News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada: mic îndrumar

Started by sebba, September 08, 2012, 10:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Europiu

Evident. Dar nu numai...
Am făcut vreme de doi ani navetă lunară München-Mülheim. Plecat noaptea din München. Autostrada aproape goală. Ce făceau unii pe banda a doua, când în dreapta nu era nimeni, a rămas un mister... :)

Posibil să fie conduita preventivă față de cei intrați pe contrasens... who knows?  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

slartibartfast

Pe A3 între București și Moara Vlăsiei, B2 nu e ocupată de mașini care merg 130-140 la cruise-control ca să nu trebuiască să depășească constant numeroasele vehicule lente de pe B1. B2 e ocupată de vehicule lente (100-120 - odată am calculat 90 la cineva pe care l-am devansat destul de rapid cu 110), iar B1 este liberă.

E o inerție inexplicabilă pe care o au unii.

Cristi N

E aceiasi tipologie de condus ca in Bucuresti unde toata lumea sta pe B2. Daca in oras au o scuza -> capacele de canal, pe Autostrada nu inteleg comportamentul.

vancouver

#138
Din pacate exact asa se intampla si in Germania. La iesirea din Frankfurt spre Wiesbaden, A66 este cu 3 benzi (de fapt e 95% pe 3 benzi pana la Wiesbaden, pe ca. 40km). Fiind o autostrada care intra efectiv in oras, iar in celalat capat se termina intr-un drum turistic pe Valea Rinului, practic nu este circulat de camioane (sunt extrem de rare). Ceva gen DN1 Baneasa-Otopeni, unde camioanele sunt f. rare. Banda din dreapta dintre cel 3 este mereu libera si multi multi circula pe mijloc. De exemplu vin de pe o bretea de intrare, intra pe prima banda si - desi absolut nimeni nu se afla in fata lor pe aceasta banda - imediat schimba pe banda 2.

Am studiat un pic fenomenul. Majoritatea par sa conduca asa din instinct (nu gandesc ce fac) - dar culmea este ca atunci cand in trafic apare sau este o masina de politie - ma refer una fara girofar, doar cu insemnele politiei - brusc 99% isi aduc aminte de reguli si repede schimba pe banda 1. DECI NEMERNICII STIU CA NU E OK CE FAC, dar pentru ca nu se aplica amenzi pentru asta (e foarte greu de demonstrat, doar daca autostrada e complet goala e clara situatia, dar autostrada nu e decat rarisim goala - si trebuie masina de politie incognito, ca nu se poate constata asta intr-un punct, gen radar de viteza - deci e nevoie de un efort important din partea politiei pentru a demonstra si a da o singura amenda).

Deci mai usor cu "mentalitatea" nemtilor care e super buna si a romanilor super proasta. Cand nu exista amenzi sau sunt extrem de rare, iata oamenii au mentalitatea de a fi indolenti peste tot. E foarte usor sa te comporti ca un "țăran,, și mult mai greu să te comporți ca un gentleman.

Ca fapt divers, am mers chiar eu la un moment dat pe acest A66 cu o soferita (o prietena de familie), care exact asta a facut: imediat ce a intrat pe autostrada cu 3 benzi a trecut pe banda 2 si nu a mai parasit-o pana a iesit peste 40km. In timpul asta a mers constant cu 100-110 (desi mare parte e nelimitat si chiar si pe limita 100 multi merg cu 120 in Germania). Ea nu a depasit aproape pe nimeni. Kilometri intregi nu era absolut nimeni in fata noastra, nici pe prima, nici pe a doua banda. In spate in mod evident era inghesuiala, ca toti care vroiau sa o depaseasca trebuiau sa intre pe banda 3. Si avea masina buna (Mercedes C)

Practic soferita mea ce a facut: si-a batut joc de investitia facuta de guvernul german, reducand autostrada de la 3 la 2 benzi. Si-a batut joc si de toti soferii din spate, dar a durut-o in fund. Probabil tot ea enervata ca ce tot vin in spate diversi "nervosi".
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Valentin

Daca pe vreme buna se poate circula decent pe B1 pe A3, pe ploaie nici nu vreau să mă gândesc, sistemul de preluare a apelor e execrabil, mereu se formează bălți și problema cea mai mare e când ai in față o balta de asta și nu poți să te muți pe B2, eu personal evit. Altfel, de fiecare când merg pe B1 sunt cam singurul, maxim inca un șofer , doi.
Prostia cu obligația de a merge pe B1 în oraș trebuie scoasa urgent.

Skynick

#140
Explicatia e simpla: a doua banda e cea mai relaxanta. Nu te incurca nici tirurile, nu mai ai nici responsabilitatea celor care depasesc. Pur si simplu intepenesti acolo si nu mai omori niciun neuron pana la destinatie.

Mie asta imi indica cat de putini stapanesc pana la urma o masina si se pricep sa o conduca. Pentru majoritatea, trecerea de pe o banda pe alta este o manevra dificila sau care aduce o complicare semnificativa a calatoriei. Condusul, fiind una dintre cele mai populare indeletniciri, ofera cu o relevanta buna o imagine asupra capacitatilor membrilor societatii.

Situatia nu se rezolva decat prin aplicarea legii.

TibiV

Foarte buna cugetarea asta...

Iti dau un + mai tarziu, ca abia ti-am dat pe alt topic....  :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Eu raman la parerea ca daca vrei sa aplici legea eficient trebuie sa ai cat mai multe masini civile. In momentul de fata daca folosesti waze ai 90% sanse sa eviti orice echipaj de politie, daca ai si statie atunci procentul creste la 99%+. Dar daca ai masini civile atunci nu ai de unde sa stii ce masina e obisnuita si care e sub acoperire.

TibiV

Un +1 si la Cristi N...

Noroc ca like-urile sunt nelimitate...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

                @Skynick  Pentru majoritatea trecerea de pe o banda pe alta este o manevra dificila sau care aduce o complicare semnificativa a calatoriei.  Lucrul ăsta mă face să zâmbesc și în același timp îmi aminteasc de vorba cuiva cu "șoferii de linie dreaptă" (nici măcar de duminică)....
                Aici aș mai adăuga o "caracteristică" (să-i zicem așa) a celui care nu suportă pe cineva în fața lui: Dacă pe D.N. nu are ce face din multe motive peste voința lui, aici are loc de manifestare; vine vai-nevoie-mare din urmă, trece de tine și apoi slăbește ritmul, dar nici nu se retrage la locul lui - vrea omul să aibă orizontul liber. Însă dacă tu ești unul care-o ții în ritmul tău, pentru că în mod normal nu ieși la plimbare pe autostradă și te mână nevoia undeva, după ce-i iei toate mizeriile lui aruncate de pe drum în parbriz (că-i uscat, că plouă), când vrei s-o iei înaintea lui accelererază și el.... Nu e-n stare să meargă constant !! Și nu puțini, depășesc tot și apoi o lasă moale.

vancouver

#145
@Skynick bravo, excelenta explicatia. +1

@JohannDB corect ce spui si tu, cu depasiri in viteza urmate de reducerea vitezei - aici comentez ca am avut la firma unde am lucrat un sofer, care avea acest comportament cand era obosit. Nu o facea intentionat, dar daca avea de depasit se ambitiona si depasea, dupa care se plictisea si mergea mai incet - deseori fiind astfel depasit de cei pe care ii depasise mai devreme. Era enervant inclusiv pentru noi, care eram in masina cu el si urmaream cat de cat ce se intampla - adica mers aiurea tare si periculos urmat de mers incet si in final nu ajungeam inaintea altora, care mergeau constant si sustinut. Adica mersul cu viteza mare pe ici pe colo nu avea nici macar rezultatul de a ajunge mai repede. In esenta: #MersInconstant = extrem de nociv pentru toata lumea. Ceva de genul: omule, daca nu te grabesti, las-o mai moale si lasa-ne sa te depasim usor. Si daca te grabesti, du-te nene in drumul tau cu viteza si lasa-ne sa traim. Mi s-a intamplat de cateva ori sa decid sa fac o scurta pauza in prima parcare, ca sa ma separ de cate unul din specia asta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

Dacă nu am intrat în prima parcare, am mers până am ieșit din câmpul lui vizual și i-am anulat ambiția de depășire. Cel mai periculos cu astfel de indivizi e când mergi la 100-200 metri în fața lor, atunci se ambiționează să te ajungă și să te depășească, apoi o lasă mai moale.

Earthchild

Exact asta mi s-a intamplat acum cativa ani cu o soferita, pe Pitesti-Bucuresti, daca imi mai aduc aminte. Eu mergeam constant pe tempomat, ea ma depasea si apoi reducea viteza, obligandu-ma sa o depasesc la randul meu. Prima oara am zis ca este o intamplare... a treia oara am trimis-o la origini, am accelerat pana m-a pierdut din vedere, iar apoi am revenit la viteza mea de croaziera. Nu m-a mai ajuns din urma...

vancouver

Legat de ideea cu masinile de politie neinscriptionate si controlarea celor care stau aiurea pe o banda, desi in drepta este liber - respectic controlarea celor care depasesc prin dreapta: azi am mers prin Germania ca. 300 km (150 dus intors) si mi-am propus sa vad, daca as fi fost masina de politie, cati as fi amendat. Rezultatul: zero. Pur si simplu azi n-am prins pe nimeni sa stea aiurea si nici pe nimeni sa depaseasca aiurea. Mentionez ca - pentru a primi amenda - cel care sta aiurea pe o banda trebuie sa o faca pentru minim 1 minut. Adica mergand pe banda 2 timp de minim un minut sa nu depaseasca pe nimeni de pe banda 1. Si sa nu fie coloana.

Ori, cum a fost o zi obisnuita de miercuri, banda 1 plina de camioane. Chiar si cu 100 pe banda 2 (din 3 sau din 4) nu avei cum sa nu depasesti macar un camion. Deci nema amenda.

Concluzia: nu e tocmai o idee stralucita cu aceste controale in trafic cu masini neinscriptionate. Poti da intamplator de mai multi "obraznici", dar la fel de bine poti sa mergi 3-4 ore de colo colo si sa nu dai nici macar o singura amenda. De aia nu prea se face nici macar in Germania. Sau doar foarte rar. In 20 de ani de cand sunt in Germania am fost oprit o singura data de politia in masina neinscriptionata. Ne-au oprit pur si simplu intamplator, nu au gasit absolut nimic. Probabil ca nu gasisera nici un contravenient, si ca sa nu se plimbe de pomana, au ales o masina oarecare s-o verifice. Ori politia are multe alte sarcini in care politistii pot fi folositi mai eficient. Deci e bine sa existe conceptul si sa existe astfel de controale, dar nu se poate implementa la scara larga.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Liviu M

Quote from: vancouver on December 01, 2021, 06:48:38 PM
Pur si simplu azi n-am prins pe nimeni sa stea aiurea si nici pe nimeni sa depaseasca aiurea.
O fi de la noile amenzi.  :lol: