Forum PeUndeMerg.ro

România => Feroviar => Nivel național => Trenuri => Topic started by: nenea_hartia on September 02, 2012, 08:29:51 PM

Title: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 08:29:51 PM
Am deschis acest topic (fără ştirea lui ionut :-[) pentru că, din fericire, astfel de căi ferate încă mai există în România.

Câteva poze de pe cea mai celebră linie CFF, mocăniţa de pe Valea Vaserului (http://ro.wikipedia.org/wiki/CFF_Vi%C8%99eu):

- biletul:

(http://img37.imageshack.us/img37/3210/002qqb.jpg)

- punctul de plecare, gara CFF Vişeul de Sus:

(http://img213.imageshack.us/img213/7844/foto002z.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/4235/foto135.jpg)
(http://img35.imageshack.us/img35/8189/foto136i.jpg)

- drezină:

(http://img717.imageshack.us/img717/2196/foto137a.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/7200/foto138i.jpg)

- depoul CFF Vişeul de Sus:

(http://img560.imageshack.us/img560/2764/foto131q.jpg)
(http://img228.imageshack.us/img228/2130/foto132h.jpg)
(http://img37.imageshack.us/img37/5302/foto133a.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 08:38:05 PM
- am plecat:

(http://img542.imageshack.us/img542/3200/foto004gn.jpg)
(http://img705.imageshack.us/img705/4280/foto009ts.jpg)

- pe primii kilometri se întind casele kitchoase care au împânzit Maramureşul:

(http://img7.imageshack.us/img7/3120/foto015m.jpg)
(http://img856.imageshack.us/img856/4299/foto016ng.jpg)

- peste tot sunt vizibile exploatările de lemn:

(http://img831.imageshack.us/img831/6739/foto020v.jpg)
(http://img41.imageshack.us/img41/7544/foto021ed.jpg)
(http://img692.imageshack.us/img692/3356/foto125q.jpg)

- după primii 6-7 km casele dispar şi zona devine mai sălbatică:

(http://img835.imageshack.us/img835/1053/foto022b.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 08:44:33 PM
(http://img842.imageshack.us/img842/9798/foto023k.jpg)
(http://img843.imageshack.us/img843/6788/foto024j.jpg)
(http://img13.imageshack.us/img13/2333/foto025av.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/6/foto026j.jpg)
(http://img268.imageshack.us/img268/5112/foto029j.jpg)
(http://img546.imageshack.us/img546/3871/foto034p.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 08:56:10 PM
- Mocăniţa opreşte 15 minute între Novăţ şi Glimboaca, iar turiştii se mai pot dezmorţi:

(http://img855.imageshack.us/img855/7585/foto036s.jpg)
(http://img600.imageshack.us/img600/619/foto039c.jpg)
(http://img534.imageshack.us/img534/4426/foto040g.jpg)
(http://img442.imageshack.us/img442/9256/foto035x.jpg)
(http://img845.imageshack.us/img845/4411/foto041l.jpg)
(http://img689.imageshack.us/img689/1865/foto042c.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 09:04:05 PM
(http://img42.imageshack.us/img42/4195/foto043l.jpg)
(http://img222.imageshack.us/img222/8993/foto049gc.jpg)
(http://img201.imageshack.us/img201/8489/foto050ei.jpg)

- e vremea să pornim iar, pentru că al doilea tren ne prinde din urmă:

(http://img228.imageshack.us/img228/9977/foto052w.jpg)
(http://img210.imageshack.us/img210/1661/foto045z.jpg)
(http://img33.imageshack.us/img33/1418/foto057i.jpg)
(http://img708.imageshack.us/img708/730/foto059x.jpg)
(http://img253.imageshack.us/img253/8370/foto122u.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 09:17:04 PM
(http://img811.imageshack.us/img811/946/foto120ye.jpg)
(http://img29.imageshack.us/img29/8348/foto124oh.jpg)

- ajungem în staţia CFF Cozia; aici funcţionează un canton forestier:

(http://img62.imageshack.us/img62/6918/foto061z.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/4943/foto071.jpg)
(http://img689.imageshack.us/img689/6016/foto065p.jpg)
(http://img211.imageshack.us/img211/6752/foto067m.jpg)
(http://img21.imageshack.us/img21/2620/foto113o.jpg)

- daca sunteţi curioşi, o cheamă Oana 8):

(http://img14.imageshack.us/img14/7149/foto116g.jpg)
(http://img855.imageshack.us/img855/336/foto117m.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 09:42:59 PM
- la întoarcere, locomotiva a început să aibă serioase probleme de frânare. O dovadă că şi Elveţia se mai strică. :lol: A fost nevoie ca neaoşa Măriuţa să vină să o tracteze:

(http://img341.imageshack.us/img341/6039/foto118n.jpg)
(http://img405.imageshack.us/img405/666/foto119j.jpg)

- în fine, să mergem mai departe:

(http://img690.imageshack.us/img690/9392/foto074s.jpg)
(http://img15.imageshack.us/img15/7324/foto110o.jpg)
(http://img696.imageshack.us/img696/8363/foto075q.jpg)
(http://img201.imageshack.us/img201/4992/foto083g.jpg)
(http://img837.imageshack.us/img837/3282/foto084.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: adsailton92 on September 02, 2012, 09:47:06 PM
Foarte frumos :)E bine ca mai exista deoarece, nu aceeasi soarta fericita o are alta ruta, si anume: Abrud-Campeni-Baia de Aries-Turda.
Ceva experimental, strict turistic, mai era la Tg Mures, unde 1-2/an, se organiza excursii. Acum, existenta infrastructurii inguste este precara, lipseste pe portiuni mari. Nu stiu, daca mai exista depoul de cale ingusta la Tg Mures, dar o sa ma interesez. Ruta era: Tg Mures-Band, aproximativ 27 km, ultima tentativa de plecare/sosire fiind in 2004, daca nu ma insel....
Totusi, mocanita circula pe traseul Sovata-Campul Cetatii-circa 15 km, zvonurile fiind ca s-ar dori redeschiderea pana la Tg Mures.
...exemplele pot continua, dar pentru mai multe amanunte:http://www.mocanitamures.webgarden.ro/thema/tg-mures-band
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 09:51:54 PM
^ Mulţumesc, de unele din liniile acelea ştiam şi eu. Orice poze (inclusiv ale liniilor închise) sunt binevenite.

============

(http://img837.imageshack.us/img837/9745/foto106s.jpg)
(http://img838.imageshack.us/img838/33/foto085.jpg)
(http://img33.imageshack.us/img33/1194/foto104hm.jpg)
(http://img853.imageshack.us/img853/5784/foto087r.jpg)
(http://img402.imageshack.us/img402/9896/foto108c.jpg)
(http://img824.imageshack.us/img824/2615/foto088po.jpg)
(http://img543.imageshack.us/img543/8092/foto089.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: iuli on September 02, 2012, 10:25:59 PM
 :gj:
De mult salivam sa vad poze de acolo. Sper sa apuc sa imi fac timp si pentru pasiunea mea feroviara.
Mai exista o mocanita si la Sovata. Am primit recenzii foarte bune despre ruta lor.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 02, 2012, 10:40:26 PM
Quote from: iuli on September 02, 2012, 10:25:59 PM
:gj:
De mult salivam sa vad poze de acolo. Sper sa apuc sa imi fac timp si pentru pasiunea mea feroviara.
Mai exista o mocanita si la Sovata. Am primit recenzii foarte bune despre ruta lor.
Când lucram pe la Sibiu erau zvonuri că s-ar reînfiinţa linia Sibiu-Agnita (care trecea prin satele cu biserici fortificate Nocrich şi Alţîna). Dar n-am idee dacă s-a reuşit ceva.

===============

- ajungem la destinaţie, staţia CFF Paltin, km 21,6. Doar până aici merg trenurile turistice regulate:

(http://img404.imageshack.us/img404/9304/foto092es.jpg)
(http://img221.imageshack.us/img221/4895/foto093j.jpg)
(http://img528.imageshack.us/img528/460/foto094.jpg)
(http://img854.imageshack.us/img854/8190/foto101b.jpg)
(http://img89.imageshack.us/img89/16/foto096t.jpg)
(http://img198.imageshack.us/img198/166/foto099j.jpg)

- locul este bine amenajat cu terase, iar din micuţul vagon-restaurant al fiecarui tren se descarcă apă, sucuri, bere, sandvişuri şi carne, care se prepară la grătar de către personalul liniei. Totuşi, cozile sunt destul de mari şi lente, aşa că, dacă doriţi mai degrabă să faceţi plimbări în ora şi jumătate de staţionare la Paltin, vă sugerez să veniţi cu mâncare şi apă la voi (călătoria cu trenul durează 2 ore dus, 2 ore întors şi 1 1/2 ore staţionare), pentru a nu pierde timpul; şi pentru a evita inerentele scandaluri româneşti de la coadă; unul din însoţitorii de vagon mi-a spus că au existat chiar şi bătăi pentru un loc mai în faţă la halca de carne. :bash:

(http://img802.imageshack.us/img802/8798/foto097.jpg)

- de aici încolo, pe o distanţă de 24,8 km circulă doar trenurile forestiere. Peisajul, atât cât se poate distinge pe hărţile de rezoluţie foarte joasă ale Google Maps, pare mult mai spectaculos, iar traseul cuprinde şi câteva tuneluri.

