Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Nu vreau sa va stric impresiile, dar august-ul nu e semnificativă. Traficul e cel puțin dublu pe orice segment de drum din Ro. Sunt concediile românilor din tara, a celor veniți de afară, ceva tranzit generat de moldoveni și ucraineni, ceva mai mulți turiști străini decât în alte luni, etc...

Pe DN11 eu in continuare as considera astfel prioritățile:
- tunelul la Oituz,
- centura Onești (pe la sud sau pe la vest, după cum va fi sa fie A13 când va fi), dar sa scapi de oraș și podul prost peste Trotuș
- bucata de A dintre Brașov și Sfântu Gheorghe (est, intersecție cu DN13 E), chiar și doar că HP
- trecerea Măgurii (de la Bacău până în valea Tazlăului, dacă se merge pe propunerile actuale, paralel cu DN13) sau alternativ bucata Onești - Adjud că HP, dacă se merge, așa cum mi-aș dori, pe valea Trotușului.
- bucata de A de la Sf. Gheorghe până la tunel Oituz (Bretcu), chiar și că HP

ovideatza

O fi asa legat de concedii, dar tirurile nu cred ca sunt folosite la plimbari probabil ca un recensamant auto reluat in 2020 ar scoate in evidenta cresteri semnificative de trafic fata de ultimul, generalizat aici, nu doar peste Orientali.
Eu fac cam aceleasi drumuri lungi in tara in ultimii 10 ani, si ajung mai greu si mai obosit, desi auto s-a imbunatatit constant.

pasadia

#6152
E suficient sa ai 2 șoferi de mașină mică care să nu facă manevra de depasire când ar avea ocazia (pentru că nu se grăbesc, pentru că nu cunosc drumul) și deja vei avea o coloană care va reduce viteza și va crea impresia de aglomerație.

LE: evident, în luna august ai mult mai multe șanse să îi întâlnești pe acei șoferi.

dr4qul4

la care mai pui si ca este inchis DN15 intre Poiana Largului si Bicaz.
Daca s-ar amenaja 2+1 pe 10% din sistanta drumului (in special pe urcari) nu ar mai exista cozi pe nici o trecere a Orientarilor cu exceptia DN11 (acolo e si mult trafic local, BV si BC sunt mult mai mari decat SV, Bistrita, Tg Neamt, si avem cateva orase cu 20-50k locuitori intre ele)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rota

^aaa Iasi-944.074, Suceava-757.679, Bistrita-328.286, Neamt 569.851 locuitori

fata de:
Bacau-742.053, Brasov- 634.236, Vaslui-493.234 locuitori
Sursa

dr4qul4

vezi ca Iasi-ul nu e langa Carpati (distanta +- 150km)asa ca nu poate fi inclus decat daca vrei neaparat sa-ti iasa calculul.
Iar eu vorbeam de orase. Bacau + Brasov vs  Suceava+Bistrita sau TgNeamt-Tg Mures.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Eu cand am subliniat traficul extrem de intens de pe DN11 nu ma refeream la aglomeratia din fata mea, coloana, etc, ci la CONTRASENS, de unde veneau aproape continuu masini, uneori coloane de 30-40 de vehicule. Si dovada, vedeti pe video. De comentat ar mai fi:

- ce am vazut si filmat e de la ora pranzului intr-o zi de lucru. In mod normal traficul este mai intens dimineata si seara si mai redus la pranz !
- traficul intens era intre Tg. Secuiesc si Moacsa, deci NU APROAPE de orasul cel mai mare din zona, Brasov. Nu vreau sa stiu ce era mai aproape de BV.â
- acelasi trafic dificil si intre Ojdula si Tg. Secuiesc
- pe alte drumuri pe care am circulat in aceeasi zi, trafic MULT mai redus, de ex. pe DN13 Feldioara (BV) - Tg. Mures sau pe DN14 Sighisoara - Medias - Copsa Mica.

Rezulta ca nu trebuie autostrada imediat intre Brasov si Tg. Mures, dar trebuie cat mai repede intre BV si Tg. Secuiesc. Fara compromisuri gen half-profile, naibii e campie acolo - daca tot se face o treaba, macar cei care merg pana la Bacau sau mai departe sa aibe parte de o zona relaxata, nu tot chin cu coloane pe half-profile (2+1). Nu zic, si half-profile ar ajuta f. mult, traficul s-ar imparti jumatate pe drumul actual si jumatate pe drumul nou si o vreme va fi parfum, dar nu cred ca are rost asa ceva in conditii de relief usor.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

@vancouver trebuie neaparat autostrada intre Sibiu-Brasov-Sf Gheorghe-Tg Secuiesc. Nu doar ultima parte.
In zona montana avem nevoie de HP, dar pana ajungem acolo (10-20 ani), poate facem cateva zone 2+1 pe DN-ul actual.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Evident ca si de la Sibiu la BV - am presupus ca aici pe forum asa ceva se subintelege  :p
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

De asta, cu "se înțelege", eu sunt sătul. Căci așa, cu "se înțelege" nu am nici un fel de centura la Bușteni sau Făgăraș, ba chiar mai văd și planuri așa-zisa serioase, cu CoBra trasa prin pasul Tabla Butii sau transformata in park&ride-uri. Așa că prefer pași mai mici, incrementali, acolo unde câștigul e mare și real, nu fantezii erotice fara finalizare.

alecu26

DN ul de pe Valea Jiului e gata de reabilitat? A lucrat acolo Copisa si Comsa o gramada de vreme.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

AlexxC

E gata albastru pe harta exceptand 2 km in zona Lainici si traversarea orasului Petrosani.

alin2pas

În zona mânăstirii Lainici s-au mai asfaltat unele porțiuni și e acceptabil (dar trebuie construit alt pod la Lainici peste Jiu - este alt contract), iar în Petroșani este în responsabilitatea primăriei, iar drumul este jalnic (de galben spre roșu) de la intrare în oraș dinspre defileu și până în zona benzinăriilor OMV, Lukoil etc și de galben pe o porțiune de circa 200 m după intersecția cu DN7a și după intersecția cu DJ709k (drumul spre Petrila) până la ieșirea din municipiul Petroșani spre Hațeg.

carutasul

#6163
Am avut ceva treabă la 1Decembrie așa că am făcut un mic filmuleț la podul peste Argeș cu noul meu dashcam ieftin :)     Nu mi-au ieșit prea bine îmbinările între cele trei filmulețe, promit să spăl si parbrizul data viitoare ; filmarea începe din comuna 1 Decembrie, am mers până la giratoriul de la Adunații Copăceni și înapoi. Se văd unele detalii despre locurile unde se lucrează. În rest se mai făceau ceva lucrări la ieșirea din Jilava, dar în afara carosabilului, nimic notabil.

voicul

Fa si tu public video-ul, daca vrei sa il vedem si noi :)