Secundare feroviare in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Balto, August 07, 2018, 04:45:02 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

#90
Quote from: TibiV on March 28, 2019, 09:10:18 PM
Pai si 412 Jibou-Zalau-Carei ce numar are la Infra?....

Jibou - Zalau e 409 si Zalau - Carei e 408.

Sunt cazuri in care linia si sectia (infra si calatori) au indicative foarte, foarte diferite. De exemplu:

Brasov - Deda - Beclean pe Somes - Dej e sectia 400 in sistemul "calatori". Ei bine, Brasov - Deda e parte din linia 316 (care continua spre Tg. Mures - Razboieni), Deda - Beclean pe Somes e 418, Beclean pe Somes - Dej e 416, care 416 e de fapt Ilva Mica - Beclean - Dej, deci complet "pe dos" perechea magistrala-racord intre cele doua sisteme. Si, linia 400 este... Episcopia Bihor - Halmeu.

Brasov - Sibiu - Vintu este sectia 200 in sistemul "calatori". La infra, Brasov - Fagaras - Podu Olt e 205, Podu Olt - Sibiu e parte din 203 Piatra Olt - Rm. Valcea - Podu Olt - Sibiu - Copsa Mica, Sibiu - Vintu de Jos e 210. Linia 200 incepe la Coslariu Pod Mures, nu la Brasov in sistem "infra".

La fel, Timisoara - Arad e 310 in Mersul Trenurilor dar 218 in sistem "infra".

Quote from: cristi5 on March 29, 2019, 12:07:04 AM
Nu le-ar putea unifica?

Costa bani si nu aduce beneficii pentru nimeni. Trebuie revopsite borne kilometrice, rescris software, refacut baze de date... Plus ca sistemul "intern CFR" e logic pentru munca la infrastructura, sistemul "pentru calatori" e logic pentru calatorii care ruteaza manual. Si cum au domenii de aplicare complet distincte, nu e risc de confuzie. E o situatie similara si Germania, si in Franta, si in Suedia, cu doua sisteme paralele. Si in aviatie e la fel, aeroporturile si aeronavele au doua seturi de coduri distincte (IATA si ICAO). Si de vreo 50 de ani se discuta daca sa le unifice.

Si da, initial sistemul "pentru calatori" a fost gandit ca o simplificare a celui intern. Sistemul intern este facut pentru management de retea; fiecare muchie in graf poate avea un indicativ unic (de exemplu 500 incepe la Ploiesti Sud), la calatori exista chestii gen 300+500+1000 Bucuresti Nord - Ploiesti Sud / Vest. Sistemul asta (cu tabele pornind din Bucuresti pentru toate magistralele astea) e mult mai logic ca unul in care sa ai nevoie sa cauti prin toate racordurile "de mana".

Si da, majoritatea utilizatorilor folosesc sisteme on-line de cautare, dar in caz de deranjamente, sau in cazul in care vrei legaturi "interesante" (sub-optime, din diverse motive), orarul static e inca o unealta functionala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Ionut

ARF intră în linie dreaptă cu Studiul pentru eficientizarea rețelei feroviare din România

Autoritatea pentru Reformă Feroviară intră în linie dreaptă cu studiul pentru eficientizarea rețelei feroviare din România, al cărui beneficiari direcți sunt CFR SA și gestionarii privați de infrastructură. Studiul va fi realizat de un consorțiu de consultanți, format din Synergetics Corporation SRL (România), Pantela BV (Olanda), Railistic GmbH (Germania), AV Transport Planning SRL (România). Contractul de consultanță a fost încheiat pe 31 august 2018 între ARF și consorțiul amintit, iar activitățile de cercetare și documentare au început în septembrie.

Concret, fiecare linie va fi studiată din punct de vedere funcțional, tehnic, contractual și de exploatare. Analiza cost-beneficiu va include analiza socio-economică, financiară și a zonelor administrative din aria liniilor neinteroperabile. De asemenea, se va analiza și necesarul de mobilitate din zonele liniilor de cale ferată și conexiunile de inmfrastructură feroviară. În final, vor fi făcute recomandări privind modalitățile de dezvoltare a rețelei feroviare prin noi conexiuni, detaliindu-se opțiunile preliminare de traseu. Totodată, vor reieși standardele tehnice aplicate pe fiecare traseu analizat, precum și costurile investiționale și propunerea unei strategii de finanțare.

ClubFeroviar.ro

frunzaverde

Sper ca e Panteia BV, nu Pantela si Railistics GmbH nu Railistic... Dar chiar si asa, e slab consortiul pentru ce trebuie - nu contine nici un element capabil de "munca in teren", si va fi nevoie de munca in teren pentru o evaluare realista... Macar au doi modelatori care chiar stiu cu ce se mananca partea statistica...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Agricultorii cer reabilitarea căii ferate de la Nădlac, pentru că restricţiile de tonaj nu permit transportul mărfurilor

Agricultorii din mai multe localităţi arădene aflate în apropiere de graniţa cu Ungaria cer autorităţilor să reabiliteze calea ferată Nădlac-Arad, care datează din 1955, însă în ultimii 25 de ani nu a mai fost folosită pentru transportul de marfă din cauza degradării şi a restricţiilor de tonaj, astfel că producătorii sunt nevoiţi să plătească mult mai mult pentru transportul cerealelor pe cale rutieră în Portul Constanţa.

"Zona Nădlac-Arad este una foarte productivă din punct de vedere agricol, însă fermierii nu au avantajul de a-şi transporta produsele pe calea ferată, plătind foarte mulţi bani firmelor de transport rutier. Noi nu putem ajunge cu cerealele în Portul Constanţa, de unde să le exportăm, astfel că suntem nevoiţi să vindem doar în Ungaria produsele. În Ungaria, le ducem cu TIR-ul, transportul rutier fiind foarte scump, iar din cauza asta trebuie să reducem preţul final de vânzare, pentru a putea fi competitivi. Ne afectează foarte mult această situaţie, dar toate demersurile făcute de-a lungul anilor s-au lăsat doar cu promisiuni din partea politicienilor", a declarat Porubsky.

"Pe distanţa de 48 de kilometri de la Nădlac la Arad, o cursă cu trenul de pasageri face două ore şi jumătate. Trenuri de marfă nu au mai circulat pe aici de 25 de ani, din cauza restricţiilor de tonaj impuse. Dacă ar circula vagoane de marfă, cu siguranţă ar deraia. Linia ferată a fost dată în folosinţă în 1955, iar de atunci a fost schimbată doar o dată, în 1979", a adăugat preşedintele asociaţiei.

economica.net


Phenol

Linia respectiva este la Regiotrans, adica in momentul de fata RCCF, compania care intretine infrastructura ar trebuii sa faca aceste reparatii.

dan tm

Totusi trenuri de marfa circula pina la Pecica, atit pentru incarcat cereale, cit si datorita faptului ca firma CONPET are o baza acolo.

frunzaverde

In declaratia de referinta a retelei, RCCF zice ca lasa marfa pe intreaga sectie, cu v.max = 30 km/h.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Harry

Sper ca e topicul corect:

Anii '30 au fost unii care au transformat statiunea Eforie Nord impreuna cu Techirghiolul intr-unul dintre cele mai cautate resorturi de pe litoralul romanesc al Marii Negre.

Eforie-Techirghiol era o zona a elitelor, un resort de lux nascut in urma eforturilor depuse de Movila si Blank. Cazinou, restaurante, baruri, terenuri de golf, terenuri de tenis, hoteluri, vile de lux, sanatorii, toate acestea puteau fi gasite aici.


1935 - statia Belona vazuta de pe terasa hotelului cu acelasi nume

Aceasta dezvoltare a adus cu sine si investitii in infrastructura de transport cu precadere cea feroviara. Pe langa linia ferata inaugurata in 1927 care ducea pana la Carmen Sylva (Eforie Sud) si breteaua catre Techirghiol, se amenajeaza o linie mai putin cunoscuta astazi, care traversa Eforie Nord, la mica distanta de mare, urmand traseul actualului bulevard Tudor Vladimirescu.

Discutam de un sunken rail de cativa kilometri care in actuala zona Belona revenea la nivelul solului pentru a se uni cu linia catre Carmen Sylva. De altfel in zona Belona se si amenajeaza un mini triaj.

In 1934 se inaugureaza superbul hotel Belona, o impozanta cladire art deco in forma de vapor, proiectata de arhitectul George Matei Cantacuzino. Cu aceasta ocazie se amenajeaza si gara Belona, dar si capul de linie pentru autobuzele ce faceau curse intre Constanta si Eforie Nord si bineinteles o statie de taxi.


1934. Hotelul Belona in ziua inaugurarii. Vedem santierul de amenajare a statiei CFR

In 1960, dementele demolari comuniste care au distrus statiunea Eforie Nord, ministatiunea dintre Eforie Nord si Carmen Sylva precum si Mangalia, nu au ocolit nici linia ferata de pe malul marii, aceasta fiind desfiintata.


mijlocul anilor '30 calea ferata vazuta de pe acoperisul sanatoriului liceelor militare


1933 in stanga vedem traseul caii ferate pe langa vilele din parcelarea Blank


vila Aviana cu linia ferata in fundal

etravel

@Harry, extraordinare imagini si informatii. Ce diferenta fata de anii 70 si ulteriori....

nenea_hartia

@Harry: Mulțumesc mult, foarte faine pozele, habar n-aveam că a existat o linie prin Eforie Nord...

Cuneo

213 Radna - Timișoara Nord e închisă pe relația Radna - Remetea Mică de câțiva ani.

frunzaverde

Radna - Remetea Mica nu este inchisa, doar nu are trafic de calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cuneo

Poate oficial, că în realtate s-a așternut o rugină groasă pe șine, iar cantonul de la trecerea de cale ferată cu barieră, de la Alioș e pustiu.

frunzaverde

#103
Faptul ca nu exista trafic nu inseamna ca linia e inchisa. Linia nu are trafic, dar activitatea de miscare este deschisa, se pot solicita trase si se face revizia caii (din ani in pasti probabil, dar se face). Se pot solicita trase zilnic de la 6:00 la 10:00 si de la 14:00 la 16:00. Inainte sa intre "coridorul" in reconstructie, chiar si cand nu era trafic, cateva zile pe an se deviau trenuri pe-aici cand era Timisoara - Arad in reparatii/revizii si era inchisa linia. Acum traficul ala nu exista, dar linia e pastrata pentru aceleasi scopuri, si o sa fie utilizata intens cand or sa lucreze la Timisoara - Arad.

Linia e cu conducere centralizata, nu e nevoie de cantonier decat cand e vreo trasa. Instalatiile sunt primitive. Si da, nu are trafic, ca nu are nici un motiv (momentan) sa aiba. Nici nu stiu daca e (in momentul asta) legata la Radna. Dar i se face legatura dupa reconstructie, deci clar nu vor sa o inchida de tot.

P.S. Linia e in livretul curent de mers. IR 12531 e trasat prin Radna, cu Ordin de Circulatie in perioada inchiderii de linie Arad - Timisoara
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

M-am tot gindit, cum ar fi fost sa aiba trafic minimal si acuma , daca era deschisa gara Lipova?

A fost o perioada cind avea un tren spre Timisoara la 14.10, pai cum sa ajunga elevii la tren la 14.10 cind au ore pina la 14.00?

plus ca trenul raminea in Remetea Mica si ajungea seara tirziu in Timisoara Nord.