News:

.

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

shift2rail

Deci zilele pare sunt norocoase, enjoy 8)

Vagonul resto ajunge la Viena sau e abandonat la Curtici?

40-0802-5

Cluj-Napoca, cat dureaza devierea pe Püspökladány; in rest se ataseaza din Arad.

frunzaverde

Serviciile anciliare (gen vagon restaurant) nu pot functiona cat timp serviciile de baza nu functioneaza.

Problema 1. e ca IR-ul scoate 40-50 km/h comerciali pe magistrale intre orasele principale. Cu vitezele astea majoritatea calatorilor atrasi vor fi "clienti de necesitate", majoritatea cu venituri modeste (elevi, studenti, pensionari). Avem fix trei exceptii mari si late la regula - Bucuresti-Ploiesti-[...Brasov], Bucuresti-Constanta si Bacau-Suceava, si toate astea trei sunt distante scurte - cu exceptia Brasovului clar insuficiente pentru a genera clientela la vagonul restaurant. Pe distante medii-lungi, unde WR are clienti regulati singura pereche cat-de-cat acceptabila e Bucuresti - Suceava.

Problema 2. e ca tarifele de transport sunt deja foarte mari, mai ales pe distante medii-lungi, unde WR sunt cele mai profitabile (RO are tarife peste HU si CZ si la nivel cu PL, dar conditii inferioare). Situatia cea mai rea e la vagonul de dormit, unde pe intern conditiile sunt mizerabile (71-31) si preturile uriase; si clientii de WL sunt de obicei cei mai mari utilizatori de servicii de WR (petrec cel mai mult timp in tren)... Daca serviciul de WL/Bc te nemultumeste, nu reusesti sa dormi, de ce ai mai da bani si pe restaurantul asumat a avea aceiasi calitate?

Problema 3. e ca conditiile in tren sunt adesea proaste - de la rable uzate fizic la vagoane de navetisti folosite pentru sute de kilometri. Si daca conditiile in tren sunt mizere, clientii astia sunt pierduti din start -- cand vezi in ce hal arata vagonul tau, cat e de jeg, nu-ti mai arde sa mananci.

De-abia dupa ce se rezolva povestile "basic" de mai sus putem vorbi de o renastere a WR la CFR... La fel si povestile cu transport biciclete (o problema de 0.5% la propriu - atat e capacitatea de transport biciclete in cele mai 'bike-friendly' sisteme). Get the basics right - transportul de persoane de la A la B.

@rio tinto - CFR Gevaro nu mai exista din august 2012, si nu a fost niciodata "externalizare", dat fiind ca Gevaro a fost dintotdeauna 100% in proprietatea CFR Calatori (si inainte de asta SNCFR, si inainte de asta Directia CFR). Inainte de asta i-a zis Varored si inainte de asta i-a zis Romvared.  Exploatarea vagoanelor de dormit si restaurant de firme cu nume diferit de administratia principala (PKP-WARS, CSD-JLV, DR-Mitropa, DB-DSG) nu a avut nici o legatura cu externalizarea (care s-a incheiat in est cu nationalizarea, si in vest odata cu decaderea aproape completa a CIWL in anii '60) ci cu un artificiu contabil in epoca in care valutele erau restrictionate, si fluxurile valutare internationale erau extrem de controlate (o firma mica, izolata de administratie, putea fi mult mai flexibila cu accesul la cash-uri diferite, atat in Est cat si in Vest).

@AndreiB - problema nu este calitatea serviciilor, ci lipsa echipamentului (vagoane) si lipsa clientilor (din cauzele de mai sus). Externalizarea cel mult iti aduce alt staff la bucatarie si alte preparate, care la CFR nu-s problema. Serviciul a luat multiple premii internationale, si pe buna masura, mancarea calda in cele cateva vagoane existente - cifra a fluctuat intre 1 si 3 - a fost si este excelenta (peste MAV si peste PKP, si pot zice ca peste multe restaurante fizice).

Un serviciu externalizat cu o companie de catering va insemna cel mult mancare "de plastic" la microunde (cum e la SJ sau Vy sau pe diversele servicii din UK). Care, in RO, unde restaurantele si "eating out" sunt super-ieftine, unde supermarketurile sunt omniprezente si permanent deschise, si unde mancarea in general este gustoasa, o sa ingroape serviciul inca si mai mult.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

🏞 Vrei să zbori în vacanță și nu mai găsești bilete de tip low-cost?
Planifică-ți chiar acum vacanța și zboară la un preț accesibil și avantajos direct din Aeroportul Iași!
🚉 La Iași puteți ajunge în siguranță și confort cu trenul de pe cursa Chișinău-Iași(Socola) care circulă de două ori pe zi, de luni până duminică.
🔥Din Gara Feroviară Iași( Socola) și până la aeroport vă punem la dispoziție transport GRATUIT.
✅️ Graficul plecării/sosirii:
•  06.33 Plecarea din Gara Feroviară Chișinău, sosirea la Gara Internaționață Ungheni- ora 09.51. Garnitura ajunge la Iași (Socola) la ora 11.13.
Retur:
•  11.40 Plecarea din Gara Iași (Socola), sosirea la Gara Internațională Ungheni- ora 12.57.  Garnitura ajunge în Gara Chișinău la ora 16.15.
Cea de-a doua cursă va avea următorul grafic:
•  09.33 Plecarea din Gara Feroviară Chișinău, sosirea la Gara Internațională Ungheni - ora 13.00. Garnitura ajunge în Iași (Socola) la  ora 14.27
Prețul călătoriei: 90-100-130 MDL, în funcție de clasa de confort.
Durata călătoriei - aproximativ 4,5 ore.
Bilete pot fi cumpărate din casele Gării Feroviare sau pe bilete.cfm.md

https://www.facebook.com/cfm.md

shift2rail

Chisinau-Iasi, 150 km in 4.5 ore...enorm!

Se schimba in continuare boghiurile la Ungheni sau se transbordeaza calatorii?

Vlad94

La trenul Chisinau-Socola (Iasi) nu se schimba boghiurile. Pana in gara Socola exista linie larga si un peron, deci trenul CFM ajunge pana aici.

shift2rail

^merci, in aceste conditii e cu atat mai greu de inteles cum reuseste trenul CFM performanta 150 km in 4h30!

MTR31

#142
^

~1h30 sta doar la granita pentru cele 2 controale vamale. Mers efectiv 3h inseamna viteza medie 50km/h. La o adica joaca in liga trenurilor rapide de pe la noi.

AndreiB

1h30 de controale vamale... cata eficienta.

frunzaverde

Sunt 107 km feroviari de la Chisinau la Ungheni (MD), pe care 821Ь/1051 ii face in 2h42 cu doua opriri intermediare (Calarasi si Straseni) si 823Ь/1053 ii face in 2h50 cu 6 opriri intermediare (Straseni, Calarasi, Sipoteni, Cornesti, Bumbata, Parlita).

Starea liniei e foarte proasta pe ambele teritorii. In Moldova iese 39 km/h viteza comerciala fara zona vamala, in Romania 33 km/h, la fel, exceptand zona vamala.

In Romania, ce omoara viteza nu e neaparat starea proasta a liniilor, ci problemele de la macazuri si incrucisari pe linie incalecata, care sunt toate neomologate, si AFER le-a limitat la 15 km/h. Daca ar fi schimbate cu aparate de cale si incrucisari omologate, s-ar reduce timpul de mers la 15 minute.

Se poate "civiliza" ieftin serviciul asta, chiar si daca se pot face lucrari doar pe partea romana:
1. O statie civilizata la Socola. Ce-i acum acolo este o mizerie, o platforma improvizata intr-un triaj de marfuri.
2. Control vamal in mers intre Ungheni Prut si Socola, cu suprimarea opririi in Cristesti Jijia si control secundar de intrare la Socola pentru cei detectati cu probleme.
3. Inlocuirea macazurilor si inimilor de incrucisare neconforme.
4. Prelungirea liniei cu ecartament larg pana in Iasi, sunt o gramada de fonduri transfrontaliere UE disponibile.

Mai departe, s-ar putea propune partii moldovene un credit cu facilitati preferentiale (ODA) pentru 20 de vagoane de dormit Astra (ca d-aia are RO Eximbank-ul) cu ecartament variabil pe sistem manual pentru traficul Chisinau - Bucuresti -- si da, putem sa cerem "cumpara din Romania" la asistenta ODA bilaterala.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

📣 Cursă zilnică spre București

🚆Din 11 decembrie, 2022, trenul de pe cursa "Chișinău- București" va circula în fiecare zi, conform următorului grafic:
▪️17.20 Plecarea din Chișinău, ajunge la București la ora 06.17
▪️19.20 Plecarea din București, ajunge la Chișinău la ora 08.15

📌 Prețul unui bilet de călătorie este între 605-698 MDL, în funcție de tipul vagonului. Minorii cu vârsta cuprinsă între 6 și 15 ani vor beneficia de o reducere de până la 40%.

🔥 În caz că alegeți tariful "SMART PRIETENIA"- puteți cumpăra un bilet la doar 19 euro. (Precizăm că acest tip de bilet nu poate fi reîntors sau schimbat)
Stoc limitat de locuri: Pentru tariful SMART sunt disponibile doar 16 bilete la fiecare cursă.

 ☎️ Pentru mai multe informații despre mersul trenurilor și prețurile biletelor apelați la numărul: +37322833333 sau 14010

 ✅ Biletele pentru cursa CHIȘINĂU - BUCUREȘTI - CHIȘINĂU pot fi procurate și online:  https://bit.ly/bilete_online

https://www.facebook.com/cfm.md

shift2rail

#146
"Prietenia" (bit of a misnomer ptr realitatea relatiilor dintre cele doua state de pe malurile Prutului) nu a circulat zilnic pana in prezent?

secundo, de ce nu introduce CFR Calatori un tren pana la Chisinau? acele vagoane CFM, stil URSS, dau fiori reci numai cand le privesti.

liviubalan31

A circulat zilnic până la începutul pandemiei, după a fost anulat și reintrodus de la mersul trecut de 3 ori pe săptămână. Și nu are cum să trimită cfr vagoane,are vagoane cu ecartament larg? La vagoanele cfm sunt schimbate boghiurile la Ungheni.

frunzaverde

@shift2rail - in continuarea celor spuse de @liviubalan31, Romania nu are de unde sa trimita vagoane de ecartament variabil, si n-ar avea de unde nici daca ar vrea. Romania nu are statie de conversie boghiuri pe teritoriul sau, si chiar daca ar avea, nu are locomotive pe ecartament larg capabile sa tracteze trenuri de pasageri.

Moldova are la Ungheni, dar este o statie foarte veche, incapabila sa proceseze boghiuri cu ecartament variabil (Talgo, CAF sau SUW). Nu pot, momentan, sa proceseze, nici macar vagoane cu boghiuri inlocuibile moderne (tip Tver-RIC sau Kremenciuc-RIC), pentru ca instalatia e foarte primitiva, nu pot procesa boghiuri cu frana RIC moderabila la defranare, care sunt standard de vreo 40 de ani. De asta, toate vagoanele de calatori care intra in Romania dinspre Moldova au boghiuri cu frana nemoderabila la defranare, si sunt limitate la 100 km/h. CFR nu mai are de unde lua vagoane cu boghiuri care sa poata fi procesate azi la Ungheni.

Ar trebui instalatii noi de schimbat boghiuri, deci un santier de 5 ani, pe partea moldoveneasca, vagoane noi, etc. etc.. Se discuta acum un plan de actiune, dar nu e ceva de rezolvat de azi pe maine. Ucraina are la Vadul Siret, de asta din Ucraina pot veni vagoane de 160 (si vin, azi cu trenuri militare in tranzit!).

P.S. Relatiile romano-moldovene sunt mai bune azi decat au fost vreodata in ultimii 25 de ani.

P.P.S. Vagoanele moldovenesti de dormit sunt muuuuult mai bune decat vagoanele romanesti de dormit folosite in mod normal pe "interne". Sunt si cu 10-15 ani mai noi. Arata arhaic pentru ca designul cutiei este cu vreo 10 ani mai vechi la vagoanele alea decat la vagoanele UIC-RIC, care sunt standard in Europa. Ambele design-uri au peste 60 de ani vechime, ambele sunt arhaice, si ambele se folosesc si azi.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

rio tinto

#149
O veste trista, trenul 346/347 Bucuresti - Arad (Viena) nu mai are vagon restaurant. Era ultimul vagon de tip bord restaurant inca functional, insa acesta a fost retras din circulatie si inlocuit cu un vagon de tip BR (nefunctional deocamdata - fara staff si produse) pe aceeasi ruta.