Calea ferata 409 Salva-Viseu de Sus-Sighetu Marmatiei

Started by nenea_hartia, September 21, 2012, 02:47:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alin_simeriaveche

Oare chiar nu exista sanse sa se reabiliteze aceasta line cu fonduri europene sau de stat? Mare pacat...din ce in ce mai degradata.

cristi5

#121
Desiro la probe pe Salva Viseu. Foarte frumos filmat


shift2rail

"De la Salva la Viseu /
Omul imblanzeste fierul/
Tarnacopul bate greu. (...)/
Omul, muntele si ceru /
Se-ntalnesc in defileu/
De la Salva la Viseu.

[...]

/ Noi suntem brigadierii/
Ce trec fluierand/
Nu ne opreste ploaie,/
Nici soare, nici vant".

alin_simeriaveche

Posibil pe ruta Salva - Sighet să fie săgeată albastră?

Luna aceasta, într-un weekend (cred că cel cu rusalile) o sa fac o excursie cu trenul pe ruta Cluj Napoca Sighet. Vreau să le arăt copiilor mei traseul copilăriei mele. După, o să pun pe forum poze  :)

keeda

Daca va circula sageata, va circula probabil ca R 4118 de la/pana la Cluj. Acum vreo 15-20 de ani era un personal Salva-Sighet, dar l-au scos de ani buni. Poate scapam de stationarea de 20 de minute in Valea Viseului?   :o

denis2001

Stationare de minim 5 minute tot o sa fie, dar la cum face CFR livretele, posibil sa puna stationarea la fel de lunga pentru cazurile cand nu au sageti si trenul ar fi format din locomotiva+vagoane.
De exemplu, la unele trenuri, scrie in livret: Automotor SIEMENS Desiro sau maxim 500t.

alin_simeriaveche


paulmare

#127
se inchide de tot, din cauza celor doua podete din filmarile de mai sus, ne batem joc de tot ce a functionat in tara asta, 
Vai de fundul nostru


tom_sawyer

CFR Călători explică de ce s-a retras de pe Salva – Vișeu – Sighetu Marmației

Operatorul național de călători CFR Călători a explicat marți motivele pentru care s-a retras în noul mers al trenurilor de pe Salva – Vișeu – Sighetu Marmației.

În luna martie 2024, CNCF CFR SA – administratorul infrastructurii feroviare a comunicat operatorului CFR Călători interdicția de a opera pe secția Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, odată cu intrarea în vigoare a noului plan de mers de tren 2024-2025, cu locomotive diesel electrice de 2100 CP, din cauza stării accentuate de degradare a infrastructurii feroviare din zonă.

În acest context, CFR Călători se află în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători în condiţiile şi constanţa unui mers de tren, alt tip de material rulant motor cu tracțiune diesel aflat în parcul de exploatare al CFR Călători nefiind pretabil pentru operarea trenurilor pe acest traseu cu caracteristici dificile de relief și de infrastructură feroviară.

Secţia de circulație Salva – Vişeu de Jos – Sighetu Marmaţiei se întinde pe 140 km. Aceasta prezintă o complexitate deosebită (traseu montan cu poduri și podețe feroviare, viaducte și tuneluri) cu o pantă caracteristică maximă de 20,5 mm/m între staţiile Dealu Ştefăniţei – Fiad Hm pe o distanţă de 12,5 Km (pantă în creștere continuă în altitudine). Secția este operată în prezent doar de CFR Călători, cu garnituri de trenuri ce au în compunere locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi 3-4 vagoane. Din cauza dificultății și complexității traseului, doar locomotivele diesel electrice de 2100 CP dispun de carateristicile tehnice necesare pentru operarea în condiții optime de circulație și de regularitate pe această secție.

Programarea remorcării trenurilor cu un alt tip de material rulant motor, respectiv locomotive diesel hidraulice de 1250 CP sau automotoare Desiro, poate genera, din experiența exploatării acestui tip de material rulant motor, probleme majore chiar şi pentru secţii mai accesibile decât cea de față, Salva – Vişeu de Jos – Sighetu Marmației.

Şi în prezent, mai ales în situaţia condiţiilor meteo deosebite (îngheț, zăpadă, ploaie, frunze pe şină etc.) se înregistrează uneori întârzieri ale trenurilor de călători chiar și în cazul remorcării cu locomotive diesel electrice de 2100 CP pe relația Salva – Dealu Ștefăniței. Motivul: fenomenul de patinaj sau defectări pe fondul solicitării excesive a locomotivei. Aceste probleme s-ar amplifica în cazul remorcării cu materialul rulant motor menționat mai sus (locomotivă diesel hidraulică de 1250 CP sau automotor Desiro), până la situaţia imposibilităţii operării, respectiv o locomotivă diesel hidraulică de 1250 CP sau automotor Desiro nu dispun de resursele necesare pentru parcurgerea unui astfel de relief montan dificil în regim de operare tren de călători, cu respectarea impunerilor și condiționalităților pentru un astfel de tren.

Astfel, în condiţiile în care se menţine interdicţia administratorului de infrastructură de a opera pe această secţie cu locomotive diesel electrice de 2100 CP, CFR Călători este în imposibilitatea de a asigura circulația trenurilor de călători.

CFR Călători îşi exprimă în continuare interesul de a opera pe secția Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, în condiţiile în care CFR SA, analizând starea actuală de degradare a infrastructurii feroviare şi eventualele lucrări de reparaţii/mentenanţă care să fie efectuate în această perioadă, va permite circulaţia în siguranţă a trenurilor de călători în compunere clasică, respectiv locomotivă diesel electrică de 2100 CP şi vagoane.

De precizat că o locomotivă de 2100 CP are o greutate de aproximativ 110 tone în timp ce o locomotivă Alstom Traxx de 5000-7000 CP are doar 80 de tone.

clubferoviar.ro/cfr-calatori-explica-de-ce-s-a-retras-de-pe-salva-viseu-sighetu-marmatiei/


Link-ul CFR Călători este nefuncțional:
https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/referitor-la-mentinerea-interdictiei-cfr-sa-de-a-se-circula-cu-locomotive-diesel-electrice-de-2100-cp-pe-sectia-salva-viseu-de-jos-sighetu-marmatiei/

keeda

O veste socanta. Foarte trist.... Si eu inca visam la Desiro pe Sighet-Salva.... acolo nu va mai circula tren never ever..... :((

tom_sawyer

CFR SA a făcut loc și privaților pe Salva – Vișeu – Sighetu MarmațieiCFR SA a făcut loc și privaților pe Salva – Vișeu – Sighetu Marmației

De unde niciun tren CFR Călători, până mai zilele trecute, nu putea deservi ruta Salva – Vișeu – Sighetu Marmației în noul mers de tren, lucrurile s-au schimbat. Ba mai mult vor putea și privații circula. Rolul acestui scandal pare a fi fost intrarea privaților pe o rută deservită până acum exclusiv de CFR Călători.

CFR SA a remis vineri un comunicat de presă în care încearcă liniștirea opiniei publice după anunțul că o importantă rută feroviară din nordul țării va rămâne fără operator. ,,Compania Națională de Căi Ferate ,,CFR" SA informează asupra faptului că, în cursul anului 2025, pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației vor circula 5 perechi de trenuri, în relația Cluj Napoca – Beclean pe Someș – Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației", a comunicat vineri CFR SA.

Ce nu spune compania este că până acum erau șase perechi de trenuri. Soarta celei de a șasea perechi de trenuri nu e menționată. Situația e întoarsă din condei. ,,În acest moment, CFR SA elaborează trasele detaliate pentru anul 2025, care vor fi comunicate publicului călător la schimbarea Planului de Mers al Trenurilor. De asemenea, menționăm faptul că, pe secția de circulație Salva – Vișeu de Jos – Sighetu Marmației, și un alt operator de transport feroviar de călători va realiza, în perioada următoare, probe de parcurs."

Potrivit informațiilor Club Feroviar ar fi vorba de compania Interregional care ar putea opera ruta cu automotoarele sale Duewag seria 628, un soi de precursoare Siemens Desiro.

Scandalul va duce deci la asigurarea unei trase pentru operatorii privați. Maxim Rodrigo, lider sindical la Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari spune că scopul inițial era transferul acestei rute către operatori privați și doar scandalul iscat în jurul acestui subiect a făcut ca CFR Călători să păstreze cinci din șase perechi de trenuri.

Este însă neclar ce s-a schimbat în atitudinea CFR SA, după ce gestionarul infrastructurii afirma că nu mai poate accepta locomotivele de 2100 CP ale CFR Călători din cauza greutății acestora. Pe de altă parte CFR Călători afirma că Desiro nu are puterea necesară operării rutei caracterizate pe alocuri prin pante mari.

clubferoviar.ro/cfr-sa-a-facut-loc-si-privatilor-pe-salva-viseu-sighetu-marmatiei/

dan tm