Discutii despre normativele rutiere

Started by cristi5, August 08, 2018, 11:22:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gruiarew

Quote from: rocklee on October 13, 2018, 11:44:18 AM




Ce aiurea mi se pare parapetul lângă linie şi ditamai locul gol pe mijloc... În rest super.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

tudor

^ Care ar fi procedura pentru a modifica normativele astea?

dr4qul4

Cum piate sa arate zona mediana si parapetele lipit de banda 2...
Cum facem sa retragem parapetele 0,5 m mai spre centru? 
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

0.5 cred ca ar veni fix la mijloc. Si vreo 0.1 cred ca ar ajuta, ca nu sare parapetul pe tine. Dar ...

tudor

Nu stiu daca am vazut pe undeva in Romania vreun giratoriu cu turbo-giratie.
Inclusiv giratoriile noi care se fac (vezi A3 la intrarea Bucuresti) - se fac ca o strada cu sens unic cu doua sau 3 benzi si mai multe multe intersectii in "T"la dreapta.
Asta face ca mazim doua masinicare circula pe banda 1 in intersectie si nu mai iese niciodata de acolo sa blocheze complet intersectia pentru ca cei de pe banda 2 trebuie sa le acode prioritate cand intra pe banda 1 (ca sa poata totusi iesi din intersectie). La fel cei care ar vrea sa intre in intersectie trebuie sa acode evident prioritate.

La o intersectie cu turbogiratie se pot aplica diverse marcaje care sa ajute soferii sa-si tina banda si sa indice celorlalti ce vor sa faca.
De exemplu marcajul cu linie continua dupa banda 1 obliga virajul la dreapta. Ba s-ar putea aplica chiar parapet care sa oblige fizic virajul.
Dimpotriva, marcajul cu linie discontinua care sa ghideze catre iesirea intersectiei ar obliga soferul sa semnalizeze stanga si sa se asigure la schimbarea benzii daca soferul e pe banda 1 si nu iese din giratoriu.

dumbravaandrei

Sunt turbo-giratii si la noi. In Brasov sunt vre-o 5, prin Bucuresti sunt mai multe...
Din pacate prostul tot prost ramane si putini stiu sa circule intr-o asemenea intersectie. Giratie cu mai mult de 2 benzi mai mult incurca din cauza idiotilor care nu stiu sa circule prin ele..

TibiV

Quote from: dumbravaandrei on October 27, 2018, 03:56:35 PM
Sunt turbo-giratii si la noi. In Brasov sunt vre-o 5, prin Bucuresti sunt mai multe...
Sunt bucurestean "neaos", si conduc de vreo 30 de ani, dar inca nu am gasit nici o turbo-giratie.
Daca ai vreun link pe GM, ma duc sa o testez...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia



Dropped Pin
near Unnamed Road, Brașov
https://goo.gl/maps/RvQ4Aj1KVR72

Eu personal nu le condider turbo-giratii. Cateodata respect marcajele, cateodata constientizez ca facand asta devin pericol public pentru ceilalti soferi din jur.

Nu pot considera ca sunt turbo giratii sensurile cu pastile perfect rotunda. Mai degraba e asa ceva cel de la iesire din Sibiu spre Selimbar. Sau aceste sensuri cu obstacol din Maribor - Lackova cesta
https://goo.gl/maps/SGFKEEshSqm

gruiarew

Nu ştiu la care te  referi de la ieşire din Sibiu. Dacă la cel din faţa Mall-ului ăla nici nu cred că e giratoriu. Dacă ţin bine minte îs doar semne de ocolire.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

pasadia

In 2014, cand a trecut Street View pe acolo, era marcat ca sns giratoriu. Si desi am trecut saptamana asta pe acolo, recunosc ca nu m-am uitat daca mai exista acest semn, Insa intersectia functioneaza in continuare ca sens giratoriu...

gruiarew

Aşa o fi atunci. Azi am trecut dar n-am băgat de seamă. Oricum nu poate fi numită turbogiraţie sensul ăla. Compară de exemplu cu asta, de la nemţi: https://goo.gl/maps/P8cNWJzbpfw Şi pot să-ţi zic sigur că cel nemţesc nu are atâta trafic cât are sensul din Sibiu. Dar se pare că doar la noi e ceva în sânge cu înghesuiala asta idioată, măcar acolo era loc berechet să facă sensul să nu îmbătrâneşti până ieşi din mall sau din Şelimbăr
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis


Liviu M

Dupa parerea mea, problema cea mai mare la giratorii e nerespectarea marcajelor in general.
Am vazut suficient de multi "soferi" mergand pur si simplu drept (taind nonsalant toate marcajele) prin sensul giratoriu. Ma indoi ca pentru ei marcajele "turbo" vor face vreo diferenta.

gruiarew

Oricum sunt mai puține conflicte, deci ar trebui să ajute. Prin mai toate giratoriile sunt linii discontinue, deci nu prea ai ce să respecți acolo. Că e de porc să treci ca vodă prin lobodă, e altă poveste. Dar aici cu liniile alea continue ești cam obligat să-ți ții banda
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

dr4qul4

In Croatia, turbogiratiile, pe langa marcaje, aveau si niste borduri, nu foarte inalte, dar destul sa te convinga sa urmezi marcajele. In plus, daca vroiai sa iesi pe prima iesire, trebuia sa te incadrezi pe banda 1. Daca vroiai sa iesi la a 3-a iesire, atunci trebuia neaparat sa intri pe banda 2.
Nu am inteles ce se intampla daca vroiai sa intorci. ..
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist