[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harry

Confirm. La Constanta RDS au spart toate strazile si aleile. La fel si Rometelecom si altii. Daca unii isi fac canalizare separat se pare ca altii inchiriaza spatiu in canalizarile RDS.

MHN

Multam de informatii.
Imi pare cam aiurea situatia ca fiecare operator mare sa-si construiasca propria retea subterana.

MNU

Din cate stiu, in Oradea s-a facut acum doi ani deja.

cineva

Se doreste crearea unor noi strazi in zona Popa Sapca-Oituz-Aradului.
Ma bucur cand incepe lumea sa mai valorifice din imensele zone lasate in paragina ale orasului.

http://www.tion.ro/doua-noi-strazi-vor-fi-realizate-in-centrul-timisoarei/1460263

NGC

Daca nu este bine aici acest raspuns legat de centrul de transport intermodal Timisoara, va rog sa il mutati unde trebuie.

http://www.cdep.ro/interpel/2014/r5459A.pdf



MHN

QuoteParcarea din spatele magazinului Bega a ajuns la... fratii Cristescu!

Primăria nu va mai face parcare subterană în spatele magazinului Bega! Asta, pentru că terenul respectiv se află în proprietatea SC Bega Turism încă din luna aprilie a anului trecut! Înștiințarea a ajuns, zilele trecute, la municipalitate, via OCPI. Culmea este că, anul trecut, primăria a concesionat terenul către ADP, pentru ca aceasta să se asocieze cu un partener privat pentru a ridica o parcare supraterană!

În februarie 2014, primarul Nicolae Robu anunța că a dat dispoziții pentru licitația de contractare a unui partenerul privat care să construiască o parcare supraterană de cel puțin 500 de locuri, în spatele magazinului Bega. În aprilie 2014, consilierii locali au votat ,,atribuirea directă, prin contract de concesiune, către S.C. Drumuri Municipale Timişoara S.A. – Serviciul Administrare Parcări, pe o perioadă de 49 de ani, a terenului din Piata Foch Ferdinand, (...) în suprafaţă de 1.852 mp, în vederea realizarii unei parcări supraterane". Concesiunea a fost retrasă la finele anului trecut, după ce niciun investitor privat nu s-a arătat interesat de această ofertă de asociere, iar primăria a decis să construiască pe banii proprii o astfel de parcare.

Acest lucru nu se va întâmpla însă, pentru că municipalitatea a aflat că... nu mai e în posesia acestui teren! Din 18 aprilie 2014 – cam din perioada în care Piața Foch a fost concesionată către SDM – Bega Turism SA se află în posesia unui certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra acestui teren, emis de Ministerul Economiei, pe baza unei documentații trimise în februarie 2014. În data de 10 decembrie 2014, Bega Turism a fost intabulată pe acest teren la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Actele au ajuns abia zilele trecute la primarie, spre stupoarea declarată a lui Nicolae Robu. ,,L-am invitat pe Emil Cristescu să avem o discuție. Juriștii noștri vor verifica și, dacă există cea mai mică fisură de legalitate, vom ataca în instanță. Mi-a spus că, înțelegând că doresc să facem o parcare supraterană și acceptând argumentația mea că este foarte necesară în zona centrală, Bega Turism va face o parcare în regim privat, dar pe terenul propriu", a declarat edilul. Situația este cel puțin ciudată, mai ales că, spune Robu, intabularea s-a făcut în baza unui act legislativ din... 1991! ,,Se dispune intabularea dreptului de proprietate conform Hotărârii de Guvern 834 din 1991, în favoarea SC Bega Turism SA. Este o hotărâre prin care cine are o clădire cu anumite funcţionalităţi într-o zonă, după ce îşi rezolvă problemele de grăniţuire, poate primi în proprietate şi acel teren. Această hotărâre a fost folosită pe scară foarte largă, în toată ţara", a declarat Robu. Declarațiile edilului tot nu explică de ce nimeni din primărie n-a verificat statutul unui teren pe care municipalitatea îl oferea unui investitor care ar fi trebuit să aibă o cifră de afaceri de cel puțin trei milioane de euro în ultimii ani. Altfel spus, cam vindea pielea ursului din pădure...
debanat.ro

^^

QuoteCardasia Ponta – fratii Cristescu, cat un teren in buricul Timisoarei

Într-o perioadă în care se vorbește despre ,,terorismul imobiliar" al clanurilor țigănești, iată că se întâmplă adevărate tunuri imobiliare și în favoarea unor ,,Cârpaci cu gulere albe". Exact, mă refer la modul bizar prin care parcarea plus terenul din jurul Magazinului Bega au ajuns în proprietatea celebrilor frați Cristescu. Este vorba de 3,271 mp de teren amplasați în buricul târgului. La un preț mediu de 500 de euro/mp, valoarea afacerii se ridică la peste 1,6 milioane de euro. Cei doi frați au încercat de mai mulți ani să pună mâna pe acest teren, dar au fost împiedicați în principal de opoziția (pe baze legale) a secretarului primăriei, Ioan Cojocari. (A fost de altfel unul din puținele lucruri bune făcute de ,,nea Jean" pentru oraș.) Cum treburile n-au fost rezolvate la nivel local, cei doi frați au profitat de prietenia și chermezele făcute cu premierul Victor Ponta.

Astfel că, pe 18 aprilie 2014, Ministerul Economiei, condus la acea vreme de fostul șef de sală Constantin Niță, îi face proprietari pe Cristești peste acest teren. Poate e coincidență, dar se întâmpla la puțin timp de la instalarea Guvernului Ponta III, fără liberali, ministerul în cauză fiind condus până atunci de un membru PNL. Fiindcă trebuia o bază legală pentru această lucrătură, s-a optat pentru HG 834/1991, act normativ care se referea însă la terenurile societăților comerciale cu capital de stat. Existau și aici două variante pentru ca astfel de terenuri să intre în patrimoniul societăților privatizate. Prima era ca societatea să cumpere terenul la valoarea de expertiză, comparabilă cu prețul pieței. Adică în jur de 1,6 milioane de euro în cazul de față. Mă îndoiesc însă ca cei doi frați să fi dat atâția bani pe un teren, atâta timp cât s-au obișnuit să cumpere fabrici întregi cu câteva zeci de mii de dolari. A doua variantă era ca statul, prin ministerul care a făcut privatizarea, să redevină acționar la firmă în contul terenului. Privatizarea fiind făcută de FPS, iar Ministerul Economiei, ca și continuator al FPS, avea posbilitatea să fie parte în acest proces.

Marea problemă este că terenul intrase deja în proprietatea primăriei. E adevărat, există în HG 834 și un articol în acest sens. Numai că trebuia făcut un dosar voluminos de evaluare, care să cuprindă neapărat și procese verbale de vecinătate cu vecinii imobilului. În cazul de față este vorba de primărie. Iar aceste procese-verbale ar fi trebuit semnate de primar sau de un împuternicit al acestuia. Primarul Nicolae Robu s-a declarat revoltat și stupefiat de faptul că terenul a ajuns în proprietatea fraților. Ca să nu mai fie așa stupefiat, ar trebui să caute în ograda proprie semnatarul proceselor verbale în cauză. Dacă acestea au fost semnate în perioada în care se înțelegea bine cu cei doi frați, nu pot să spun decât: ghinion!

Un alt lucru este foarte interesant în această afacere. Firma care s-a ocupat de intabulare – dar poate și de întreaga documentație – este Pilot Cad. Aceasta este controlată, prin interpuși, de Marcel Torje. Dat afară din primărie de fostul edil Gheorghe Ciuhandu, Torje a fost readus în instituție la începutul anului 2013, de viceprimarul Traian Stoia, om de casă al celor doi frați. Ulterior, PSD-ul îl va face și șef al Oficiului de Cadastru Timiș, de unde avea să plece la revenirea în funcție a lui Arthur Ursu. Evident că și Torje avea destule informații în primărie pentru a ajuta la derularea acestei afaceri.

Revenind la primarul Robu, acesta a mai declarat, referindu-se la afacere, că va discuta cu juriștii pentru a vedea dacă există ,,fisuri de legalitate". Câteva le-am sugerat mai sus. Având acces total la documente, poate afla mai multe. În paralel poate ar trebui să facă și o plângere penală pentru începerea unei urmăriri, măcar in rem, vizavi de ce s-a întâmplat aici. Asta, dacă dorește cu adevărat să dezlege întreaga tărășenie. Dacă vrea doar din gură, rămâne să se plângă în continuare, precum în alte cazuri, că patrimoniul Timișoarei este luat cu japca prin varii metode. În urmă cu puțin timp, colegul Eugen Sasu se întreba cu ce achită Victor Ponta nota de plată pentru ședințele de partid și revelioanele petrecute pe moșia celor doi frați de la Orăștie. Uite c-a venit și răspunsul: cu un teren în buricul târgului de peste 1,6 milioane de euro. O fi mult, o fi puțin?

P.S. Și o sugestie pentru Corneliu N. Vaida. Dacă tot a demarat o campanie împotriva ,,terorismului imobiliar" al clanului Cârpaci, poate ar trebui să o extindă și asupra altora care pun mâna încet-încet pe patrimoniul orașului.
debanat.ro

MHN

^^

QuoteRobu incearca sa recupereze de la fratii Cristescu parcarea magazinului ,,Bega"

Transferul parcării din spatele magazinului ,,Bega" în proprietatea fraților Cristescu s-a făcut ilegal. La această concluzie au ajuns juriștii Primăriei Timișoara, care se pregătesc să atace în instanță decizia Ministerului Economiei, datată aprilie 2014 și bazată pe o hotărâre de guvern din 1991.

Primăria a aflat, zilele trecute, că nu se mai află în posesia parcării din spatele magazinului ,,Bega". Pe 18 aprilie 2014, Bega Turism SA, deținută de frații Cristescu, a primit un certificat de atestare a dreptului de proprietate asupra acestui teren, emis de Ministerul Economiei. În 10 decembrie 2014, Bega Turism s-a intabulat pe acest teren la Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Actele au ajuns abia zilele trecute la primărie și, stupefiat, Nicolae Robu spunea că a cerut juriștilor din primărie să verifice legalitate acestui transfer de proprietate.

,,Transferul s-a făcut abuziv, în orice caz incorect, şi vom ataca în instanţă acest act de transfer. Juriştii au aproape gata materialul cu care ne vom prezenta în instanță. Miercuri dimineaţă vom sesiza instanţele judiciare. Art. 1 din acel celebru HG 834/1991 spune că terenurile aflate în patrimoniul societăţilor comerciale cu capital de stat la data înfiinţării acestora, necesare desfăşurării activităţii conform obiectului lor de activitate, se determină, pentru societăţile comerciale înfiinţate prin hotărâre a guvernului, de către organele care potrivit legii îndeplinesc atribuţiile ministerului de resort (...) Prima parte e importantă, zice «terenurile necesare activităţii conform obiectului lor de activitate». Haideţi să ne întrebăm: până acum n-a fost necesar terenul? Orice spaţiu comercial are nevoie de o parcare proprie în mod obligatoriu? (...) De atâţia ani a putut funcţiona Complexul Bega doar cu parcarea din faţă şi cu parcarea din spate ca parcări publice, fără vreo parcare privată. Cum a devenit aşa necesară activităţii această parcare încât să justifice preluarea în patrimoniul Bega, companiei Bega Turism, a acelui teren?", a declarat Robu. ,,Până la urmă trebuie să se pronunţe instanţele judiciare. În orice caz, eu îmi fac datoria de a lupta pentru apărarea patrimoniului public (...) Există o lege care trebuie respectată. Părerea mea şi a juriştilor din primărie este că nu s-a respectat legea în cazul acestui transfer şi, drept urmare, fără patimă, cerem instanţelor să judece", a mai spus edilul.

Robu susține că, de când este în funcție, nu s-a discutat nimic despre acest teren. ,,Nu a semnat nimeni acum, din partea primăriei s-a semnat în 2010, în urma unei sentinţe care a cerut primăriei să semneze pentru grăniţuire. S-a semnat, aşa am fost informat, în urma unei hotărâri judecătoreşti imperative la adresa primăriei. (...) În 2010 am fost informat că s-ar fi încercat trecerea în regim privat, tot de către Bega, dar la vremea respectivă Bega Grup (...) şi că instanţa de judecată a obligat primăria să semneze în convenţia de grănuiţuire", afirmă primarul. Acesta spune, de asemenea, că aparatul primăriei nu avea de unde să știe că terenul a fost trecut în proprietatea unei firme private, în momentul în care a fost concesionat către SDM, pentru construirea unei parcări supraterane. ,,De unde era să ştie primăria că terenul nu-i aparţine? Nu era înscris în Cartea Funciară, nu ne-a transmis nimeni, nici Ministerul Economiei, nici Bega Turism, absolut nimeni nicio informaţie legată de pierderea proprietăţii. Aparatul primăriei nu avea cum să se informeze...", a conchis Nicolae Robu. Către finalul anului, concesiunea a fost retrasă, dar e interesant ce s-ar fi întâmplat dacă ar fi început construirea parcării respective...
debanat.ro

MNU

Veste importantă pentru cei care locuiesc în comunele apropiate Timișoarei. Ce se pune la cale

QuotePlanul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) are ca obiectiv crearea unui sistem de transport urban durabil care vizează felul în care oamenii şi mărfurile se deplasează, prin utilizarea diferitelor mijloace de transport. Acestea includ mersul pe jos, mersul cu bicicleta, transportul cu autobuzul, tramvaiul, trenul, taxiul, autovehiculul propriu şi vehiculele pentru transporturile de marfă. Un PMUD are ca principale beneficii următoarele: facilitarea accesului tuturor la locurile de muncă şi la servicii; reducerea poluării, a emisiilor de gaze cu efect de seră şi a consumului de energie; îmbunătăţirea siguranţei şi securităţii, reducerea costurilor de călătorie; obţinerea unei mobilităţi unitare, fără întreruperi; creşterea atractivităţii şi a calităţii mediului urban.
OradeTimis

In urma cu mai bine de un an, am trimis o propunere CJT referitor la infiintarea unei mini-retele asemanatoare S-Bahn-ului german. Un fragment din propunere.

QuoteIn parteneriat cu RegioTrans, CFR sau alta companie, s-ar putea realiza o retea de transport sub-urbana.

O scurta descriere: cu patru automotoare (Desiro sau altceva similar) s-ar putea acoperi doua trasee.
S1 ar putea fi: Sacalaz - Timisoara N - statie noua 1 - statie noua 2 - Timisoara E - Remetea Mare (eventual Izvin).
S2: Urseni - Timisoara S - (posibila statie in cart. Freidorf) - Timisoara N - statiile noi - Timisoara E - Giarmata Vii - Giarmata (eventual Cerneteaz).
O varianta la S2 ar putea fi catre Aeroportul "Traian Vuia" (necesita extinderea liniei cu cca 1km).
Pot fi doua rame pe fiecare linie si sa penduleze dute-vino dupa orare precise. Statiile noi, sint optionale si ar putea fi niste peroane amplasate pe traseul dintre Gara de Nord si Gara de Est (ex: Pta 700 si Mall).

Stiu ca vine in contradictie cu propunerile privind viitorul liniei CF din oras, dar eu pur si simplu nu vad sa dispara linia CF de pe actualul amplasament. Aproape sunt convins ca reabilitarea si dublarea se vor face pe actualul traseu.

MNU

Lista cu toate proiectele pe care Primaria Timisoara vrea sa le faca in anii urmatori. Costul - miliarde de euro

QuoteRobu a declarat că anul acesta va începe, cu siguranţă, lărgirea Pasajului Popa Şapcă şi extinderea la patru benzi a acestei străzi, lărgirea la patru benzi a Căii Martirilor, extinderea la patru benzi a străzii Podeanu şi realizarea unui drum de legătură între Calea Buziaşului şi strada Siemens, realizarea în zonă a unui sens giratoriu şi a unei parcări. În 2015 va începe şi reconfigurarea inelului I de circulaţie, ce înconjoară zona centrală şi realizarea pasajului auto în Piaţa Victoriei, a mai spus Robu.

De asemenea, tot anul acesta, conducerea Primăriei Timişoara vrea să înceapă construcţia unui nou pod peste canalul Bega, în continuarea Pasajului Jiul.

Lista completa cu proiectele propuse pt a fi incepute in 2015 (.xls)

MNU

Parcurgand "pe diagonala" lista, sunt foarte dezamagit. Sunt dezamagit de numarul mare de proiecte, aruncate "de-a valma" si fara o prioritizare clara. Se vede din spatiu ca nu avem bani pentru toate dar ele sunt "aruncate" in lupta.

Din pacate am gasit si proiecte la care stiam ca s-a renuntat... de exemplu proiectul extinderii liniei de tramvai pana la Mosnita Noua si un nou depou in Calea Buziasului. M-as fi bucurat sa se realizeze cele doua dar stiam ca e clar ca nu se mai fac. Faptul ca inca se gasesc in lista arata modul "pe genunchi" in care e intocmita lista.

De asemenea, numai cu doua saptamani in urma primarul raspundea intr-o emisiune la TV ca nu se apuca anul acesta de portiunea de inel 4 str. Constructorilor - str. Demetriade, iar acum gasim proiectul (a cata oara?) pe lista.

Nici o actiune serioasa spre continuarea lucrarilor la inelul 4 sau inelul 2... doar cateva abiguitati: Pasaj inferior Solventul (pt care "n-avem bani"), "amenajare strada Chimistilor" (conexiune cu Bdul Industriilor?) si "Modernizare str. Gr. Alexandrescu, tronson C.Torontalului-C. Aradului" (as fi preferat un sector nou in locul acestei modernizari).

Si... lucrul care ma deranjeaza cel mai mult, o multime de studii de fezabilitate, pre-fezabilitate, consultante, expertize si alte asemenea.

radutm

De data asta tin sa te contrazic dintr-un motiv f.simplu. Suntem la inceputul unui nou ciclu de finantari europene (2014 - 2020, cu o intarziere de un an) si acum e momentul ca si primaria Timisoara sa iasa la lupta cu cat mai multe proiecte. De data asta primariile din toata tara sunt mult mai bine pregatite si chiar daca banii sunt mai multi, batalia este crunta, proiectele din toata tara vor fi mult mai multe decat anii trecuti. Mai grav era daca nu avea proiecte in 2015 pentru ca asta insemna sa se piarda alti ani pretiosi iar altii ne-ar fi luat-o inainte.
cont inchis

MNU

Problema mea este ca lipseste pod peste Bega la Solventul si str. Bobalna (foarte importante pt ca completeaza inelul 4) in schimb apare unul foarte inutil in prelungirea pasajului Jiul.

O alta problema este faptul ca nu se misca nimc in directia completarii inelului 4 dar se reconfigureaza si modernizeaza trasee perfect functionale in centru. Centrul ar putea fi scapat de o parte de trafic daca s-ar crea alternative pe la periferie.

radutm

Quote from: MNU on January 30, 2015, 10:06:58 PM
Problema mea este ca lipseste pod peste Bega la Solventul si str. Bobalna (foarte mportante pt ca completeaza inelul 4) in schimb apare unul foarte inutil in prelungirea pasajului Jiul.

O alta problema este faptul ca nu se misca nimc in directia completarii inelului 4 dar se reconfigureaza si modernizeaza trasee perfect functionale in centru. Centrul ar putea fi scapat de o parte de trafic daca s-ar crea alternative pe la periferie.
Aici iti dau perfecta dreptate.
cont inchis

iuli

Quote from: MNU on January 30, 2015, 03:57:32 PM
Din pacate am gasit si proiecte la care stiam ca s-a renuntat... de exemplu proiectul extinderii liniei de tramvai pana la Mosnita Noua [...]

Aici pisica trebuie aruncata in curtea Primariei din Mosnita Noua. Sau sa fim mai corecti, in curtea celor au casa la sosea. De doi ani cam o data la 3-4 luni se punea in discutie in sedinta CL Mosnita Noua problema cu tramvaiul si totul se oprea la faza ca cetatenii refuzau sa semneze sa le treaca tramvaiul prin fata casei. Desi atat CJ cat si cele doua primarii erau pregatite de treaba.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

MNU

Stiu de problema respectiva dar acei cetateni nu sunt majoritatea. Am cativa colegi la serviciu cu case in Mosnita si stiu de dezbaterile "furtunoase" pe tema tramvaiului.

Insa eu ma refeream la declaratia primarului Timisoarei care spunea ca au retras proiectul in momentul in care s-a renuntat la cumpararea de tramvaie noi.