Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

#105
Quote from: cutter on May 28, 2015, 02:33:05 PM
Una din problemele semnalizării de la noi este și că panourile sunt multa prea mici, meschine - și atunci totul trebuie înghesuit pe ele. Cred că așa a fost cerute de geniile din CNADNR în caietul de sarcini al licitației (dimensiune X metri pe Y metri) fără să se țină cont de ce trebuie scris pe ele.

Hai să facem o comparație:

~3x3 metri vs ~10x4m

Nu sunt comparabile. Panoul romanesc e o presemnalizare la 3000 m de nod. Panoul olandez e la 400 m de nod.  Panoul romanesc e doar o pre-pre-pre-semnalizare, cel olandez e panoul de incadrare. Si autostrazile romanesti au panouri overhead; intr-adevar, unul maximum doua /directie/nod, dar exista, de obicei la 450-800m de nod. Posibil sa fie nevoie de mai multe panouri deasupra capului, dar asa ceva la 3 km de nod mi se pare overkill intr-o zona care nu e ultra-complexa si aglomerata.

Ce-i drept, pentru functia lui, e MULT prea aglomerat. Fiind pre-presemnalizare la 3 km, confirmarea directiei de inainte pur si simplu nu e necesara. Ar fi fost suficient un semn pe care scrie stanga - Oradea - Arad Vest - 3000 m. Arad Vest pe fond alb, Oradea A11 pe fond verde. Arad Vest implica existenta unei alte iesiri spre Arad.

Quote from: orioane on May 29, 2015, 11:40:26 AM
  • Inainte de majoritatea pasajelor peste autostrada sunt panouri indicatoare cu inaltimea maxima autorizata (5m90 in general https://goo.gl/maps/aY85u). Cui servesc acele panouri, atata timp cat inainte de intrarile pe autostrada nu este nici un panou care sa indice acest lucru https://goo.gl/maps/cQE04 ? Daca un camion cu o incarcatura care nu respecta aceasta limitare intra pe autostrada si ajunge in fata panoului ce face? Stiu ca nu sunt inaltimi standard si au nevoie de incadrare de convoi exceptional, atunci ramane intrebarea ce rol au acele panouri (in afara de poluare vizuala)?

Reducerea riscurilor. Se pot face greseli de rutare sau orientare a convoiului, soferii pot intra pe autostrada din greseala, pot exista tot felul de erori care sa duca un transport inalt in fata podului respectiv. Existenta unui panou de 10 lei bucata e ultima protectie a podului in fata unei astfel de erori. In plus, exista vehicule care isi pot schimba regimul de inaltime in mod variabil. Daca unul din acele panouri va face vreodata in urmatoarea suta de ani un macaragiu sa verifice ca bratul e coborit si va descoperi ca bratul e semi-ridicat (dintr-o defectiune), tocmai s-a salvat un om si o investitie de mai multe milioane de lei.

Quote from: orioane on May 29, 2015, 11:40:26 AM
Cel mai mare rau din judetul Hunedoara este "Vale fara nume" pe care l-am traversat de vre-o trei ori, pe ambele maluri ale Muresului. https://goo.gl/maps/WBVn5[/li][/list]
Ce rost au panourile cu denumiri Pasaj peste DJ XXX, DC XXX, Pasaj peste CF? https://goo.gl/maps/X9noH In plus sunt puse doar pe anumite loturi, nu pe toate. De cele mai multe ori, prin Europa de Vest am vazut astfel de panouri, dar de dimensiune foarte mica, utile doar echipelor de interventii. https://goo.gl/maps/v82MC[/li][/list]

Astea-s inutile. Le inteleg la un viaduct impresionant, la un tunel, la un pod peste un rau mare etc. Dar semne gen "canal irigatie", "valea fara nume", "canal colector"... Totusi...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nicolaem

Quote from: cutter on June 04, 2015, 12:07:54 PM
Atașez noile propuneri de semnalizare pentru A1 de la phb2.

laudabila initiativa.
Insist totusi ca la iesirile unde e semnalizat "Orastie Est", "Sibot" si fie scris si ( eventual SAU in cazul Sibot) orasul Cugir.
Nu inteleg cum un oras cu 25mii de locuitori la 10km de autostrada sa nu fie semnalizat in prezent. Mercedesul are totusi 1000 de oameni acolo, mai exista industrie metalurgica destula.
Ma indoiesc ca Sibot are vreo semnificatie pt un sofer de tir care vine din Germania pt cutii de viteza si roti dintate, sau pt unul care vine din Constanta pentru AK47.

rio tinto

#107
Buna,

Nu stiu daca e topicul potrivit insa am o intrebare. Unde se poate face sesizare la intretinerea lotului 2 Straco A1 Sibiu-Orastie?
Sesizarea se refera la iluminatul public peste pasajele de autostrada la nord de orasul Sebes (toate) si nodul A1 cu DN1 Lancram (iesirea din directia A1 E inspre V in sensul giratoriu). Acestea nu funtioneaza deja de peste 8-10 luni.

In Bucuresti, unde locuiesc eu, reclamatiile se fac la Luxten insa nu stiu unde ar trebui sa ma adresez pentru A1, acest sector.

Multumesc si astept un raspuns daca stie cineva.

iuli

Am mai mentionat si eu mai de mult ca exista probleme cu iluminatul nodurilor si a spatiilor de servicii. Propuneam sa se faca un inventar cu probleme si trimisa o sesizare sau o adresa la minister, CNADR sau cine e competent.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

Quote from: grig73 on July 14, 2015, 02:37:44 PM
...la sensul giratoriu din DN care face legatura cu A11 este semnalizata A1 doar pe relatia Timisoara(Bucuresti) astfel incat soferii nu au habar de deschiderea autostrazii spre Ungaria.
Grig vorbește despre șoferii străini, în special de TIR-uri....
Nu cred că mai există vreun şofer român care să nu ştie de deschiderea A1-M43.... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

BIGRED1984

Quote from: BIGRED1984 on July 13, 2015, 12:12:40 PM
O mica inadvertenta mi-a atras atentia, in indicatoarele de la intrarea in tara se anunta viteza maxima in afara localitatilor de 100km/h , dar este de fapt 90, doar pe drumuri E este 100. (pag. 1516)

VS

horatiu.cosma

Pe dn10 intre stupinii prejmerului si teliu am experimentat aseara un alt exemplu de semnalizare criminala. Acolo e un pod peste un curs de apa si e ingustat. Veneam inspre pod dinspre stupinii cu 100 km/ora, cand din sens opus tir-ul care se apropia de noi a inceput sa ne faca blitz-uri si sa claxoneze. Am franat brusc si am tras dreapta, am oprit la doi metri de capul de pod , iar masina din spatele meu , la un metru de mine. Abia atunci am vazut semnul de prioritate pentru sensul opus asezat la intrarea pe pod, nu aveam cum sa il vad de la distanta fara faza lunga, dar am oprit-o, fiindca vazusem farurile tirulului din sens opus . Daca nu era el, poate m-ati fi vazut pe la stiri... E o chestiune de timp pana cand se intampla ceva grav pe acel pod, noaptea.
Un alt exemplu nu la fel de grav e pe dn13, inainte de sighisoara, la semaforul care permite cate unui sens sa treaca intermitent. Vi cu 100, si te trezesti in fata cu coloana de masini oprite. Niciun semn de drum in lucru sau limitare progresiva de viteza.

pasadia

Mai exact te referi la acest pod care, foarte probabil, dateaza de pe vremea imperiului (austro-ungar, urmasul celui habsburgic).
Dar nu stiu ce pretentii poti sa ai din partea unui stat care nu e in stare sa construiasca un pod la standardul firesc zilelor noastre. Un stat care nu constientizeaza, daca tot vorbim de aceasta zona a tarii, ca cel mai mare tunel construit de pe teritoriul sau e opera aceluiasi imperiu )Teliu - Intorsura Buzaului adica). Ma rog, chestiune de mandrie...

Revenind: da, e o problema de semnalizare. Dar in primul rand e una de standard - mai exact acel pod trebuia refacut de mult timp pe latimea corespunzatoare traficului din prezent.

frunzaverde

E o situatie similara in alte locuri cu poduri problematice / temporare in Romania. Pe DN11 e la fel, noaptea prin padure iar pe DN54, modul in care se semnalizeaza restrictia de 20 t e criminala : https://goo.gl/maps/596iN. Semn aproape picat, nereflectiv, arhaic si aproape sters. Stiu ca transportatorii grei in mod normal ar trebui sa foloseasca un program de rutare, dar totusi... (nu mai vorbim ca podul ala e esential pentru o parte importanta din tara si e vai mama lui, si drumul si podul arata post-apocaliptic).

Un pic de OT, tunelul de la Teliu nu e creatie austro-ungara, ci romaneasca, proiectat si construit in anii '20 pentru o ipotetica linie noua Buzau - Nehoiasu - Intorsura Buzaului - Brasov. Gabarit de electrificare (prima discutie despre electrificare a retelei romanesti acolo a fost) si linie dubla. A venit criza, si s-a oprit totul; apoi, la mijlocul anilor '30, strategia s-a schimbat inspre dublarea Bucuresti - Brasov si traversare noua in Valea Jiului, in loc de Buzau - Brasov. Nici podul discutat pe DN10 nu pare austro-ungar; dupa capetele de pod si forma "standard CFR" pare a fi din anii '50.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Quest

Quote from: Goldmund on August 01, 2015, 08:09:05 PM
Apropo de listarea oraselor pe autostrada(idicatoare de orientare?) la un film pus de Marius Gancea

la min. 12.19 se poate vedea un panou -indicator cu orasele pe A1 care vor urma, in ordinea normala, incepand cu Bucuresti, Lugoj...(A1?), Timisoara. De ce s-a preferat Lugoj(care este oricium pe A6 si nu pe A1)si nu Deva care chiar este pe A1, un oras spre centrul Romaniei  si destul de important in regiune? A1 intre Izvin si Sanovita va fi in curand gata, inseamna ca Lugoj va dispare automat de pe acele panouri? - de ce nu se alipeste un alt panou mai suplu langa cel existent(cu Deva in mijloc in loc de Lugoj)si pe care sa stea A6 Lugoj si poate DN6 Caransebes...

Goldmund asa e, stricto-senso Lugoj e pe A6, dar se considera ca fiind localitatea in care se afla nodul A1-A6, asadar o localitate importanta, desi fizic vorbind nodul e la Balint (la o adica nici Nod A1-A10 nu e la Sebes ci la Lancram, la fel cum Nod A10-A3 nu e la Turda ci la Moldovenesti / Bogata).
Panourile de portal de pe A1 ar trebui sa contina urmatoarele 3 localitati relevante, astfel :

dupa Nadlac:
Lugoj (A1-A6)
Timisoara
Arad (A1-A11)

dupa Arad:
Deva
Lugoj (A1-A6)
Timisoara

dupa Timisoara:
Sebes (A1-A10)
Deva
Lugoj (A1-A6)

dupa Lugoj:
Sibiu
Sebes (A1-A10)
Deva

dupa Deva:
Alba Iulia
Sebes (A1-A10)
Orastie

dupa Orastie:
Sibiu
Alba Iulia
Sebes (A1-A10)

dupa Sebes:
Brasov
Rm. Valcea
Sibiu

dupa Sibiu:
Bucuresti
Pitesti
Rm. Valcea
...

Iar pe A10 ar arata asa:
dupa Sebes:
Cluj-Napoca
Turda (A10-A3)
Alba Iulia

dupa Alba Iulia
Cluj-Napoca
Tg. Mures
Turda (A10-A3)
...
Bineinteles ca Bucurestiul si alte localitati importante de pe traseu (dar mai indepartate) ramin pe panourile laterale cu kilometrajul aferent.
Sigur ca pe semnalizarile de portal exista cutuma de-a pune localitati importante dar mai indepartate, dar cred c-ar trebui sa dam sansa unei vizibilitati mai mari si unor orase mai mici. Cazul Orastiei cu al sau "Arsenal Park" cred ca e un bun exemplu.
Common sense will get you far !

Goldmund

Ai dreptate, Quest, daca e vorba de un indicator obisnuit pe o autostrada, dar in cazul semnalat de mine e vorba de o birfucatie importanta, ori la dreapta spre...Bucuresti si ce mai vine pe parcursul lui A1, ori la stanga pe A11 spre...Oradea. Or, acolo eu puneam pentru dreapta doar Bucuresti, Sibiu, Deva, cele mai importante localitati de unde pornesc o alta serie de drumuri importante, localitatile care sunt puncte de referinta pentru intreg A1. Langa cele doua placate mai atasam un al treilea(este posibil daca e nevoie) cu trimitere la A6, care sigur vine candva de pe A1...

Oricum, mersi pentru raspunsul in detaliu

danutzu_1069

Se pare ca, in Cluj fiind, si sa vrei sa iesi spre A3, nu prea ai indicatoare. Spun asta dpv al unuia care e musafir.
Dre exemplu daca vii dinspre Zalau si la Nadasel nu vrei sa o iei pe nenorocirea aia de scurtatura spre Gilau si mergi prin Cluj, cand intrii in oras, nu ai niciun indicator catre A3. Nici macar cand ajungi la Cora, sau si mai departe spre Gilau.
Oare nu le convine ca au autostrada aproape?
Si mai este o intersectie "trifoi" cu indicatoare.... minuscule, in lateral si pe care abia le vezi...

yetiman

#117
Raspunsul e, relativ, simplu.
Pentru clujeni nu prea e utila (deocamdata) A3. Doar daca stai in partea de vest poti sa te mai folosesti de ea. In rest, e mai simplu sa o iei pe DN spre Turda (are 4 benzi) decat sa mergi pana la Gilau si apoi pe A3 (ca distanta e 30-40 km in loc de 60-80 km)

Doar cand va fi gata Gilau - Bors (prin 2020 ????) ne vom putea folosi de ea pentru a merge inspre vestul Europei.
Si poate, cand va fi gata A10 sa fie utila daca vrei sa mergi pe A3 -> A10 -> A1.

Desi asta nu scuza calitatea foarte slaba a semnalizarilor rutiere, dar care este o "boala" generala la noi.  >:(
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

danutzu_1069

Eu am privit dpv al unuia care e in tranzit. In general ptr astia sunt indicatoarele. Localnicii stiu si fara indicatoare.
Cum ar fi sa vii in Bucuresti si sa nu gasesti indicatoare ptr A3???

Marius