News:

.

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

@AndreiB - CFR nu permite in mod normal accesul cu biciclete la vagoanele de dormit. Le permite doar la vagoanele de clasa a 2-a special dotate, cu semnul "bicicleta" in orar. Poti eventual sa negociezi ceva informal cu insotitorul de vagon.

La CFR nu exista clasa "lux"/"de luxe", atat Dacia cat si Ister sunt facute cu aceleasi vagoane de dormit (alterneaza 70-91 si 71-70 in functie de ce e in turnus si disponibil cu revizie). Sunt doua cabine cu dus "en-suite", pe care Astra le-a marketat ca "lux", dar sunt vandute absolut la fel ca celelalte. Dusurile functioneaza, dar utilizarea lor e neplacuta imho (si asta se aplica cam oriunde in Europa), presiunea apei e modesta.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB

Mersi - Bike bag it is. Urasc sa scot rotile la bicicleta dar csf.

Pe mine toaleta en suite ma intereseaza, nu dusul.

Nu se pot alege cele doua cabine nici la casa de bilete?

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

AndreiB



cristi5

#170
Quote from: rio tinto on March 11, 2023, 03:56:58 PM- nimic in Ungaria nu e la 160km/h insa totul merge ca uns la 100 si 120km/h. Cred ca e mult mai util ca un tren sa mearga constant cu viteze mai mici decat alternand 160km/h cu restictii si viteze mai mici. Eu cred ca o sa vedem mai degraba o struto-camila de viteze la finalul lucrarilor intre Brasov si Curtici.

Restrictiile Sighisoara-Simeria sunt putine si sunt in general apropiate de statii (Medias, Blaj, Orastie) deci daca e oprire nu se pierde nimic. Sunt puse pe topicul respectiv in raspuns oficial CFR. La fel va fi pe intreaga distanta Bv-Curtici: 160 pe 90% din distanta.

In plus, si pentru 120 trebuia reconstruita mare parte din distanta! Cel putin parti din Apata-Vanatori, iar pe Ilia-Radna VS veche e 70.

Altele sunt problemele, cum e durata implementarii, si faptul ca daca tot se reconstruieste pe traseu nou nu s-au proiectat viteze mai mari.

Si da, e mare pacat ca o sa mergem pana la Curtici cu 160 si apoi pana-n Budapesta cu 120 si
- oprit in toate garile conform "cadentei"
- intrat in mod inutil la Keleti, stat acolo zeci de minute sa intram iar in "cadenta" spre Viena
- aberatia cu 2h la granita, adica dankeschön Österreich (nu m-as mira daca ar reiesi ca expresia corecta e "spasiba")

frunzaverde

#171
@cristi5 :

De unde scoti 70? Nu a fost 70 niciodata, poate candva prin epoca Imperiului Austro-Ungar. Dupa electrificare vitezele constructive au fost:

1. 120 km/h pe Arad - Ghioroc
2. 100 km/h pe Ghioroc - Ilia
3. 120 km/h pe Ilia - Simeria

Deci pentru 100-120 nu trebuia nici o reconstructie masiva, era suficient un simplu RK, cu eventuale mici corectii la curbe si inaltari.

Linia a fost scazuta la "marea scadere", 2007-2009, cand au coborit vitezele pe multe magistrale, pentru ca sinele erau scadente si praf, dar niciodata la 70 - a fost 100 pana la reconstructie. Deci nu stiu de unde "Ilia-Radna VS veche e 70". O reconstructie a uneia din cele mai putin traficate cu pasageri magistrale prin una din cele mai putin dense regiuni ale Romaniei (Valea Muresului) a fost o idiotenie strategica de prim rang. Ca si tunelele de 7 km prin cea mai putin densa regiune a Romanie... Pe care oricum nu cred ca le va vedea cineva, la cum merge treaba.

Ultimul livret pre-reconstructie. Timpii sunt dati de starea proasta de tot a liniei, plina de restrictii la poduri si macazuri:


Livretul din 1979, inainte de electrificare + dublare, care arata viteze de 90-95 cu bucati de 120 chiar si pe linia simpla Diesel. Timpii sunt corespunzatori vitezelor.


La fel pe Aparta - Vanatori, unde pe majoritatea distantei viteza constructiva era 90-100 km/h, cu cateva zone de 70-75 (12 km total), si timp de mers 1h50 cu tractiune Diesel, care au scazut la 1h40 dupa electrificare. Acum au ajuns la 3h10-3h30 + intarzieri si o sa fie la fel 10+ ani:



Timpii de mers pe Brasov - Sighisoara si pe Arad - Deva erau absolut onorabili pentru linii montane in Europa, mai ales ca traficul local e foarte subtire din cauza densitatii reduse de populatie in zona montana si pre-montana. Pentru trenurile de lunga distanta, scaderea asta se putea (si poate) compensa cu cresteri mai importante in alte locuri, acolo unde e nevoie.