(http://img96.imageshack.us/img96/7471/foto095je.jpg)


Koneţ filma
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Ionut on September 03, 2012, 07:04:42 AM
Super tari pozele!!! Multumim! :cheers:
N-am fost niciodata cu mocanita, ar trebui sa ma conformez. Cam pe unde sunt liniile acestea turistice?
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 03, 2012, 07:43:06 AM
Quote from: Ionut on September 03, 2012, 07:04:42 AM
Super tari pozele!!! Multumim! :cheers:
N-am fost niciodata cu mocanita, ar trebui sa ma conformez. Cam pe unde sunt liniile acestea turistice?
Valea Vaserului, Maramureş, pornind de la Vişeul de Sus (hartă (http://maps.google.com/maps?q=Mocanita+-+Viseul+de+Sus,+Vi%C8%99eu+de+Sus,+Maramure%C8%99,+Rom%C3%A2nia&hl=ro&ie=UTF8&ll=47.720055,24.461334&spn=0.03095,0.055189&sll=37.0625,-95.677068&sspn=37.273371,56.513672&oq=mocanita+v&t=w&hq=Mocanita+-+Viseul+de+Sus,&hnear=Vi%C8%99eu+de+Sus,+Maramure%C8%99,+Rom%C3%A2nia&z=14)).
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Ionut on September 03, 2012, 07:52:06 AM
Ioi... ce departe. :D
Altele prin tara? Ziceati de Sovata?
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: adsailton92 on September 03, 2012, 08:35:37 AM
Am pus un link foarte complet mai sus. Sunt doua rute pe care se poate calatori doar in scop turistic.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Pelbartus on September 03, 2012, 09:07:55 AM
Si la Brad, daca iti e mai aproape, este o linie ingusta pe care se circula din cand in cand cu locomotiva cu abur.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: ciprebbe on September 04, 2012, 11:54:22 AM
in + fata de nenea_hartia ceva info
orar si tarife
http://www.cffviseu.com/ro/mersul_trenurilor_cu_abur.html
alte info de pe site-ul lor
http://www.cffviseu.com/ro/index.html
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: sorin1601 on September 18, 2012, 09:59:09 PM
Si la Moldovita circula mocanita
http://www.snapped.ro/manastiri/mocanita-de-la-moldovita.htm
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 18, 2012, 11:16:24 PM
Quote from: sorin1601 on September 18, 2012, 09:59:09 PM
Si la Moldovita circula mocanita
http://www.snapped.ro/manastiri/mocanita-de-la-moldovita.htm
Mulţumesc pentru ştire. Slavă Domnului, popii mai şi fac ceva, nu doar cer.

Mai am cateva poze de la Vişeu.

- drumul până la Mocăniţă e demn de Evul Mediu:

(http://imageshack.us/a/img843/2618/img4779rg.jpg)
(http://imageshack.us/a/img253/6738/img4780k.jpg)

- gara CFF Vişeul de Sus:

(http://imageshack.us/a/img440/4851/img4778u.jpg)
(http://imageshack.us/a/img822/9384/img4767qd.jpg)

- depoul pentru locomotivele Diesel:

(http://imageshack.us/a/img684/7715/img4764iq.jpg)
(http://imageshack.us/a/img822/2774/img4766h.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on September 18, 2012, 11:23:38 PM
- locomotivă-muzeu:

(http://imageshack.us/a/img543/5622/img4769ct.jpg)
(http://imageshack.us/a/img812/9149/img4770uz.jpg)
(http://imageshack.us/a/img338/259/img4771s.jpg)
(http://imageshack.us/a/img440/2218/img4772gb.jpg)
(http://imageshack.us/a/img688/1738/img4773y.jpg)
(http://imageshack.us/a/img854/339/img4774mv.jpg)
(http://imageshack.us/a/img689/3629/img4775e.jpg)
(http://imageshack.us/a/img138/9662/img4776t.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: adsailton92 on September 23, 2012, 10:12:55 PM
Pe ''Dansa" o gasiti si voi, daca vizitati cetatea din Alba-Iulia, chiar la intrarea in cetate dinspre centru nou al orasului, o locomotiva muzeu, in amintirea liniei inguste.
(http://desmond.imageshack.us/Himg59/scaled.php?server=59&filename=dsc4236x.jpg&res=landing)
(http://desmond.imageshack.us/Himg818/scaled.php?server=818&filename=dsc4237.jpg&res=landing)
(http://desmond.imageshack.us/Himg4/scaled.php?server=4&filename=dsc4240ea.jpg&res=landing)
(http://desmond.imageshack.us/Himg515/scaled.php?server=515&filename=dsc4238.jpg&res=landing)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: savagedanyro on October 09, 2012, 04:58:48 PM
Nu am gasit alt thread unde sa pun stirea.

Daca se poate sa o mutati unde trebuie :

http://www.renasterea.ro/stiri-caras_severin/actualitate/ai-bani-de-investit-cea-mai-veche-linie-feroviara-montana-se.html (http://www.renasterea.ro/stiri-caras_severin/actualitate/ai-bani-de-investit-cea-mai-veche-linie-feroviara-montana-se.html)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Khyan on November 17, 2012, 01:18:58 PM
Mocanita de la Covasna - Comandau (Planul Inclinat) Mocanita de la Covasna (http://www.snapped.ro/cascade/mocanita-de-la-covasna.htm)

Cum se pun poze pe forum ? Incerc sa pun poze de la Flickr si nu se vede nimic.

Pana reusesc sa ma lamuresc sunt aici: http://www.flickr.com/photos/89954473@N06/sets/72157632027904957/
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: sebba on November 17, 2012, 03:12:19 PM
vezi aici: Topic: Tutorial: cum pui link, imagini si video pe forum (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=73.0)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on November 22, 2012, 10:37:48 PM
Quote from: Khyan on November 17, 2012, 01:18:58 PM
Mocanita de la Covasna - Comandau (Planul Inclinat) Mocanita de la Covasna (http://www.snapped.ro/cascade/mocanita-de-la-covasna.htm)

Cum se pun poze pe forum ? Incerc sa pun poze de la Flickr si nu se vede nimic.

Pana reusesc sa ma lamuresc sunt aici: http://www.flickr.com/photos/89954473@N06/sets/72157632027904957/
Excelente poze, mulțumesc mult!
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: marcelbanu on March 14, 2013, 06:43:42 PM
Mocănița de la Brad.
Circulă, de regulă, de Moș Nicolae, Crăciun, Paști și de zilele municipiului Brad.
Gara din Brad...
(http://i.imgur.com/Mq1CW.jpg)
Panou de informare...
(http://i.imgur.com/kXsDu.jpg)

(http://i.imgur.com/ZedAy.jpg)
Locomotiva cu aburi Crișcior 5...
(http://i.imgur.com/nnFk0.png)
Gata de drum...
(http://i.imgur.com/ExWjK.jpg)
Vorbim cu nașu'...
(http://i.imgur.com/jOlcU.jpg)
Ca orice tren care se respectă, vagon-bar...
(http://i.imgur.com/6FQ3O.jpg)

http://www.youtube.com/watch?v=VySh7OXMaY0
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: iuli on March 14, 2013, 10:45:21 PM
Mulțumiri pentru poze!
Bine ai venit Ubuntu lover! ;-)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: ciprebbe on April 24, 2013, 02:31:02 PM
Pe Valea Vaserului iarna
http://www.youtube.com/v/HZPbff9wbx0
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: marcelbanu on June 08, 2013, 04:17:33 PM
Mocănița Crișcior - Brad, 28 aprilie 2013
http://www.youtube.com/v/R6p3IPUiHSU

Mocănița Brad - Crișcior, 28 aprilie 2013
http://www.youtube.com/v/kMiPRDw71Xk
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: alin_simeriaveche on June 15, 2013, 11:17:34 PM
marcel....daca eu vreau sa vin in vacanta de vara sa calatoresc cu mocanita...functioneaza? daca da, de unde pana unde circula si cum e programul? Sicer e o prostie sa  functioneze doar atunci...vara pt turisti ar fi superb, plus ar trebuii autoritatile locale sa faca publicitate...eu de exemplu nici nu am stiu ca mai functioneaza asa ceva. Sunt multe programe educative care ar putea sa se faca. Eu ca invatator as vrea sa particip cu copiii mei
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: marcelbanu on July 08, 2013, 10:21:32 AM
Aline, scuze pentru întîrziere...
Mocănița de la Brad circulă doar de sărbătorile religioase,
Crăciun, Paști și de zilele municipiului Brad.
Am înțeles că, dacă există grupuri de turiști, se poate pune în circulație la cerere.

Și atunci cînd circulă, circulă doar după-masa,
prima cursă fiind la ora 13:00 de la Crișcior, unde are depo-ul...
Face două curse, apoi, din Brad spre Crișcior, ultima fiind pe la ora 16:00...

Încă odată, scuze pentru întîrzierea răspunsului,
care oricum nu ți-a adus o veste bună...

Cînd aflu că mai circulă, voi pune aici programul...


Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: alecu26 on July 10, 2013, 03:25:16 PM
cand sunt zilele orasului Brad?
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: marcelbanu on July 11, 2013, 09:58:48 PM
Quote from: alecu26 on July 10, 2013, 03:25:16 PM
cand sunt zilele orasului Brad?

Cînd vrea primarul...
Nu e dată specifică...
Doar ne pomenim că e închisă circulaţia prin centrul oraşului şi gata...
De obicei prin luna august...
Cînd aflu, dau sfoară-n ţară...

Un articol despre repunerea în circulaţie a mocăniţei Abrud - Cîmpeni.
http://adevarul.ro/economie/afaceri/galerie-foto-mocanita-revine-sine-muntii-apuseni-1_51dd8996c7b855ff56242ef1/index.html
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: alinuttt on April 12, 2014, 11:45:31 AM
Astazi am sa ma duc sa vad ce mai face mocanita de la raciu!Poate fac si poze ,dar nu promit.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: alinuttt on April 12, 2014, 10:50:27 PM
Am revenit din ,,vizita,,..Situatia este rea:
1. Am 6 fotografii ,dar PC-ul nu raspunde cablului de date.Nu este o tragedie avand in vedere ca o pot ruga pe sora mea sa le descarce de pe laptopul ei(daca nu merge nici acolo e rau asa ca pumnii stransi).
2. Linia a ruginit,semn ca anul acesta mocanita nu a trecut.Data trecuta(2013) cand am trecut prin Raciu linia lucea,semn ca trecuse mocanita.
3.Nu am reusit sa fotografiez decat 2 vagoane si locomotiva cu aburi.
Am si o veste buna:Am facut destul de multe fotografii la fosta linie de mocanita din zona Pogaceaua+Podul CFF peste un drum judetean.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: alinuttt on April 13, 2014, 10:52:35 AM
Uitati aici sunt toate pozele cu linia ferata ingusta:

http://s1113.photobucket.com/user/alinuttt/library/?sort=3&page=1

(http://i1113.photobucket.com/albums/k509/alinuttt/DSCF3389.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: marius_ar on October 15, 2014, 02:07:13 PM
Mocanita din Viseu de Sus, 12 octombrie 2014

http://www.youtube.com/v/HY3i3dI1dxg

http://www.youtube.com/v/SlWub4L314g
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: doryan93 on October 18, 2014, 10:04:11 AM
Mocanita Transilvaniei pe  ruta Râciu - Târgu Mureş-Lechinţa.

https://www.youtube.com/v/i-VB5Nqy91k
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: TibiV on August 01, 2015, 11:50:56 AM
http://www.agerpres.ro/social/2015/08/01/locomotiva-cu-aburi-veche-de-peste-o-suta-de-ani-pusa-in-functiune-la-comandau-10-21-51 (http://www.agerpres.ro/social/2015/08/01/locomotiva-cu-aburi-veche-de-peste-o-suta-de-ani-pusa-in-functiune-la-comandau-10-21-51)

Locomotivă cu aburi, veche de peste o sută de ani, pusă în funcțiune la Comandău
sâmbătă, 1 Aug 2015, 10:21 
O locomotivă cu aburi veche de peste o sută de ani, cu vagoane pentru turiști, va circula sâmbătă și duminică în localitatea Comandău, cu prilejul sărbătoririi zilelor comunei, dar și a 125 de ani de la înființarea rețelei de linii ferate forestiere Covasna-Comandău.

Locomotiva construită în anul 1911 la MAVAG Budapesta va circula în ambele zile între orele 10.00 și 17.00 din Gara Comandău spre Holom, pe un traseu de circa șase kilometri dus-întors, iar după ora 18.00 va tracta un tren special cu dubă muncitorească și trucuri de transport bușteni, până la capătul liniei, respectiv 12 kilometri dus-întors, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Papucs Andras, reprezentantul Consiliului Județean Covasna și al asociației 'Șiclău'. Potrivit acestuia, duminică vor fi organizate numeroase acțiuni pentru copii, care se vor putea juca cu trenulețe electrice și cu telecomandă.

Calea ferată Covasna-Comandău a fost folosită pe vremuri pentru transportul buștenilor din pădure, iar la jumătatea ei exista un plan înclinat, care folosea forța gravitațională pentru a urca și coborî vagoanele. Practic, între stațiile aflate la capete opuse exista o diferență de nivel de aproape 300 de metri, iar acest lucru permitea ca vagonul gol să fie tras în sus de vagonul încărcat cu lemne care cobora.

Pe măsură ce exploatările forestiere s-au restrâns, calea ferată a rămas nefolosită și s-a degradat, iar planul înclinat care a funcționat aproape un secol a fost distrus într-un incendiu în anul 1996. Autoritățile covăsnene vor să refacă acest monument industrial unic în Europa, dar și calea ferată, și să le transforme într-o atracție turistică.

Consiliul Județean Covasna a cumpărat de-a lungul timpului mai multe locomotive vechi, cu gândul de a le recondiționa, iar trei dintre ele sunt expuse în fața Gării din Sfântu Gheorghe și la intrarea în Valea Zânelor, mai exact în apropierea Spitalului de Cardiologie din stațiunea Covasna. Celelalte locomotive, de fapt cele mai vechi și valoroase, sunt ținute deocamdată în depouri până se vor găsi bani pentru recondiționarea lor și repunerea în funcțiune.

Printre ele și o locomotivă Krauss, aflată pe lista obiectelor de tezaur național, care a fost fabricată în Germania în anul 1914 și care se află la Comandău. 'După cunoștințele noastre, este singura de acest gen din lume. Are un boghiu în față, specific locomotivelor de mare vitează, adică un dispozitiv pe roți pe care e articulat șasiul și înlesnește luarea curbelor (...) Anul trecut locomotiva a împlinit o sută de ani de la construcție, iar anul viitor se împlinesc o sută de ani de la punerea în funcțiune și acesta ar fi un vis al nostru, să o repunem în funcțiune pentru acest eveniment ', a mai spus Papucs Andras.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: JohannDB on August 19, 2015, 01:00:17 AM
Locomotivele de cale îngustă de la Covasna...

   :offtopic: Aș fi venit cu ideea tratării temelor mocăniței pe "capitole", ca de exemplu : CFI (Calea Ferată Îngustă) Covasna - Comandău; CFI Sibiu - Agnita; CFI Moldovița - Argel; CFI Teaca - Rîciu (că atât a mai rămas din tot ce-a fost aici, 35 km, în zona de Nord-Vest a Tg. Mureșului); CFI Eremitu - Câmpu Cetății (de la Sovata, că și aici numai pe atât se mai poate circula, 13 km).
   În acest mod am fi avut distinct sub ochi, sectorul de cale , de la prima la ultima postare, neamestecând sectoarele între ele și nefiind nevoit să "alergi" prin tot topicul pentru a căuta și lega, una de alta, ceea ce te interesează!

     În gara Covasna, până recent, a mai rămas "în picioare" remiza ce adăpostea două locomotive de cale îngustă, ce și-au făcut cu brio serviciul până la fatidica dată a închiderii liniei..... Din cauza relativei izolări a acestei remize (în extremitatea dreaptă a gării Covasna, pe teritoriul ex-depozitului de lemne - azi un "magnific maidan"), micuțele locomotive au avut de suferit din cauza "căutătorilor" de fir vechi (una era în perfectă stare)...
     S-a luat acum doi ani, măsura scoaterii locomotivelor din această remiză și reamplasarea lor într-un spațiu "vizibil", acesta fiind în fața Hotelului Clermont, din Voinești (vis-a-vis cu intrarea în Sanatoriul de Cardiologie de aici).
     La ora la care vă povestesc astea, locomotivele au un strat nou de vopsea pe ele și se caută completarea celei care a fost cea mai văduvită de componente.

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013001-1_zpsc52f9cb5.jpg)

  După cum puteți vedea în această primă poză, a fost nevoie de nivelarea terenului cu buldozerul... Toată zona era numai cratere de 0,80-1,0 m adâncime, ca efect al "arheologilor" colorați.

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013002-2_zps385e406c.jpg)

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013003-1_zpsd812602b.jpg)

   Asta este cea de-a doua locomotivă (poza de sus), cu starea precară; a fost folosită și ca donatoare pentru prima (cea completă), dar a suferit mai mult în urma furturilor.

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013004-1_zps9ca41497.jpg)

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013005-1_zpsa2378ad9.jpg)

   Ambele locomotive, pe trailere, gata de plecare de pe platoul de lângă gara Covasna, spre Voinești (poza de sus).

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013006-1_zps92354e40.jpg)

   Se pleacă de pe platou, pe lângă clădirea gării Covasna, ascunsă de bradul ce se vede în imagine și de primul cap tractor.

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013007-1_zps39670249.jpg)

   Prin Covasna, spre punctul terminus...

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013008-1_zps91e99616.jpg)

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013009-1_zpsee56874d.jpg)

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/Loks%20Versetzung%20CV%202013/Covasna13112013010-1_zpsbd3fdd81.jpg)

Ultimele trei imagini, de mai sus, sunt de la așezarea "bătrânicilor" pe cuponul de șină, unde vor rămâne indefinit...
    Mulțumesc, pe această cale, amicului meu Andriș, care mi-a pus la dispoziție aceste imagini. De revopsirea locomotivelor se ocupă unul din mecanicii de locomotivă de aici, care a revopsit printre altele și toate "truck"-urile pentru lemne de la baza planului (Valea Zânelor) precum și vagoanele de persoane care sunt garate tot la baza planului înclinat.

Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: JohannDB on August 19, 2015, 01:54:17 AM
Legat de "Zilele Comandăului 2015"...

Citat TibiV :
QuotePrintre ele și o locomotivă Krauss, aflată pe lista obiectelor de tezaur național, care a fost fabricată în Germania în anul 1914 și care se află la Comandău. 'După cunoștințele noastre, este singura de acest gen din lume. Are un boghiu în față, specific locomotivelor de mare vitează, adică un dispozitiv pe roți pe care e articulat șasiul și înlesnește luarea curbelor (...) Anul trecut locomotiva a împlinit o sută de ani de la construcție, iar anul viitor se împlinesc o sută de ani de la punerea în funcțiune și acesta ar fi un vis al nostru, să o repunem în funcțiune pentru acest eveniment ', a mai spus Papucs Andras.

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/DSCF0878_zpsyek3elg5.jpg)

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/DSCF0879_zpsgxtyfzod.jpg)

(http://i1277.photobucket.com/albums/y484/Jo-Juergen/DSCF0880_zpsivwlq8eb.jpg)

   Trei imagini cu locomotiva KRAUSS, ce a fost scoasă din remiză, pentru a putea fi privită de cei interesați, pe perioada Zilelor Comandăului 2015.

Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on August 22, 2015, 01:12:37 PM
^ Camionul din ultima poză e un ,,Bucegi"? Cristoase, mai există așa ceva?? :o
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: adiarc on September 27, 2015, 05:55:53 PM
nu  e chiar topicul potrivit , dar......

http://www.turnulsfatului.ro/2015/09/27/video-foto-mocanita-a-reinviat-lectie-de-voluntariat/
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Gendan on April 13, 2016, 12:02:38 AM
Intre timp, proprietarul mocanitei din judetul Suceava vrea sa extinda linia pana la statia Moldovita, sa poata prelua mai usor turistii. Planurile ii sunt date peste cap de ceva gaterist de pe acolo. Monitorul de Suceava, sursa sigura. Au si poze.
https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-04-12/Prelungirea-liniei-inguste-a-Mocanitei-la-Moldovita-impiedicata-de-un-afacerist-local (https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-04-12/Prelungirea-liniei-inguste-a-Mocanitei-la-Moldovita-impiedicata-de-un-afacerist-local)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: SB76UFO on May 04, 2016, 11:18:34 PM
^^

http://www.sibiuagnitarailway.com/news.php
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on May 10, 2017, 07:40:24 AM
O cale ferata ingusta absolut spectaculoasa, pierduta in anii 2000 dupa 100 de ani de exploatare

https://m.youtube.com/watch?v=zIUtTG6XR4g

Date fiind apropierea de castelul Corvinestilor, peisajele minunate, primul pod in curba din Transilvania, etc, potentialul turistic e remarcabil.

Un reportaj recent al lui c o r v i n pe forumtrenuri

http://www.forumtrenuri.com/t4989-cfi-hunedoara-govajdia-reti537oara

Si pe facebook, imagini foarte interesante cu aceasta mocanita si altele din jud Hunedoara

https://m.facebook.com/MocanitaHunedoara
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on May 10, 2017, 08:41:35 AM
Un film foarte frumos cu Valea Vaserului iarna

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1272132542878114&id=1057923424299028
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Phenol on May 10, 2017, 10:25:09 AM
Se pare ca se va redeschide circulatia Mocanitei si pe Valea Ariesului (http://adevarul.ro/locale/alba-iulia/mocanita-revine-valea-ariesului-apuseni-20-ani-investitor-pune-trenul-motilor-sine-scop-turistic-1_590c36ab5ab6550cb8d06fe5/index.html):

QuoteÎn 2017, celebrul tren ar urma să circule în scop turistic între Lunca Arieşului şi Baia de Arieş pe o distanţă de 23 de kilometri. Anul viitor, Mocăniţa va "şuiera" pe un traseu mai lung, între Buru şi Lupşa, pe 52 de kilometri.

Din pacate infrastructura necesita lucrari serioase pe acolo, daca nu vremea si vegetatia, locuitorii zonei au ajutat mult la distrugerea ei.

Majoriatea trecerilor de cale ferata sunt asfaltate:

La intrare in Buru (https://www.google.com/maps/@46.5087337,23.6048417,3a,75y,154.13h,71.75t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP1w9K5giLw2-OAvA3Zyw_w!2e0!7i13312!8i6656)

Sau aici, langa Ocolis (https://www.google.com/maps/@46.4687811,23.4804982,3a,75y,125.21h,64.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdP-LzSr8Wp0yAnHGlj9fBA!2e0!7i13312!8i6656)

Cel mai surprins am fost cand am ajuns la Valea Posaga (https://www.google.com/maps/@46.4258464,23.4543047,3a,44.5y,291.02h,99.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sW1I302ETdkac1z-1zSR8cA!2e0!7i13312!8i6656) si am vazut ce au facut acolo localnici. Intr-un fel inteleg, gabaritul este redus din cauza podului, dar astfel se pun ei in pericol de fiecare data cand trec sub el.

Pe Street View inca era pusa doar o singura bucata de lemn, insa in Septembrie 2016 cand am trecut acolo erau 3 bucati de lemne suprapuse intre reazeme si suprastructura (folosesc bine nomenclatura?):

(http://i.imgur.com/pCjg0OB.jpg)

(http://i.imgur.com/9lJnLDC.jpg)

Healine-ul articolului este cu o poza a Mocanitei tocmai in locatia asta:

Halta Posaga:

(http://adevarul.ro/assets/adevarul.ro/MRImage/2014/12/26/549d54f2448e03c0fd0ee89f/646x404.jpg)

Totusi sper, ca planurile omului sa se realizeze si sa avem din noua Mocanita in circulatie pe distanta Buru - Lupsa, i-ar in viitor poate si de la Turda.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Io on May 10, 2017, 10:56:56 AM
Acum multi ani am mers intr-o zi cu citiva colegi de scoala la Cetatea Finis, jud Bihor. Daca bine-mi aduc aminte din Gara Finis pleca o linie cu terasament ingust pentru transport de lemn. Nu sint sigur ca memoria nu-mi joaca feste insa parca am vazut un vagon coborind gravitational pina la depozitul de busteni situat, iarasi, daca bine-mi amintesc, linga gara. Poate aici (https://www.google.ro/maps/@46.6600978,22.3635196,3a,75y,213.67h,71.08t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5ID_eLJK2ZUjzXCTPSkQXQ!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D5ID_eLJK2ZUjzXCTPSkQXQ%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D39.971%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656).
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: mishu88 on May 21, 2017, 05:23:19 PM
http://www.youtube.com/watch?v=UFHprj8PVfA
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: rizzuh on April 15, 2018, 02:50:27 PM
QuoteNumită adesea ,,Mocăniţa de pe Valea Vaserului", Calea Ferată Forestieră din Vişeu de Sus se află chiar în nordul României, la graniţa cu Ucraina şi reprezintă o bogăţie atât din punct de vedere tehnic, cât şi cultural. Pe o rută de aproape 60 kilometri distanţă circulă – pe lângă locomotive Diesel – până astăzi locomotive cu abur înfocate cu lemn, lucru prin care CFF Vişeu de Sus (prescurtare de la Calea Ferată Forestieră) devine cunoscută în întreaga lume ca fiind ultima cale ferată forestieră adevărată, care funcţionează cu abur.

Linia care a fost construită dupa ecartamentul austro-ungar de 760mm, duce într-o vale de o sălbăticie fermecătoare, de-a lungul râului Vaser, peste poduri şi prin tunele. Calea ferată trasează o zonă împădurită enormă, unde nu există drumuri sau sate, ci este locuită doar de urşi şi lupi.
Utilizarea resurselor de lemn de pe Valea Vaserului s-a iniţiat de la începutul sec. al XVIII-lea, sub imperiul austro-ungar. Coloniştii vorbitori de limba germană au pătruns primii în pădurile virgine şi cu ajutorul plutăritului au adus lemnul tăiat la gaterele din Vişeu de Sus.

În 1932 s-a început construcţia la Calea Ferată Forestieră, care în comparaţie cu plutăritul însemna un enorm progres tehnic.
Căile ferate forestiere s-au răspândit în acea vreme în toată Europa, în special în zona carpatică. Principiul lor de funcţionare era simplu: urmând cursul râului, a fost necesară o rază îngustă a curbelor (de aceea calea ferată are ecartament îngust); era în aşa fel organizat încât trucurile goale pentru lemn erau trase de locomotivele mici în sus, pe când trenurile cu mare încărcătură coborau la vale, înspre gater, doar din când în când ajutate de locomotive şi înfrânate.

Deşi în majoritatea ţărilor europene, cel mai târziu după anul 1945 căile ferate forestiere au fost înlocuite cu drumuri forestiere, în România acestea s-au menţinut destul de mult.

În 1970 administraţia silvică publică se practica pe o distanţă de peste 3000 km, până în anul 1986 România chiar a mai fabricat noi locomotive cu abur pentru căile ferate forestiere şi în 1989 încă au mai existat peste 15 căi ferate forestiere cu puţin peste 1000 km de şină.
Schimbările economice de după '90 au avut efecte fatale asupra CFF-urilor naţionale de atunci: pe parcursul a câtorva ani au fost toate scoase din funcţiune, demontate, locomotivele şi vagoanele date la fier vechi sau vândute.

Singura cale ferată forestieră care astăzi mai funcţionează este Mocăniţa de pe Valea Vaserului. Ea îşi îndeplineşte până astăzi scopul său iniţial de cale ferată forestieră, transportul lemnelor. Exploatarea feroviară este realizată din anul 2003 de firma română R.G.Holz Company S.R.L., căreia îi aparţine de asemenea şi suprafaţa depoului şi majoritatea vagoanelor şi locomotivelor. La fel ca şi înainte, calea ferată şi o mare parte din pădurile de pe Valea Vaserului sunt în proprietatea statului.
(text copiat de pe site-ul CFF Viseu de Sus (http://www.cffviseu.com/valea-vaserului/))

Celebrele bilete cartonate Edmondson, folosite de catre CFR pana prin 2004-2007. Pe CFF Viseu inca sunt folosite, au o presa manuala foarte sanatoasa care stanteaza data pe bilete. 114 lei / persoana "all-inclusive" (adica cu mancare: platou grill la Paltin, plus 1 bucata racoritoare, cafea si gogoasa pe drum; tarif de Paste, in extrasezon este mai ieftin, incepand cu 95 lei sau 55 lei doar calatoria).
(https://i.imgur.com/EqMKLQGh.jpg) (https://i.imgur.com/EqMKLQG.jpg)

Locomotiva cu abur, Elvetia. Nu o luam pe aceasta, vom lua trenul urmator, dar poze tot putem face pana pleaca la 9:00. Astazi sunt 3 trenuri cu abur, Elvetia (1954), Cozia (1986) si Bavaria (1954). Noi vom calatori cu a doua, Cozia.
(https://i.imgur.com/th7OGUNh.jpg) (https://i.imgur.com/th7OGUN.jpg)

Toate locomotivele cu abur de astazi sunt din clasa "Resita", 150 CP, viteza maxima 30 km/h. Oricum nu vom merge cu mai mult de 20 km/h, calatoria de 21,6 km/h pana la Paltin dureaza putin peste 2 ore, deci 10 km/h viteza comerciala.
(https://i.imgur.com/40g7GJVh.jpg) (https://i.imgur.com/40g7GJV.jpg)

Mergem sa ne suim in tren. Este un miros placut ca de foc de tabara - locomotivele mananca in principal lemn cu putina garnitura de carbune (4-5 mc3) si multa bautura (6000 litri) pentru un drum dus-intors.
(https://i.imgur.com/N6zfWkHh.jpg) (https://i.imgur.com/N6zfWkH.jpg)

Am plecat! Privelistea este frumoasa, dar experianta din tren este extraordinara: sunetele pe care le scoate locomotiva, celebrul flurier cu abur, mirosul, etc... 😍
(https://i.imgur.com/DY47O2Xh.jpg) (https://i.imgur.com/DY47O2X.jpg)


(https://i.imgur.com/QgvejBth.jpg) (https://i.imgur.com/QgvejBt.jpg)

Pe drum facem mai multe popasuri pentru pipi, am oprit de 3 ori. La jumatatea drumului de urcare se alimenteaza locomotiva cu apa (si niste lemne din primul vagon); inapoi nu mai este nevoie, este in general la vale. In general toate haltele au inca o linie pentru incrucisare, deci ar fi halte de miscare in terminologia CFR. Cealalta linie nu pare intretinuta, asa nu am facut poze pentru ca nu e nimic de vazut.
(https://i.imgur.com/c3tTVKRh.jpg) (https://i.imgur.com/c3tTVKR.jpg)

Incredibil cat de complicat este mecanismul de transmisie intre motor si roti. Motorul (cu 1 cilindru abur / laterala) este in dreapta jos.
(https://i.imgur.com/haVcb32h.jpg) (https://i.imgur.com/haVcb32.jpg)

Cupla. Foarte pericoloasa, trebuie tinut un bat cu gauri in ambele capete (foarte tehnic) cu mana in timp ce se face cuplarea la vagon. S-au pierdut multe degete si maine de-alungul timpului (Wikipedia: link & pin coupling (https://en.wikipedia.org/wiki/Railway_coupling#Link_and_pin))
(https://i.imgur.com/IzF46Wdh.jpg) (https://i.imgur.com/IzF46Wd.jpg)

Cozia este cea mai noua locomotiva cu abur, fabricata in 1986 la Reghin. Acelasi model Resita ca surorile mai batrane din 1954.
(https://i.imgur.com/jr82h0Ch.jpg) (https://i.imgur.com/jr82h0C.jpg)

Ala mic este flurierul. Face o galagie...
(https://i.imgur.com/lhXr1SZh.jpg) (https://i.imgur.com/lhXr1SZ.jpg)

Papica. Deh, este cale ferata forestiera, este normal sa arda cat mai mult lemn si cat mai putin carbune, ca doar lemnul este disponibil din belsug.
(https://i.imgur.com/rvCdmx0h.jpg) (https://i.imgur.com/rvCdmx0.jpg)

Plecam din nou spre Paltin.
(https://i.imgur.com/MRJ6ALih.jpg) (https://i.imgur.com/MRJ6ALi.jpg)

Si am ajuns la Paltin, capatul de linie pentru traseul turistic. Linia continua pana la Izvorul Boului, km 46,3. Aici vom sta 1h30m sa mancam ceva, sa vizitam micul muzeu si sa ne bucuram de priveliste. Pe linia 1 se vede o duba-drezina - mai multe detalii in urmatorul reportaj ;)
(https://i.imgur.com/WESP5vWh.jpg) (https://i.imgur.com/WESP5vW.jpg)

Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)


Si o filmare in drum spre Paltin (cu sunet!) :D
https://www.youtube.com/watch?v=Rsel1l14g2g
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: rizzuh on April 15, 2018, 03:23:55 PM
Doua poze cu drezina. Interesant ca inca are numarul de inmatriculare; oare rovinieta este platita? Are RCA? :lol:

(https://i.imgur.com/p3SzCOlh.jpg) (https://i.imgur.com/p3SzCOl.jpg)


(https://i.imgur.com/lLqPU1eh.jpg) (https://i.imgur.com/lLqPU1e.jpg)

Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: rizzuh on April 15, 2018, 03:35:35 PM
La Paltin ne intalnim cu primul tren, tras de Elvetia, pregatit pentru plecare.
(https://i.imgur.com/RwmKg49h.jpg) (https://i.imgur.com/RwmKg49.jpg)

(https://i.imgur.com/s5cOGZyh.jpg) (https://i.imgur.com/s5cOGZy.jpg)

Locomotiva nu a fost intoarsa (nu cred ca exista triunghi), a fost cuplata cu fata la vagoane si va merge inpoi cu spatele
(https://i.imgur.com/SovUAKxh.jpg) (https://i.imgur.com/SovUAKx.jpg)

La Paltin sunt 3 linii; pe prima este trenul care urmeaza sa plece, pe a doua vine urmatorul, pe a treia este dubo-drezina
(https://i.imgur.com/SmFvAomh.jpg) (https://i.imgur.com/SmFvAom.jpg)

Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

Trenul #3 Bucovina soseste la Paltin
https://www.youtube.com/watch?v=SQ31liYlTVk

Imediat dupa pleaca trenul #1 Elvetia
https://www.youtube.com/watch?v=SVT8xnQjCIo

Putin mai tarziu sosesc trenul diesel si automotorul Rossia (sunetul de tractor nu are acelasi farmec ;) )
https://www.youtube.com/watch?v=ScSKQX9GZ2w
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Io on April 15, 2018, 05:32:13 PM
^^ "trenul diesel si automotorul Rossia (sunetul de tractor nu are acelasi farmec)".
Spunea cineva asa: "o locomotiva diesel e o masina. O locomotiva cu abur e un spectacol"  :)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: TibiV on April 15, 2018, 06:58:06 PM
rizzuh,

+1

:cheers:

(Io are dreptate...Urata este Rossia...)

Iar Adrian Rosca are o poza "belea" din 2014 cu drezina... "Racnetul Carpatilor" !
(https://farm4.staticflickr.com/3849/14703004050_a31d671d19_o.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: rizzuh on April 15, 2018, 08:00:43 PM
Da, este foarte urata.

Iar drezina aia... :lol: Macar duba e duba, muncitoare. In schimb uite acum e asta, drezina-limuzina ;)

(https://i.imgur.com/tGf34Kp.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: TibiV on April 15, 2018, 08:27:49 PM
Ce za zic... :o
Limo-drezina este demna de antologia Cailor Ferate World-wide !...
(Parca este o Volga neagra, de NKGV ?...)
:lol:

:cheers:
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on April 15, 2018, 08:35:55 PM
Pe un alt topic o vizita la CFF Viseu in 2016 (http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=139.msg122448#msg122448)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: carutasul on April 15, 2018, 08:47:00 PM
E cea din gara Sinaia sau e alta?
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: rizzuh on April 16, 2018, 08:48:47 AM
Sinaia? :o Mai ai de mers catre Mocanita (https://goo.gl/m4FT6N), nu ajungi asa de repede ;)

Este la Viseu de Sus, la 60 km de Sighetu Marmatiei si 23 km de Borsa.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: GDPR on April 16, 2018, 09:58:11 AM
Drezina de la Sinaia e pe ecartament normal si nu pare sa fie in stare de functionare. Cica ar fi fost folosita de Ana Pauker.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Ionut on May 16, 2018, 09:06:05 AM
Cum are de suferit unul dintre cele mai de succes proiecte turistice din Bucovina din cauza neînțelegerilor dintre autorități

​Mocăniţa Huţulca de la Moldoviţa, din Bucovina, are de câteva zile punctul de plecare într-o veche gară ce nu are toalete, curent sau locuri de parcare, fiindcă administratorul mocăniţei ar fi efectuat modificări la noua gară, fără acceptul CFR, scrie presa locală. Este vorba despre unul dintre proiectele turistice de succes din Bucovina, o linie de 12 km pe care în trecut se transporta lemn.  Subiectul a fost relatat de Obiectiv de Suceava și de Monitorul de Suceava. Administratorul mocăniței a fost acuzat de distrugere și construcție fără autorizație, pentru că a modernizat gara CFR Moldovița. Administratorul susține însă că i s-a spus de către primărie că poate face modernizări și că nu are nevoie de autorizație.

Detalii pe Hotnews (https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22448532-cum-are-suferit-unul-dintre-cele-mai-succes-proiecte-turistice-din-bucovina-din-cauza-nentelegerilor-dintre-autoritati.htm)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Horațiu 87 on June 10, 2018, 09:56:30 AM
Mocăniţa Brad - Criscior

https://www.youtube.com/watch?v=5jvJwlgGj3k
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on February 09, 2019, 09:36:20 AM
Stiati ca vestita linie de pe valea Vaserului (Wassertalbahn) provine din... pasul Prislop? Construita de armata germana cu prizonieri rusi in primul razboi mondial (1915), facea legatura intre Borsa si Iacobeni. Mutata pe valea Vaserului de primarul Viseului in anii 1933.

https://teofil-ivanciuc.weebly.com/trenu355ul-de-pe-vacircrful-muntelui.html

(https://teofil-ivanciuc.weebly.com/uploads/2/3/0/9/230934/9010956.jpg)

Quote
Pasul Prislop (1.416 m) este una dintre cele mai înalte trecători româneşti. Înainte de secolul XV, pasul folosit pe ruta de legătură cu Moldova era Tarniţa Bălăsânii (aflată mai la nord, între văile Cisla şi Ţibău). Pasul acela era mai înalt (1.451 m), dar mai domol. Treptat, s-a trecut la folosirea Prislopului, mai scurt şi fără ocolişuri, care astfel a devenit unica trecătoare importantă a estului maramureşean. Armata de ocupaţie germană din primul război mondial a construit, în jurul anului 1915, o cale ferată de legătură între Borşa şi Iacobeni, peste Prislop, lucrare genistică de importanţă majoră. Acolo a stat frontul vreme de patru ani, iar domolul podiş al trecătorii adăpostea pe atunci un adevărat orăşel de barăci, iluminat chiar electric. Drumul de creastă mergea până în Tarniţa Bălăsânii (existent şi astăzi şi numit "drumul lui Mackensen") şi mai departe, pe culmea masivului, tocmai până la Trecătoarea Copilaşu. Toate lucrările de construcţie, de o dificultate inimaginabilă, s-au săvârşit cu prizonierii de război ruşi. Apoi, războiul a luat sfârşit. Masivele lucrări cu caracter strategic din Munţii Maramureşului (funicularele Poienile de sub Munte-Vârful Copilaşu şi Borşa Complex-creasta munţilor Rodnei-valea Anieş din Năsăud, şoselele montane din acele locuri ori cea dintre Petrova şi Bârsana precum şi calea ferată Borşa-Iacobeni) au fost abandonate după preluarea administraţiei regiunii de către guvernul României şi s-au distrus într-un răstimp foarte scurt.

Salvată miraculos

În anii 1928-1934, primarul Vişeului de Sus, Maftei Tomoiagă (care a trăit între anii 1898-2000), a construit calea ferată de pe Vaser, aducându-i elementele de bază de pe Prislop (unde şinele fostei linii de legătură Moldova - Maramureş rugineau inutil), elemente de suprastructură de la Gyor (Ungaria), iar locomotivele, de la Reşiţa. Finalizată în 1933, cu ecartament îngust (760 mm) şi o lungime de 43 km, noua linie a înlocuit cu succes vechea metodă de transport a buştenilor exploataţi pe Vaser, plutăritul. Salvată miraculos de la distrugere în "epoca de aur", refăcută de nenumărate ori în urma inundaţiilor, linia "Mocăniţei" sau CFF (cale ferată forestieră) este folosită şi azi, spre deliciul vizitatorilor şi spre beneficiul butinarilor. Drezine, locomotive diesel şi cu aburi (printre care cea cu indicativul "Cozia 1", ultima produsă în România, în anul 1986), urcă şi coboară, într-o plăcută neorânduială, sălbatica şi pitoreasca vale. Puţini ştiu că şinele drumului de fier (unele turnate în anul 1890), provin de la dezafectata cale ferată ce traversa Prislopul în anii primului război mondial.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on February 09, 2019, 12:09:18 PM
^ Habar n-aveam, mulțumesc. Întâmplarea face că și azi tot un primar din Vișeul de Sus a salvat-o pentru că, sub masca unui tren turistic, îi trebuie să defrișeze ce se mai poate defrișa pe acolo.


(https://i.imgur.com/eb7fF8Qh.jpg) (https://i.imgur.com/eb7fF8Q.jpg)

Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on October 05, 2019, 01:55:22 AM
O CFF demontata de care nu stiam, Orastie-Gradistea de Munte
https://www.openstreetmap.org/way/600370100#map=11/45.7420/23.1917

Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Redox on October 08, 2019, 09:24:46 AM
Nu departe de Orăștie, la Cugir, de asemenea a existat o CFF, de mult demontată.
Câteva detalii și poze am găsit pe următorul forum:
http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=89&t=5975 (http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?f=89&t=5975)

Astăzi mai există doar câteva clădiri de pe traseu și în unele locuri încă se mai vede locul pe unde a fost calea ferată.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: RaduC on November 02, 2019, 12:57:25 AM
Din câte am înțeles eu, se pare că o aburoasă funcțională va fi mutată pentru a fi expusă in fața gării Târgu Mureș. Totuși, cred ca mai bine s-ar "conserva" funcțională, pe șine.

"ADIO Aburoaso de la Teaca.

Ne-am străduit cu toate puterile să-i convingem pe reprezentanții Statului Român că locul locomotivei cu abur 764.053 este în proiectul mocăniței de la Teaca, însă fără succes. Deocamdată suntem prea mici pentru a conta.

Regionala CFR Brașov, Secția L7 a decis că este mai bine ca locomotiva să fie expusă în parcarea din fața gării din Târgu Mureș.

Duminică începând cu ora 14 ne întâlnim în Gara Teaca, să o celebrăm pe aburoasă."

https://www.facebook.com/1499269420311323/posts/2424862414418681/
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: JohannDB on March 31, 2020, 10:46:37 PM
ADIO Aburoaso de la Teaca.
   Stai așa că nu-i chiar așa !! În 23.03.2020, venind de la Vatra Dornei, mi-am scurtat drumul pe Reghin-Tg.Mureș cu haltă la Teaca.... La fiecare trecere prin zonă, "iau o pauză" în gara Teaca !!
   Deocamdată, locomotiva cu abur și cele două vagoane sunt pe loc în gara Teaca și sub ochii celui ce locuiește în gară și a lucrat aici, până în 1997/8 când un fatidic ordin de ministru al unor transporturi a glăsuit "stop cadru la liniile înguste" și după care moment, ce i-a descumpănit pe cei ce lucrau în branșă, a început devalizarea patrimoniului de linie îngustă....
Așa dar, TEACA, 23.03 2020.....


(https://i.imgur.com/ToSaqaph.jpg) (https://i.imgur.com/ToSaqap.jpg)
      O mică remiză, care  la momentul pozei era gata ; la o vizită anterioară, remiza nu era completă.........


(https://i.imgur.com/qqnTD9Fh.jpg) (https://i.imgur.com/qqnTD9F.jpg)


(https://i.imgur.com/P5Ybq99h.jpg) (https://i.imgur.com/P5Ybq99.jpg)


(https://i.imgur.com/yLU1hnch.jpg) (https://i.imgur.com/yLU1hnc.jpg)


(https://i.imgur.com/fVGGW7Bh.jpg) (https://i.imgur.com/fVGGW7B.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: JohannDB on March 31, 2020, 11:02:46 PM
Gara Teaca 23.03.2020...(2)


(https://i.imgur.com/QXQIKtqh.jpg) (https://i.imgur.com/QXQIKtq.jpg)


(https://i.imgur.com/PanR9gch.jpg) (https://i.imgur.com/PanR9gc.jpg)


(https://i.imgur.com/9LzNGm4h.jpg) (https://i.imgur.com/9LzNGm4.jpg)


(https://i.imgur.com/dWgfS8Sh.jpg) (https://i.imgur.com/dWgfS8S.jpg)


(https://i.imgur.com/tcO6t5vh.jpg) (https://i.imgur.com/tcO6t5v.jpg)


(https://i.imgur.com/GJFJEGTh.jpg) (https://i.imgur.com/GJFJEGT.jpg)
Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on April 04, 2020, 11:03:28 AM
Multumim de poze!
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on March 27, 2021, 10:12:04 AM
Stiti celebrul nod de autostrada Margina?

De la Margina spre sud-est, spre localitatile Pietroasa si Crivina, a existat o mocanita construita incepand cu 1911.

Mai multe amanunte si un mic istoric al locurilor (remarcabila industria!)

https://mocanitahunedoara.wordpress.com/2010/08/01/cff-margina/amp/

Aici se vede traversand Bega in 1994 (via Toralf Schöniger)
(https://i.imgur.com/rMDZ7UC.jpg)

Ii invit pe pasionatii de mocanite pe acest grup Fb:

https://www.facebook.com/groups/697883354106179/

Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)

Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on April 02, 2021, 12:10:41 PM
(https://dms10.dimu.org/image/0331yxJzDz2j?filename=JvmKEAJ00324.jpg)

O mocanita pleca din fata castelului Huniazilor spre o cariera de dolomita (Craciuneasa via Zlasti, Govajdia). Nu cred ca mai exista desi dat fiind peisajul si apropierea de castel, nu parea imposibil de valorificat

Fotografie realizata in 1998 de fotograful suedez Bo Gyllenberg, care a fotografiat multe trenuri si alte vehicule in Romania in anii 1980-2000

https://digitaltmuseum.se/search/

Cautati Rumänien Gyllenberg

Interesanta si pagina Fb Mocanita Hunedoara :)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on April 17, 2021, 11:43:42 AM
https://www.turnulsfatului.ro/2021/04/15/dupa-20-de-ani-mocanita-se-apropie-iar-de-sibiu-liniile-de-cale-ferata-au-fost-scoase-de-sub-asfaltul-de-la-casolt-181491

După 20 de ani, Mocănița se apropie iar de Sibiu: liniile de cale ferată au fost scoase de sub asfaltul de la Cașolț (15 aprilie 2021)

(https://www.turnulsfatului.ro/uploads/images/2021/4/15/trecere-cale-ferata-mocanita-rv21.jpg)

(https://www.turnulsfatului.ro/uploads/images/2021/4/15/mocanita-foto-radu-tompa-ktac.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on April 18, 2021, 08:48:10 PM
Destupare tunel la Mocanita de la Hunedoara. A fost ingropat sub o halda de steril

https://www.facebook.com/364423066943463/posts/4108076719244727


(https://i.imgur.com/RXtfP3k.jpg)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on April 18, 2021, 08:49:19 PM
Mocanita din valea Hartibaciului a circulat sambata trecuta


(https://i.imgur.com/fdHkqyh.jpg)


https://www.facebook.com/323111237541/posts/10160660944007542
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: TibiV on April 18, 2021, 09:16:25 PM
Video in link...
https://stirileprotv.ro/stiri/travel/valea-hartibaciului-una-dintre-cele-mai-pitoresti-si-mai-putin-explorate-zone-din-judetul-sibiu.html (https://stirileprotv.ro/stiri/travel/valea-hartibaciului-una-dintre-cele-mai-pitoresti-si-mai-putin-explorate-zone-din-judetul-sibiu.html)

Quote
Valea Hârtibaciului este una dintre cele mai pitorești și mai puţin explorate zone din județul Sibiu.

Acolo, din luna aprilie, un mic tren turistic circulă pe o cale ferată îngustă. Este o "mocăniţă", cum li se spune acestor garnituri feroviare, şi vă poartă printre dealuri domoale până în satul Hosman.

Puteți admira natura care reînvie, puteți descoperi biserica fortificată, legendele și obiceiurile locului, şi vă puteți bucura de o masă copioasă în aer liber.

În urmă cu mai bine de 13 ani, câţiva voluntari optimişti şi-au propus să readucă la viaţă calea ferată îngustă care traversează Valea Hârtibaciului. După multă muncă, au ajuns să o pună în funcţiune între fosta gară Cornățel şi satul Hosman. Garnitura circulă numai în week-end, dar atunci este mereu plină.

Mihai Blotor, Asociaţia Prietenii Mocăniţei: ,,De fiecare dată e altfel. Dacă veniţi cu trenul de dimineaţă la 9:45, aveţi şanse să găsiţi ceață de pe Valea Hartibaciului, aveţi şansa ca la pădurice să sară căprioară în spatele trenului, dacă veniţi mai târziu, vedeţi fazanii pe linie. La podul doi vedeţi castorii."

Călătoria durează aproape o oră, iar la capătul ei turiştii sunt poftiţi "la pas", printr-un sat săsesc care reînvie. Uliţele sunt străjuite de case frumos ordonate, iar biserica fortificată aşteaptă sus pe deal, să fie descoperită. Oaspeţii află legendele locului, şi poveşti despre obiceiurile comunităţii.

După drumeţia lungă pe dealurile şi uliţele aşezării săseşti, turiştii sunt poftiţi la un "picnic din brișcă", cum se spune în zonă.

Turul ghidat cu picnicul inclus costă 150 de lei pentru adulţi şi 75 de lei pentru copiii de peste 7 ani. Cei mai mici nu plătesc deloc. Oaspeţii se declară cuceriţi.

Iniţiatorii proiectului speră să lungească traseul mocăniţei şi să includă în excursiile oferite tot mai multe obiective.

Cristian Cismaru, Asociaţia My Transylvania: ,,Lumea venea în valea Hartibacului să urce în mocăniţa, să se bucure de o călătorie cu trenul, şi atunci ne-am gândit cum ar fi să rămână mai mult în vale şi să-i ţinem câteva ore în sat ca să călătorim slow. Atunci a venit idea să vorbim cu comunitatea din Hosman să dezvolte o ofertă turistică în jurul vizitei bisericii şi a produselor locale."

Localnicii sunt gata să arate turiştilor meşteşugurile locurilor, cum lucrează pământul, cum cresc animalele, ori cum se fac brânză sau mierea. Cei care vin în zonă pe cont propriu sunt la fel de bine primiţi.

Mocăniţa circula numai în week-end, din aprilie până în octombrie. Traseul porneşte din gara Cornețelu, aflată la 25 de km de Sibiu. Biletul costă 25 de lei pentru un adult şi 10 lei pentru copii. Excursia care include şi turul ghidat şi picnicul durează 4 ore. La final, mocăniţa te aduce acolo unde ţi-ai lăsat maşina. În zona se afla şi alte sate demne de descoperit, de pildă Nocrich, Alțâna şi Marpod. În timpul plimbării puteţi admira în zare munţii Făgăraş, ale căror creşte sunt încă acoperite de zăpadă. Dacă vreţi să rămâneţi peste noapte, o cameră dublă cu mic dejun va costa 100 de lei, la câteva pesiuni sau chiar în hostelul bisercii fortificate din Hosman.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: b1 on December 20, 2021, 02:44:00 PM
A fost livrată o locomotivă nouă pentru mocănița Sibiu-Agnita

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2021/12/Locomotiva-mocanita-5-768x512.jpg)

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2021/12/Locomotiva-mocanita-1.jpg)

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2021/12/Locomotiva-mocanita-2.jpg)

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2021/12/Locomotiva-mocanita-3.jpg)

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2021/12/Locomotiva-mocanita-4.jpg)

,,Moș Crăciun a venit puțin mai repede la Mocănița Văii Hârtibaciului, ceea ce e de înțeles atunci când ai de livrat un cadou de 14 tone! Iar pentru că cei nouă reni ai săi au refuzat categoric să se înhame la așa grozăvie, l-a adus cu tirul. Așa se face că, ieri dimineață (sâmbătă – n.red.), a descălecat la Cornățel o minunăție de locomotivă diesel-hidraulică nou-nouță, proiectată și construită de S.C. Calea Ferată Îngustă SRL la Crișcior, care continuă lunga tradiție a fabricării de locomotive de cale îngustă în România. Botezată L12H-001, locomotiva pe două osii are o inimă Deutz de 84 kW (120 CP) în 6 cilindri cu răcire pe aer și transmisie hidrodinamică, fiind capabilă de o viteză de 17 km/h, și va asigura tracțiunea trenurilor turistice și de lucru pe Valea Hârtibaciului, începând cu sezonul 2022", se arată într-o postare de pe pagina de Facebook Asociația Prietenii Mocăniței.

