News:

.

Main Menu

Tuneluri feroviare

Started by nenea_hartia, September 02, 2012, 07:38:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Feri

Astăzi, 10.09.2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas - Port A, consolidare tunel km  224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Port Constanța"  lucrare de utilitate publică de interes național

Scurtă descriere

Proiectul de investiții are ca obiectiv asigurarea condițiilor pentru crearea unui sistem de transport eficient, sustenabil, flexibil și sigur, preocupare esențială pentru dezvoltarea economică a României.
Aceasta presupune realizarea liniei CF pe traseul existent pentru linie simplă, cu reabilitarea tunelului pentru linie simplă și extinderea acestuia pe 200 m spre stația Palas, instalație BLAI nouă pentru linia curentă Palas – Constanța Port Zona A și rețeaua de cabluri aferentă, modificare soft și hard instalație CE existentă în stația Palas pentru preluarea echipamentelor adăugate pe linia curentă Palas – Constanța Port Zona A, electrificarea liniei. Viteza de circulație proiectată este de 50 km/h.
Realizarea acestui obiectiv prezintă avantaje tehnice, economice şi sociale, având un impact pozitiv asupra activității economice prin sporirea gradului de tranzit al mărfurilor spre/si din Portul Constanța precum și în sporirea gradului de încredere în serviciile oferite de modul de transport feroviar.
Realizarea lucrărilor propuse prin prezenta hotărâre, va contribui la îmbunătățirea calității serviciilor pentru călători și va avea impact pozitiv asupra calităţii vieţii şi condiţiilor sociale.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA): 753.806 mii lei
Capacități: - reabilitarea liniei de cale ferată pe traseul existent 3,5 km;
- reabilitarea tunelului pentru linie simplă 490 m;
- extinderea tunelului spre stația Palas 200 m;
- electrificarea liniei Palas – Constanța Port Zona A 1 buc
Durata de execuție a investiţiei: 24 luni
Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.


MT

TibiV

Quote from: Feri on September 10, 2024, 07:33:10 PMAstăzi, 10.09.2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre a Guvernului privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas - Port A, consolidare tunel km  224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Port Constanța"  lucrare de utilitate publică de interes național

...
Realizarea acestui obiectiv prezintă avantaje tehnice, economice şi sociale, având un impact pozitiv asupra activității economice prin sporirea gradului de tranzit al mărfurilor spre/si din Portul Constanța precum și în sporirea gradului de încredere în serviciile oferite de modul de transport feroviar.
Realizarea lucrărilor propuse prin prezenta hotărâre, va contribui la îmbunătățirea calității serviciilor pentru călători și va avea impact pozitiv asupra calităţii vieţii şi condiţiilor sociale.

Nu sunt din Constanta... Dar nu cumva este o lipsa de logica, un fel de "copy-paste"? Ce treaba au "serviciile pentru calatori" cu  ,,Reabilitarea și electrificarea liniei CF 816 Palas - Port A, consolidare tunel km  224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Port Constanța"? Am descoperit brusc ca turistii care vor "la mare", vor de fapt acces in "Port A Constanta" ?!?!...
Evident, neaparat printr-un tunel de unde nu vor vedea NIMIC...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TVlad

#137
Nu: prin degrevarea liniilor celelalte de traficul de marfa vor fi imbunatatite serviciile pentru calatori...Acum serios, cred ca e doar un copy-paste care arata cu cita seriozitate e tratat acest proiect.

Oare de ce linie simpla? Tunelul a fost proiectat pentru cale dubla. Sa nu fie oare gabarit pentru electrificare decit daca se pune linie simpla, pe ax?

tom_sawyer

INFORMAŢIE DE PRESĂ privind proiectele de acte normative incluse pe agenda ședinței Guvernului României din 23 octombrie 2024

3. PROIECT DE HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii ,,Reabilitarea şi electrificarea liniei CF 816 Palas - Port A, consolidare tunel km 224+670-225+160, pentru a asigura al doilea acces feroviar în Port Constanţa" lucrare de utilitate publică de interes national

gov.ro

Harry

Pura speculatie, dar cred ca acea prelungire a tunelului are legatura cu realizarea unui acces pentru prj Iulius.

kitsune

Din ce știu eu Iulius are vreo 5 căi de acces în studiu. Dar parcă nu am auzit să fie și tunelul printre ele.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Nu m-am exprimat corect. Ma refeream ca accesul la Iulius sa se faca peste prelungirea tunelului.

kitsune

Te referi la Valea aia sau au de gând să lungească tunelul? Că nu am urmărit ce planuri sunt.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Da. Pai prelungirea tunelului se face acoperind rapa aia.

kitsune

Deci un "build and cover" că valea este deja "cut"? Pe ce lungime? Cred că nu până la Cumpenei.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

In proiect spune 200 de m

kitsune

Da, am văzut acum. Dar cum am postat la topicul cu Iulius o hartă, mai bine vorbim acolo de acces
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence