Trenuri de ecartament îngust

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 08:29:51 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stancosti

Filmare la Cornățel pe linia îngustă unde operează Asociația Prietenii Mocăniție. Aici e descărcarea unei locomotive sub presiune, de pe trailer.


tom_sawyer

Mocănița Apusenilor a început weekendul trecut un nou sezon de circulație pe calea ferată îngustă din nord-vestul țării.

Trenul de epocă va circula în fiecare sâmbătă și duminică în perioada 6 iulie – 14 septembrie 2024. Plecările din gara Câmpeni sunt la orele 10:00, 13:00 și 15:00, iar durata călătoriei pe ruta Câmpeni-Cărpiniș este de aproximativ două ore.

De luni până vineri se va organiza o cursă la ora 15:00 doar dacă până la ora 12:00 sunt făcute minimum 30 de rezervări online pe www.mocaniteleapusenilor.com. Pasagerii care au făcut rezervări online vor fi anunțați prin telefon până la ora 12:00 dacă se efectuează sau nu cursa.

În "anii de glorie", calea ferată îngustă traversa o parte din Munţii Apuseni pe Valea Arieşului, în lungime de 94 de kilometri, între oraşele Turda şi Abrud. Timp de 86 de ani a reprezentat principala cale de transport pentru marfă şi călători în zonă.

Ea a fost desfiinţată în anul 1998 din motive de rentabilitate economică, punând punct unui simbol al Ţării Moţilor. Mocăniţa s-a dat în funcţiune oficial la data de 20 iunie 1912. Linia îngustă avea 27 de staţii.

clubferoviar.ro/mocanita-apusenilor-2024/

tom_sawyer

O nouă mocăniță la Hunedoara își începe activitatea sâmbătă. Aceasta va folosi vechi vagoane de tramvai cu o vechime de 150 de ani.

Sâmbătă, 14.12.2024 la ora 12:00 va fi inaugurat al doilea traseu feroviar turistic în judeţul Hunedoara, în localitatea Sereca, potrivit lui Georg Hocevar, inițiatorul proiectului (prima fiind Brad – Crișcior – n.red.). ,,Tronsonul pe care inaugurăm face parte din vechea linie forestieră Orăştie – Sarmisegetuza care a fost închisă în 1978 după inundaţii. Vagoanele vor fi trase de locomotive micuţe istorice din 1957 şi de căluţul nostru Milos", spune el.

Vagoanele au aparținut unei linii de tramvaie la Neuchâtel, Elveția, folosite pe liniile orașului.
Vagonele din seria 141-149 au fost transformate între 1914 și 1928 din vagoanele construite în 1897 și 1898 (deschiderea operațiunilor electrice în Neuchâtel). Între 1949 și 1954 au fost convertite din nou. Echipate cu frâne magnetice pentru șine între 1962 și 1965, aceste vagoane au rămas în serviciu regulat până când linia de tramvai deservită a fost închisă în 1976. Cele trei mașini au fost utilizate în Neuchâtel (pe malul lacului Geneva) din 1898 până în 1976.

În acest an au sosit în Franța, au fost recalibrate la 600 mm cu boghiurile și din 1978 au fost folosite pe Chemin de fer de St. Eutrope la sud de Paris.
La sfârșitul anilor '90, operațiunile au fost oprite. După cum se știe, cele trei mașini au venit la Barcelona unde nu au fost niciodată folosite și, în cele din urmă, au fost vândute în Germania de unde au fost vândute în acest an în România și vor fi folosite la Dacic Horse train în Sereca lângă Orăștie. Acum au aproape 130 de ani, spune Georg Hocevar.

clubferoviar.ro/foto-video-o-noua-mocanita-la-hunedoara-de-sambata/