Locomotivă nouă pentru mocănița Sibiu-Agnita, cu bani europeni:
Locomotiva face parte din proiectul "Un tren pentru Mocăniță", depus de Asociația Prietenii Mocăniței în parteneriat cu comuna Marpod la GAL Microregiunea Hârtibaciu și finanțat cu fonduri europene nerambursabile prin Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR).

L12H-001 este prima locomotivă nouă livrată căii ferate înguste Sibiu-Agnita după 47 de ani (ultima a fost L45H 87-0038-7, livrată în 1974). De asemenea, este și prima locomotivă de cale îngustă construită în România pentru piața internă după 31 de ani (ultima a fost L45H-099, livrată în 1990 pentru termocentrala Doicești). În prezența producătorului, s-a făcut recepția, instructajul, punerea în funcțiune și proba de traseu, la care locomotiva s-a descurcat exemplar.

Sursa. (https://clubferoviar.ro/locomotiva-noua-pentru-mocanita-sibiu-agnita/)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on December 21, 2021, 01:03:53 AM
@b1: mulțumesc. Mai există și vești bune. :)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: Vlad94 on December 21, 2021, 10:09:36 AM
Urmaresc Asociatia Prietenii Mocaniteide la inceput. Nu va imaginati prin cate au trebuit sa treaca pentru a ajunge astazi aici.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: SB76UFO on April 08, 2022, 06:59:16 PM
Prietenii Mocăniței, apel către sibieni: Să readucem la viață depoul mocăniței din Sibiu!
După preluarea depoului mocăniței din Sibiu, voluntarii Asociației Prietenii Mocăniței s-au trezit în fața unei clădiri aflată într-o stare dezolantă: cu bucăți de grinzi putrede și rupte, cu tot ce a fost din fier sau alt metal furat, inclusiv cu pereții "jupuiți" de rețelele electrice.
Deși este unul dintre monumentele istorice ale orașului Sibiu, acesta a fost vandalizat de-a lungul anilor atât de localnici cât și de chiriașii ocazionali sau de "investitori strategici". Placa turnantă i-a fost dusă la fier vechi, au fost demontate toate șinele de la interior, precum și câteva de la exterior, rezervorul de apă mai are doar placa de bază, rezervorul de păcură a dispărut complet, la fel și coloana hidraulică și strungul, până și firele electrice au fost smulse din pereți. Acoperișul este într-o stare precară, cu multe găuri și cu o structură șubredă, câteva grinzi fiind putrede din cauza infiltrațiilor", anunță Prietenii Mocăniței.
Au deja planul construit pentru reparații, însă au și nevoie de puțin ajutor din partea comunității.
"Ne așteaptă multe provocări și aici, dar suntem bucuroși că putem să conservăm și să restaurăm și acest activ important al mocăniței. Planul nostru pentru depou este de a-l folosi pentru scopul său inițial - întreținerea și reparația materialului rulant al mocăniței, adică locomotivele, vagoanele și drezinele pe care le deținem, dar până atunci avem multe de făcut. Primele sarcini sunt curățenia la interior, defrișarea și igienizarea la exterior, reintroducerea utilităților, reparația acoperișului și securizarea incintei. Toate acestea le facem pe bază de voluntariat, așadar lansăm un apel pe această cale către sibienii pasionați de trenuri, de istoria locală, de arhitectură sau pur și simplu dornici de o faptă bună să ni se alăture pentru readucerea la viață a acestei bucăți a patrimoniului construit al orașului", se mai arată în postare.
Cei interesați să ajute sunt rugați să scrie pe Facebook la Asociația Prietenii Mocăniței.
(https://i.imgur.com/NbyBFK2.jpg)
(https://i.imgur.com/avGR7mq.jpg)
Sursa (https://www.turnulsfatului.ro/2022/04/02/foto-prietenii-mocanitei-apel-catre-sibieni-sa-readucem-la-viata-depoul-mocanitei-din-sibiu-191433)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: b1 on July 03, 2022, 03:38:38 AM
Judecătoria Câmpulung Moldovenesc trage pe dreapta Mocănița de la Moldovița

(https://clubferoviar.ro/wp-content/uploads/2021/05/Bolovan-mocanita-Moldovita.jpg)

Magistrații de la Judecătoria Câmpulung Moldovenesc au pronunțat o sentință al cărei efect va fi oprirea circulației pentru Mocănița de la Moldovița.

Judecătorii au respins acțiunea confesorie formulată de reclamanta SC Cale Ferată Îngustă SRL, în contradictoriu cu pârâta Paula Simonela Hloșciuc, din comuna Moldovița, deoarece magistrații au stabilit că societății îi lipsește calitatea procesuală activă, informează publicația Glasul Sucevei.

La data de 15 iunie 2021, SC Cale Ferată Îngustă SRL a chemat-o în judecată pe Paula Simonela Hloșciuc, dorind ca aceasta să fie obligată la respectarea dreptului de superficie constituit încă din anul 2006, pe durata existenței liniei ferate înguste, prin înțelegerea cu proprietarul de la acea vreme al terenului pe care este amplasată linia de cale ferată îngustă destinată transportului feroviar de agrement Moldovița. Reclamanta a arătat că este proprietara căii ferate înguste pe care circulă trenul de agrement Mocănița, cale ferată pe care a preluat-o de la Ocolul Silvic Moldovița și pe care a renovat-o în totalitate, iar proprietarul UAT Moldovița i-a acordat dreptul de folosință începând cu  anul 2005. Însă anul trecut, Paula Simonela Hloșciuc a anunțat că a devenit proprietara unei suprafețe de teren de 190 mp, pe care este amplasată linia ferată îngustă care se întinde pe o suprafață de 4.000 mp. ,,Am demonstrat că Mocănița circulă pe terenurile noastre fără acceptul nostru. Noi nu ne dorim ca Mocănița să nu mai existe, ci ca proprietarul ei să încerce să găsească o soluție de compromis", a declarat ea.

Mocănița de la Moldovița, subiect de scandal și în trecut:
Traseul Mocăniței de la Moldovița a fost blocat în luna mai 2021 de mai mulți localnici care revendică o suprafață de 190 mp de teren, inclusiv pe o porțiune de câțiva metri pe care trec șinele (vezi foto).

Un bolovan de mari dimensiuni a fost amplasat peste șine, iar circulația garniturii a devenit imposibilă, după cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar. După aproape o săptămână, bolovanul a fost îndepărtat, iar Mocănița a putut circula din nou.

Sursa. (https://clubferoviar.ro/judecatoria-mocanita-de-la-moldovita/)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: dan tm on July 04, 2022, 08:08:50 AM
Este destul de ciudat ca cineva sa se trezeasca si sa revendice o portiune de teren pe care se află șine de tren îmcă de pe vremea Imperiului.
Se stie ca una din primele măsuri ale Imperiului într-un teritoriu era să măsoare si sa întocmească planuri topografice si cărti funciare.

Astfel lucrurile ar trebui sa fie destul de clare în zona.

Doar daca linia ferata s-a construit mai tîrziu pe vremea Romaniei si nu s-a mai obosit nimeni cu dezmembrari si despagubiri.
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: nenea_hartia on July 04, 2022, 11:20:23 PM
^ Din câte știu, clădirea gării Tutana de pe calea ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea a fost retrocedată :o , așa că orice pare posibil...
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: District EA on April 16, 2023, 09:25:59 PM
Săgeata Verde în Ghioroc (12 aprilie 2023)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: 40-0802-5 on April 17, 2023, 11:28:38 AM
@District EA ce program de circulatie are? Sau mai bine zis, cam in care perioada a anului te bucura de ea? :D
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: District EA on April 17, 2023, 04:57:23 PM
Din păcate nu mai are un program de circulație. Totul depinde de turiștii care vizitează depoul muzeu din Ghioroc. Datorită faptului că a fost clasată în patrimoniul cultural național: categoria juridică tezaur, e eveniment că mai iese din depou, doar până la "ciupercă" adică zona stației de tramvai Ghioroc. Și după cum se aude, un cunoscut mi-a spus că ar avea probleme (mai mici sau mai mari) la angrenajul unui boghiu.

(https://i.imgur.com/WIdNNU4h.jpg) (https://i.imgur.com/WIdNNU4.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (https://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: cristi5 on April 18, 2023, 11:07:25 AM
Pentru 111 ani, merge bine :)
Title: Re: Trenuri de ecartament îngust
Post by: tom_sawyer on April 27, 2024, 02:35:39 PM
Mocănița din Moldovița ajunge la mănăstirea omonimă

Administratorii mocăniței Moldovița au deschis vineri sezonul turistic, concomitent cu prelungirea traseului acesteia cu cinci kilometri până la frumoasa mănăstire.

Prelungirea traseului face ca mocănița să circule 16 kilometri începând de vineri.

https://clubferoviar.ro/mocanita-din-moldovita-ajunge-la-manastirea-omonima/