Drumul Expres DEx16 Oradea-Arad

Started by Ionut, March 19, 2018, 08:19:30 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^^
Doar titlul e de drum expres. Din ce citesc, jumătate va fi DX, jumătate autostradă (chiar și cu 3 benzi pe sens).

voicul

Si DX si A? Ceva nou.
Tot e bine ca eu ma astept acum ca toate proiectele sa fie lansate acum in PPP.

vancouver

#62
^^ daca vezi CNAIR sau DRDP poti sa rasufli usurat: nu e PPP. De PPP se ocupa Comisia de Prognoza (!?) Am ajuns sa ne bucuram cand se ocupa CNAIR de proiecte...

Ca idee pare ok abordarea cu 43 km de autostrada in jud. Arad (adica pornind de la capatul A11 actual si pana la iesirea Chisineu-Cris = intersectie cu DN79A, pe care apoi se poate iesi la Varsand spre viitoarea M44 din Ungaria), apoi 76 km de drum express si in final 15km de autostrada cu 3 benzi langa Oradea (adica intre intersectia cu centura Oradea sud si pana la intersectia DN1 cu drumul de legatura DN1 - A3, la vest de Oradea - deci practic unde se suprapune aceasta autostrada A11/DX11 cu centura Oradea Vest).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Quest

"DRDP Timișoara împreună cu reprezentanții CNAIR a depus în această dimineață, la CJ Arad și CJ Bihor, documentația necesară obținerii certificatului de urbanism în vederea demarării procedurilor pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a Drumului Expres Arad - Oradea."

Stirea a fost preluata si in presa din Arad & Bihor:

http://www.aradon.ro/primul-pas-pentru-expresul-arad-oradea/2265558

http://www.bihon.ro/cer-certificat-de-urbanism-pentru-drumul-expres-arad-oradea/2265800

Common sense will get you far !

bogdymol

Cateva comentarii la o prima vedere:

Imi place idea de a construi la standard de autostrada la capete, unde e trafic mai intens, si a face profil de drum expres* in zona zona centrala, rurala, unde traficul chiar nu impune o autostrada.

As mai adauga 2 iesiri fata de cele prevazute, si as elimina una:
- adauga o iesire cam la jumatatea distantei dintre Salonta si Chisineu-Cris. Sunt aproape 40 km fara nici o intrare sau iesire acolo, ceea ce e cam mult. Ar merita si satele din zona acea sa fie conectate, chiar si numai pentru idea de a avea o iesire in plus in caz de necesitate (accident etc.)
- as elimina o iesire de langa Salonta (2 sunt arhisuficiente pentru un orasel asa de mic)\
- as adauga o iesire in zona localitatii Les sau Nojorid, la sud de Oradea, pentru a conecta mai bine periferia orasului la drumul de mare viteza (ajuta si la naveta zilnica daca ai treaba in zona de nord-vest a orasului)

* Ce inseamna drum expres in Romania? 2 benzi pe sens, parapet median si fara intersectii la nivel?

Totusi, nu cred ca se va realiza prea curand drumul acesta. Cu toate ca sunt aradean, trebuie sa recunosc ca sunt alte sectoare de autostrada mult mai necesare in tara noastra. Poate cu exceptia zonelor de capat, primii 20 km de langa Arad si Oradea, care ar putea fi construiti cat de repede si se vor umple imediat de trafic.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Ionut

^ DX in Romania inseamna, in esenta, benzi de 3,5 m (fata de 3,75 la A), fara banda de urgenta, curbe mai stranse, declivitati mai mari. 100% intersectii denivelate, separare de sensuri completa. Ai normativul aici.

Cristi N

Nu ar fi o idee mai buna un half-profile trasat ca 1+2 pe portiunea centrala? Desi ma gandesc ca varianta asta ar fi trebuit sa reiasa din SF daca era facut ok.

vancouver

#67
In normativ zice asa:

PLATFORMA 21,5 m compusa din:
- 2 cai de circulatie unidirectionala de 7 metri ( 2 x 3,5)
- zona mediana de 3,00 metri, care cuprinde si zona destinata parapetelor de siguranta, canalizare, zona de siguranta (din figura se vede ca este un singur parapete din beton tip NJ)
- 2 acostamente de cate 2,25 m fiecare, din care 0,75 m "banda de incadrare" cu aceeasi structura rutiera cu a benzilor de circulatie + 1,50 m acostament consolidat
- dupa necesitati, cate o fasie suplimentara de 0,75 m la exterior, pentru parapet lateral (adica daca e nevoie de parapet lateral se mai adauga aceasta fasie)

Pe poduri platforma scade de la 21,5 la 18 metri.

Cam asta zice normativul.

Acum cei de la DRDP Timisoara zic ca DX Chisineu-Cris - Oradea va avea 22m. Asta inseamna ca:
a) fie au largit prima banda de circulatie la 3,75, si atunci avem 3,75 + 3,5 = 7,25 calea de circulatie
b) fie au mai adaugat cate 0,25 la acostament, ca sa fie de 2,50, ca sa incapa mai bine un camion ramas in pana.

Una peste alta, este semi-fals ca nu exista banda de urgenta. E "fake-news" ca sa fiu la moda, adica 80% e adevarat si 20% fals, dar induce ideea ca nu exista deloc spatiu pentru vehicule ramase in pana. Spatiul exista, doar ca standardul nu prevede sa fie din aceeasi structura rutiera si deci nu poate fi folosit la nevoie pentru circulatie, ca pe autostrada, unde traficul se poate devia la nevoie si pe banda de urgenta.

Pe de alta parte, in cazuri particulare, beneficiarul poate cere ca tot acostamentul de 2,25 (sau 2,50) sa fie asfaltat si la aceeasi calitate. Standardul nu interzice "upgrade-uri", ci stabileste doar necesarul minim. De ex. pe Craiova - Pitesti, din ce am inteles, acostamentul va fi asfaltat. Asta are logica, daca se are in vedere in viitor transformarea (largirea) la profil de A, aspect prevazut de altfel in STAS-ul de DX.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: Cristi N on June 06, 2019, 08:51:25 PM
Nu ar fi o idee mai buna un half-profile trasat ca 1+2 pe portiunea centrala? Desi ma gandesc ca varianta asta ar fi trebuit sa reiasa din SF daca era facut ok.

NU! La un drum nou 2+1 este o greseala. Se poate face mai bine 2+2 alternat cu 1+1. In total aceeasi distanta pe 2 benzi ca si la 2+1, dar zonele de 2+2 se fac acolo unde relieful este cel mai usor, iar pasajele si zonele mai dificile se fac 1+1. Si este si mai sigur, pe 2+2 se poate pune parapet pe mijloc fara alte comentarii, pe cand la 2+1 ajungem la discutia vesnica cu spatiul suficient, cu intretinerea parapetelor dupa loviri (a celor subtiri), etc..

Dar repet, esential este ca, desi pentru soferi e 100% acelasi lucru, adica aceeasi km de 2 benzi si resp. de 1 banda, totusi la alternanta 2+2 cu 1+1 costul SCADE semnificativ.

Daca se face autostrada si pe half-profile se face acel 2+1, atunci e alta poveste. Eu ma refer strict la ideea de a face un 2+1 permanent NOU, care niciodata nu se va transforma in autostrada. In acest caz 2+2 / 1+1 e mult mai bine.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: bogdymol on June 06, 2019, 07:40:11 PM
Totusi, nu cred ca se va realiza prea curand drumul acesta. Cu toate ca sunt aradean, trebuie sa recunosc ca sunt alte sectoare de autostrada mult mai necesare in tara noastra. (...)

Spre deosebire de multe alte aberatii de drum express propuse sau chiar licitate in ultima vreme, acesta este unul cu adevarat util. E infinit mai util decat aberatia de Focsani-Braila sau Braila-Tulcea sau Tulcea-Constanta. Iar eu sunt constantean (nascut, crescut la malul marii), si de fapt cu atat mai mult stiu ca sunt aiurea acele DX-uri. Dar Arad-Oradea, da, acesta e util. Tocmai ca sa nu se cheltuie banii aiurea pe ceva inutil, acest DX+A trebuie scos in fata si promovat.

Evident se poate discuta de o etapizare, capetele clar sunt mai importante, adica exact zonele de A. Plus eventual inca vreo 5-6 km dupa Chisineu-Cris (spre Oradea), ca sa nu se iasa acolo in oras, si facut un nod provizoriu unde DX se apropie de D79. Iar partea centrala facuta abia peste 10-15 ani, cand om vedea ca la iesirea provizorie de la Chisineu-Cris se produc ambuteiaje. Si daca nu, nu!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Cristi N

#70
Eu ma gandeam la 2+1 facut pe platforma de half-profile si fiecare rensamant de trafic sa fie o evaluare la care se decide daca e nevoie de upgrade sau nu.

Quest

Quote from: bogdymol on June 06, 2019, 07:40:11 PM
Cu toate ca sunt aradean, trebuie sa recunosc ca sunt alte sectoare de autostrada mult mai necesare in tara noastra.

Si eu sint constient de existenta in tara a altor tronsoane mai importante de A/DX necesare. De ex e un soi de juramint pe care ar trebui sa-l facem cu totii ptr legarea Moldovei de Ardeal pe A, ptr scoaterea Moldovei din izolare economica.

Numai ca in cazul A11 (parte din Carpathia), as vrea sa cred ca cineva de sus simte in ceafa rasuflarea fierbinte a ungurilor, care inca anul trecut dupa intrunirea de la Oradea, au declarat ca daca Romania intirzie crearea acestui culoar Nord-Sud in Europa de Est, ei sint pregatiti sa-l mute de pe Debretin-Oradea-Calafat-Sofia, pe ruta Debretin-Szeged-Belgrad-Nis-Sofia. Iar de la Szeged prin Serbia e autostrada pina la Dimitrovgrad, granita cu Bulgaria. (sa nu ne amagim cu statutul de tara inca non-UE a Serbiei...)
Common sense will get you far !

paullie

Quote from: Quest on June 07, 2019, 12:01:23 AM
Iar de la Szeged prin Serbia e autostrada pina la Dimitrovgrad, granita cu Bulgaria. (sa nu ne amagim cu statutul de tara inca non-UE a Serbiei...)

Cam peste 4 luni :)

Si cireasa de pe tort Sofia - Slivnita e drum cu 2 benzi pe sens. Mai raman doar 30 km de drum cu 1 bqnda pe sens.

Skynick

Il muta cu siguranta, la ce urmeaza in Romania in anii urmatori. Dupa care ne facem noi un coridor cu banii nostri, peste vreo 10 ani.

voicul

Sa vedem in cat timp se reuseste terminarea MEGA proiectului DX: A3 centura ocolitoare Oradea.

Cum probabil va fi un termen de minim 2 ani de acum ... ramane ca ungurii vor muta traseul. Noroc ca nu prea este dupa ei. Desigur ei pot sa faca un traseu alternativ si sa ceara mutarea oficiala, dar pentru moment UE a zis ca vine coridorul prin RO.