News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Calea ferata 502 Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mica

Started by Balto, February 23, 2021, 07:57:32 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MarianD

Din locomotiva IR1838 (de ex) se vede asa: de la Cluj la Ilva Mica este praf, de la Ilva la Iasi NICI O RESTRICTIE DE VITEZA pe liniile directe.

Conform Buletine Avizare Restricţii de Viteză DECADA 11-20.04.2021
http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-105/ct-menu-item-116

Cluj-Apahida (L300) 8 bucati,  Apahida-Dej 13 (L412) si Dej-ilva (L416) 16bucati, total  8+13+16=37buc/131km pe zona de ses (sa nu ii zic campie Cluj-Beclean)
G Humorului - Ilva (L511) 14buc., doar 5 pe Gura-Humorului-Suceava (L517) si Iasi-Pascani (L610) doar 4!!! iar Pascani-Suceava (L500) 4!!, total 27/328km, + zona muntoasa

Omul sfinteste locul?


NGC

Ofertantii pentru "Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 3: Pojorâta- Suceava":

1. CONSIS PROIECT
2. Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L. + I.S.P.C.F
3. Asocierea EGIS ROMANIA S.A. + ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA + EGIS RAIL
4. Asocierea YUKSEL PROJE A.S. + TEC-CUATRO

NGC

Ofertantii pentru "Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 2: Ilva Mică- Pojorâta":

1. CONSIS PROIECT
2. Asocierea 3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. + EAST WATER DRILLINGS
3. Asocierea TPF INGINERIE SRL + BAICONS IMPEX S.R.L. + I.S.P.C.F.
4. Asocierea YUKSEL PROJE A.S. + TEC-CUATRO
5. Asocierea EGIS ROMANIA S.A. + EGIS RAIL + ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA

NGC

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 2: Ilva Mică- Pojorâta"

O vrabiuta feroviara a transmis ca aici castigatorul initial este tot asocierea condusa de TPF INGINERIE.

hvm

si cu trenul care repara tot prezentat de botez la Pogorât cum rămâne? Pana acu trebuia sa avem 200 km reabilitati cu el....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Balto

Pana acum avem castigatori desemnati la:

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 2: Ilva Mică- Pojorâta"
Catigator:  Asocierea TPF INGINERIE SRL + BAICONS IMPEX S.R.L. + I.S.P.C.F.

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 3: Pojorâta- Suceava"
Castigator: Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L. + I.S.P.C.F
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Duta C

@hvm...pai sa ne raspunda ministrul bode ca el a chemat toata presa pe ploaia aia cu dl orban....si ne-a imbalsamat cu promisiuni ca vin parca 2 trenuri care refaceau sute de metri pe zi etc etc.....era atita lume in jurul lui ca sa-u speriat si ursii!!

hvm

Si Bode, si mai tarziu Cutter si Covasneanu. Din cate stiu trenul acela exista, si chair daca nu e fully automated, poate sa faca treaba. Totusi de ce nu s-a incercat operationalizarea lui? Sau daca nu se poate functiona, macar sa se spuna: domnule nu functioneaza. ala e de aruncat la fier vechi. Avem nevoie de altceva.

Va rog nu imi spuneti ca nu exista materiale de folosit. Parerea mea era ca  se putea incerca un proiect pilot de reparatie in regie proprie (eventual chiar acesta sau cel de pe ruta Buzau - Focsani unde parca se modernizeaza acum o linie)... si din acest proiect pilot iti faci idee de ce este nevoie pentru a rezolva problema cu aprovizionarea de materiale necesare pentru al tine ocupat fara timpi morti.

Sunt multe provocari pentru al face sa mearga, dar trebuie sa incepi de undva, ca daca nu incepi, nici nu o sa faci nimic.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

"a-l". Și în plus ești în eroare, trenul a funcționat anul ăsta și a pus traverse+șine în mai multe locuri din țară, limitat însă de aprovizionarea cu materiale. Materiale care nu pică din cer, ci trebuie contractate prin licitație. Și licitațiile pornite dacă există bani la buget, bani pe care am reușit să îi scoatem anul acesta cu forcepsul la buget și la rectificare (record probabil pentru ultimii zeci de ani), însă în continuare insuficienți. De aia am prins un miliard de euro în PNRR pentru astfel de refacții, însă toate aceste mini-revoluții pe rețea se vor vedea în următorii ani. Nu se poate schimba ceva fundamental pe termen scurt fără infuzie serioasă de capital, mai ales după 30 de ani de subfinanțare cronică și deprofesionalizare accelerată în CFR.

frunzaverde

#24
@horatiu : Utilajul de refactie PTH500 ("trenul de lucru") nu a lucrat nici macar o zi in 2021 in uz CFR (posibil sa fi fost inchiriat la coridoreala, trebuie sa ma interesez de asta, ca si DESEC-uri si alte chestii CFR SA au fost inchiriate la coridoreala anul asta).

PTH500 e unul singur, apartine Regionalei Brasov. Nici nu avea cum lucra in uz CFR, pentru ca e un utilaj in sistem ciclic, care are nevoie de paneluri complete (prefabricate) care sa contina sinele, prinderile si traversele pre-fabricate industrial. Si nu exista sina. Deloc.

Anul asta, primele livrari de sina au avut loc in august-septembrie, si s-au dus practic integral, contrar practicii anterioare, la un antrprenor privat care face firul II Buzau Sud - Faurei. In trecut, sina la refactii cu firme private se livra de catre prestator (cum se face si pe coridor) - astfel incat sa nu fie nevoie de licitatii extra (ci doar licitatia de refactie). La contractul asta, din stupiditatea CFR, materialele au ramas in sarcina CFR : rezultatul a fost ca achizitia de materiale pentru retea este SUB nivelul inclusiv din 2019.

Cat de alocari de bani pentru CFR sunt jalnice - si sunt mult inferioare celor din 2011-2012 : aveti tabulatorul cu alocarile pe forum, daca sunteti curiosi. In principiu, alocarea de anul asta este la nivel de 2019 daca includem escaladarile de preturi la materiale, nimic mai mult. Deci nici vorba de "record pentru ultimii zeci de ani", absolut nici vorba. Practic s-au alocat aceiasi bani pentru 20 km de RK pe un fir care s-au alocat din 2014 incoace. Si daca scadem materialele care se duc la refactii contractate (practica noua, inventata de Pintea in 2020), la curente ajunge inca si mai putin... A se vedea ca pe Chitila - Ciocanesti se baga la loc sina limitata la 50 km/h, uzata si neconforma sovietica, ca alta nu e. Si practic lucrarea e butaforie inutila : bani aruncati si timp aruncat - ca problema era fix sina neconforma - deci practic, anul asta, putinele resurse existente s-au aruncat pe o piesa de teatru...

Iar PNRR e iar o oportunitate ratata: PNRR oferea o unealta excelenta: "renewal with partial upgrade", adica fix RK greu cu modernizare... Ati folosit unealta asta pentru aberatiile cu hidrogen si pentru o linie vicinala in Banat, care oricum nu va servi nimanui dupa "coridoreala" care va oferi un traseu paralel (si pe care strategia CFR o sugera la inchidere). Quick wins sunt carpeli pe zeci de metri (cu exceptia Bucuresti - Craiova, unde vor fi carpeli pe zone de cateva sute de metri), la care un tren de lucru e absolut, dar absolut degeaba. Si la care efectele vor fi practic inexistente, pentru ca carpelile pe 20 metri aici, si pe 50 metri acolo nu vor avea vreun efect...

De acord ca e nevoie de infuzie serioasa de capital in CF... Dar... ce pot zice, cat timp PNRR era gandit fix pentru infuzie de capital in transport nepoluant, si partea leului a ajuns la autostrazi, la coridoreli care merg ca dracu si ofera zero value for money, si la metrouri care nu se vor face... Asta e. Continua saracirea CF-ului. Iar deprofesionalizare? N-o sa fie cat timp nu exista interes politic. Si n-a existat DELOC in ultimii 25 de ani. Inclusiv in mandatul vostru (a trebui sa-i explic eu la 5 luni de mandat SdS-ului Covasianu si consilierului vostru pe CF ce-i aia o limitare si ce-i aia un livret)... Si e nevoie de opritul hemoragiei de bani : modernizari de epave care au loc la muzeu la preturi de locomotive si vagoane noi (DA, PUMA cu ICOL, 2067, 2049), e nevoie de un program de circulatie civilizat (nu de vizanti si ati directori de doi lei care apara cu dintii ca au anulat trenuri cu 24 h notice si apara ca trimit vagoane suburbane bi-etajate de personal, fara aer conditionat, apte de doar 120 km/h la cel mai popular tren Constanta - Bucuresti duminica seara).

