News:

.

Main Menu

Canalul Dunare-Bucuresti

Started by Ionut, August 14, 2013, 08:00:43 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

misiekwas

Chiar nu mi vine sa cred ca discutam iar acest - sa o numim generos - "proiect". Sa băgăm miliarde de euro, pentru ca atât va costa - pentru un proiect folosit "ocazional" ca să nu congestionam (iar ocazional) drumuri cu transport agabaritic?
Privind agrement, Bucureștiul și zona convexa nu duce lipsa de lacuri și spații de agrement, care nu sunt valorificate (Lacul Morii, Colentina etc.), deci nu in lipsa de locul este deocamdată problema. Nimic în asta nu justifica imho canalul.
Pentru marfa iar, n-are rost, pentru ca dacă cineva vrea, poate sa ducă marfa la Giurgiu și Oltenița. Dar mare cerere nu e. Și canalul nu va schimba asta.
Și @shift2rail, va dura zile pentru ca Vmax nu îți spune mult. Majoritatea de călătorie nu se petrece cu viteza maxima, pentru ca n-are logica economica și costa banii, mai ales în aval. Plus, fiind proiect asa cum este, timpii de așteptare vor fi suficient de mari încât sa aștepți zile întregi cu o barja. Și oricum vei avea transbordarii multiple de marfa. Numai în mod mai prost decât ai acum.

kitsune

@shift2rail, cum au spus colegii mai sus, nu viteza de deplasare va da timpul ci statul la ecluze. De la "Portul" 1 Decembrie și pană la Constanța sunt 6 ecluze și 73 km Canal pe Argeș, 130 km de Dunăre și apoi 65 km pe "Magistrala Albastră".
Cam o zi de navigat efectiv, vreo jumătate de zi de operare in ecluze și cel puțin o zi jumătate de așteptat. Și am fost optimist cu ziua asta jumătate, in condiții ideale. Că dacă mai e și ceață, gheață, secetă, etc. ...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence