[TM] Discutii, lucrari si proiecte diverse in Timisoara

Started by radutm, October 10, 2012, 09:25:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

istvan78

Quote from: MNU on January 30, 2015, 03:57:32 PM
Parcurgand "pe diagonala" lista, sunt foarte dezamagit. Sunt dezamagit de numarul mare de proiecte, aruncate "de-a valma" si fara o prioritizare clara. Se vede din spatiu ca nu avem bani pentru toate dar ele sunt "aruncate" in lupta.

Aici iti dau dreptate.
De fapt, e abuz de limbaj sa le numesti "proiecte". Proiect inseamna o activitate organizata, cel putin inseamna un manager de proiect numit si un plan de actiune. Vasta majoritate a subiectelor listate se pot incadra cel mult la categoria "idee".

Sa fim realisti: CINE in primaria Timisoara are capacitatea sa deruleze (adica sa controleze, sa urmareasca, sa conduca) atatea "proiecte"??

Si uite asa, avem o lista de sute de subiecte, dar nimic nu avanseaza intr-un ritm rezonabil...
E boala tipic romaneasca: "ne apucam" de tot, dar nu ducem la bun sfarsit nimic. Sau pana se realizeaza un lucru, deja e primat.

MNU

In opinia mea, trebuie cat mai grabnic intocmit proiect pe fonduri comunitare pt pasaj peste/sub CF la Solventul. In paralel se poate executa largirea Caii Bogdanestilor. De asemenea se pot licita doua poduri peste Bega la strada Bobalna si Solventul (in aceasta ordine). In paralel cu aceasta trebuie construita/reabilitata infrastructura adiacenta podului din est (Bobalna).

Dupa cum vedeti, aceste proiecte ar absorbi o buna parte din buget asa ca alte fantezii gen "pasaj prin fata Operei", pod cvasi-inutil "Jiul" si largire-str-Popa-Sapca-pana-la-dopul-de-la-punctele-cardinale, se pot face dupa aceste prioritati. Mai trebuie sa ramana buget si pentru alte intretineri si reabilitari. De asemenea s-ar putea depune proiecte pe fonduri UE si pentru reabilitarea/extinderea transportului electric.

Cam astea sunt prioritatile in infrastructura de transport in Timisoara.

iuli

-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

Ideea cu metroul mi se pare la fel de irealizabila precum tunelul si autostrada suspendata a lui oprescu..cat despre studii prefez si fez sunt absolut necesare pt a putea demara un proiect....birocratia e imensa :( chiar vorbeam ieri cu un imvestitot care a facut un abentura park in neptun. Birocratia a durat 2 ani si lucrarile in sine 4 luni...

MNU

Sa ne intelegem, nu am nimic cu ideea de SF in sine. Am o problema cu modul idiot in care se planifica in avans unele SF sau subiectul SF in unele cazuri.

ex.1: Anul trecut, Robu anunta ca va cere intocmirea de SF pentru 9 (noua) poduri peste Bega. Cam cate poduri peste Bega vedeti voi realizabile in 3-4 ani (sau cat e valabilitatea unui SF)? Nu stiu daca i-a deschis cineva ochii, dar a renuntat repede la idee.

ex.2: Toata lumea ii explica primarului ca nu are cum sa inceapa executia largirii pasajului Jiul pana nu creeaza o alternativa de traversare a CF in partea de vest a orasului (Solventul?). Concluzia, SF intocmit fara un orizont de timp pentru executia lucrarii si nici macar o rezolvare pentru problema traversarii alternative. Rezolvarea cu bariera, la o analiza mai atenta, e imposibila.

Din lista cu studii propuse (dintr-un total de 52 de studii "in continuare" si 81 de studii si proiecte noi), cateva care mie mi se par inutile acum sau pentru urmatorii 3-4 ani... asta pe langa numarul lor:
"SF + PT Linie de tramvai între Spitalul de Copii - Gara de Nord și Solventul, racordare Inel IV" - in cati ani vedeti asa ceva realizat?
"Studiu de amenajare a autogărilor"... serios? - Ne trebuie studiu pentru asta?
"SF+PT Reconfigurare traseu cale ferată pe teritoriul municipiului Timișoara prin introducerea liniilor CF în subteran" - :D
"SF+PT Reorganizarea circulaţiei rutiere pe inelul I de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public (Pasaj Piaţa Victoriei)" - aceasta propunere de giratoriu urias mi se pare cea mai mare imbecilitate propusa vreodata.

Fir-ar, era sa uit: "SF Fantana ornamentala Canal Bega"

iuli

Piste de biciclete, prădate de hoţi

QuoteAbia dată în folosinţă, pista care leagă Timişoara de Serbia a devenit ţintă pentru hoţi. La fel şi cea de pe malurile Begăi, care nici măcar nu e gata. Au fost furate capacele de aluminiu ale stâlpilor de delimitare, dar şi, culmea, banda reflectorizantă. Şi lacătele de la bariera care interzice maşinilor să intre pe pistă au căzut pradă hoţilor.

Nici n-au trecut două săptămâni de când a fost deschisă, că pista de biciclete din Timişoara spre Serbia a devenit ţinta hoţilor. Din investiţia de două milioane de euro s-au furat deja nişte lacăte şi banda reflectorizantă de pe jos.

,,Sunt toate cu anumite materiale de interes pentru unii vecini de-ai noştri", a spus Mihaela Madăr, reprezentantul Administraţiei Bazinale a Apelor Banat.

În oraş, pe malul Begăi, pistele au şi stâlpi de delimitare. Cu mai puţin de trei luni înainte de finalizarea lucrărilor la pistă, au început să dispară obiecte.

Mai multe capace de pe stâlpii care delimitează pista de bicicletă de trotuar au dispărut în ultimele zile, ceea ce a stârnit nemulţumirea bicicliştilor. Acestea pot fi desprinse foarte uşor, deoarece nu sunt sudate.

,,Zona a fost cuprinsă în itinerariul de patrulare a echipajelor auto şi vom avea în atenţie astfel de probleme în perioada următoare", a spus Dana Seracin, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Locale Timişoara. Toate pagubele vor fi suportate din bugetul autorităţilor, iar bucăţile lipsă vor fi înlocuite.

Sursa: Digi24
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Harry

La pista de biciclete din Mamaia, ca delimitare s-au montat sfere din beton. Chiar au fost cativa bizoni care au crezut ca sunt ceramice sau din plastic si au vrut sa le impinga cu masina ca sa parcheze pe piste si si-au facut masinile praf :)))

MHN

Interesant.
Cand ai timp, pune te rog o imagine cu aceste sfere sau da-ne un link.
Multam.

Harry


MHN

Arata bine.
Dar distanta dintre ele permite trecerea autovehiculelor?

Harry

nu. au cam 1.5 m intre ele nu ai cum sa intrii cu masina. In dreapta dupa pista este zona pentru pietoni.

MNU

Super. Imi doresc asa ceva in loc de borduri pe cat mai multe strazi... :)

iuli

Ideea asta de borduri a mai fost incercata cu destul succes, zic eu, si cand au fost reabilitate liniile de tramvai. Nu vad de ce s-a renuntat la idee si au ramas acei stalpi hidosi.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Stie cineva ce e cu cablurile alea intinse de-a latul Timisoarei pe mai toate arterele? In Dumbravita, pe Rebreanu, 16 Decembrie, Lipovei, Girocului, etc.
Par a fi versiunea veche de radare dar cred ca inregistreaza doar traficul.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog