News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mihai_tm

#150
Tren InterCity Praga - Brastislava - Budapesta:

rio tinto

Am fost recent cu trenul Corona IC 406 din Brasov. Top Notch. MAV, prin operatorul sau de cusete si restaurante, tin restaurantul deschis 24 de ore (toata noaptea) si servirea impecabila, accepta RON, EUR, HUF, carduri si ospatarul vorbeste engleza fluent. Recomand tuturor. Si ce preturi bune la restaurant.
De asemenea, pentru calatorie, un bilet la clasa a doua Brasov-Budapest e 22 EUR - Europa Start. Vagon de dormit, inca 33 EUR aditional si mic dejun inclus (omlete, diferite tipuri de ochiuri, cold/sweet breakfast cu orange juice si cafea inclusa).

Cireasa de pe tort, e ca odata ajuns in Budapesta, daca ai stat la vagon de dormit in ziua sosirii sau plecarii, ai acces la Business Lounge Keleti PU cu alte o gramada de gratuitati.

A merge cu trenul e o experienta. A lua low-costul e un chin.

frunzaverde

Este o experienta turistica si atat.

Indiferent cat e de inconfortabil scaunul de avion, OTP-BUD sau CLJ-BUD inseamna mai putin de o ora in respectivul scaun. Toata experienta, inclusiv cozi, inseamna, chiar si daca ai bagaj, undeva la 4 ore. Fata de 13+ ore in trenul de noapte. Care tren de noapte, nici cu vagoane CFR nici cu vagoane MAV, nici via Curtici, nici via Episcopia Bihor, nu ofera cine-stie-ce confort la somn, dat fiind multiplele cuplari si decuplari de vagoane si locomotive pe parcurs. Plus vama la ora absurda, pentru ca nu se poate face in tren.

Prefer ora aia in scaun inconfortabil de avion orei petrecute la 2/5 dimineata care incepe cu "buna dimineata, am ajuns la statia de frontiera" si se termina cu hudruncanitul cuplarii locomotivei MAV la Episcopia Bihor.

Daca Europa vrea sa faca trenul o alternativa viabila pe distante medii si lungi trebuie sa gaseasca o alta solutie de operare si confort decat ce exista acum, cu vagoane de inspiratie anii '50 (toate, si CFR si MAV, au dispunere CIWL U).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#153
În anul 2021 nu aveam nicio cursă feroviară internațională, iar în 2022 avem 4 curse active:

- Două curse zilnice spre Iași (transportați 114 mii pasageri)

- O cursă zilnică spre București (transportați 26 mii de pasageri)


cfm.md

A patra e cea spre Kiev.

tom_sawyer

#154
Did you know the EU has the densest railway networks in the world?

Today, we announced ten pilot cross-border rail services to create more frequent and cheaper train connections across Europe. 

The new services will provide additional connections between EU cities and will help shape the future of train mobility in Europe.

These pilot projects will help us improve the quality of service and make them a viable option for more people. Eventually, this will open the way to new routes in the future.

https://www.facebook.com/EuropeanCommission

https://transport.ec.europa.eu/news/connecting-europe-train-10-eu-pilot-services-boost-cross-border-rail-2023-01-31_en





Powered by API/PUM imgur uploader

Popescu_V

#155
Bună ziua, nu stiu dacă postarea mea se potrivește la acest topic. Subiectul postării mele este despre lucrarile de dublare coridor IV Curtici Frontieră-Lokoshaza-Bekescsaba precum și de datele referitoare la circulatia locomotivelor CFR cu trenurile internationale pana la Budalest Keleti, răspunsul dat de MAV-START la intrebarile mele transmise prin mail. ATasez intrebarile mele si raspunsul lor. Este vorba de aceste două filmulete pentru care am formulat intrebarile (film 1 si film 2)

Stimate Popescu Vicentiu!                                   
Va multumim pentru rabdare si va cerem scuze pentru raspunsul intirziat.
In sfirsit, au sosit (partial) datele necesare de la unitatile competente pe care le prezentam in cele de mai jos.

In legatura cu intrebarile puse de Asociatia Pro Infrastructura (desemnat cu rosu), inca nu am primit informatiile necesare, astfel ca am hotarit sa trimit raspunsul in aceasta forma incompleta.

Bineinteles, in momentul in care primim datele respective, vom trasmite pt. dvs.

I. Pe tronsonul Bekescsaba-Kétegyháza:

1. la min. 4:56 de ce se opreste firul in lucru brusc langa acel stalp de catenara?
R: Pentru ca este in constructie si se va finaliza impreuna cu tronsonul de la statia Szabadkígyós.

2. de la min 4:56 pana la intrare in gara (nu stiu cum se numeste) (dupa trecerea la nivel cu acel drum) acea portiune se va dubla? Daca da, ce probleme intampina constructorul/-rii?
R: Da, se va dubla, paralel cu reconstructia statiei si dublarea liniei.

3. Aceeasi intrebare la iesirea din aceeasi gara, min. 6:49.
R: Da, si aici se va dubla linia, paralel cu reconstructia statiei.
4. Apoi de la min 6:49 pana la min 14:12 (gara Kétegyháza) lucrarile au diferite stadii. Care sunt termenele asumate de constructor, sau dupa caz extinse asumate de MAV pentru deschiderea circulatiei pe acest sector?
R: In momentul de fata, termenul asumat de finalizarea lucrarilor si deschiderea circulatiei este 2024. 06.15. Nu sint fixate termene intermediate pentru diferite tronsoane.

II. Pe tronsonul Kétegyháza-Lokoshaza:

1. De la min 16:40 se circula pe fir nou (modernizat)?
R: Da, se circula pe firul nou, pe linia stinga.

2. ce lucrari conexe/secundare se efectueaza in gara Lokoshaza?
R: Pasaj subteran, reconstructia platformelor, construirea parcarii P+R, etc.

3. min 0:39, se executa lucrari pentru linie noua, de la 0 sau este firul II?
R: Ambele firuri sint construite de la 0.

4. La min 1:26 se trece pe firul nou modernizat? Ce se intampla cu traseul firului vechi, scos de la min 1:29?
R: Deocamdata se circula pe traseu intermediar, iar dupa finalizare, firul vechi se va desfiinta.

5. In locul firului vechi, scos de la min. 1:29, se va circula in stanga, pe firul nou, in constructie?
R: In starea finala, seva circula pe ambele linii si linia din dreapta va fi cea corecta.

6. Stalpii metalici, de la min 3:05 sunt de culoare alba, in contrast cu cei vechi, de culoare verde. Acestia noi se vor vopsi in verde sau vor ramane in culoare alba?
R: Nu vor fi vopsite in verde. Culoarea actuala va fi cea definitiva.

Pentru ambele loturi:
- care este sistemul de semnalizare ERTMS 1/2 sau hibrid cu BLA(I)?
R: Sistemul de semnalizare va fi ETCS L2. Si pe liniile CFR, va fi introdus sistemul ETCS L2, iar pe traseul de frontiera se va utiliza sistemul ETCS L1
- cine sunt constructorii ?
R: BL 2020 Konzorcium.
- care este procentul lucrarilor executate pentru luna octombrie 2022?
R: 30%.
- cum estimati ca vor decurge lucrarile pana in iunie-iulie 2023 si care va fi atunci procentul estimat?
R: 61%
- care este termenul contractual de finalizare al lucrarilor?
R: 2024.06.15

- Asociatia Pro Infrastructura a intrebat de mai multe ori, inclusiv la CFR Infrastructură, dacă vor fi modificări pe viitor, inclusiv de la noul mers al trenurilor 2022-2023 cu privire la reducerea timpilor de stationare atât in Curtici (25-30 min) cat si in Lokoshaza (30-35 min), iar aceasta (CFR) a raspuns ca timpii sunt stabiliti si in concordanta cu deciziile MAV. Având in vedere aceste aspecte, a fost in analiza managementului MAV oportunitatea de a reduce timpii de control pentru trenurile internationale (DACIA 346/347, ISTER 472/473, Fagaras 74/75) in aceste 2 puncte de frontiera? S-a luat in calcul controlul intermediar, intre Curtici si Lokoshaza sau un singur control, mixt, la Curtici? Consider personal o pierdere de vreme aceste duble controale separate, cu asa mari timpi de stationare.

R: încă nu am primit raspuns...
- O ultimă intrebare: parcursul locomotivelor CFR ale trenurilor internationale cum va fi de la noul mers 2022-2023? Vor fi trenuri care vor avea locomotiva |CFR pana in Budapesta Keleti? Dacă da, care sunt acele trenuri?



Rapsunusl l-am primit azi pe mail, de la Péter Csaba expert relatii cu pubicul.

rio tinto

Am fost duminica, 5.03.2023 cu trenul 72 Traianus pe ruta Bucuresti - Budapesta.

Cateva constatari:

- desi trenul este prevazut cu vagon BR, acesta nu a fost functional in acea zi (controlorul de tren mi-a spus ca in unele zile exista personal, in altele nu, deci cum nimeresti. In orice caz, el nu e informat daca va fi sau nu cineva acolo pentru ziua in curs). Din nou controlorul de tren vorbea de cei care se ocupa de vagonul BR ca si cum el nu are nici o legatura cu acesta si se simtea pus la perete cand il intrebam. Eu stiu ca sunt doua companii diferite, dar pasagerul nu are de unde sa stie acest lucru.

