[B] Infrastructura feroviara urbana Bucuresti

Started by Ionut, October 24, 2012, 07:46:56 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

subway

Greseala la Straulesti e una singura, nu e in niciun fel avantajoasa pentru utilizatorul de metrou, nu le ofera nicio facilitate desi a fost gandita pentru a atrage pasageri catre M4.

carutasul

Și M4 până nu iese în centru nu e cine-știe-ce atracție cred....

voicul


subway


panzer

Pai de ce sa mai iasa din Bucuresti? Nu discutaram un pic mai sus ca Buftea Mogosoaia are tren care i-ar aduce pana la Basarab si degeaba?

Problema parcarilor este ca daca sunt gratis sunt ocupate de riverani ca si parcare de resedinta. Se incearca acum un sistem diferit la IMGB cu noua parcare de acolo care sa incurajeze sa lasi masina la metrou.

A doua mare problema la Straulesti este ca nu e cap de linie si pt mai multe autobuze. Metrou ok, dar mai e nevoie si de linii de STB. La fel ar trebui ca busurile de Mogosoaia sa aiba capat Straulesti.

Dar situatia asta fara cap e dureroasa in Romania. 2 primarii nu se pot intelege intre ele nici neam! De exemplu: autobuzele de Mogosoaia au cap de linie pe Chitila la DenBraven. Cele de Bucuresti la Lukoil. Ca sa faci schimbul ar trebui sa treci pasajul peste CF pe jos. Nu se putea ca unul dintre ele sa treaca pasajul si sa aiba o statie comuna? Nu. Evident.

subway

Intrebarea era daca e posibila o ipotetica prelungire iar raspunsul e ca atunci cand generatiile viitoare vor considera oportun o vor putea face.

ghrt

Cred că transportul în comun din Mogoşoaia şi Buftea ar trebui să evite DNul, cel puţin pe sensul aglomerat (spre Bucureşti dimineaţa, dinspre Buc după amiaza). Ar trebui să aibă rutele în aşa fel încât doar să intersecteze DNul.

Dintr-un anumit punct de vedere se putea face park&ride şi la CF Buftea, era poate mai eficient decât la Străuleşti.
Cont (aproape) inactiv.

subway

Si cum ar fi putut Mrex sa faca ceva la Buftea daca nu are linie pana acolo???

ghrt

De ce Metrorex? Cred ca Autoritatea Metropolitană, când va exista. Sau Primăria Buftea, până atunci.
Cont (aproape) inactiv.

bobalex18

sper că nu mă bag ca musca....

am postat pe un blog.

poate o idee este zona 1 mai
https://www.google.ro/maps/@44.4701795,26.0336825,15z?hl=ro&authuser=0

- se poote folosi infrstrcutura actuală
- nu sunt necesare modificări majore
- se scapă de foarte multe dezavantaje prin neparcurgerea traseului 1 Mai - gara de nord (actuală): macaze vechi, atelierele grivița etc
- atelierele grivița rămân plus capătă rol de zonă de manevre
- dacă se face gară subterană, se poate amenaja parcare supraterană

etc etc



frunzaverde

Quote from: bobalex18 on January 10, 2019, 04:39:14 PM
poate o idee este zona 1 mai

In zona Carpati - 1 Mai ai o jonctiune de multiple magistrale:

1. 900 Bucuresti - Craiova
2. 1000 Bucuresti - Chitila -> Ploiesti/Pitesti
3. 700 Bucuresti - Mogosoaia -> Urziceni/Aeroport
4. 800 Bucuresti - Constanta

Plus multiple racorduri feroviare, printre care 301G (podul care permite mersul direct Craiova - Constanta), racordul 301Q (Constanta - Ploiesti) etc.

Ai nevoie de toate astea si nu ai cum sa le strangi pe toate intr-un singur manunchi si sa ai macazuri cu o raza de curbura mai mica decat cea de-acum mai devreme de Gara de Nord. Inclusiv de la Gara Basarab, nu se poate iesi spre Constanta pentru ca nu ai macazuri suficiente disponibile pana la ramificatia spre Constanta.

Deci nu se poate da gara mai in spate decat este acum fara a pierde accesibilitatea de la orice linie la orice directie. Si e necesara accesibilitatea asta, pentru ca, pe de-o parte avem trenuri care vin Constanta - Bucuresti N. - Craiova sau Constanta - Bucuresti N. - Brasov sau Brasov - Bucuresti N. - Constanta, si pe de alta parte, o gara cu linii specializate "hard" are capacitate foarte mica comparativ cu o gara cu pachete de linii generaliste.

