[BH] Centura Oradea

Started by NGC, July 24, 2015, 10:37:40 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Ce tare e centura Oradei, si inteleg ca se mai continua upgrade-uri la ea.

Eu am numarat asa pe traseul filmat:
- 4 benzi (si pe alocuri, la intersectii chiar mai multe)
- despartitor median pe toata lungimea din video
- 5 giratorii
- 3 pasaje ale centurii si 2 pasaje peste centura
- luminata aproape complet
- 1 trecere pietoni (partea de inceput)



PS: filmarea nu imi apartine, dar vad ca nu a fost postata aici

Ionut

Filmarea este facuta de un coleg faimos de pe-aici, iuli. :)

Jack

Este iluminata in intregime, dar e posibil sa fie ceva defectiune la iluminat pe o portiune scurta.

cristi767

#18
^

Mai urmează un pasaj peste centură în zona unuia dintre giratorii (ultimul giratoriu înainte de pasajul care trece peste E79 - cel de la intersecția cu str. universității). Cred că de anul viitor vor începe lucrările.

luc

#19
Proiectul conectării orașului Oradea la A3 finalizat:
http://www.bihon.ro/proiectul-conectarii-oradiei-la-autostrada-finalizat/2081242

Ionut

^

Primarul Ilie Bolojan și Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea, au anunțat, la finele săptămânii trecute, finalizarea studiului de fezabilitate la investiția ,,Legătura centura Oradea (girație Calea Sîntandrei) – Autostrada A3 (Biharia)". Proiectul se referă la o prelungire a inelului ocolitor al orașului, pe traseu exterior zonelor urbanizate, și racord la viitorul traseu al autostrăzii A3. Asta optimizează relațiile pe teritoriul Zonei Metropolitane Oradea și, implicit, ale Oradiei cu drumurile naționale și județene conexe.

Actualizarea SF-ului inițial a fost necesară din cauza mutării locației inițiale a nodului rutier Oradea de la km 63 la km 62 al A3, precum și a spațiului de servicii de la km 61 la km 64 al autostrăzii.

Modificările documentației tehnice inițiale cuprind:

• Menținerea nodului rutier Biharia pe același amplasament (km 60) și cu aceeași configurație, fără modificări;

• Modificarea amplasamentului nodului rutier al drumului de legătura a centurii Oradea la A3, de la km 63 la km 62, astfel încât între cele 2 noduri să fie respectată distanța de min. 2 km, conform normativului de autostrăzi PD162;

• Mutarea amplasamentului Spațiului de Servicii S3 de la km 61 în zona km 64, în apropierea graniței cu Ungaria. Acest amplasament prezintă avantaj față de amplasamentul inițial, prin faptul că Spațiul de Servicii poate fi utilizat atât de către participanții la trafic de pe A3 cât și de către cei de pe drumul de legătură de la centura Oradea la A3, la intrarea/ieșirea din țară.

Lungimea totală a drumului de legătură este de 18,96 km, lățimea părții carosabile fiind de 2 x 7,00 m. Sunt propuse spre realizare 12 poduri și pasaje noi, precum și 3 noduri rutiere.

,,O dată finalizat acest studiu de fezabilitate prin votul Consiliului local de astăzi, vom preda documentația integrală Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri, urmând să urmeze parcursul normal: aprobarea acestor indicatori prin Hotărâre de Guvern, demararea procedurilor de licitație pentru realizarea acestei lucrări, în paralel cu demararea procedurilor de expropriere, în așa fel încât în paralel cu lucrările la autostrada Transilvania să putem desfășura lucrările și la acest drum de legătură, astfel ca o dată cu finalizarea lor să existe și autostrada, și legătura dintre Oradea și ea.

Din datele pe care le avem, Compania de Drumuri are în momentul de față în evaluare contractarea acestei porțiuni de 60 de km dintre Borș și Suplacu de Barcău și are în vedere scoaterea la licitație în perioada următoare (toamna acestui an) a celeilalte porțiuni care nu este făcută între Suplacu de Barcău și Gilău, o porțiune de aproximativ 80 de km, evaluată la peste 800 de milioane de euro. Dacă totul va fi în bună regulă, Compania de drumuri ar putea începe lucrările la acest tronson în cursul anului viitor", a adăugat primarul Ilie Bolojan.

Valoarea totală a investiției este de 719.515.924,96 lei, inclusiv TVA, iar durata de realizare este de 24 de luni. Documentația tehnică întocmită va fi depusă de către CNAIR în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, axă componentă a POIM 2014-2020.

Bihon.ro

Ionut

Este un proiect foarte important, trebuie urmarit. Avem oameni in zona? @NGC, poate gasesti ceva harti pe surse.


NGC

Quote from: Ionut on July 22, 2018, 08:44:46 AM
@NGC, poate gasesti ceva harti pe surse.

Vad ca apare deja mai sus. Eventual sa incerc sa fac rost de o plansa cu rezolutie mai buna.

voicul

Ar fi culmea sa fie gata inainte de A3 !!!  :lol:

Am numi-o: "culmea CNAIR!"

dr4qul4

Un primar care nu se plange ca autostrada ii ocoleste, ba chiar se foloseste de acest lucru. Si desi are o alta culoare poltica, nu intampina aceleasi dificultati de la centru. Motivul e simplu, in loc sa se planga, el pregateste proiectele, astfel incat "ceilalti" nu le pot respinge.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dragos76

Drumul ăsta va completa și bucata lipsă din centura Oradea, de pe pe partea de vest. Fain; chiar că din punct de vedere al infrastructurii cei din Oradea sunt un exemplu de urmat.

Harry

Primarul Ilie Bolojan, alături de Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea, au prezentat în conferința de presă de joi, 19 iulie 2018, documentația tehnică de tip S.F. actualizată a obiectivului de investiție ,,Legătura centura Oradea (girație Calea Sîntandrei) - Autostrada A3 (Biharia)".

,,Acest proiect este cuprins în Master Planul de Transport al României, legat de tronsonul de autostradă Borș-Suplacu de Barcău, plus legătura cu Oradea, deci are finanțare asigurată din fonduri europene prin Programul Operațional de Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020. Realizarea acestui proiect este o chestiune vitală pentru orașul Oradea și pentru județul Bihor, pentru că asigură conectivitatea orașului Oradea atât la sistemul european de transport, cât și o mai bună legătură în viitor cu România și cu zona metropolitană pe direcția Satu-Mare", a spus primarul Ilie Bolojan în deschiderea conferinței.

Prin acest proiect se va realiza o prelungire a inelului ocolitor al orașului, pe un traseu exterior zonelor urbanizate, și racord la viitorul traseu al autostrăzii A3, ce optimizează relațiile pe teritoriul Zonei Metropolitane Oradea și implicit ale municipiului Oradea cu alte drumuri naționale și județene conexe.



O nouă locaţie pentru nodul rutier şi spaţiul de servicii

Actualizarea S.F.-ului inițial a fost necesară din cauza mutării locației inițiale a nodului rutier Oradea de la km 63 la km 62 al A3, precum și a spațiului de servicii de la km 61 la km 64 al autostrăzii.

Modificările documentației tehnice inițiale cuprind:

Menținerea nodului rutier Biharia pe același amplasament (km 60) și cu aceeași configurație, fără modificări;
Modificarea amplasamentului nodului rutier al drumului de legătura a centurii Oradea la A3, de la km 63 la km 62, astfel încât între cele 2 noduri să fie respectată distanța de min. 2 km, conform normativului de autostrăzi PD162;
Mutarea amplasamentului Spațiului de Servicii S3 de la km 61 în zona km 64, în apropierea graniței cu Ungaria. Acest amplasament prezintă avantaj față de amplasamentul inițial, prin faptul că Spațiul de Servicii poate fi utilizat atât de către participanții la trafic de pe A3 cât și de către cei de pe drumul de legătură de la centura Oradea la A3, la intrarea/ieșirea din țară.
,,În cadrul acestor modificări, argumentele care au stat la baza îmbunătățirii documentației tehnice inițiale pornesc de la faptul că mutarea zonei de servicii mai aproape de frontieră ne permite îmbunătățirea unor activități cum ar fi cântărirea vehiculelor, verificări sanitare și tot ceea ce ține de colaborarea cu organele de resort, respectiv Poliția Română de Frontieră, pe un specific de activitate similar cu punctul de trecere de la vama Nădlac. Documentația per ansamblu nu aduce modificări care să afecteze partea de impact asupra mediului, iar măsurile de protecție sunt asemănătoare cu proiectul inițial", a precizat Adrian Foghiș, directorul Zonei Metropolitane Oradea.

Lungimea  totală a drumului de legătură este de 18,96 km, lățimea părții carosabile fiind de 2 x 7,00 m. Sunt propuse spre realizare 12 poduri și pasaje noi, precum și 3 noduri rutiere.

Realizarea tronsonului de inel metropolitan de centură din prezentul proiect urmărește creșterea mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T prin aproprierea municipiului Oradea de reţeaua TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivităţii economice şi la îmbunătăţirea condiţiilor în transportul rutier de mărfuri şi călători prin conexiunea directă a Autostrăzii A3 Brașov-Borș cu municipiul Oradea.

Această investiție are în vedere devierea circulației de tranzit care în prezent se derulează prin oraș și pe actuala centură a municipiului Oradea, fluidizarea traficului în zonă, reducerea numărului de accidente, reducerea timpului de transport la punctele de destinație și a consumului de combustibil, prin mărirea vitezelor de circulație, precum și îmbunătățirea mediului din municipiu prin reducerea noxelor și a poluării sonore.

,,O dată finalizat acest studiu de fezabilitate prin votul Consiliului local de astăzi, vom preda documentația integrală Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri, urmând să urmeze parcursul normal: aprobarea acestor indicatori prin Hotărâre de Guvern, demararea procedurilor de licitație pentru realizarea acestei lucrări, în paralel cu demararea procedurilor de expropriere, în așa fel încât în paralel cu lucrările la autostrada Transilvania să putem desfășura lucrările și la acest drum de legătură, astfel ca o dată cu finalizarea lor să existe și autostrada, și legătura dintre Oradea și ea. Din datele pe care le avem, Compania de Drumuri are în momentul de față în evaluare contractarea acestei porțiuni de 60 de km dintre Borș și Suplacu de Barcău și are în vedere scoaterea la licitație în perioada următoare (toamna acestui an) a celeilalte porțiuni care nu este făcută între Suplacu de Barcău și Gilău, o porțiune de aproximativ 80 de km, evaluată la peste 800 de milioane de euro. Dacă totul va fi în bună regulă, Compania de drumuri ar putea începe lucrările la acest tronson în cursul anului viitor", a adăugat primarul Ilie Bolojan.

Valoarea totală a investiției este de 719.515.924,96  lei,  inclusiv TVA, iar durata de realizare este de 24 de luni.

Documentația tehnică întocmită va fi depusă de către CNAIR în cadrul Axei Prioritare 2 - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, axă componentă a POIM 2014-2020.


marinul

Quote from: Ionut on July 22, 2018, 08:44:46 AM
Este un proiect foarte important, trebuie urmarit. Avem oameni in zona? @NGC, poate gasesti ceva harti pe surse.

Da, doar ca o sa inceapa prea multe proiecte de odata Suplacu - Bors , Centura Sacuieni , Centura Stei , Pasaj nou pe Centura Oradea, drumul asta de legatura. Sper sa fac fata  :lol: :lol:

Ionut

Suplacu-Bors acoperim si noi, "de la centru". Asta sa fie problema, sa avem noi prea multe santiere de monitorizat... unde ar fi minunea! Deocamdata aici suntem la nivel de SF, trebuie sa avem licitatie pentru lucrari lansata, contract semnat, birocratie etc etc... Deocamdata urmarim din birou. :)