[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

unu

#210
Eu as face
... drumuri, parcuri, spatii de relaxare.
- as vinde la fier vechi toata centura feroviara (precum "industria falimentara fizic si moral")
- as ignora total nevoile de civilizatie in favoarea firmelor de dube insalubre si taxiurilor
- as lua si mai multe taxe, doar ca sa dau bani pe proiecte tembele
- as sta si as numara masinile de pe centura doar de dragul lumii, eventual as folosi cifrele din 2005 ..pentru inca vreun PMUD sau vreun Orizont 2..222
- se observa clar ca lumea are mare nevoie de si mai multa asteptare
....de niste harti si proiecte noi, frumos colorate, de niste ganduri bune, vizionare, dospind de strategia si inteligenta inaltatoare a "conducatorilor iubiti", ce ne arata cu degetul catre Viena, Japonia, Franta

...."priviti, acolo va ducem cu aceste planuri ... luati-va bilet, maine, mergeti 3 ore pana la Otopeni, si de acolo in 2 ore sunteti in Franta,

pentru ca nimeni nu va face (macar) tren direct, de la Berceni pana in Otopeni Aeroport, noi suntem aici sa ...stam, asteptam si sa consumam, nu sa facem!"

Totusi, cred ca altii ar incepe cu o nevoie, viziune de genul:

Cum ar fi daca cel mai amarastean bercenar (de ilfov) ar lua trenul de la centura si ar ajunge in mai putin de o ora in partea ailalata a Capitalei, la Aeroportul Otopeni?

si ar continua cu ..gandire pozitiva
- ar fi mai ieftin decat sa fac un nou aeroport in sud?
- ar fi destui care deja merg la aeroport dintre cei care au avut bani sa umple noroaiele ilfoviene cu banii castigati cu greu?
- ar fi destui care ar folosi linia asta sa ajunga si la alti "poli de dezvoltare" aproape de centura?
- daca tot ajut romanii sa plece, pe acest traseu, oare ce as putea sa fac sa atrag strainii sa vina pe acelasi traseu
(vreo mogosoaia, vreun laseru' de la magurele, vreun fort militar inutil si derapanat, vreo caleasca pe vreun tunel "brancovenesc" interesant pana la vreo casa "conspirativa", ceva crame pe ici pe-colo, ...bordeluri?!)
- am putea continua niste proiecte lasate la dospit de 30 de ani?
(eventual de continuare ceva bulevarde la centura si alte linii de metrou, chiar si de suprafata)
- am putea gandi spatiile mai largi pentru cartiere impunand idei normale / decente de urbanism si facand investitorii parte din acestea
(toti sa plateasca daca pe parcela vreunuia pica ...scoala de cartier, sau spatiul verde, sau vreun bulevard gandit pt urmatorii 30 de ani ..cu legatura la centura/centuri)
- in afara de aceasta centura feroviara si auto, ce ...bine ca exista, ne mai trebuie vreuna in interior, macar auto?
(acum, repede, pana nu se construieste pe traseele gandite cu 30 de ani in urma si ignorat de incapabilii ce ne-au "condus" in ultimii 30 de ani)
- ce am putea face ca de la "nodul intermodal" Berceni sa ajunga la ...Gara de Nord, pe centura feroviara?
(chiar daca are metrou si trebuie sa schimbe in statiile extrem de aglomerate, cu facilitati zero/minime pt. bagaje voluminoase)

Ionut

Hai sa nu aberam chiar asa despre orice ne trece prin cap. Vorbim de infrastructura feroviară, totuși. Problema și mai mare e tonul de șmecher atotștiutor care iti aduce ban definitiv în 3 posturi similare.

unu

Nu am aberat, sunt atotstiutor in ce am eu nevoie din aceasta zona.
Daca conteaza doar tonul "smecher", asta e, continuati fara oameni nemultumiti de tonurile nesmechere atotstiutoare.

Ionut

Am zis 3 posturi? M-am răzgândit. Ăsta a fost ultimul. La următorul ai ban definitiv.

Ionut

Declaratii oficiale AM POIM, DG OIT si ARF (Autoritatea pentru Reforma Feroviara). Ieri, SCS Transport.

Ieri cei de la AM, OIT si ARF au cerut mandat (si l-au primit) din partea CM POIM sa negocieze la Bruxelles un pachet, o initiativa, o abordare pentru infrastructura feroviara urbana. Pun aici pe acest thread pentru ca in primul rand Bucurestiul ar avea niste proiecte pilot. Si Clujul, dar se pare ca ei vor deja in Bucuresti sa faca una-alta.

Le-am zis de discutiile noastre interminabile pe acest subiect de-a lungul timpului. Si in B si in CJ. Am cerut sa fim implicati si ne-au promis ca ne vor implica. Deci va rog dezbateti acum. Acum e momentul sa ziceti pentru ca acum chiar opinia noastra poate avea efect.

NU avem inca proiectele! Nu avem nimic, de fapt. Avem doar intentia AM POIM, OIT si ARF de a face ceva in directia asta. Si le-am zis sa conteze pe feedbackul nostru.

ARF (prin Directorul General Gavrila) a dat si niste mici detalii:
1. vor sa faca reteaua feroviara sustenabila, inclusiv la nivel urban (ca se strica dracului sub ochii nostri)
2. achizitie material rulant si strict pentru urban (rame electrice regio)

Despre punctul 2, va rog sa discutam la material rulant pe feroviar. Aici pe acest thread strict de infra feroviara bucuresteana.

Ionut

^ Neoficial, un proiect care s-ar dori facut/studiat, ar fi conexiunea Gara de Nord-Branesti/Pantelimon. E fezabil? Se poate folosi "intensiv" M800? Nu stiu, nu ma pricep, dar ar trebui trenuri la 10-12-15 minute ca sa fie o conexiune atractiva. Se poate face asa ceva (limitari date de macazuri, semnalizare etc)?

frunzaverde

#216
^

Nu, bineinteles ca nu se poate.

Linia 800, adica iesirea Gara de Nord -> Gara Baneasa este linie simpla pe o distanta de 4 kilometri (ultimul macaz e imediat dupa Podul Basarab, primul macaz unde linia redevine dubla e dupa Podul Constanta in Bucurestii Noi). Si nu se poate duplica fara demolarea partiala a 2 linii ale Reviziei Bucuresti Calatori - de care e nevoie.

Pe urma, 800 inainte de Gara Baneasa e gatuita la macazurile de intrare pe racordul spre Chitila (spre 901 - Pitesti si 1000 - Ploiesti) si Bucurestii Noi (900 - Craiova). Ambele traficate intens de trenuri cu Dacii si Forduri spre Constanta (si navetele retur goale inapoi), trenuri cu cereale, trenuri container (spre terminalul containere Bucurestii Noi - 16 Februarie, printre altele) etc... Asta limiteaza capacitatea inca si mai mult.

La traficul curent, e imposibil sa bagi mai mult de un tren la 30 minute pe directie. Asta incluzand trenurile Bucuresti - Constanta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#217
Cand s-a construit statia de metrou Basarab2, cfr a solicitat sa lasam spatiu acolo pentru linii noi, drept pentru care s-a recurs la solutia <inovativa> cu peronul in tunel cf de 9m.

Ionut

Hai sa întreb altfel: ar fi fezabil ce vor sa faca? Cat de complicat și cat de scump este să faci aceasta conexiune? Si o alta intrebare: daca GdN-Branesti nu este fezabil, avem un traseu fezabil? Evident ca orice e posibil cu bani... dar ideea e să facem ceva cu infrastructura feroviară urbană existentă fără investiții enorme de timp si bani.

subway

#219
Cred ca la intrebarea asta nu ne pot da un raspuns valabil decat ceferistii, doar ei stiu cel mai bine cum ar trebui reorganizat/specializat dispozitivul lor de linii...

frunzaverde

#220
Quote from: subway on January 31, 2019, 04:00:15 PM
Cand s-a construit statia de metrou Basarab2, cfr a solicitat sa lasam spatiu acolo pentru linii noi, drept pentru care s-a recurs la solutia <inovativa> cu peronul in tunel cf de 9m.

Exact pentru dublarea 800 a fost cererea... Se si vede "de sus" ca e loc lasat la iesirea din GdN pentru inca un pachet de linii de iesire - in momentul asta se gatuie la 7 linii, 3 pachete de doua linii + 1 semi-pachet. E loc pentru completarea semi-pachetului 4 + inca un pachet de linii, si asta a fost un deziderat inca din anii '70, dar niciodata completat. Ideea originala era demolarea partiala pe partea stanga, si racordarea firului II 800 din 700-le curent - firul actual 800 sa devina firul I 800. Doar ca la reconstructia 800 nu s-a facut nici pe dracu; efectiv nimic!

Mai mult, modul in care au redesenat 800-le la reconstructia din 2007-11, cu curba de 70 in loc de 50 face mult mai grea "dublarea prin stanga", necesita inchiderea 700 si racordului 800-Bucurestii Noi pentru pentru corectare de cote, daramarea Pasarelei Carpati, exproprieri destul de semnificative si alte asemenea. Nici o sansa in viitorul imediat, nu la bugetele CFR-ului cel putin.

Pe infrastructura curenta CFR, nu exista nici o sansa de tren de naveta cu frecvente 10-15 minute spre nicaieri. Nu poate infrastructura curenta nimic de genul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#221
Macar noi cei de la metrou le-am lasat <cale libera>!...desi n-a fost chiar usor!
;)

frunzaverde

#222
^

Si in loc sa faca ceva, s-au impuscat singuri si au facut dublarea de zece ori mai grea, cand ar fi putut folosi din banii pentru reabilitare fix pentru asta (in loc sa darame linie de 140 ca s-o reconstruiasca chipurile la 160)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway

#223
^
Din pacate <reciproca> n-a functionat niciodata...
:(
Desi le-am facut chiar si un studiu gratis pe tema cfr centura...ca asa-i in <tenis>...cu piciorul!
;)

medicul de garda

Ce ma bucur ca le-a venit in sfarsit mintea la cap sa incerce sa implementeze o linie de tren urban!  :D Acesta este aproximativ proiectul pe care il sustinem cei din Asociatia "Metrou Usor", ca fiind traseul cel mai utill dintr-o lista de 3 linii de tren posibile. Am pisat autoritatile de multiple dati cu propunerea, inclusiv cand s-a votat PMUD, dar a fost respins ca fantezie (in sensul ca CFR are treburi mai bune de facut la nivel national). A mai aparut si in timpul campaniei celor de la Libertatea, "Salvati Pipera" de anul trecut, care s-a fasait fara efecte concrete...
Linkul il aveti AICI, daca vreti sa recititi si sa vedeti harta propusa.

Din pacate nu pot sa atasez proiectul original, asa cum a fost el propus catre PMUD, dar articolul de mai sus a preluat harta liniei urbane din Pipera. Celelalte doua erau linia de Aeroport, dar cu opriri pe parcurs, in Mogosoaia si halta Basarab si o linie pe centura in vest, Chiajna, Militari, Domnesti, Bragadiru, Magurele, Jilava, Gara Progresul. Poate va amintiti ca acum 2 ani MT vehicula isteric linia asta ca mare victorie, desi era cea mai greu de realizat si cu gradul de utilizare cel mai redus. Pana la urma au uitat-o si pe asta...


Chiar daca stirea pe care o aduca Ionut e usor diferita (terminus in Branesti in loc de Gara Obor), scopul principal de a deservi zona de nord, Pipera si Baneasa ramane valabil. Ca bonus, Branesti obtine transport rapid si previzibil catre oras, ceea ce va incuraja dezvoltarea in suburbia respectiva.

Sunt complet de acord cu Frunzaverde, cum ca linia simpla dintre Baneasa si GdN limiteaza foarte mult capacitatea, si este o idiotenie care acum foarte scump se poate corecta. Propunerea noastra initiala presupunea tot frecventa de 30min, posibil mai putin la ora de varf, dar doar pe cate un sens odata. In schimb, nu sunt de acord cu limitarea capacitatii din cauza traficului de marfa. Avem linia de centura, care e la o reparatie curenta distanta de a fi complet reutilizabila, pentru a elibera M800 pe portiunea urbana. Si consider ca e normal sa devieze traficul de marfa pe centura, pe linia dedicata, ceea ce ar face si rutarea mai usoara, nu mai trebuie sa impace marfa cu calatorii in proximitatea Garii de Nord. Recunosc, insa, ca nu stiu daca starea actuala a infrastructurii permite rutarea M800 spre M900 via Otopeni, Odaile, Buciumeni, Chitila...

Iar gandind pe termen lung, in orizontul extensiilor planificate ale metroului, linia de tren urban devine o legatura esentiala in retea. Corespondenta cu M6 la Gara Baneasa si cu M2 la Pipera (cand va fi extins M2) permit naveta facila in zona nordica a orasului, ceea ce via metrou e extrem de ocolit si lent. Mai adaugam si corespondenta cu linia 21 (in care PMB investeste in separare de trafic si tramvaie noi) si linia 5 (pe care PMB se face ca nu exista, desi ar fi un back-up la M2 cu o modernizare adecvata)

Singurele investitii necesare pentru proiectul minimal, in afara de materialul rulant, evident EMU, sunt peroanele noilor puncte de oprire. Ideal ar fi o noua halta de miscare, la Pipera (langa Dimitrie Pompeiu), unde e si spatiu, care sa permita depasirea trenurilor urbane de catre trenurile de mare in sezon estival, dar cu o dispecerizare adecvata si devierea traficului de marfa poate nu e strict necesara. Dupa Dragonul Rosu/Colentina, urmatoarea oprire in varianta MT ar fi ori la gara Pantelimon, ori direct la Branesti Sat, cu intoarcere la Branesti Gara, deci impactul asupra traficului de lunga distanta e mai mic, trenul urban nemaiavand opriri atat de dese.

Revenind la problema firului unic spre GdN, recunosc ca o mare problema tehnica. Eu personal am o idee nebuna in cap, nu dati cu pietre :o : utilizarea firului de marfa spre M1000 sau M900 si rebrusare fie la Pajura fie intr-un punct de rebrusare dedicat la intrarea inainte de Gara Bucurestii Noi, pentru a putea folosi la intoarcere firele aferente magistralelor adiacente. Se pierde timp cu ocolul, dar ar permite frecvente mult ridicate, nemaiexistand conflictul de trafic. Se castiga si o statie noua deservita. Nu mi-e clar cat de fezabil e dpdv tehnic...
Trust me, I'm an east-european doctor!