Pe scurt ,e nevoie de interes in calea ferata. Interes real, cuplat cu dorinta de a intelege si a invata. Ceea ce nici administratia in care ai facut tu parte nu a avut. Absolut deloc. Si asta din observatia mea personala cu voi, nu din auzite. Si stii ce-i trist - ati mimat interesul din declaratii si-atat... Asta-i trist. Macar, daca ati fost dezinteresati, abtineti-va la declaratii ca ratoiala de mai sus...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

hvm

@horatiu.cosma
Nu mi-o lua in nume de rau. Eu intrebam de ce nu se incearca operationalizarea (si aici ma refer sa faca ce ar trebui sa faca) nu sa fie folosit in alte scopuri ca nu sunt bani, si apoi la urmatorul buget sa se spuna, nu putem da bani ca sa opereze 100% ca pana se adjudeca licitatia o sa mai fie timp de doar 20% cel mutl si atunci mai bine il inchiriem si la anul la un privat care nu ne dat nici bani de uzura....

Faptul ca a lucrat este un lucru bun si ma bucur sa aud acest lucru, insa din ce am citit pana acu pe aici (ma refer la tot forumul si mentionez ca daca mi-a scapat imi cer scuze), nu am vazut nici o mentiune pana acum de acel tren pe la reparatii. A veniti si Frunzaverde si spune ca din cunostintele lui nu s-a intamplat. E clar ca nu s-a intamplat fiindca nu sunt bani, dar trebuie pregatit terenul ca altfel ramanem in acelasi stadiu si mai bine nu il cumparam decat sa il dam gratis la privati sa nu recuperam nici uzura pe el, iar ei sa castige dublu. ei ar trebui sa vina cu echipamentele lor, si noi ca stat sa le folosim pe ale noastre pentru a face reparatii mult mai ieftine si mai de efect si mai rapid decat cu o echipa de 30 care fac totul manual.

Legat de ce spune Frunzaverde ajung sa cred ca trenul n-a lucrat pentru CFR si nici nu a fost cu echipa de management CFR special pentru acel tren. Ca lucrat  sau nu in slujba CFR, ca a fost folosit la reparatii sau subinchiriar la constructiile de pe coridor nu stiu daca conta asa mult atat timp cat s-ar fi format o echipa care deserveste acel utilaj: de la muncitori care presteaza munca fizica pana la cei de la birouri/magazie care se ocupa ce planificare, licitatii, comenzi, aprovizionare si toti sa fie angajati ai CFR infra si care sa continue sa lucreze cu acest tren si cand se termina inchirierea. Ideea e ca ei tre sa invata sa se ocupe de un proiect de reparatii si sa isi comande tot ce este nevoie pentru ca trenul respectiv sa lucreze fara a avea prea multi timpi morti si fara a afecta traficul....

Eu la aceasta ma refeream cand spuneam sa se incerce operationalizarea lui. Ca daca s-a inchirat la un privat pe ceva banuti care nu acopera nici uzura, daramite costul de achizitie, iar ala isi ia profitul si pe costul de achizitie si pe uzura pe care l-ar fi avut ca sa plateasca sigur trenu, mie nu imi convine ca noi sa ii suportam costurile ca el sa isi mareasca profitul. Interesul CFR ar trebui sa fie sa isi dezvolte o echipa care sa deserveasca trenul si sa repare cat mai mult.

Atunci Bode se lauda ca o sa faca sute de KM, ar fi trebuit sa fie incluse sumele respective in buget. Daca n-a facut el, ar fi trebuit sa o faca Catalin cand a venit, fiindca stia de problema, doar a fost sef la comisia de transporturi in parlament (care parca oarecum cu asta se ocupa sa urmareasca ce face guvernul in domeniu si sa gandeasca/legifereze strategia pe termen lung pentru a inlesni guvernului sa execute) si a fost si in conducerea unui ONG care are ca scop monitorizarea infrastructurii si tragerea de semnale de alarma atunci cand se observa o delasare.

Imi cer scuze daca sunt in eroare. Recunosc ca singurele informatii vin de pe forum. Ca la stiri nu prea ma uit. Prea mult "senzational", "nemai-auzit","se o sa se intample", "sa terminat", "informatii bomba" pe la televiziunile si ziarele noastre.... Eu doar am afirmat ca nu am auzit/vazut vreo nota ca acel tren sa faca vreo reparatie pe undeva. Si ma astept ca aici pe forum sa fi spus cineva macar o data un mesaj de gentul: "uite domnule stire, s-a apucat trenul de lucru si anul asta a facut 20 de km ca de atat au fost bani, dar ministerul s-a ocupat sa avem anul viitor fonduri cuprinse in buget si materiale astfel incat sa poata lucra acest tren si sa repare de 5 ori mai multi KM de linie."

Nu mai spun ca se doreste achizitia a inca 2 trenuri complet automatizate care sa ne ajute cu asta si sa poata produce 200km/an fiecare(sau cel putin asa se auzea odata). Daca inca e planificat, cei de la MT ar trebui sa fi gandit cum se face o licitatie de contract cadru pentru a putea achizitiona tot ce e necesar pentru aceste trenuri pe urmatorii 4 ani. Eu tin minte de o licitatie care acopera max necesarul pentru vreo 50 de km de traversa si linie pe an. Asta ar trebui sa consume un tren in 2 luni la 24/5. Hai sa spunem ca lucreaza 12/5 si e suficient pentru 4 luni, ce facem cu restul de 8? si ce facem cu restul de 2 trenuri care pot face dublu?

Am mai spus de cateva ori ca mi-a placut cum a iesit Adrian si a explicat stadiul lucrarilor si licitatiilor la A7/8 dar ar fi fost si mai frumos sa avem parte de un astfel de comunicat o data pe  trimestru. E adevarat ca nu se face primavara cu o floare si stiu cat e de greu sa convingi niste oameni obisnuiti cu un sistem ca ce propui tu este mai bun. In 95% din cazuri sunt total impotriva cateva luni bune, uneori chiar si dupa un an dupa ce a fost implementat systemul, ca apoi sa spuna: ce bine era daca faceam asa de la inceput....

Si ca incheiere chiar imi pare rau ca stai si imi raspunzi la mesajele astea. As fi preferat ca doar sa arunci cate un ochi pe aici, sau sa ai un aghiotant care urmareste si iti face un sumar sau va intalniti la o bere cu Ionut o data la 2 saptamani sa va dea un update legat de ce s-a mai discutat intre timp, sau mai transparent sa iasa de fapt cu o pozitie publica API pe facebook bilunar. Fiindca eu sincer consider ca ati facut o treaba buna, ca era loc de mai bine, indiscutabil....   Dar cel putin pe partea de rutier a fost o diferenta imensa, si pe partea de feroviar s-a miscat ceva, chiar daca se putea mai mult, si s-au facut multe greseli. Trebuie totusi sa intelegem ca n-au fost decat 8 luni si cateva zile.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

frunzaverde

#26
@hvm : nu se incearca operationalizarea, pentru ca, pentru a operationaliza, trebuie ca la nivel de minister, de autoritate si de administratie (CFR) sa existe interes in calea ferata, care sa se traduca in doua chestii:

1. bani si
2. management.

Pana nu vei avea o persoana interesata de CF in minister, care sa fie capabila sa inteleaga macar minimal nevoile fundamentale ale caii ferate la nivel de retea, si sa lucreze in directia asigurarii nevoilor astora, nu va fi nimic.

Pentru ca, fara asta, banii se vor duce pe altceva (care suna mai "shiny", gen autostrazi), iar banii care sunt in sistem se vor irosi pe lucrari inutile (reparatii de epave de 60 de ani la pret de locomotive noi), mult prea scumpe (coridoreli) sau neimportante la nivel de retea (prioritizari aiurea) - gen RK-ul la 700 Bucuresti - Otopeni, o linie care, la nivel de retea e perfect OK, are inca capacitate portanta, se merge cu 100 km/h, dar care e prioritizata ca "safu' merge pe ea la Otopeni si l-a zgaltait la macaz" (care macaz, intre noi, o sa zgaltaie si dupa).

Idei, culmea, in CFR, exista. RK-ul la fir 2 Buzau - Faurei, o rusine nationala altfel, a venit nu de la MT (e lucrare inceputa in 2020), ci de la Pintea, seful CFR SA (care altfel nu e deloc stralucit nici el, dar in cazul asta a avut idei bune, bine, ideea buna s-a dus dracu la implementare, dar alta poveste). Refactia racordului Mogosoaia - 100 pe centura, ca sa scoata marfa din Baneasa si sa permita un racord mai rapid la Bucuresti a venit de la Regionala Bucuresti. Dar zeci de ani de promovari in varf de oameni foarte slabi, combinat cu zeci de ani de resurse zero au facut ca ideile astea sa fie tinute la sertar - ca "mai bine tac".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

NGC

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 1: Apahida – Ilva Mică"

O vrabiuta feroviara a transmis ca aici castigatorul initial este asocierea condusa de EGIS ROMANIA.

NGC

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 2: Ilva Mică- Pojorâta"

EGIS a contestat dar contestatia a fost respinsa. Ramane castigator asocierea TPF INGINERIE + BAICONS IMPEX + I.S.P.C.F..

NGC

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 3: Pojorâta- Suceava"

Oferta asocierii conduse de YUKSEL PROJE a fost initial respinsa, dar au contestat si CNSC a decis ca oferta lor trebuie sa fie reevaluata.