Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

vancouver

#6405
@ovideatza, din pacate toate cele 3 tunele propuse de tine nu se pot face. In fiecare caz intre punctul de intrare si cel de iesire sunt peste 100 metri diferenta de altitudine, de aceea s-au facut serpentinele.

In cazul tunelului de 800m propus, primul, diferenta de altitudine este de 110m. La 800 m lungime vine o panta de 14%. Celelalte 2, fiind mai scurte ar avea pante si mai mari. Ultimul peste 40% .. In tunel pantele nu se fac de regula mai mari de 2%-3%, ca sa nu traga din greu vehiculele grele la urcare sau sa aibe cumva probleme cu franarea la coborare.

Legat de costuri, mergi in medie cu 10 mil. € pe km, dar la un tunel de 100m nu trebuie doar 1 milion, ci tot trebuie vreo 2-3, date fiind portalurile de intrare / iesire si racordurile cu drumul actual. De la anumite lungimi in sus trebuie si un tunel de fuga.

----------------------

Un tunel care se poate face si chiar ar ajuta camioanele, ar fi pe DN1A:



Dupa cum se vede intrarea si iesirea sunt aprox. la aceeasi cota. Lungimea drumului scade de la 8km la 4km, si se scuteste o urcare si o coborare de 100-120 metri.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

@Ionut: banuiesc ca muti discutia pe topicul asta, macar sa avem inventarul propunerilor intr-un singur loc (cand ma uit cu ce idee a ineput acel topic, grrr)!

alecu26

la problema ridicata de Vancouver este solutie. Incepi mai de departe...sau de mai jos in unul din capete. Da...nu va mai fi la fel de efficient...dar va indeplini acelasi rol.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pelan87

Daca tot visam cu ochii deschisi, vin si eu cu o propunere de tunel pe DN18, pe sub Pasul Gutai. Acolo se pot scuti cel putin 20 de minute / sens pt turisme si mult mai multe minute pentru traficul de marfa, cu vreo 4,6 km de tunel:


AlexxC

Si ceva pentru scurtarea distantei pe Defileul Jiului
https://imgur.com/Ts8hJ3b
Trei tuneluri super scurte :250m+50m+130m ...dar impact semnificativ.

vancouver

@alecu26:  e ok sa lungim tunelele propuse de ovideaza - doar ca la diferenta de nivel de 110m ca sa pastram o panta de max. 3,5% inseamna tunel de 3,5 km .....

ovideatza a propus 3 tunele de 300-800m, nu e posibil sa le inlocuim cu 3 tunele de 3-4 km...

pur si simplu trebuie schimbata strategia si trebuie facut un tunel intre punctul in care incep serpentinele pe o parte si pana la o cota asemanatoare pe partea cealalta a muntelui. desenez imediat o varianta
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#6411


10-12 min de drum se inlocuiesc cu 4 min. pentru autoturisme
15 min de drum se inlocuiesc cu 5 min. pentru camioane

se elimina o urcare si o resp. o coborare de 150m

PS eu am desenat tunelul perfect drept, dar este posibil si chiar uzual ca la capete sa se faca niste curbe usoare, pentru o racordare mai lina la drumul de legatura. Astfel nu exista riscul sa bata soarele in tunel pe o distanta lunga si sa orbeasca soferii.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

Ideea initiala era ca ar fi iesit niste tuneluri scurte. Dar ideea era gresita pt ca nu am luat in calcul diferenta de nivel.

Si pasadia a facut pe pagina anterioara o simulare cu aprox 3,8km, al tau vad ca a iesit 2,4km+ceva drum de legatura, ceea ce e un progres fata de cum gandeam eu.

Ideea e ca la 2,4km de tunel in momentul de fata CNAIR nu e capabil de asa ceva. Altfel am fi avut cele "pt ursi si alte vietuitoare" de care fug toti ca de ciuma si povestesc de 200-250mil euro (bine, 2* 3 benzi).

Speranta mea era ca se poate incropi ceva mai scurt, la care chiar si CNAIR sa se bage. Dar nu prea gasesc o solutie pe acest traseu.

vancouver

Ce ai propus initial erau 800+500+300=1,6 km de tunel in total, si eu am desenat ceva de 2,4km - deci nu e mult mai mult...  :D Si fiind un tunel unitar, costul e mai mic decat la 3 tuneluri de aceeasi lungime, doar durata de realizare e mult mai mare (ca. 5 ani, fata de 3 ani la 3 tuneluri de max. 800m).

Propunerea desenata de mine ar costa ca. 50 mil. €, birocratie + proiectare 5 ani, realizare 5 ani.

Dar sincer nu stiu daca merita pentru traficul de acolo si dat fiind ca este planificat A8. Exista tunele mult mai utile pe DN:

1. Tunel Plugova pe A6 - ultra ultra necesat, trafic major
2. Tunel Vatra Dornei pe DN17 - cf. propunerii discutate recent si la nivel oficial - idem trafic major
3. Tunel Cheia pe DN1A - vezi propunerea mea de mai sus - traficul de camioane e imens uneori si cand VP e blocata si traficul de autoturisme - si se pot economisi lejer 10 minute acolo (acum DN1A este cu ca. 30 min. mai lung decat DN1 prin VP - dar cu acest tunel si cu alte cateva upgrad-uri (gen centura Sacele + centura Valenii de Munte) timpul poate fi redus pe DN1A chiar cu 30 min, astfel incat sa fie egal cu timpul pe DN1 - si atunci cei aflati in trazit sa prefere tot timpul DN1A in loc de DN1 pe VP.)

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

Da, teoretic nu ar avea sens.

Dar mai vedem cat dureaza un A8 montan.
Probabil insa mai mult de cei 10 ani pt un asemenea tunel...asta e partea nasoala.

Cele de 300-800m daca erau realizabile si se faceau in 6 ani in loc de 10+ pt A8 aveau sens pt traseul in cauza.


ovideatza

#6415
Completarea traseului Iasi-Cluj Napoca, intr-o zi de trafic lejer:

Tg Frumos - Pascani - Motca - Tg Neamt



Tg Neamt - Poiana Largului:



Poiana Largului - Toplita:



Toplita - Reghin



Reghin - Cluj Napoca



Aceasta ultima sectiune e cam cea mai deranjanta de pe traseu ca si calitate. DN16 ar avea nevoie de o reabilitare integrala pentru traficul auto mic. Nu cred ca ar putea fi o optiune pt trafic greu, are niste zone virajate si nu stiu daca e neaparat pe traseul marfurilor. Dar pt Iasi-Cluj ar fi cea mai scurta varianta.
Eu personal am renuntat la varianta nordica, pe Bistrita-Dej, din cauza camioanelor si bucatilor unde pur si simplu nu ai unde depasi, apoi pe Dej-Cluj nu e deloc placut, viteze prea mari constant prin localitati, etc. Risc ca pe DN2. Per total mult mai bine pe Poiana Largului-Reghin-Cluj, si ca timp si ca dificultate traseu, doar ca Reghin-Cluj e cam rau pt masina si rinichi.

AlexxC

Acelasi drum semi gol l-am parcurs in toamna intr-o zi lucratoare...valorile de trafic la fel de mici pe segmentul Tg-Neamt- Borsec/Toplita.
In situatia actuala traficul cere autostrada pe Iasi-Pascani(conexiune A7), Pascani-Vanatori Neamt half profile sau 2+1(neaparat inceput cu sectiunea ce serveste drept centura Tg-Neamt)...mai departe se merge pe DN existent modernizat pana la Tulghes. Tulghes-Ditrau-Borzont half profile apoi revenire pe DN13B, Bucin -Acatari 2+1 , Acatari- Ungheni autostrada.
Varianta grafica:  https://imgur.com/0mJ854i

ovideatza

Tu incepi cu "in situatia actuala".
Asta e vechea discutie legata de A8, nu o pornim iar, cu traficul previzionat complet diferit fata de cel actual.
Poate la situatia actuala e ok ce propui, dar pana ce propui va fi realitate situatia va fi alta, si nu pot sa nu observ ca propunerea ta lasa exact zonele montane pe DN-urile actuale. A8 eu as vedea montan integral pe HP 2+1, bineinteles ca nu o sa iasa tot odata.

Continuand insa cu "in situatia actuala" eu as zice:
- luni la intoarcere, zi lucratoare, filmarea nu arata deloc la fel. Plin de TIR_uri, prin plin intelegand multe, nu coada ca pe VO sau alte zone. Mult mai greu de depasit, desi am fost cu o masina decenta si sprintena (150cp). 
- nu am pus acea filmare pt ca ar fi fost plina de noroi. Cand am ajuns in Iasi am zis ca am fost la off-road cu masina. Si am zis ca mai degraba intelegem calitatea drumului din postarea cu trafic scazut

Nu prea are legatura cu A8 in sine aceasta discutie si nu e cazul aici, propunerile mele de mai sus fiind pe un alt traseu, spre Cluj, si nu cu legatura spre Tg Mures.


GDPR

#6418
DN7A nu va vedea prea curând asfaltul

Traficul pe DN 7A, pe drumul ce străbate Cheile Jiețului pentru a duce la Obârșia Lotrului este unul care se desfășoară cu dificultate. Drumul, pe porțiunea care străbate județu Hunedoara, așteaptă reabilitarea de câțiva ani.

Drumul ce duce spre Transalpina este unul disputat în instanță.  Cei 21 km, până la limita cu judeţul Vâlcea, au fost preluați de D.R.D.P. Timişoara doar anul trecut, de la D.R.D.P. Craiova.  Totodată, a fost preluat şi litigiul pe care Direcţia din Craiova îl are cu firma care a obţinut licitaţia pentru lucrările de reabilitare a intregii porţiuni care se află pe teritoriul judeţului Hunedoara.

"Până când situaţia va fi soluţionată, Secţia de Drumuri Naţionale Hunedoara poate efectua doar anumite tipuri de lucrări. Imediat ce condiţiile meteo vor permite, pe porţiunea de drum pietruit, de aproximativ 6 km, în zona Schitului de la Groapa Seacă – Jieţ, vor începe lucrările de reparaţii şi refacere a infrastructurii astfel încât să se poată circula în condiţii bune.  De asemenea, pe ceilalţi 15 kilometri, vor fi efectuate lucrări de întreţinere şi de refacere a elementelor de siguranţă", se arată într-un comunicat al Prefecturii Hunedoara

Din cauza litigiului care are la bază contractul pentru DN7A,  nu pot fi efectuate, deocamdată, lucrări de acoperire cu covor asfaltic pe porţiunea care se află pe teritoriul judeţului Hunedoara.

Gazeta de Dimineata

Inteleg ca este vorba de acest dosar: http://portal.just.ro/63/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=6300000000242274&id_inst=63

Drive_140

Quote from: ovideatza on February 02, 2020, 08:12:35 PM
Completarea traseului Iasi-Cluj Napoca, intr-o zi de trafic lejer

Multumesc! Prima data cand am vazut acest drum in timp de zi. Dar e mai bine noaptea fara trafic :)