Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

TibiV

La podetul peste paraul ala, nu au refacut si drumul secundar, cel paralel cu DN5.

Podetul

Lucrarea asta le-a dat "cu rest". Au ramas doua prefabricate nefolosite...

Dupa podet, avem bucati in diferite stadii



Interesant ca se lucreaza si pe partea cealalta

Luminile sunt aprinse pana aici

Detaliu corp de iluminare

Din dreptul magazinului alimentar, cu vreo 250-300 de metri inainte de pasaj, avem iarasi asfalt proaspat

... pana la intrarea in pasaj
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Vom scapa in sfarsit de vechea "gatuire" la o singura banda la intrarea in pasaj

Daca scapam si de "bolovanul" asta, acum pe post de capac de canal


Si acum facem un mare salt inainte, pana la biserica din Jilava de la intersectia cu DJ401A spre Cretesti/Vidra

Vedere in sens invers, spre Bucuresti. Trotuarul se "termina brusc"...

... desi merge frumos spre podul peste Sabar.


Trecem acum pe partea opusa, sensul spre Bucuresti

Au taiat copacul, insa doar atat. "Gatuirea" a ramas.

S-ar putea sa astepte "relocarea" cablurilor de pe un stalp pe celalalt


Iar acum inapoi spre Bucuresti
Aici este inca zona troturelor vechi, asfaltate

Aici am trecut pe zona totuarelor noi, cu pavele
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Pavelele se termina cu 150-200 de metri inainte de pasaj

Dupa pasaj, incepand din zona blocurilor





In dreptul benzinariei Petrom de pe sensul spre oras



Statia trafo din zona fostului "La Pepyno"
Se observa cum trotuarul ocoleste statia

Trotuarul are multe "pauze"...

... si se termina la intrarea in Bucuresti...

... dar sunt semne ca il vor duce pana la calea ferata


Toate pozele full-size le gasiti in doua albume, aici:
https://imgur.com/a/Atxw94B
https://imgur.com/a/HMNmKfh
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069


TibiV

Ai crezut ca nu m-am dus si aici ?!...

Era pacat sa nu vizitez podul/podurile peste Sabar... ;)
Podul "reabilitat", adica sensul spre Bucuresti

Nu are inca parapetele montate, doar suruburile de prindere

Pentru pietoni tot podisca de lemn...

A intrebat cineva cat de "tare" l-au reabilitat...







Dar sa nu ne grabim cu concluziile. Veti vedea curand de ce...
Sa continuam...

Rostul de dilatatie nou-nout, nici nu se simte sub roti (pe incercate...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

"Insula" este gata. Vedere spre Giurgiu.

Diferenta dintre cele doua poduri. Vedere spre Bucuresti.

Si daca tot am ajuns aici si nu a mai plouat de mult, hai sa cobor pe malul drept al raului.
Pare neterminata lucrarea...



Insa... Supriza!...
Vazut de jos, podul pare mult mai "curat". Rugina apare doar pe laterale...

... atat la podul "nou" cat mai ales la cel vechi

In stanga podul vechi, in dreapta cel nou



Uite asa arata "pe dedesubt" podul vechi....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Un pic de zoom...

Ala este beton, si se pare ca s-au mai facut niste "petice" de reparatii...

Va reamintesc ca sunt pe malul drept si privesc peste apa spre malul stang.
Deci in fata se vad culeele "Bucuresti", in stanga podul vechi (sensul spre Giurgiu) si in dreapta podul nou, sensul spre Bucuresti

Astea sunt culeele "Giurgiu"



Iar podul se sprijina pe astea...

Aici rugina nu mai conteaza. Ochiometric, "nervurile" alea au minimum 5 centimetri




Am facut album separat pentru poduri.
Pozele full-size sunt aici: https://imgur.com/a/zEtAxwO
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

maddog

m-am uitat si eu la pozele de pe DN5 si am o intrebare....v se pare ca materialele folosite sau modul de lucuru sunt corecte?
ma refer la stratul de balast...la asflatul care mi se pare cam ne-anrobat....toate aceste lucruri se vor intoarce intr-un an, doi in detrimentul circulatiei si mai ales a banilor aruncati pe reparatii....parerea mea.. :)

mihaimai

DN5 Bucuresti - Adunații Copăceni

Sâmbăta am ieșit la o plimbare "pe Argeș în jos" pe sub un pod frumos.

Vedere generală de pe malul stang, in aval:


Vedere generală de pe malul stang, in amonte:


Culeea dinspre Bucuresti:


... si detaliu cu betonul "macinat" (scurgeri de pe pod cu apa cu sare, inghet+dezghet):


Prima deschidere dinspre Bucuresti:


... si cele doua capete: spre Bucuresti:


... si spre Arges:


In prin plan lucrarile la fosta "culee-pila" dinspre Bucuresti, in fundal lucrarile de la culeea dinspre Giurgiu:

La pila din plan apropiat betonul era râcăit pe dinafara si armatura era montata. La cea din plan departat erau o mana de oameni pe schele care râcăiau cu ciocanul pneumatic betonul, probabil urmand aceiasi reteta ca pentru cea din plan apropiat.

În timp ce făceam poze, a apărut un domn cu veste galben-fosforescenta, ce părea a fi un fel de șef (nu ma pricep la roluri), care m-a întrebat dacă ma ajuta cu ceva. Am intrat în discuție, și într-adevăr părea dornic sa ajute ;) Am aflat:

  • podul a fost lărgit in 1989, pentru a permite construcția canalului Dunare-Bucuresti. Initial podul era cat tablierul metalic si au fost adaugate cate doua deschideri in fiecare parte, iar vechile culei au devenit pile (nu stiu daca am nimeri denumirile corect)
  • muncitorii sunt aduși de departe (spre Craiova), local nu se găsesc si ar mai avea nevoie.
  • lucrează 6.5 zile pe săptămână
  • in ~3 luni podul se închide, urmând sa stea închis cam 6 luni
  • in aval se va construi un pod temporar; accesul catre acest pod temporar dinspre Bucuresti era deja la nivel de terasament pietruit inspre DN5, iar inspre Argeș se vedeau doar cateva mormane de pământ aduse si basculate (le-am prins in dreapta celei de-a doua poze)
  • cele doua pile centrale sunt in stare buna si nu necesita reparație
  • cele doua pile -foste culei înainte de lărgire- trebuie consolidate (si, dupa cum se vede in poze, este work in progres)
  • cele doua culei trebuie consolidate cam in acelas mod
  • pe pila râcâita din plan apropiat se vedeau crăpăturile astupate, urmând ca zilele următoare sa se injecteze rășina
  • tablierul metalic si grinzile din fiecare capăt sunt in regula
  • suprafața podului este varza si va fi complet demolata si refacută

perfidus

@mihaimai, felicitari pentru reportaj si informatii. Ma bucur ca se mai gasesc sefi de santiere deschisi, informati si dornici de discutii. Se pare ca la nivel de santiere pe DN-uri sau consolidari poduri nu a ajuns inca directiva CNAIR de a strange robinetul cu informatii, cum se observa pe autostrazi.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

dr4qul4

Adica in August se inchide podul peste Arges de pe DN5 si se va circula pe un pod provizoriu?
Probabil podul provizoriu va fi din tuburi de beton, va avea 1 banda pe sens si va fi pietruit...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

@mihaimai,

Poti face o comparatie cu situatia din mai 2016: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=12.msg118074#msg118074

Pun doar doua poze de atunci...
Quote from: TibiV on May 28, 2016, 11:47:38 PM
... doar cam ruginit pe dedesubt. Vedere spre malul stang:

Si vedere spre ultima pila de pe malul drept

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mihaimai

Quote from: dr4qul4 on May 14, 2018, 05:30:54 PM
Adica in August se inchide podul peste Arges de pe DN5 si se va circula pe un pod provizoriu?
Probabil podul provizoriu va fi din tuburi de beton, va avea 1 banda pe sens si va fi pietruit...

Podul într-adevăr pare ca va avea o banda pe sens, judecând după lățimea terasamentului care a început sa fie vizibil la baza rampei (partea stanga pe sensul dinspre Bucuresti). Nu cred ca s-ar justifica economic un pod temporar cu 2 benzi pe sens.

Cred însa ca va fi asfaltat, si nu cred ca va fi din tuburi de beton, întrucât este prea mare diferența de nivel intre partea superioara a digului (nivelul drumului provizoriu) si albia râului:


Ochiometric as spune ca ~10m, iar o coborare+urcare cu panta de peste 10% nu cred ca este acceptabilă pentru un drum european, cu atat mai mult cu cat o sa facem iarna viitoare cu podul asta temporar...
Din textul de mai jos inteleg ca nevoia de un pod temporar si decizia de executare a lui au aparut dupa semnarea contractului, deci costurile suplimentare trebuie sa se incadreze in 10% din valoarea contractului. Nu stiu ce pod se poate face la banii astia...

Quote from: http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/STADIULPROIECTELORINDERULARE.pdf
Contractul pentru continuarea lucrarilor a fost semnat in data de 07.11.2014. Ordin de incepere emis in data de 23.04.2015
[...]
In anul 2015 Beneficiarul a intocmit o noua expertiza pentru Podul Peste Raul Arges. Prin aceasta expertiza se recomanda lucrari suplimentare fata de cele prevazute in Proiectul tehnic din 2011 si anume: se propune inlocuirea placii din beton armat de pe tablierul metalic, cu o placa noua.
[...]
In data de 04.08.2017 Antreprenorul impreuna cu Proiectantul de Specialitate au sustinut proiectul in cadrul CTE CNAIR SA. Astfel, Comisia Tehnica Economica a emis avizul favorabil nr. 4665/04.08.2017 privind documentatia in faza de Proiect tehnic- revizuire solutie tehnica Pod peste Raul Arges km 19+096 din cadrul obiectivului " Modernizare DN5, Bucuresti - Adunatii Copaceni, sector km 7+573 - km 19+220 - relicitare" in forma prezentata la solutia 1 - inlocuirea totala a placii de beton armat, cu varianta provizorie de circulatie si cu incadrarea in rezervele de contract. Ca urmare a avizarii acestei solutii este necesara realizarea unui pod provizoriu pentru devierea traficului de pe Podul peste Arges. Pentru realizarea acestui pod, Beneficiarul impreuna cu Antreprenorul au avut intalniri cu Apele Romane, Canala Navigabile, Primaria Adunatii Copaceni ,Primaria Copaceni si 1 Decembrie in vederea stabiliri pasilor in vederea depunerii si obtinerii autorizatiilor si avizelor necesare realizarii acestui pod. A fost obtinuta Autorizatia de Construire a podului provizoriu de la Primaria 1 Decembrie, urmeaza ca in cursul lunii februarie sa se obtina AC si de la Primariile Copaceni si Adunatii Copaceni , de asemenea a fost depusa documentatia si se asteapta obtinerea Avizul de la Apele Romane si Canale Navigabile pentru Podul Permanent urmand ca dupa obtinerea acestui aviz sa se obtina si Avizul de Mediu pentru podul Permanent.


mihaimai

Quote from: TibiV on May 14, 2018, 05:41:17 PM
@mihaimai,

Poti face o comparatie cu situatia din mai 2016: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=12.msg118074#msg118074

Multumesc, am vazut ceva poze puse de tine cu DN5, insa cele cu podul mi-au scapat.

dr4qul4

#5234
Vezi putin mai in amonte, podul de tuburi de la Pruni.
Eu zic ca podul va fi pe partea stanga a DN (directia Bucuresti-Giurgiu). Pe dreapta nu exista continuare spre Giurgiu (am facut un gratar in zona acum 3 ani). Si va face o bucla mica spre est ca sa atenueze panta.

Sau poate il fac in amonte si trec pe sub podul actual,desi cred ca ii incurca la santier.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist