Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

voicul

Imaginea arata ca trebuie sa tii deschis Waze cand mergi spre VP. 1h castig mi se pare enorm.





Powered by API/PUM imgur uploader

pasadia

În situații de genul asta de obicei Waze o da rău de tot în bara. Nu sunt exact estimările și se pot schimba in plus sau in minus destul de des.

dr4qul4

Exact. Estimarile de trafic pe scurtaturi obscure sunt mult mai optimiste decat realitatea.
Straduta aceea (eu m-a mira sa fie asfaltata peste tot) este foarte ingusta si posibil sa aiba si zone cu pante mari. Este de ajuns sa te trezesti cu cineva din sens opus, un localnic ce descarca o caruta cu lemne, sau sa ai in fata un sofer mai neindemanatic...sau neatent chiar si pentru o secunda. Si totul se naruie. Acolo ramai blocat.
Bine..la cum a fost vremea azi, te poti baga. Dar daca dai de gheata pe drum....s-ar putea sa regreti.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

"Straduta" e un drum judetean ultra-cunoscut de cei care vor sa evite aglomeratia la Nistoresti si sa iasa in fata cu cativa kilometri.Este asfaltat cap-coada.Nu inteleg ce e cu cele 50 de minute de pe Waze, de regula nu dureaza mai mult de 20 de minute ocolirea.Pare ca azi dimineata s-au prins mai multi oameni decat de obicei de solutia asta dupa cat rosu apare acolo.

dr4qul4

scuze...credeam ca inca mai discutam de "scurtatura" prin strada Ghiosesti. Adica inca 1,5 km din nordul drumului prin Breaza, care iese exact in Comarnic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Am separat eu ca am zis ca scurtatura aia nu are legatura cu alternativa din harta asta.
Am mai pus si aici sa se vada ca prin Breaza e mai rapid (ok, poate nu se fac estimarile bune la timp, dar e la jumatate prin Breaza).
Eu m-am prins odata pe DN1 ca am zis ca eu stiu ... sa stau in trafic  :lol:

@dr4qul4 referitor la cealalta scurtura - intreb si eu de ea, pentru ca ai dreptate cu tot ce ai expus.

dr4qul4

#6396
Pe 2 spre 3 ianuarie, am luat-o prin Predeal pe straduta asta

Am scutit cel putin 15 minute, dar am avut noroc ca m-am intalnit cu o singura masina din sens opus, exact unde era loc la intrarea intr-o pensiune si toate cele 5 masini din fata mea au reusit sa treaca podetul asta si sa urce panta inapoi in DN. Era gheata pe jos si trebuia putina viteza. Dar nu prea multa...
Si este valabil pentru orice varianta de DN blocat. Daca nu castigi destul de mult timp, mai bine stai cuminte
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

Iasi-Tg Frumos filmat in 24.01, zi cu trafic redus, ca material de studiu pt topicurile de extindere sau 2+1:




Am tot traseul Tg Neamt-Toplita-Reghin-CJ filmat in continuare, dar nu stiu daca ajuta la ceva sa il prelucrez si sa il pun.
Ca idee, cu trafic minim am facut cam 5ore si aprox 30-40 min mers efectiv pana la intrare in CJ, la intoarcere zi obisnuita de luni cu trafic de camioane am facut cam 6 ore de mers efectiv, 7 cu tot cu opriri. Distanta de aprox 380km.

Cu 2-3 tuneluri in loc de serpentine, conectate la DN-urile actuale, probabil as fi scurtat cu 30min-1 ora traseul. Sau poate chiar mai mult.

pasadia

Nu știu, unde crezi tu că ar fi acele posibile tuneluri care ar reduce timpul atât de mult?

ovideatza

Impresia de pe traseu a fost ca am avut 2-3 urcari si coborari pe serpentine de cate 20-30 minute sa zic in medie. Acelea de ar fi inlocuite de tuneluri.

Traseul parcurs nu e adiacent in totalitate cu A8, ca daca ar fi fost asa as zice ca intai sa facem tunelurile din A8 montan legate la DN-urile actuale.

AlexxC

A inceput constructia primului sens giratoriu din apropirea aeroportului Craiova,poze in postarea de mai jos
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=618546652229644&set=pcb.618548085562834&type=3&theater
locatia este aici--)))  https://goo.gl/maps/YW79psuFKZ1MPQGb7


ovideatza

^ Poate estimarea de reducere e prea mare, dar impactul unor tuneluri cred ca ar fi semnificativ mai ales pentru fluenta traficului si camioane.

Sunt tuneluri de 300-800m, care ar trebui la format DN, adica pana si noi am fi in stare cred sa le facem.







Cat poate sa coste intr-o lume normala un tunel 1+1 de max 800m?

alecu26

acolo acele tuneluri in orice tara normal existau de zeci de ani. Ar trebuii inventariate aceste situatii...la nivelul tarii. Acolo se economisesc banii si la intretinere, si se Evita accidente, si intarzieri in traffic ca e evident ca acolo apar si stricaciuni la camioane sau iarna se blocheaza totul incercand sa urce cand sunt inzapeziti.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

pasadia

Sper ca nu mi-o iei in nume de rau ca insist pe aceasta tema, dar pentru mine e interesanta - nu de alta dar am desenat pe aici pe forum acelasi tip de propunere pentru pasul Oituz, pe sub DN11, acum ceva timp (si oricum mai sunt discutii asemanatoare pentru zona Domasnea pe DN6, centura Vatra Dornei pe DN17 si pasul Gutai pe DN18).

Asadar, ceea ce ai desenat tu nu prea poate fi transformat in tunel. Vorbim acolo de serpentine de urcare, capetele fiind la diferente de nivel insemnate. Corect ar fi fost sa cauti acel tunel care ar ocoli serpentinele si ar avea capetele la altitudini cat de cat egale. Cam asa:



In principiu asta inseamna un tunel de aproape 4km pentru a scurta o portiune de drum de 9km ce, conform Gmaps, ar putea fi parcursa in 12-13 minute. Deci o economie totala de vreo 8-9 minute. Utila, dar iti spun sincer ca as prefera mult mai degraba sa fie realizate mai intai celelalte 4 propuneri mentionate mai sus.

ps: zona Orientalilor vulcanici, si mai ales acea zona, dinntre Hasmas si depresiunea Dornelor, nu prea sunt atractive pentru tuneluri datorita pantelor moi si interfluviilor largi. Aceste 2 elemente impun tuneluri de lungime mare, dar fara a aduce un castig mare de timp. 

ovideatza

#6404
Nu ti-o iau nici pe departe in nume de rau. Si cautarea a fost tocmai ca ai intrebat tu, dar fara sa vad si diferentele de nivel.
Incercarile au fost cel mult amatorism, ca idee, nu am cautat diferentele de nivel, etc etc.
Nu am pretentii sa fie ceva cu adevarat aplicabil ci doar o idee de baza ca ar trebui sa se poata in anumite locuri. Asta ar trebui sa faca cineva care se pricepe, nu e de ajuns ce am facut eu.

Primul desenat de mine ar pleca de pe la 960 m si ar ajunge la 1060m. Deci 100 m urcare in cei 800 m lungime (12,5%?).