- mare a fost surpriza ca odata trecuta granita in Ungaria si schimbata locomotiva, dupa 13 ore de liniste Bucuresti - Curtici, sa aud pe cineva la boxe vorbind cu pasagerii (in vagoanele CFR) inca de cand ne-am pus in miscare din statia Lőkösháza si pana la Budapesta. Foarte util sa se anunte statia urmatoare, traseul, intarzierea pe care o aveam si alte informatii folositoare. Oare la noi mecanicul de tren sau controlorii nu au posibilitatea asta? Sistemul audio pare ca functioneaza foarte bine.

- nimic in Ungaria nu e la 160km/h insa totul merge ca uns la 100 si 120km/h. Cred ca e mult mai util ca un tren sa mearga constant cu viteze mai mici decat alternand 160km/h cu restictii si viteze mai mici. Eu cred ca o sa vedem mai degraba o struto-camila de viteze la finalul lucrarilor intre Brasov si Curtici.

- intercity-urile MAV opresc in toate orasele de pe traseu si... de ce nu ar opri? Mai multi calatori si nu se pierde cine stie cat atunci cand intre statii nu sunt restrictii.

- atâta fâțâială exagerată inutilă la granită de te doare capu (2 controale, mută vagoane, adu locomotiva, etc). Sper ca proiectul pilot de mai sus 'Connecting Europe by train' să faca ceva in acest sens  :lol:

shift2rail

Interesting account...pe ce ruta circula Traianus, via Bv sau via DTS?

40-0802-5

@rio tinto in Ungaria pe Lőkösháza - Budapest VS-ul liniei e de 120 km/h. 160 au pe Budapest - Győr - Hegyeshalom, pe majoritatea distantei.

De asemenea 72-ul opreste aproape in fiecare orasel pentru ca la ei se circula cadentat cam la doua ore intre Lőkösháza si Budapest si inteleg ca asa au agreat cu CFR-ul, ca sa le duca trenurile.

@shift2rail asta circula pe Severin.

frunzaverde

@rio tinto - seful de tren poate comunica in vagoane cat timp toata garnitura e formata exclusiv din vagoane Astra, si cablul UIC 568 e intact si cuplat. La vagoanele Grivita, mai ales la cele 22-96, sistemul e mai mult teoretic, iar la 71-31, nu a mai functionat din anii '70... Nu cred ca vreo locomotiva romaneasca (poate 477-urile?) sa aiba dotarile necesare pentru comunicatie cu vagoanele.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AlexxC

Sistemul de comunicare cu vagoanele trebuie limitat la anuntarea statiilor; consider ca tine de siguranta si ar trebui folosit in situatia unui incident ca cel petrecut la Rosiori: se pot transmite mesaje de calmare a calatorilor ,evacuare in caz de urgenta sau apeluri la calatori sa ramana in tren pentru a nu fi acrosati de garnituri care circula pe celalalt fir.
Un sistem wireless de secol 21 cu acces atat din locomotiva cat si din fiecare vagon ar fi mult mai potrivit si nu foarte dificil de implementat.

AndreiB

Eu as fi pentru standardizare pe UIC 568, nu sisteme bespoke.

Dar si CFR Calatori ar putea fi mai destept cu compunerile - ii opreste cineva sa compuna trenurile IC doar cu vagoane Astra?

frunzaverde

Din ce-am vazut fac IC-urile din 21-96.9 Astra + 10-90 Astra. Vagoanele Astra sunt intr-o stare destul de modesta la interior, se apropie de 15 ani in exploatare...

@AlexxC - exista o versiune de Ethernet feroviar care suporta broadcast wireless intre vagoane. Chestia e ca 350 metri de semnal la viteze de 160-200-230 km/h nu suna foarte usor de implementat, mai ales in conditiile in care vagoanele sunt cuplate fizic, si deci "sarma" e automat mai ieftina si mai usor de implementat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

oc7avian

Și 10-91 pe IC-urile de Arad/Cluj. Pe vremuri (adică începuturile lui Tomis Express) au avut tentativa de a avea anunțuri fixe înaintea stațiilor. Foarte prost reglat: țiuit foarte puternic, care părea că e alarmă, nu anunț. Au renunțat rapid.

AndreiB

Intrebare random:

Voiam cu un prieten la vara sa facem Euro Velo 6 (pista de biciclete) intre Viena si Budapesta.

Planul era sa luam Dacia pana la Viena si Ister-ul din Budapesta inapoi la Bucuresti.

Doua compartimente single (ideal deluxe - astea sunt doar pe Dacia, parca?) si cu bicicletele in compartiment. E vreo problema la ultima chestie - i.e. e vreo problema la cat bagaj iei la VD?

Mersi!

PS: ideal fara a scoate rotile si a baga bicicletele in geanta de transport ca pe urma trebuie carata si aia pe bicicleta. Evident, curate etc