News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii despre normativele rutiere

Started by cristi5, August 08, 2018, 11:22:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cristi N

Primul pas ar fi folosirea termoplastului eventual varianta rezonatoare in loc de cea mai ieftina vopsea care se sterge in cateva luni.  Varianta cu borduri ingropate ar intra la categoria lux fata de marcajele lipsa din momentul asta.

cristi5

#31
Turbogiratiile sunt foarte bune dar eu am probleme mult mai "de baza" cu giratorii normale. Se intra de multe ori la un unghi prea mic fata de linia care duce in centrul giratiei. Asta face ca unii sa intre de-a dreptul in "insula" iar altii, aflati in giratoriu sa faca dreapta pe sens interzis.

----

Alta solutie interesanta pe care nu stiu daca am vazut-o in Romania (si nici nu stiu daca s-ar potrivi) este giratia cu insula care poate fi "calcata". Cam 2 m din raza exterioara a insulei e din piatra cubica, cu vreo 10 cm mai sus decat asfaltul. Cine n-a luat giratoriul bine, nu isi loveste masina ci doar pneurile. Vehicule lungi gen autobuze il incaleca des.

Se observa inelul din piatra cubica. Am vazut tot mai multe astfel de giratii cand raza e mica.



Din cand in cand se vad urme de masini care au trecut de-a dreptul, taind piatra cubica. Bizoni de giratoriu :)

gruiarew

Apropo de giratorii ce nu pricep eu e de ce mama zmăului trebuie făcute în așa fel încăt să nu se vadă nimic pe partea cealaltă. Aici mă refer strict la cele de la nodurile de pe autostradă. Parcă la Sebeș dacă țin bine minte și la Cunța, dacă nu e TIR sau mașină mai mare e imposibil să vezi pe partea cealaltă dacă e cineva. https://goo.gl/maps/Msgk9YDD5AU2 https://goo.gl/maps/FCth83VeCaJ2

Care-i logica la grămada aia de pământ pe mijloc?
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cristi5

E peste puterile mele de intelegere. Cum naiba supravietuiesc suedezii si altii cu giratorii plate fara zidul ala alb-rosu in care sa se infiga...

Poate asta-i ideea, daca intra unul cu viteza de-a dreptul, sa nu ajunga dincolo. Dar nu mai bine pui un stalp sau ceva? Oricum daca vine perpendicular, la bordura (sau borduri, vezi varianta cu piatra cubica mai sus, am vazut pe Maps inel de piatra cubica in zona Simeria) isi face cauciucurile praf, deci prea departe nu ajunge...

Putem muta discutia pe noul topic de proiectare cu dosul...

cristi5

Normativul prevede latime de banda de 3,75, 3,5 si 3m....

Trebuie adoptata de urgenta banda de 3,25 m pentru o implementare "cu cap" a marcajului 2+1 cu prapete ingust care sa nu blocheze sensul de o banda in caz de accident.

http://www.mdrap.ro/userfiles/reglementari/Domeniul_XXVI/26_26.pdf

subway

Dupa umila mea parere ar trebui modificat si normativul de dimensionare a straturilor rutiere...

tom_sawyer

^ 120 km/h e viteza de proiectare. Probabil se va circula cu 100/110 km/h.

Ionut

Este fix invers. 120 km/h viteza de proiectare se traduce in 130 km/h viteza de deplasare.

tom_sawyer

Unde se circula acum in Romania cu 130 este viteza de proiectare 140. Vezi in normativ.

horatiu.cosma

Nu știu ce zice normativul, dar tot ce e construit mai recent pe A1, A2, A3, A10, are viteză de proiectare conform SF de 120 și viteza de circulație de 130.

elphax

Și circulam cu 130,150 chiar 180 dacă ne tine mașina. Și tot mai găsim tâmpiți pe contrasens...
Haideți sa ne concentrăm pe chestiile importante

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

gruiarew

Întreb și eu o prostie... chiar nu se poate face nimic cu normativul lui pește? Mi se pare o risipă enormă bucata aia pe mijloc nefolosită între parapete. Puțin mai apropiați stâlpii centrali. Cred că nu se supără nimeni pentru banda doi mai lată. Sau nici macar mai lată, dar să fie tabla mai departe de oglindă. Zic și eu....
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

voicul

In aceeasi idee: de ce este asfaltat pe mijloc. Asfalt = cost.

Bine macar ca au renuntat la telefoanele SOS - bine nu pe acest lot inceput in centenarul anterior.

Io

^
Da, telefoanele alea de pe marginea autostrazii. Ce mama dracu de rol au in 2019?
Chiar, cele vechi de pe autostrazi functioneaza? Simpla lor existenta inseamna teoretic bani de intretinere (ma rog, ma indoiesc ca au fost ele intretinute vreodata). A incercat cineva vreodata sa sune de la vreunul?  O:-)
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.