Autostrada: mic îndrumar

Started by sebba, September 08, 2012, 10:24:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm


Quote from: Liviu M on July 11, 2019, 02:32:30 PM
In Germania (de exemplu) amenzile sunt destul de mari la "devansarea" pe dreapta (in afara localitatilor).
Ai cumva și lista de amenzi pentru circulație pe banda de lângă ax  atunci când celelalte sunt libere?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Europiu

Pentru  încălcarea regulii de a circula pe banda cea mai din dreapta 80 Euro și un punct la nota la purtare...

Aceeași reglementare și când autostrada are 3 benzi sau mai multe:

" Wer stattdessen auf der Autobahn grundlos permanent die Mittelspur befährt, bringt sich selbst und andere in Gefahr. Deshalb kann die Polizei durchgreifen:
Werden andere Autofahrer dadurch behindert, riskieren Sie ein Bußgeld in Höhe von 80 Euro und einen Punkt in Flensburg."

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

Germania:
- depasire prin dreapta: 100 € si 1 punct
- depasire prin stanga, dar cu o diferenta de viteza foarte mica fata de masina depasita: 80€ + 1 punct (camioanele care depasesc lent un alt camion risca asta; diferenta de viteza minima trebuie sa fie de 20 km/h, ori un camion e greu de crezut ca e mai rapid decat altul cu 20)
- suplimentar 250€ daca depasirea a pus in pericol pe altcineva

Se admite depasirea prin dreapta in caz de ambuteiaj (circulatie in coloana), daca:
a) viteza celui care depaseste nu este mai mare de 80 km/h
b) diferenta de viteza intre cele 2 vehicule nu este mai mare de 20 km/h (adica depasirea se face cu prudenta).

In localitati se poate depasi si circula pe orice banda, dar numai vehiculele MTMA < 3,5 to. Vehiculele mai grele, camioane, autocare etc trebuie si in oras sa circule pe dreapta si daca nu o fac risca cei 80 de euro de care a zis Europiu mai sus.

La 8 puncte permisul se anuleaza (trebuie facuta scoala din nou).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

#123
- 100 de euro daca e cu accident, altfel 80. LE Am citit aiurea postul lui vancouver, erau fapte diferite.
- diferenta de viteza la camioane trebuie sa fie de minim 10 km/h.

PS Sper ca nu s-au schimbat intre timp si sunt paginile neactualizate.

LE Pe de alta parte:
QuoteGrundsätzlich gilt jedoch auf Autobahnen: Nicht jede Lücke, welche sich auf der rechten Fahrspur öffnet, muss auch genutzt werden.
Ist der Verkehr derart gestaltet, dass Sie häufig überholen müssen, wenn Sie die rechte Fahrbahn nutzen, darf die mittlere Spur ausgiebiger befahren werden. Voraussetzung hierfür ist jedoch, dass Sie durch Ihre Fahrweise keine anderen Verkehrsteilnehmer behindern.
Adica: nu orice gol de pe banda din dreapta trebuie folosit. Daca traficul impune schimbul des de banda pentru depasire, se poate folosi "intens" banda din mijloc. Cu conditia de a nu-i incomoda pe ceilalti participanti.   

vancouver

Sunt 2 lucruri distincte:
- incalcarea regulii de a circula pe banda cea mai din dreapta libera - asta se pedepseste cu 80 € (resp. 100 cu accident) - adica cine sta aiurea pe banda din stanga (sau din mijloc daca sunt 3 benzi)
- depasirea prin dreapta (aia ce numiti voi "devansare", dar asa ceva nu exista in Germania) - asta e cu 100 € direct

La camioane, da, ai dreptate, diferenta minima este de 10 km/h (stiam de 20, dar poate s-a modificat). Depasirea nu are voie sa dureze mai mult de 45 de secunde.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

Ai dreptate, am citit aiurea. Am corectat postul anterior.
PS Care "voi"?   ???

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Liviu M

#127
Nu, trebuia sa zici "ei", ca eu am permis nemtesc si depasesc, nu devansez.  :lol:

Cristi N

Acu o sa tin putin cu ursul si dau exemplul A3 de la nodul Moara Vlasiei spre Bucuresti unde avem 3 benzi pe sens.

Acolo banda preferata e cea din mijloc si de multe ori e un sir desirat de masini care circula cu 110km/h pe B2. Eu respect regula cu circulatul pe banda cea mai din dreapta, respectiv B1 care de obicei e libera si doar destul de rar mai dau de cate un autoturism sau camion care trebuie depasit.

