News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

Viteza ar fi fost acceptabila pentru un serviciu minimal pentru elevii de scoala, de exemplu - linia are viteza surprinzator de buna pentru o linie secundara. Dar daca faci trasa cu Malaxa 900, mai ales intr-o regiune bogata gen Banat, nu stiu ce clientela o sa ai. 1h30 in mizeriile alea e dezastru; data viitoare te duci direct la autobuz.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

CFR vrea să reia circulația pe calea ferată Medgidia-Negru Vodă, cu bani europeni

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vrea să reia circulația pe calea ferată Medgidia-Negru Vodă, prin accesarea de fonduri europene nerambursabile. Anunțul a fost făcut la Zilele Feroviare 2019 de Adrian Dragomirescu, șef de departament în cadrul CFR SA. Compania de infrastructură a făcut două propuneri pentru Programul de Cooperare Transfrontalieră Romania – Bulgaria 2021-2027. Prima vizează îmbunătățirea mobilității transfrontaliere și conectivității regionale la rețeaua TEN-T în zona Giurgiu Nord – Ruse (11,345 km de cale ferată care urmează a fi modernizați și electrificați). A doua se referă la rețeaua TEN-T în zona Medgidia – Kardam (57 km).

Circulația pe secția de cale ferată 803 Medgidia-Negru Vodă a fost sistată în toamna anului 2012. Constănțeanul Dumitru Dascălu a fost unul dintre ultimii mecanici de locomotivă (acum pensionar) care a circulat pe secția cu pricina. "Până în 2006, pe această secție au circulat patru-cinci perechi de trenuri pe zi, compuse dintr-o locomotivă Diesel și trei-patru vagoane. Apoi, trenurile clasice au fost înlocuite de automotoare Malaxa tip 900 și uneori și tip 700. Cu locomotiva Diesel, viteza maximă pe anumite porțiuni era de 100 km/oră, iar cu automotorul de 80 km/oră. Timpul de parcurs era de o oră și 20 de minute", a povestit el pentru Club Feroviar.

La începutul anilor 2000, CFR Călători a introdus, în compunerea trenurilor București – Constanța – Mangalia, două vagoane de Varna, care erau detașate, respectiv atașate la Medgidia, însă ruta nu a avut prea mulți mușterii, așa că a fost desființată. Acum, CFR SA vrea să modernizeze linia cu bani europeni, în special pentru traficul de marfă, în condițiile în care conectivitatea feroviară dintre România și Bulgaria este extrem de deficitară. Dacă însă linia va fi modernizată și electrificată, atunci ea va deveni atractivă și pentru traficul de călători și am putea vedea din nou trenuri în gara din Negru Vodă.

Alte detalii pe ClubFeroviar.ro

kitsune

Nu știu ce să zic câți călători vor fi. Cine merge la bulgari cu trenul astăzi? Mai ales pe acolo, Negru-Vodă - Dobrici. Acum mulți ani se mergea, am fost și eu, se făcea mic trafic de frontieră. Dar nu luam bilet Constanța - Dobrici că era "internațional", luam Constanța - Negru-Vodă, apoi aveam timp la Negru-Vodă să luăm pentru Dobrici. Măcar noi luam bilet, 99% din călători mergeau cu nașul
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Phenol

Ideea mi se pare buna, adica marfa din porturile bulgaresti sa circule mai mult pe teritoriul RO si cat mai putin la vecini, insa linia si pe partea bulgara e linie simpla neelectrificata, deci daca nu investesc si ei nu prea vad rostul.

dan tm

Ceva marfa inca mai circula pe linia aia spre bulgari, dar se incarca si cereale pe sectie si merg spre Medgidia.

De citeva zile se repara ceva pina la Ciocirlia, au tot fost utilaje pe acolo.

carient

@dan tm,
proiectul era încă dinainte de 1989,și prevedea dublarea și electrificare liniei Sibiu-Copșa Mică, în contextul dării în folosință a căii ferate Vâlcele-Râmnicul Vâlcea, pentru a ruta trenurile de la București pe varianta Vâlcele-Râmnicul Vâlcea -Sibiu-Teiuș-Cluj-Napoca și mai departe spre Oradea -Satu Mare, sau Baia Marea , Bistrița , Târgu-Mureș, etc. , sau Teiuș-Arad.

dan tm

Sincer nu am auzit de aceasta varianta, poate ar fi facut un racord de evitare la Copsa Mica.Sigur daca nu am auzit eu nu insemneaza ca nu a existat aceasta propunere.

Din ce am citit undeva, dublarea si sporirea capacitatii sectiei Sibiu-Vintul de Jos trebuia sa fie corelata cu Vîlcele -Rîmnicu Vîlcea.
De fapt cica dublarea liniei Sibiu -Vintu de Jos a dat mari probleme in executie asa încît lucrarile s-au oprit pîna la finalizarea lucrarilor de pe Vîlcele cînd sporul de trafic ar fi justificat cheltuielile si efortul.

problemele de la Tilisca se cunosc si mai tîrziu aceleasi probleme au aparut si la autostrada. linia dubla de la Tilisca a fost abandonata.

aici cred ca am citit
https://www.okazii.ro/constructii-pentru-transporturi-in-romania-1881-1981-monografie-vol-i-ii-de-d-iordanescu-c-georgescu-1986-a206700987?icid=CS44.P.VZ.SimilareAltiVanzatori&ibid=pp_expirat[206700987]

Vlad94

Este pacat ca nu au corelat un traseu nou intre Cuntu si Saliste alaturi de proiectul A1.

GML

@carient,

Oare si acuma sunt ceva planuri pt. un upgrade pe linia Oradea-Satu Mare?

dan tm

@Vlad94

E greu de crezut ca s-ar putea întîmpla, linia nu are aceeasi importanta mai ales după  reconstructia Vintu de Jos -Sighsoara.

dragos76

În plus, nu știu cât de mult ajuta să se fi legat de proiectul de pe A1. De la viaductul de la Aciliu e o coborâre serioasă până la nodul de la Apold. Tocmai de aceea linia de CF actuală șerpuiește așa de mult înspre sud-vest, ca să poată pierde altitudine (e drept, ea vine de la o cotă ceva superioară acestui viaduct de pe A1)

carient

@dan tm, întradevăr pentru realația  Deva , Arad  era importantă acea corelare cu  Sibiu-Vințu de Jos. Dar pentru Cluj-Napoca cu fosta  ei industrie grea, pentru Câmpia Turzii cu fostul combinat metalurgic, pentru Turda cu fabrica de ciment  și de sticlă, pentru Ocna Mureș cu a le ei combinate chimice, pentru Târgu-Mureș cu Azomureș, pentru Bistrița cu industria ei metalurgică și de extracție a minereurilor,  pentru Aiud cu fabrica metalurgică  , de vagoane și de prefabricate din beton,pentru Luduș cu fabrica de zahăr, pentru Târnăveni cu fostul Combinat chimic , și fabrica de sticlă , pentru Copșa-Mică  cu combinatul metalurgic și cel de negru de fum, pentru Blaj cu fabricile metalurgice și de prelucrare a lemnului,  pentru Mediaș cu fabricile de sticlă și cele metalurgice și de gaz,de vase emailate , era importantă corelarea cu Sibiu-Copșa-Mică.Dar azi, parcă toate acestea sunt doar povești. (când stai și cugeți ce am fost și ce-am ajuns ...)Despre acest proiect știu de la oameni care au lucrat la cfr.

Kravim

Vine si momentul mult asteptat!  :) ARF va prezenta  marti, 23 iunie rezultatele rezultatele studiului de sustenabilitate pentru 113 linii feroviare. Dupa ce au dat-o in bara cu licitatiile pentru rame, poate de aici iese ceva care sa justifice existenta aceste agentii.

http://arf.gov.ro/web/elaborarea-raportului-final-si-organizarea-teleconferintei-in-cadrul-studiului-de-sustenabilitate-si-eficientizare-a-retelei-feroviare-din-romania/

QuoteLa sfârșitul lunii mai 2020, consultantul ,,Studiului de sustenabilitate şi eficientizare a reţelei feroviare din România", respectiv consorțiul multi-național compus din S.C. Synergetics Corporation S.R.L.(România), Panteia B.V. (Olanda), Railistics GmbH (Germania), AV Transport Planning S.R.L. (România) a livrat raport final al studiului, care include:

    – concluzii și recomandări de politică în domeniul feroviar;
    – planificarea măsurilor privind infrastructura feroviară;
    – măsuri investiționale, măsuri operaționale și comerciale, liste de priorități;
    – planificarea investițiilor și posibile surse de finanțare;
    – planul de implementare pentru fiecare din cele 113 linii analizate.

Prin urmare, prezentarea concluziilor studiului și reliefarea scenariilor, mai ales pentru liniile cu prioritate ridicată, se va realiza în data de 23 iunie 2020, în format de videoconferință, prezentările fiind realizate de ARF și consorțiul de consultanți.

Participanții la teleconferință sunt părți interesate din domeniul feroviar (administratori de infrastructură, cu capital public și privat, sucursale regionale de căi ferate, operatori de transport feroviar), autorități publice locale și regionale (primării și consilii județene din zonele vizate, agenții regionale de dezvoltare), dar și reprezentanți media și ai societății civile.

Toate părțile interesate vor primi pachete cu materiale promoționale referitoare la studiu, inclusiv o memorie USB, ce va include principalele elemente din raportările consultanților, precum și prezentările expuse în timpul videoconferinței din data de 23 iunie.

P.S. Stiu ca studiul vizeaza in special secundarele, de aia am postat aici. Daca este un alt loc mai bun, rog un moderator sa mute postul

Phenol


AndreiB

S-a publicat raportul. Club feroviar zice ca se propune inchiderea a 32 de linii (cred, e rezolutia mica si nu le-am numarat individual): https://clubferoviar.ro/zeci-de-linii-de-cale-ferata-ar-trebui-inchise-sau-predate-autoritatilor-regionale/

Putem cere raportul de la ARF? Ar fi interesat de citit.

Linia care imi sare in ochi este Rosiori-Turnu Magurele. Desi probabil numarul de calatori potentiali este foarte redus.