Iar restrictiile curente nu sunt de colea - pe Sighisoara - Blaj, teoretic cea mai rapida bucatica de linie, avem deja ~8 minute pierdute in limitari permanente la 45 minute total, ceea ce nu e de colea, chiar si pentru trenuri cu oprire. Si configuratiile primitive ale liniilor la Coslariu si la Vintu aproape garanteaza ca situatia permanentizata cu restrictii (transformate uneori in limitari permanente) peste macaze de la Buciumeni, Ploiesti Tj., Cernavoda si Medgidia vor exista si acolo adaugand minute pierdute din zgarcenie stupida, minute castigate foarte, foarte scump prin tunele complexe si poduri aberante in alte parti.

Ce ar fi trebuit facut ar fi fost o tinta de timp pentru perechi de destinatii cu trafic, si apoi vazut unde e "best value for money", nu o tinta de viteza maxima pe procent indiferent de relief si conditii... Si nu proiectare facuta sa acomodeze fricile incompetentei sefimii de la CFR (fara diagonale denivelate, ca sunt scumpe - au demolat in draci prin tara din astea, ca nu doreau sa expertizeze betoane si restrictii peste macaz la 30 nu supara pe nimeni, deh - dar tunelele de 10-20 km, de 50 de ori mai scumpe, sunt ieftine, nu, in comparatie?).

PS: O intrare hei-rup a RO+BG in Schengen ar fi fost spasiba-balsoi pentru Rusia - alimentand valurile criminale si migrationale si dand apa la moara extremistilor anti-crima si anti-imigratie din Europa de Vest si de Nord.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

Viteza 70 de care am auzit (nu mai conteaza de la cine) se referea probabil la restrictia pe firul vechi in timpul reconstructiei, nu la VS veche. 

Am inteles eu gresit.

frunzaverde

#173
Pintea, din nou, eh? Credeam ca ai invatat ca minciuna si incompetenta sunt un mod de viata in sefimea de top la CFR SA. Si ca ai vazut ca si in scris au tupeul oficial, cu stampila si semnatura, sa minta (am fost la aceiasi "intalnire" stupida in 2021), chiar si pe chestii verificabile obiectiv in cateva secunde. Chestiile astea, cel mai des, se pot verifica in 2 minute si trei miscari, si, cel putin din experienta mea, in 95% din cazuri, sunt gresite. Doar ca pe greseli, impresii si incompetenta se iau decizii in Romania feroviara de miliarde de euro.

Restrictia pe firul vechi in timpul reconstructiei a fost 50, nu 70, din prima zi. Au ridicat cate ceva intre Deva si Mintia la 100 si 70 dupa plangeri ale comunitatilor locale, suficient cat sa poata merge navetistii in jurul Devei.



Prima chestie facuta in santier au fost panourile cu 50 in 0 la 614 si Simeria.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

cristi5

#174
Nu, nu Pintea. Dar, cum zic, am inteles eu gresit asa ca nu mai conteaza cine si cum. Daca insisti iti spun dar n-o sa-ti placa raspunsul :)

Vinovatul sunt oricum eu ca am inteles gresit.

rio tinto

#175
Am mers cu trenul Dacia pe ruta Simeria - Sighisoara de mai multe ori (in ambele directii) de cand s-a deschis racordul Coslariu. Desi in livret exista portiuni la 150 km/h si 140 km/h (Danes - Blaj si Alba Iulia - Simeria), trenul nu a mers niciodata mai mult de 118km/h. Cam 115km/h constant. Chiar daca uneori exista o intarziere mai mare, care nu putea fi recuperata complet prin noul racord Coslariu, still, trenul nu depasea 120km/h. Stie cineva care este motivul?

MTR31

#176
^
Posibil sa fi pus iarasi masina de 120, in conditiile in care alta apta de 160 face regio cine stie pe unde. S-a tot discutat, nu este prima data cand se intampla. E adevarat ca acum au inceput si sezonierele, posibil sa fi detasat ce au mai bun pentru ele. Apropo de asta am vazut doar dormitoare renovate pe sezoniere, 71-70.


mariusbalasa

Tunel feroviar Lyon - Turin_162 km



Powered by API/PUM imgur uploader

rio tinto

#179
^^
Pai asta e o veste buna, ca avem dormitoare bune inspre mare, dar oare de unde le-au scos? Stiu ca circula zilnic pe Ister 472/473 (unele modernizate), probabil si spre Cluj/Baia Mare (mai vechi). Tot nu sunt ca si 71-90, care sunt un pic mai high class dupa parerea mea. Pacat ca lasam Dacia asa de izbeliste, eu zic ca trenul asta e creme de la creme a trenurilor din Romania si ar merita cele mai bune loco si vagoane si fara viteze mediocre.
Tin minte ca s-a discutat si ai dreptate, pana la granita merge si cu 120 max, e bine si asa. Ca apoi vagoanele sunt trase de MAV in continuare si si la 160 lejer intre Budapest si Wien (desi acolo mai nou am simtit ca se strica linia, fiindca zgaltaie la 160 de sare cafeaua din ceasca)