In interpretarea mea eu nu ma incadrez la depasirea prin dreapta a celor de pe B2 pentru ca eu nu ies din sirul de vehicule pentru a trece pe langa ei. La nemti cum e definita depasirea (prin dreapta)?

QuoteArticolul 45
(1) Depășirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lângă un obstacol, aflat pe același sens de circulație, prin schimbarea direcției de mers și ieșirea de pe banda de circulație sau din șirul de vehicule în care s-a aflat inițial.

xab80

#129
QuoteArt.45
...
(4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda în acelasi sens de circulatie.
Atata timp cat aliniatul de mai sus exista in legea circulatiei, tot timpul va fi haos. Ar trebui reglementat clar: in oras nu se considera, pe autostrazi/drumuri expres/drumuri nationale cu mai multe benzi pe sens in afara localitatilor, sa fie sanctionat.
Din cate stiu eu, folosirea benzilor 2-3 nejustificat (cand banda 1 este libera) este deja sanctionata si se incadreaza in Grupa a 3-a.

Vercix

Si ce faci, fortezi oamenii sa mearga in spatele adormitului de pe banda din stanga, sa dea flashuri si claxoane? Mi se pare foarte bun exemplul lui Cristi N de pe A3 Buc-Pl, la cati circula doar pe banda mijloc ar fi haos daca cei ce vin pe prima banda mai repede ar fi fortati tot timpul la o diagonala pana pe banda 3 sa depaseasca prin stanga. Nu mai zic cat de stresant si periculos devine, practic la fiecare depasire de genul asta trebuie sa fii atent la doua benzi daca vine cineva din spate, adica doua schimbari de directie pe depasire.

Europiu

Quote from: Cristi N on November 26, 2021, 09:42:08 AMLa nemti cum e definita depasirea (prin dreapta)?
Devansare... cum ziceau băieții mai sus...
Unul pe B2 cu 120 km/h, tu, pe B1 nu ai voie sa ai mai mult și sa treci pe lângă el. Trebuie sa te duci pana pe B3, îl depășești, revii pe B1 și dai gaz la 150, dacă vrei și e liber.

Complet idiotic, mi se pare ca încurca traficul mult mai rău, dar probabil necesar atâta timp cât nu ai o restricție de viteza și practic atât din dreapta cât și din stânga pot veni tot felul de năbădăioși...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

pasadia

Nu e "idioți" cat timp exista (și este impusă) obligația de a reveni în B1 imediat ce aceasta este liberă.

Europiu

Hm... îmi vine destul de greu să redau exact situația. Dacă nu o vezi cu ochii proprii...

În primul rând, o precizare: în zilele și la orele normale de lucru B1 e ocupată de camioane. Care merg la trenă. Din când în când se mai plicitisește câte unul și depășește. Atunci devine hazliu, cu scuzele de rigoare pentru JohannDB :)
Am mai spus-o cred: autostrăzile în România sunt destul de goale față de ce vedem pe aici...

Eu vorbeam de situații mai calme, când sunt 3-4 benzi, ocupate mediu (duminica, de pildă). Dacă tu ești confortabil cu o viteză de croazieră de 130-140 km/h și vrei să stai cuminte pe B1, nu prea poți să o faci, dacă alții, și mai cuminți, stau pe B2 cu 120. În același timp, pe B3 vin, perfect legal, alții mai odihniți cu 180-200. Ce fac eu, pe B1, care l-a ajuns din urmă pe cel de pe B2, mai lent? Trec pe B2, încetinesc întâi ca să am loc să accelerez ca să pot trece pe B3 cu viteza adecvată... dacă mașinuța nu poate prea mult, durează ... Și oricum îi voi încurca pe cei ce vin din spate.
Una peste alta, mi se pare o manevră mult mai complicată decât a trece frumos, liniștit, prin dreapta celui de pe B2.

Am fost 5 ani rezident în Colorado. Depășirea prin dreapta e permisă acolo, când ai cel puțin 2 benzi pe sens. Părerea mea este că poate să funcționeze foarte bine atâta timp cât ai o viteză limită a cărei impunere este respectată și verificată. De ce? Traficul devine mult mai predictibil. Sigur că ai bizoni peste tot, dar mult mai puțini. Dacă vrei sa schimbi banda, fie în dreapta, fie în stânga, tu mergând deja cu viteza maxima legală, este extrem de improbabil să vină unul peste tine. Iar o privire peste umăr în dreapta nu e așa de greu de aruncat. In condițiile, repet, unui trafic civilizat și controlat.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Liviu M

Europiu, ți-e clar că problema e la cel care doarme pe banda a doua, da?