De altfel, ideea cu mutarea garii mai inspre Ploiesti e veche de cand lumea. Doar ca, in anii '30, au si facut asta, nu doar au vorbit despre asta - Gara de Nord a fost mutata. Si a fost mutata cat mai in spate s-a putut fara sa afecteze pachetele de macazuri pentru diversele iesiri. Nu ma credeti? Uitati aici harta topografica a Bucurestiului din 1911:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Bucure%C8%99ti%2C_harta_1911%2C_Serviciul_Geografic_al_Armatei.jpg

Cladirea originala a garii era asta (bine, a fost reconstruita, intr-un stil modernist-autoritarist in anii '30; inainte arata altfel):

https://goo.gl/maps/MZHTRgnb1gT2

Peroanele mergeau pana dincolo de intrarea "La Coloane" de azi, si liniile se continuau pana sub Palatul CFR de astazi si un pic dupa (erau ateliere si remize). De altfel, in imaginea de mai jos, din 1872, copertina incepe unde incepe acum McDonald's-ul:



Sau, ca sa va faceti mai bine o imagine:



Deci, liniile si peroanele au fost mutate mai in spate (ca sa faca loc coloanelor si holului de intrare monumental si scuarului din fata garii). Cat de in spate? Cat mai in spate, doreau o gara cat mai monumentala! Si daca inginerii de-atunci au decis, cu constrangerile de-atunci ale pachetului, care erau practic identice cu cele de-acum, ca atat se poate fara costuri uriase de reconfigurare, nu vad ce am putea schimba noi acum...

Si, la fel, problema reviziilor si atelierelor NECESARE in proximitatea garii descrisa in posturile de mai sus nu se schimba cu nimic in solutia ta!

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

subway


Xenos

Încă ceva, mutarea gării este o idioţenie care ar înghiţi enorm de mulţi bani - Stuttgart 21 vă trimite salutări - şi, în contextul incompetenţei actuale, ar dura enorm.
În plus, ideea e exact inversă, ar trebui ca oraşul să fie cât mai accesibil pentru cei care vin ori pleacă cu trenul, nu invers. Ideea că trenul e pt săraci e doar o aberaţie a posttranziţiei noastre spre nicăieri (că spre capitalism chiar nu mi se mai pare că mergem, în fine, poate spre mazăro-chavism). Mai mult, de bine de rău, actualmente Gara de Nord e legată la transportul în comun destul de bine, inclusiv la metrou, n-ar avea niciun sens o mutare.
Cât despre ruşinea de linii şi macaze de la intrarea în gară, pe care le ştiu aşa din anii 80  >:( >:( - îl condusesem pe tatăl meu la gară în 86 sau 87 şi ţin minte cât de enorm de mult a durat până a dispărut la orizont silueta trenului internaţional de atunci, care plecase cu încetinitorul, exact ca astăzi - alea se pot înlocui cu câteva milioane de euro maxim şi muncă de câteva luni, un fleac, numai să se vrea.


unu

#208
Ei nu sunt in stare sa faca o cocioaba de statie (la suprafata) pe o linie existenta de metrou (la suprafata), si vor sa mute Gara de Nord :))).
Praf in ochi, cu aberatii ..nemarginite!

Si cand te mai uiti la retorica unor "genii", cum iti explica cu atatea "exemple din exterior si teorii policentrice" ca ...NU se poate, nici aia, nici ailalta nici ...nimic, ci doar ...metroul este salvarea!

Desigur, in ritmul de acum, "da, asta este salvarea", pt. strastrastranepotii, care le vor si construi! pt. ca

- daca pt. o cocioaba de statie la suprafata le ia 3 ani si

- daca au inceput metroaiele sa ..zboare la 2 metri peste linii
(NU nu le-au pus perne de aer sau vreo iginerie electro magnetica, ci doar le-au dat "fraiele" unor incompetenti)

Ne intrebam, care este gradul de competenta in RO, in A FACE CEVA!?
(ca la tocat iarba la caini cu vorbe de politicieni expirati suntem buni toti, sau mai bine zis, sunt deja prea multi "buni" la asta, inclusiv acolo unde este nevoie de oameni tehnici, sanatosi)

Credeti ca nu se gasesc destui sa foloseasca macar jumatate de centura feroviara?
- de la "nodul multimodal" Berceni
- prin "laserul viitorului" de la Magurele, unde or sa "colcaie de savantii"
- prin "polul de dezvoltare durabila/debila" Bragadiru-Domnesti-Chiajna, eventual cu vreo legatura cu metroul Preciziei (fie si la suprafata)
- pana la Otopeni Aeroport (direct)

as zice ca se strange de doua vagoane, chiar de vreo 5 ori pe zi.


subway

In opinia mea doar atunci cand urbanizarea va umple semnificativ centura...