News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

[BH] Centura Oradea

Started by NGC, July 24, 2015, 10:37:40 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

Zilele viitoare trebuie sa apara si acordul de mediu pentru proiectul "Construirea unui tronson din inelul de centură metropolitană , care face legătura între sens giratoriu Calea Sîntandrei cu str. O. Densușeanu – Drumul European 60 ( DN1) și DJ 190".





De la intersectia cu DN1 ar urma apoi sa plece noul tronson 2x2 de circa 11 Km "nod Oradea - Oradea" (A3) prevazut in MPGT.

horatiu.cosma

Aloo, 95% din orasele din tara, in timp ce voi stati cu mana intinsa la CNADNR, altii se mobilizeaza si isi fac partea de treaba, putina cata o fi, dar o fac.

http://www.oradea.ro/stiri-oradea/zmo-colaboreaza-cu-cnadnr-pentru-realizarea-documentatiei-tehnice-si-promovarea-obiectivului-de-investitie-rutiera-centura-oradea-ndash-autostrada-a3

marinul

horatiu mi-ai luat-o inainte cu linkul :)

vroiam  sa mai adaug un comentariu

sper ca nu cumva sa fie gata drumul asta de legatura inaintea autostrazii

NGC

#3
^

Este vorba de fapt de tronsonul care apare in MPGT si despre care am mai scris.

Quote from: NGC on July 24, 2015, 10:37:40 AM
De la intersectia cu DN1 ar urma apoi sa plece noul tronson 2x2 de circa 11 Km "nod Oradea - Oradea" (A3) prevazut in MPGT.

In partea de jos se va lega de tronsonul "care face legătura între sens giratoriu Calea Sîntandrei cu str. O. Densușeanu – Drumul European 60 ( DN1) și DJ 190", al carui traseu il gasiti aici.

colinb73

#4
E adevarat ca Oradea a facut pasaje peste centura din fonduri europene pt Oras si acum mai incearca ceva.

Dar o centura intreaga nu se poate face pe fonduri europene si asta este demonstrat aici: http://www.cnadnr.ro/proiecte.php?tip=117
Centura a fost facuta de CNADNR.

Exemplu: Fondurle pt Timisoara erau cam de 70 mil Euro pe 2007-2013 unde se puate aplica de oras. Nu ma refer la cele pe care le putea accesa CNADNR-ul etc.
Centura de sud costa cam 80mil euro + expropieri.

Niste pasaje, etc se mai pot face din fonduri europene accesate de oras, dar o centura nu.
Daca Timisoara ar fi facut centura nu ar mai fi putut face nimic din cele 35 de proiecte 2007-2013, si nici nu cred ca un singur proiect pe toate fondurile ar fi fost aprobat.

alexa_adrian2001

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-48/oradea-va-avea-propria-legatura-la-autostrada-transilvania-140518.html

Oradea va avea propria legătură la autostrada Transilvania. "Am constatat că în proiectul autostrăzii nu era prevăzut nodul rutier prin care Oradea să aibă o legătură directă în autostradă. De câteva zile colaborăm cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ca să permită o legătură pe patru benzi la Zona Metropolitană Oradea în afară de nodul rutier de la intersecţia Drumului Naţional Oradea – Satu Mare", a anunțat primarul Ilie Bolojan, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă.

"Estimez că în toamnă ar putea apărea Hotărârea de Guvern cu indicatorii tehnico-economici ai investiţiei, iar la anul să înceapă aceste lucrări dacă nu apar alte probleme şi există organizare", a spus Bolojan.

Ionut

^ Am mutat mesajul asta de pe thread-ul A11 pentru ca nu are legatura cu A11. Este un drum de legatura despre care s-a mai vorbit. Ramane de vazut daca se va transforma in realitate (si cand). Nu stiu cum ar vrea Bolojan sa inceapa lucrarile pentru investitia asta. Avem SF pentru acest proiect?

voicul

Adica dupa ce treci granita, in 4 km, va exista un nod care sa duca la Oradea si dupa peste inca 2.5km va exista nod-ul de la Biharia care va duce la Oradea?

cristi767

#8
^
http://www.bihon.ro/anul-viitor-incep-lucrarile-la-centura-metropolitana/1709810

QuoteStudiul de fezabilitate a fost realizat de Zona Metropolitană Oradea şi predat, joi, către reprezentanţii Guvernului. Protocolul de predare – primire a fost semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, directorul general al CNADNR (Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale), Cătălin Homor, şi de primarul Ilie Bolojan, în sala mică a Primăriei. Cu această ocazie, cei trei au făcut declaraţii de presă.

Se pare că există un studiu care a fost predat în urmă cu un an jumate CNAIR. Din ce înțeleg eu, practic se încearcă ruperea acelui proiect în 2 și construirea primei părți dinspre autostradă dar nu îmi dau seama până unde exact. Că doar nu o să facă doar nodul...

@Voicul, cred că atunci când au proiectat autostrada nu era în calcul ideea de centură metropolitană a orașului Oradea. Ori prin soluția actuală, tot traficul care ar vira spre Arad/Timișoara șamd ar trebui să intre prin Biharea și apoi prin Oradea ca să iasă în . Dar odată construită centura metropolitană, tot acest trafic ar ieși direct în DN79 (practic ar intersecta DN79 și actuala centură a orașului din partea sudică).

Chiar și dacă s-ar construi doar partea dinspre A3 și DN1 (Oradea - Borș) - partea mai ieftină pt că nu are poduri și alte lucrări de artă din câte țin eu minte - tot ar fi un mare câștig pentru că ocolul ar fi mai mic și tranzitarea orașului ar fi minimă. 


olea10

Cristi, mi-ai luat-o inainte.  :D

Acu incercam sa explic ca acest proiect este un mix centura +  drum expres, care are ca scop scoaterea traficului de tranzit din oras.
Oradea prin administratia care o are vrea cu orice pret sa evite situatia (Timisoarei) altor orase in care autostrazile (prost proiectate in romania) fac descarcarea intr-un drum judetean sau orice alta situatie total nefericita pentru acel oras.


De fapt o mare parte din acest proiect este capatul A11.

voicul

Eu punctam asa: 2 noduri in 2.5 km pe o A3?!
Daca se face acest drum A3 - DN1, doar cei care merg la Zalau (poate) si Satu-Mare vor mai cobora la Biharia.

In rest cred ca se va prefera drumul de legatura cu 2 benzi + DN1 cu 2 benzi, ca intr-un final sa ajungi relativ in acelasi punct cu drumul de la Biharia.

Deci ce se intampla aici?
Mi se pare mult mai util proiectul propus de primaria Oradea, dar tinand cont ca trebuie facut de la zero si asta dureaza ...

NGC

#11

marinul

#12
care merg spre Zalau o tin pe autostrada :)

oricum de subliniat

Edilul a calificat drept "o scăpare a CNAIR" lipsa acestei legături din proiectul autostrăzii Transilvania, cu atât mai mult cu cât municipalitatea a încheiat în urmă cu câţiva ani un protocol cu compania în vederea conectării oraşului la reţeaua europeană de autostrăzi.

si

Pentru realizarea legăturii la autostradă, Primăria s-a obligat printr-un protocol încheiat cu CNAIR să asigure toată documentaţia necesară investiţiei şi inclusiv terenul aferent.


https://www.facebook.com/PrimariaOradea/videos/1855654491120010/

Allex

Are cineva plansele in rezolutie mai mare?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

north

#14
Drumul de legătură a fost de fapt "disjuns" din proiectul DX Arad - Oradea, care în fapt este studiul inițial aferent A11 (cum a fost și cu A10...). Deci în fapt ar trebui discutat pe firul A11, fiind în fapt capătul nordic al acesteia (excluzând secțiunea care racordează A11 la centură).

Quote from: voicul on March 23, 2018, 05:16:01 PM
Eu punctam asa: 2 noduri in 2.5 km pe o A3?!

Dacă te uiți pe harta postată pe firul A11 vei vedea că în proiectul 2007 - 2008 joncțiunea fusese gândită ca nod mixt A3 - A11 - DN 19 (cum era plănuită a fi și joncțiunea A3 - A10 - DJ 161B, după cum am explicat altă dată). Nu mai țin minte exact configurația, a trecut ceva vreme...
Apoi Primăria Oradea refăcând studiul a conceput o joncțiune distinctă A3 x A11 la vest de nodul cu DN 19 (în fine, a mai făcut și alte modificări de traseu, spre exemplu a dus aliniamentul la vest de Palota).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling