Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

vm75

Totusi, haideti sa spunem mai ferm ca nu e ok aceasta modernizare a unui drum care trece in mare parte prin sate. Daca pentru Bucuresti-Targoviste s-au gasit cojones ca sa se opreasca o licitatie de modernizare / extindere la 2+2 a unui DN si se pleaca cu un DX complet nou, aici de ce plecam din start cu 1+1 prin sate? Pana la urma si Ramnicu Valcea merita sa aiba o conexiune la A1, mai ales ca are in jur si o zona turistica importanta.
Varianta lui @vancouver este foarte ok, la fel si ideea unui tunel/debleu la Piatra, dar toate ar trebui sa fie parte a unei teme de proiectare pentru minim un DX 1+1 pana la Racovita (intersectia DN 7 cu DN 67).

rocklee

#7186
Bine puctat...puteau face un drum nou de 2+1...si faceau o treaba buna ...plus centura la Ramnicul Vâlcea...si era totul Ok .... :D

Iar ce au facut pe Dn 66 este o adevarat crima au distrus un drum bun si acum au aparut valurile si gropile din cauza
calduri..
Niste inconpetenti ore nui trage nimeni la raspundere..oare ce pazesc cei care sunt platiti sai controleze...

jalemare


vancouver

Modernizarea DN73C este o solutie provizorie. Va exista si un drum express ca lumea A1 - Rm. Valcea, dar calea pana la el este mai lunga si la un moment dat suntem la fundul sacului cu finantarea pe urmatorii 20 de ani. Un drum express ca lumea prin aceste dealuri are nevoie de studii serioase. De la decizia de a-l face pana e gata PT o sa dureze mult mai mult decat pe A7 (unde avem decizia in 2016 si PT gata in 2021). Realist vreo 10 ani numai pentru studii si proiect si licitatii. Constructia automat dupa 2035.

De aceea e nevoie de o solutie provizorie decenta, un upgrade al DN-ului actual. Ajuta si numai in combinatie cu PiSi5, ori PiSi5 a intrat in line dreapta: are AC si se intra in teren. In ca. 3 ani e gata. Ne trebuie o legatura decenta DN7 - capat A1 la CDA, gata si ea in 3-4 ani.

Deci este foarte bine ce se face, bravo MT si CNAIR. Si ulterior dupa 2030 vorbim si de DX A1-RV.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Iar cand va fi cazul ma astept sa nu se lege la Tigveni sau Curtea de Arges ci mai degraba astfel



Ca lungime totala e acelasi lucru (masurat Pitesti - Horezu). Ca dificultate e in mod sigur mai usor (si mai ieftin). Iar in ceea ce priveste deservirea Ramnicului Valcea - industria e la sud si se va lega in DX in zona Babeni, iar populatia, functie de destinatie, se va urca pe A1 la Tigveni sau (de ce nu?) la Cornet.

vancouver

^interesant, dar nu foarte confortabil pentru cei din Rm. Valcea. Eu nu as fugi in halul asta de dealuri si tunele si as face ceva mai direct. Dar mult mai scurt, deci costuri asemanatoare. Iar pe Dn67 de la Govora spre Tg. Jiu un upgrade cum este cel in pregatire pe DN12 prin secuime, cu folosirea unor parti din drumul actual, largiri pe unde se poate si centuri la localitatile prelungite.



Sectorul 0 (cel spre A1, comun cu propunerea ta) ar fi extrem de util chiar si singur. S-ar evita toata nebunia cu Dealul Negru si Bascov si Valea Ursului si toate alea alea.
Sectorul 1 la fel ar fi extrem de util. Si singur. S-ar evita serpentinele de la Milcoiu. Si cu o iesire si la DN73C ar ajuta un pic si acest drum pe ultimii km.
Sectoarele 2+3 licitate dupa ce 1 este deja in lucru. Mai tarziu facut 4, apoi 5, apoi 6. 4 si 5 dubleaza partial si DN64 si acolo se si vede ceva circulatie ingreunata chiar in captura asta din maps, deci pentru legatura Rm Valcea spre sud ar fi 12km de DX in loc de 10 km de drum national prin localitate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

NGC

Ofertantii pentru "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare":

01. IMFALT YOL YAPI SANAYI TICARET A.S.
02. PORR CONSTRUCT
03. OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.
04. Asocierea KIRLIC GROUP + CONSORZIO STABILE EBG + D'AGOSTINO ANGELO ANTONIO COSTRUZIONI GENERALI S.R.L. + G&M ROAD BUILDING ENGINEERING + CONCORDIA CON. STRADE S.R.L.
05. Asocierea STRADE BAUUNTERNEHMUNG + PANADRIA S.R.L. + TEHNOSTRADE S.R.L.
06. Asocierea E.M. PRIME CONSTRUCT S.R.L. + OPR ASFALT + OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS + COSTRUZIONI GENERALI SUD
07. Asocierea MARISTAR COM + HYDROSTROY AD + VDH AD (VODSTROI 98 AD)
08. Asocierea MAVGO HOLDING + ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI
09. Asocierea DRUM ASFALT + DRUMURI BIHOR + ILGAZ INSAAT TICARET ANONIM SIRKETI + IBB-HIB ROMANIA + TRAMECO
10. Asocierea COSEDIL SPA + BOG'ART S.R.L. + TANCRAD
11. Asocierea DOMARCONS + ALPENSIDE + Drum Concept
12. Asocierea T DANCOR ROMCONSTRUCT + ORAK ALTYAPI SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI + ILCI INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI

tom_sawyer

Vineri, 09 iulie 2021, CNAIR a finalizat procesul de evaluare a ofertelor depuse în cadrul procedurii de atribuire a contractului "Proiectare și Execuție Lărgire la 4 benzi a DN 7 Bâldana-Titu km 30+950 – 52+350".

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. – S.C. BDU MAXI CONSTRUCT S.R.L. cu o valoare de 239.026.296,02 lei fără TVA.

Menționăm de asemenea că asocierea declarată câștigătoare a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani.

Lucrările de lărgire la 4 benzi se vor executa pe o lungime de 21,40 km.

Procesul de semnare a contractului va putea fi inițiat doar după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor de 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii.

În situația în care vor fi înregistrate contestații împotriva acestui rezultat al procedurii, C.N.A.I.R. S.A. va trebui să aștepte soluționarea acestora în vederea inițierii procesului de semnare a contractului.

CNAIR

vancouver

wow, 2,4 milioane € / km, bani la care se poate executa si o autostrada in campie pura (fara noduri, fara structuri mari).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tom_sawyer

Se vorbește în ultimul timp de creșterea prețurilor în construcții.

voicul

Pai cresterea ... nu exploiza  :lol:

Ma gandesc ca sunt costuri mai mari:
1. Poate vor sa relocheze toata LEA asta - desi e spatiu in partea cealalta.
2. Se vor reloca multi stalpi de iluminat, posibil trotoare si amenaja multe intrari in curti, ca practic e o comuna continuat pe multi km.

dr4qul4

vezi ca Dn71 e Baldana-Targoviste. Asta e licitatia pentru Baldana Titu.
Va include si un nou pod peste Dambovita la Lunguletu. Dar cred ca doar atat. Nu vad sa faca si vreo centura pentru una din cele 2 localitati tranzitate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

punktnet

Preturile in constructii au crescut cam cu 300% doar in ultimii 2 ani, ne vom astepta la astfel de valori pentru licitatiile ce vor urma, in caz contrar vom pati ca pe A3 cu Straco
Just kidding.

adiarc

avem si 10 ani garantie..si asta presupune costuri
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

perfidus

Quote from: tom_sawyer on June 30, 2021, 10:40:18 AM
OFERTE DEPUSE PENTRU REABILITAREA DN6 ALEXANDRIA - CRAIOVA, LOT 2


Turcii au dat năvală ca la Plevna la tronsonul uitat al DN 6

QuoteDin cele 12 asocieri de firme, în patru sunt implicate firme din Turcia. Două firme au venit individual, ca ofertanți unici, dar au în spate mai mulți subcontractanți. Este vorba de Imfalt Yol Yapi Sanayi Ticaret AS, din Izmir (Turcia), care a venit cu opt subcontractanţi, printre care şi Muzeul Olteniei Craiova – cu 1,37% din lucrări. De fapt, majoritatea subcontractanților au procente infime din lucrări. Aici, cel mai mare procent îl are Arsal Yapi Construct SRL, din Bucureşti, un subcontractant adus de firma Imfalt Yol Yapi, care se va ocupa de 15% din lucrări.

Cea de-a doua firmă din Turcia care s-a prezentat ca unic ofertant este Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, o companie de construcţii din Ankara. Aceasta s-a prezentat la licitație cu nouă subcontractanţi.

Tot ca ofertant unic s-a prezentat și Porr Construct SRL, cu sediul în Bucureşti. Aici este însă vorba de o companie de construcții din Austria. Nici aceasta nu a venit singură, ci cu șase subcontractanţi, printre care şi Muzeul Olteniei (cu un procent infim din lucrări – 0,25%). Austriecii au, totuși, în spate doi subcontractanți din București, care se vor ocupa de aproape jumătate din lucrările de modernizare a tronsonului de 53 km al DN 6: Visio Construction Works SRL (20%) și Elektra Invest SRL (16,5%).

QuoteLa licitația pentru modernizarea tronsonului din județul Olt al drumului Alexandria – Craiova s-a prezentat și firma craioveană Strade Bauunternehmung SRL, în calitate de lider de asociere. Strade și-a unit forțele cu Tehnostrade SRL, una dintre firmele lui Dorinel Umbrărescu, constructorul român cu cel mai bun ritm de lucru în acest moment. El a obținut cu asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade SRL contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 2, 3 și 4 ale drumului expres DX12 Craiova – Pitești.

QuoteLa licitație s-a înscris și o altă firmă craioveană de construcții: Domarcons SA. În calitate de lider, ea s-a asociat cu Alpenside SRL din Bucureşti şi cu Drum Concept SRL, tot din Capitală. Domarcons a venit și cu șapte subcontractanţi, printre care şi Muzeul Olteniei, dar şi cu un terţ susţinător: ,,JV" Sine Midas Stroy LLP, din Turcia.

Mai multe in articolul aparut azi in GdS
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat