News:

.

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frunzaverde

22/30-76/96 nu mai sunt apte sa mai faca serviciu nicaieri altundeva decat pe trenuri locale - interioarele sunt in principiu neschimbate din configuratia DB IR (Grivita la Aimz-uri a facut doar igienizare, la Bimz-uri a pus aer conditionat si retapitat partial scaunele), cu fotolii vechi de 25-35 de ani...

Comparatia cu vagoanele cehesti e un pic neavenita : Bmz 226 si Bmz 229 au, intr-adevar, cutia facuta in 1979-1981, dar au fost reconstruite complet in 2018-2020, pe cand 22/30-76/96 sunt in configuratia identica DB IR.

Si daca folosim anul constructiei, 22 si 30-76-urile romanesti (din care cel putin unul este pe 349) originale din seria X vest-germana, sunt cu cel putin 5 ani mai vechi decat cele mai vechi vagon din EC332.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Începând cu data de 11 decembrie, circulația Trenului Prietenia va deveni zilnică, în loc de trei ori pe săptămână, cum este în prezent.

Anunțul a fost făcut de șeful Serviciului călători al Întreprinderii de Stat Calea Ferată a Moldovei, Constantin Pavlov, care a precizat că motivul pentru care a fost luată această decizie este creșterea numărului de călători, cererea fiind de două-trei ori mai mare decât înaintea pandemiei, transmite Noi.md.

,,În ceea ce privește trenul Chișinău-București, aici răspundem cererii, există o cerere de circulație zilnică, există pasageri – noi facem tot posibilul pentru a satisface această cerere", a spus Constantin Pavlov.

În plus, începând cu 11 decembrie, la vagonul de dormit va fi posibilă și cumpărarea de bilete în regim Single.

Constantin Pavlov a mai anunțat și că din data de 5 noiembrie 2022 este planificată reluarea circulației trenului nr.351/352 Kiev-Chișinău.

https://clubferoviar.ro/circulatia-trenului-prietenia-11-decembrie/

shift2rail

^super, ar trebui sa ne oferim sa finantam si construim extensia Iasi-Chisinau cu standard gauge, plus un mini-Schengen Ro-Md ( nu e interzis)

Ptr Occident/EIB, regiunea e periferia periferiei, in consecinta vor "studia" problema pana la calendele grecesti.

frunzaverde

@tom_sawyer - problema la CFM este ca nu au vagoane. Au foarte putine vagoane care pot ajunge la Bucuresti, toate foarte vechi (o parte, Ammendorf, sunt de la inceputul anilor '80, o alta, facute la Tver in Rusia au fost livrate in '91-'96). Doar 8 ramasesera apte de trafic in 2020, de aici 3 trenuri / saptamana - exista o singura garnitura. Toate vagoanele  de un standard primitiv chiar si la data constructiei. Caile ferate sovietice aveau multiple tipuri superioare de vagoane, tip RIC, apte sa mearga prin Europa cu 140 - 160 km/h, unele chiar si cu aer conditionat, dar Moldova nu a primit nici macar unul din astea.

Vom vedea in decembrie daca au mai reparat din vagoane; le-ar trebui macar 15 total. A fost o idee sa cumpere din vagoanele cehesti ex-CD, poate le-a iesit ceva asa?

Cat despre idei cu linii pana la Chisinau - Romania nu are bani sa-si intretina magistralele, se lucreaza de 25 de ani la o singura electrificare pe Tecuci - Galati si la un singur tunel, de unde dracu bani pentru 200 km de linie incalecata noua prin Moldova? Mult mai utila ar fi prelungirea cu cativa kilometri din Socola Larga in Gara Mare din Iasi si un punct de control de frontiera la doua peroane noi in Iasi. Dar nici pentru asta nu exista bani...

Iar "mini-Schengen" este complet interzis de reglmentarile UE - exista reguli extrem de stricte pentru granitele externe ale UE; se dau derogari exclusiv pentru insule mici, prin acorduri bilaterale. Moldova iese din orice forma de discutie.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

#124
Deși e o nimica toată prelungirea liniei largi până la Iași sau măcar Nicolina, dacă nu e implicare direct de la nivel de prim-ministru/ministru... Uite care e atitudinea în minister:

Quote- Când are de gând CFR-ul să prelungească linia cu ecartament larg până în stația Nicolina?

- Numai după ce ne cuceresc ruşii şi ne anexează. Altfel, linii largi nu poţi să construieşti în interiorul UE, iar fiind foarte aproape de frontieră e şi total contraindicat dpdv strategic.

[...] Este necesară o derogare de la Regulamentul 1299/2014, care nu a fost solicitată până în prezent.

Derogarea trebuie solicitată de beneficiarul lucrării, adică CFR S.A., nu pot să o cer eu cu de la mine putere, câtă vreme eu trebuie să justific cu documente ce proiect vreau şi de ce consider că e necesară o linie largă.
https://trenuletz.forumgratuit.ro/t4770p450-m-600-faurei-tecuci-vaslui-iasi-ungheni


@shift2rail : deocamdată finanțează francezii un studiu de fezabilitate. Deși moldovenii zic că nu le trebuie.

shift2rail

^ meric, dar m-am oprit cu lectura pensée_urilor bossului CFM la "Moldova ajunge pe avanscena societății progresiste din lume".

TibiV

Nu ti-a placut aia cu Romania - exemplu "asa nu"?...

