Calea ferata 502 Suceava - Vatra Dornei - Ilva Mica

Started by Balto, February 23, 2021, 07:57:32 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2022/6088-6-ianuarie-2022-contract-semnat-pentru-elaborarea-studiului-de-fezabilitate-si-a-proiectului-tehnic-pentru-modernizarea-liniei-cf-ilva-mica-pojorata

CFR SA a semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și aproiectului tehnic,pentru modernizarea liniei CF ILVA MICĂ - POJORÂTA(106 km)

Bucureşti, 6 ianuarie 2022
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA și Asocierea TPF INGINERIE SRL – ISPCF – BAICONS IMPEX SRL au semnat contractul, în valoare de 49.314.755 lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei CF ILVA MICĂ – POJORÂTA (subsecțiunea 2 a tronsonului Apahida- Suceava), pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.

Obiectivul general al contractului de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare între ILVA MICĂ și POJORÂTA, pentru integrarea unui transport durabil între regiunea Centrală și Nord-Estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României și asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate pe rețeaua TEN-T. De asemenea, contractul prevede și atingerea unor importante obiective specifice, printre care menționăm:

- creşterea numărului de călători în oraşele importante din ţara noastră, inclusiv creșterea numărului de turiști;
- sporirea vitezei de deplasare și reducerea timpului de călătorie atât pe tronsonul analizat, cât şi pe întreg Coridorul de transport;
- îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţa circulaţiei, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene;
- maximizarea transportului de mărfuri.

Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României.

Valoarea contractului este de 49.314.755 lei (fără TVA), sursa de finanţare fiind asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de Stat. Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

"Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecțiunea 3: Pojorâta- Suceava"

Quote from: Balto on October 06, 2021, 06:42:12 AMCastigator: Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L. + I.S.P.C.F

Quote from: NGC on December 21, 2021, 04:59:03 PMOferta asocierii conduse de YUKSEL PROJE a fost initial respinsa, dar au contestat si CNSC a decis ca oferta lor trebuie sa fie reevaluata.

Dupa reevaluare, noul castigator este vechiul castigator, adica asocierea BAICONS + ISPCF.


MarianD

O petiție pentru optimizarea circulației unor trenuri între Suceava și Vatra Dornei.

https://mobilitate.eu/expert-mobilitate-cacica-humorului/

Argumentele petiției sunt plauzibile.

Fred

Nu dati cu pietre, ca nu ma pricep si intreb.

Pe bucata intre Dorna si Lunca Ilvei, din filmarea de mai sus, e o serpuire foarte serioasa cu 2 intoarceri de 180 de grade intre Gradinita si Silhoasa. Eu am avut impresia dintotdeauna ca de la Gradinita se urca spre Lunca Ilvei pentru ca am mers pe drumul de masini si se urca pana la 1100 m, iar urcarea dinspre Gradinita e groaznica, aproape impracticabila; dar cum editorul filmarii din locomotiva a pus cateva altitudini m-am uitat pe Google Maps si am descoperit ca am gresit total: Gradinita e punctul maxim ca altitudine pe traseul CF, la 900m, iar Silhoasa e 150 de metri mai jos. Problema e ca de la curba de dupa Gradinita si pana la curba de dinainte de Silhoasa e o diferenta de nivel de 150 de metri, dar distanta pe orizontala e de doar 1300 de metri, ceea ce pare sa fie o panta mult prea mare pentru un tren daca s-ar face un tunel direct.

Daca se doreste un traseu de 160km/h inseamna ca trebuie sa fie cat mai drept. De la Vatra Dornei, 850m, prin Gradinita, 900 m, spre Lunca Ilvei, 700 m, nu se poate face tunel direct din Vatra Dornei pana in Lunca Ilvei, ca iese extrem de lung, chiar si Silhoasa-Tesna (870 m) ar avea 7 km, care ar fi solutia in zona pentru diferenta asta de nivel si viteza de macar 100 km/h?

shift2rail

Daca la inceputul sec xxi nu putem sapa un tunel de 7 km, cand altii sfredelesc Alpii pe distante de 50-60 km, putem trage obloanele pe CFR. Fara viteze comerciale de min 100 km/h nu vei disloca masiv pasageri din confortul turismului personal.

MarianD

Parerea mea este ca daca traseul modificat nu trece prin Bistrita, este degeaba...

dan tm

Adica sa faca o linie noua pe aliniamentul Dornisoara-Prundu Bîrgaului cum a fost linia de razboi austriacă?

TVlad

Da, asa ar fi logic. E absurd sa ocolesti un oras cu ~70.000 de locuitori cum e Bistrita. Ar fi fost ocazia potrivita pentru a corecta o greseala istorica.

frunzaverde

@shift2rail - daca tu vezi pe undeva tunele de 7 km pe o linie secundara, care leaga orasa de <500.000 locuitori de alte orase de <500.000 locuitori (in ariile metropolitane!) in Europa, arata-mi si mie. O sa fie extrem de greu, daca nu imposibil, de finantat asa ceva, pentru ca nu iese (si nu are cum iesi) la calcul.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Fred

Quote from: dan tm on April 24, 2023, 01:16:47 PMAdica sa faca o linie noua pe aliniamentul Dornisoara-Prundu Bîrgaului cum a fost linia de razboi austriacă?
Ai ceva informatii despre o asemenea linie? Am fost un Dornisoara de cateva ori anul trecut, nu doar ca nu am vazut o asemenea linie dar nici nu imi dau seama pe unde ar putea trece. Daca ai o harta as da o fuga sa vad zona pe unde a fost linia.

Xenos

De ce sa se modifice traseul? Succesiunea aceea de tuneluri si viaducte este nu doar superba, ci si irepetabila la preturile si stilul de munca actual (vezi Brasov-Sighisoara). Acolo un RK e suficient, restul sunt avioane.

dan tm


Fred

@Xenos , pentru o ruta mai scurta si cu viteza de exploatare mai mare, daca se doreste asa ceva.

@dan tm , din ce vad din documente trenul acela urma o parte din drumul de carute, actualul DN 17, si urca foarte mult pe Tihuta, de unde cred ca stiu traseul spre Dornisoara, am spart baia de ulei la o masina de teren pe-acolo acum niste ani de zile. Nu are sens ca traseu comercial, e prea ocolit si prea sus, probabil pantele sunt inacceptabile pentru o linie moderna, ar fi nevoie de tunel dinspre Dornisoara pana pe partea bistriteana a muntelui. Dornisoara e o fundatura in munte, de acolo se urca in orice directie alta decat spre Poiana Stampei, de-a lungul raului.

dan tm

Fred, eu nu am propus traseu pe acolo doar am intrebat daca  ideea de a aduce linia prin orasul Bistrita ar presupune ca pe traseul sa fie pe fostul traseu al liniei benzino electrice.