut niciodata sa vada santierul. Altfel , oamenii au fost binevoitori si incantati sa-mi prezinte provocarile lucrarii. Adica faprul ca tensiunea in firele STB permite lucrul doar in intervalul 00.30-4.00 a.m. Un al doilea aspect este ca terminatiile pasajului subteran numite aripi si care tin de PMB nu vor intra in lucru iar reparatiile la pasaj vor fi doar partiale. Mai mult, STB cere despagubiri daca programul de lucru este prelungit in weekend. Stat in stat.
Va voi tine la curent cu șantierele capitalei.


Ionut

CFR SA a lansat o licitație pentru servicii de salubrizare în Gara de Nord și Gara Basarab din București

Este vorba de "Servicii de curățenie în spații destinate publicului călător sau activității de exploatare: sălile de așteptare; vestibule și holurile de acces în stație; holurile caselor de bilete; peroane; spațiile dintre liniile căii ferate în grupele A și B (Nord și Basarab – n.red.); spațiile verzi din incinta stației; trotuarele și suprafețele de acces din stație spre oraș precum și trotuarul din fața clădirii stației; rampe de gunoi", potrivit anunțului postat în sistemul electronic de achiziții publice. Valoarea totală estimată este de 1.999.414,08 lei. Criteriul de atribuire este prețul cel mai scăzut.

Participanților li se cre experiență similară, astfel: executarea de servicii de tipul specificat. Lista principalelor servicii prestate în ultimii trei ani, conținând valori, perioade de prestare, beneficiari indiferent dacă aceștia sunt autorități contractante sau clienți privați. Experiența similară se va demonstra prin prezentarea unui contract sau mai multe contracte din care să reiasă servicii similare prestate în ultimii trei ani cu o valoare individuală/cumulată de minimum 1.999.418,08 lei . Servicii similare acceptate: servicii de curățenie și igienizare.

Se solicită garanție de participare în cuantum de 19.994,14 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 16.10.2019, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până la 16.02.2020.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Încă două trenuri opresc de azi la halta Parc Mogoșoaia. Oportunitate pentru navetiști

Încă două trenuri Regio opresc începând de luni în halta Parc Mogoșoaia de pe Magistrala 700 București – Urziceni – Făurei. Este vorba de trenurile R 7032 și R 7037. Trenul R 7032 Urziceni – București Nord pleacă din stația Parc Mogoșoaia la 5,46 dimineața și sosoște în București Nord la 6,07. Trenul R 7037 București Nord – Urziceni pleacă la 19,40 din București Nord și ajunge la Parc Mogoșoaia la 20,02. Cele două trenuri opresc și la halta PO Aeroport.

Astfel, șase perechi de trenuri circulă de azi pe relația București Nord – Parc Mogoșoaia. Punctul de oprire, aflat în apropierea Palatului Brâncovenesc, a fost înființat în toamna anului trecut și este mult mai utilizat decât vechea gară Mogoșoaia, care este departe de orașul propriu-zis. Halta îi ajută deopotrivă pe localnicii din Mogoşoaia care fac naveta spre Bucureşti, la şcoală sau la serviciu, pe bucureştenii care au serviciu în Mogoşoaia, în zona industrială aflată în dezvoltare, și pe oamenii care vor să-şi petreacă un sfârşit de săptămână într-un loc agreabil.

ClubFeroviar.ro

BIGRED1984

E mai bun decat nimic dar daca vroiau sa faca ceva cu adevarat util pentru naveta, gen RER in extenso, trebuie sa puna orarul astfel incat sa ajunga intre 8 si 8:30 in Gara de Nord astfel incat sa ajunga oamenii la 9 in alte parti, cu metroul.
Iar seara, plecarea din Gara de Nord intre 18:30 si 19:00.
Acesta e prea devreme, 5:46, iar urmatorul e la 9:10, cumva rateaza intervalul de venit la serviciu, doar daca nu cumva lucrezi de la 6 sau de la 10.
Idem, seara 16:45 cu urmatorul la 19:40, ori pleci devreme, ca ai venit la 6 la serviciu ori pleci tarziu, ca tot te-ai dus la 10 la serviciu.

Sorinus

Aici chiar e rost de S-Bahn, cu plecare din Balotesti, oprire la PO Aeroport, Odaile (refacute peroanele, parcare), poate gara Mogosoaia, PO Mogosoaia, Basarabi si GdN.

Fara investitii oau.

AndreiB

Cred ca trebuie sa se termine dubarea M700 si breteaua de sub M1000 pentru a permite o frecventa mai mare. Linia actuala e simpla si (probabil) nu in stare prea buna. Dar da, potentialul e destul de mare - as sugera chiar pana la Urziceni.

hefaistos

Eu as face primele linii TER (cred ca sa era termenul propus acum catva ani in urmatoarea configuratie:
1. Basarab (transformat in terminal exclusiv TER) cu legaturi la M1, M4, tramvaiul expres 41, gara de nord si multe alte mjloace de transport.
2. Giulesti (statie noua aproximativ vizavi de Atelierele Grivita, la aproximativ 2.1 km de Basarab
3. Chitila-Pajura
4. Chitila-Centura (statie noua, pasajele de la centura permit treceri pietonale aproape in toate directiile)
5. Punct Oprire Mogosoaia
6. Gara Mogosoaia (da, e in camp, dar daca apare TER-ul curand nu va mai fi camp in jurul ei, mai ales cu proximitatea DN1) 
7.a Gara terminus aeroport
7.b Punct Oprire Aeroport, ce va deveni Punct Oprire Otopeni,
8.b Punct Oprire Dimieni
9.b Punct Terminus Moara Vlasiei.

Pe linia a frecventa 10-15 minute 
Pe linia b frecventa 30-45 minute.

Pentru asta e nevoie de
a. In primul rand o conventie primaria Bucuresti CFR sau STB CFR car sa permita exploatarea in regim de transport urban, nu de CF, cu integrarea in sistemul de taxare si abonamente STB.
b. 6-7 garnituri, care pot fi si garnituri "refurbished" din parcul rece al CFR, in prima faza.
c. Crearea unor statii adevarate chiar daca austere, care sa aiba minimal peroane acoperite si protejate la intemperii, pasaje pietonale, curatenie si siguranta.
d. eliminarea taxei catre CFR infrastructura sau preluarea acesteia intr-o forma de subventionare altfel va fi o piatra de moara pentru exploatarea traseului.     
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

nenea_hartia