QuoteOleg Tofilat: ,,În transportul feroviar e mai dificil de introdus mecanismele de piață. Pot să vă dau drept exemplu țara vecină, România, unde transportul feroviar degradează, chiar dacă este acces la fonduri pentru infrastructură ș.a.m.d., pentru că nu poți introduce mecanismele de piață așa de repede și nu neapărat ele au să lucreze așa de repede. Și dacă o să ne uităm, de exemplu, în cât timp circulă trenul de călători Iași-București, el circulă în 6 ore în România, chiar dacă ei de mai bine de 15 ani sunt membri ai Uniunii Europene și au acces la bani..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rio tinto

#127
Din 6 noiembrie 2022 trenul Dacia 346/347 isi schimba ruta cu iesire si intrare din tara la Episcopia Bihor. Stie cineva daca se pastreaza vagonul restaurant, care de obicei (pe vechea ruta) mergea pana la Arad? La relatii cu publicul din Gara de Nord, doamna de acolo a tinut sa-mi spuna raspicat ca "compunerea trenului nu se schimba, doar ruta, ce nu intelegi?". Dar am senzatia ca vagonul restaurant nu e atat de important pentru CFR si nici nu il arata online ca fiind parte din "noul" tren 12346 Bucuresti N. - Episcopia Bihor, asa ca intreb aici daca stie cineva

Phenol

Cel mai probabil o sa circule intre Buc si Cluj, anul trecut asa a fost.

shift2rail

^ e o fortare a conceptului sa numesti vagon-restaurant un loc unde ti se vand chipsuri si sandwichuri reci. Si vorbim de trenul flagship al CFR.

Mai bine cu pachet de acasa.

rio tinto

#130
Probabil te referi la vagoanele BR, fara mese pentru servit ceva cald preparat si cu doar 6 locuri la bar (3+3). De asemenea, cum cealalta jumatate a vagonului este cu calatori si scaune in layout normal, e greu sa mananci ceva acolo sus la bar, fiindca ai impresia ca toata lumea cu fata spre tine se uita direct, dar direct la tine  :lol: Deci intr-adevar, cred ca acelea sunt potrivite pentru chipsuri si bauturi reci (sau cafele fierbinti).

Astazi am aflat direct de la sursa ca in Romania mai exista doar un singur vagon restaurant propriu-zis functional, si circula cu perechea de trenuri 346/347 o data la doua zile (din cauza faptului ca e doar unul disponibil) pana la Arad. Ultima data am servit un pranz grozav in acest vagon intre Sinaia si Sighisoara - piept de pui la grill cu cartofi prajiti si cascaval ras. Salata de varza langa, la un pret exceptional. De baut, bere de import de la frigider Bavaria cu 10 lei sticla, ceea ce nu e rau deloc. Am servit cu drag si pe trenurile OBB sau Trenitalia dar ar fi aiurea sa le comparam cu acelea.

Poza aici: https://prnt.sc/D34dm7B5IE4P

Cred ca un motiv important al eliminarii vagoanelor restaurant prorpiu-zise e desigur faptul ca angajatii Gevaro bagau in buzunar, dar si ca exista mentalitatea romaneasca ca mancarea de pe tren e naspa. Nu sunt clienti, nu serveste nimeni nimic in afara de o cafea sau o bere. Vanzare putina si probabil si aia transformata 'la contrabanda' de angajati. NU stiu, asa am auzit de prin articole. De cate ori am servit ceva pe CFR, a fost gustos si foarte bine preparat.

In fine, vestea buna e ca acest vagon restaurant unicat (Bar-Bistro) va circula in continuare cu trenul 346/347 sub numele 12346/12347 pana la Cluj, pentru cat e modificat traseul trenului.

Also, one can hope ca restul de vagoane restaurant propriu-zise sunt in renovare si pregatire pentru noile trenuri IC din 11 decemrbie 2022. In trecut. mai erau si altele cu layout-uri diferite, cu mai multe booth-uri (de 4 persoane) sau mese inalte cu scaune tip bancuta in jur. Acelea erau preferatele mele insa nu stiu ce s-a ales cu ele, ultima data le-am vazut in actiune prin 2018/2019. Probabil pandemia a fost cuiul ce le-a pecetluit soarta.
Daca are cineva informatii despre compunerea noilor IC, ar fi grozav. Stiu ca dpdv al legislatiei sunt obligate sa aiba servicii de masa, internet, video surveillance, biciclete, etc. Conform, celor de la Club Feroviar, slabe sanse: https://clubferoviar.ro/noile-trenuri-intercity-ilegale/. Sper doar ca CFR sa nu bage struto-camile BR, cum sunt pe restul rutelor Bucuresti-Cluj, Satu Mare-Mangalia, Timisoara-Bucuresti sau pe unde or mai circula.

shift2rail


C'est noté. Lucky CFR strike, every other day.

Oare CFR nu poate invata de la PKP sau CD (ca sa nu vb decat de colegi de suferinta din fostul lagar comunist, DB, Trenitalia sunt la ani lumina) cum sa ofere un serviciu decent de calatorie-internet, resto, curatenie, spatii velo, etc?

AndreiB

Eu cred ca ar trebui sa externalizeze serviciul de catering - pe cateva rute cred ca s-ar gasi o companie sa incerce.

rio tinto

#133
Update:

Sunt acum în trenul 12346 spre Viena cu vagon restaurant. CFR se tine de cuvânt

rio tinto

Quote from: AndreiB on November 06, 2022, 11:08:07 AMEu cred ca ar trebui sa externalizeze serviciul de catering - pe cateva rute cred ca s-ar gasi o companie sa incerce.
Serviciile sunt deja externalizate, compania Gevaro se ocupa de restaurante și cușete