News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Discutii despre normativele rutiere

Started by cristi5, August 08, 2018, 11:22:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Normativele rutiere romanesti sunt inadecvate circulatiei moderne. Se construiesc lucrari noi la niste standarde dureros de proaste, de exemplu chiar daca latimea autostrazilor este generoasa, la noduri pare ca s-au terminat banii, asta cand nu se proiecteaza noduri-mamut cu bretele lungi de cativa km, cu doua benzi pe sens dar fara banda de urgenta.

Alt exemplu: la accidentele tragice cu ciocnire pe contrasens de la A6/A1, politia ridica din umeri si spune ca nodul e construit conform legislatiei in vigoare. Pai sa schimbe legislatia atunci.

Propun sa discutam aici ce modificari de normativ sunt necesare, si cum le putem promova. Putem colecta si link-uri la normative.

cristi5

#1
Quote from: vancouver on August 07, 2018, 01:15:46 PM
Sectiunile tipice din Germania le gasiti aici:
https://de.wikipedia.org/wiki/Richtlinien_f%C3%BCr_die_Anlage_von_Autobahnen

In loc de 0,5 avem 0,75 intre banda de viteza si parapet, ceea ce evident conteaza pentru confortul "psihologic". Mai ales noaptea depasirile camioanelor in Romania par riscante.

Foarte de acord, cine a tras marginea benzii asa de aproape de parapet cred ca nu a fost pe autostrada decat privind la televizor. E clar ca normativul asta trebuie schimbat, la asa benzi late mi se pare aberant sa fie marginea benzii asa aproape de parapet.

cristi5

Despre nodurile de autostrada (intrare, iesire) as propune asa
- bretelele comune pentru ambele sensuri sa fie descurajate, sau sa aiba separare de sens cu parapet median care impiedica fizic intrarea pe contrasens (inclusiv accidentala)
- bretelele sa aiba banda de urgenta, altfel nu pot circula vehiculele de interventie.

Personal cred ca si bretelele cu doua benzi pe sens trebuie sa aiba banda de urgenta (e o alta discutie dar nu cred ca bretele cu doua benzi pe sens sunt necesare in Romania, am mai exemplificat noduri trompeta din alte tari care duc mult mai mult trafic decat putem noi visa, cu o singura banda pe sens + banda de urgenta)

cristi5

Pentru drumurile nationale, as interzice constructia de drum national pe traseu nou fara separare de sens. Daca o centura rutiera ar fi construita cu 3m mai lata, ar permite circulatia 2+1 cu separare de sens, care e de cel putin 5 ori mai sigura decat circulatia fara separare de sens. Sa construiesti km intregi de centura (drum de viteza de obicei) fara separare de sens in secolul 21 mi se pare aberant.

cristi5

#4
Pentru drumurile nationale (inclusiv in localitate) si autostrazi as introduce obligativitatea semnalizarii directiei de mers (localitati, zone din localitati) deasupra benzii.  Adica sa stim exact unde merge banda aia, de la mare distanta, chiar daca suntem in coloana. Nu pe marginea drumului, nu doua indicatoare peste 6 benzi la care soferul sa trebuiasca sa ghiceasca ce indicator corespunde la care benzi.

cristi5

Am observat pe noul A10 la iesirea din parcarea din fata manastirii Dumbrava (cu Stefan01) o banda de accelerare care vireaza brusc dreapta, fara vizibilitate (e un parapet antifonic inalt acolo). Foarte ciudat, normativul nu ar trebui sa permita asa ceva. Esti obligat sa accelerezi (ca intri pe autostrada), si sa virezi brusc (chiar si asta nu ar trebui permis), fara sa vezi mare lucru.

yetiman

+1 pentru initiativa.
Asa cum spui, normativele par facute din birou (ca si SF-urile, de fapt). Dar, mai grav, e ca sunt facute de persoane care nu cred ca au experienta practica necesara.
Unele lucruri sunt chiar banale, dar le poti sesiza doar daca le folosesti in mod curent.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

Quote from: cristi5 on August 08, 2018, 11:48:06 AM
Am observat pe noul A10 la iesirea din parcarea din fata manastirii Dumbrava (cu Stefan01) o banda de accelerare care vireaza brusc dreapta, fara vizibilitate (e un parapet antifonic inalt acolo). Foarte ciudat, normativul nu ar trebui sa permita asa ceva. Esti obligat sa accelerezi (ca intri pe autostrada), si sa virezi brusc (chiar si asta nu ar trebui permis), fara sa vezi mare lucru.

Mie mi s-a parut criminala chestia aia de cand a fost postata filmarea....
Nici cel care iese din parcare nu vede nimic (mai ales ca este si o usoara curba) nici cel de pe autostrada nu vede ca cineva vrea sa iasa din parcare....


Este din filmarea de pe 22 iulie a lui alexandruduma de aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=165.msg205543#msg205543
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

O propunere importanta este modificarea normativelor de asfalt. Sunt asa de complicate si contradictorii incat constructorii incearca perioade indelungate de timp sa obtina toate caracteristicile cerute. Autoritatile romane sunt obsedate de continutul mare de bitum (de pe vremea comunismului probabil), si asta afecteaza negativ alte teste.

Toate scandalurile cu reteta de asfalt (ST3 si mai recent Rasnov-Bran) sunt legate de normativele aberante.

Poate va intrebati cum s-au deschis atatea drumuri reabilitate si noi dupa normativele existente. Pai e simplu, s-a fusherit la receptie, ca reteta de asfalt nu e vizibila cu ochiul liber, ca planeitatea si rugozitatea.


frunzaverde

Quote from: TibiV on August 09, 2018, 03:35:31 PM
Mie mi s-a parut criminala chestia aia de cand a fost postata filmarea...

E absurd sa ceri panouri antifonice la o parcare de scurta durata...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Inteleg ca la noi nu se aplica metoda fermoarului pentru ca ... nu e in legislatie. Pai trebuie adaugata...

dr4qul4

Problema este ca la noi nu dispare banda 2 ci banda 1.
Aici e buba. daca drumul se ingusteaza de la 2 la 1, banda care trebuie sa dispara este banda 2. In felul acesta tirul va ramane pe banda 1 iar autoturismul va avea timp sa-l depaseasca
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

#12
"Dispare banda 1" nu e o greseala de trasare a drumului? Adica se poate corecta cu marcaje.

De obicei in locurile unde se face fermoar "dispare" linia intrerupta dintre cele 2 benzi si drumul se ingusteaza treptat pana ramane o singura banda.


dr4qul4

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Liviu M

Regula fermoarului ar trebui sa se aplice oriunde e cazul, indiferent de marcaj.
La nemti se aplica ori de cate ori o banda (de pe o strada cu mai multe benzi pe sens) e blocata *). Cazul benzii care dispare (ca la 2+1) e un caz particular.

*) De o masina de intretinere care tunde iarba, de exemplu.