News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Sunt mai multe sisteme, dar în general se practică contracte "fixed overtime". Nebrevetații au in general contracte cu overtime plătit, dar au inclus destul de mult.
Așadar, contractul meu prevede o plată fixă lunară. Include timpul normal de lucru (44 ore pe săptămână) dar și orele suplimentare eventuale. Singura limitare este dată de reglementări internaționale ILO, MLC etc.
In principiu trebuie să am obligatoriu 10 ore de odihnă pe zi. Care pot fi împărțite în maxim două perioade. Din care una de minim 6 ore. Asta este teoria (și completăm zilnic un formular cu "work and rest hours", de multe ori fiind un software dedicat, care dă alarma imediat ce nu sunt îndeplinite condițiile de mai sus).
Dar sunt derogări.
Sunt uneori momente când este imposibil să fii conform. Bineînțeles că atunci apare altă birocrație, trebuie să pierzi alt timp să faci rapoarte de ce nu ai avut timp de odihnă  :lolz:
Nebrevetații au salariu fix, care include și 103 de ore suplimentare lunar. Și abia ce depășește orele astea va fi plătit extra. In general se muncește cam pe la 122-125 ore suplimentare, dar noi le trecem 130 (adică le dăm cam 30-50$ in plus, depinde de rang). Doar bucătarul și ospătarul ajung la 150 ore suplimentare lunar (jumătate din sâmbătă, toată duminica și sărbătorile legale sunt ore suplimentare).
Din păcate toată birocrația cu orele de odihnă este doar pe hârtie de multe ori. Pentru că nu poți să cazi lat și să adormi instant când ai terminat munca. Mai mănânci, mai te speli, te mai uiți pe geam, mai o insomnie, etc.
In țară se face tam-tam pe efectele schimbării la ora de iarnă și cât de mult ne afectează. Păi eu ce să zic? In August am schimbat 6 ore înainte, apoi după câteva zile încă una. Peste 10 zile am dat 7 înapoi. Peste încă 9 zile am dat încă 6 înapoi. Apoi într-o lună încă una, apoi una înainte și una înapoi. Și de când am plecat din Argentina azi este a patra oră schimbată, la fiecare 3-4 zile câte una. Mai am una până în Franța și încă una până în România.
Și asta este nimic. Când făceam China - US prin Pacific, la o tură de o lună schimbam 9 ore și o zi in 10 zile iar apoi 9 ore și o zi in alte 10 zile. 5 zile prin porturi in fiecare capăt. 4 luni contract. 3 contracte unul după altul. Cu înghețat de cur prin Aleutine mereu. Așa mi-am băgat picioarele în containerele lor și am ajuns la bulk (eventually). Ce mai contează orele de odihnă scrise pe hârtie când la fiecare 10 zile 12 noaptea e 12 ziua?
Referitor la cât: nu îndeajuns. Și cu multă discriminare. Un "estic" are mai puțin decât un "vestic". Am avut cazuri hilare acum ceva ani, când un britanic ce locuia de 10 ani in Polonia avea cu mult mai mult decât un polonez ce locuia în UK. Doar din cauza cetățeniei din pașaport. Tot așa, un asiatic are mai puțin ca mine, pe aceeași poziție (cu cca. 10%).
Poate in alte companii să fie altfel structurate salariile, dar la mine cel puțin este așa. A, când eram la greci, overtime-ul era plătit și era monedă de recompensare. Munceai 10-12 ore pe zi, treceai 13-14. Mă duceam cu hârtiile la sefu' mecanic, mai punea și el vreo 10 ore in plus (că eram băieți buni). Și așa se ajungea la situații hilare (căpitan român care își pusese din burtă de ajunsese să muncească 25 ore pe zi).
M-am luat cu vorba, azi am avut o duminică de cacao, cu chemat toată lumea jos și muncit pe brânci să nu se oprească vaporul. Cu decizii riscante luate, dar care au ieșit cum trebuie până la urmă (apropo de frecat menta pe mare).
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Și ca să lămuresc un pic, să nu rămâneți cu impresia că noi muncim doar în port și pe mare "frecăm menta":
- la noi se muncește 24/24 ore, 7/7 zile, 365 zile pe an. Nu există pauză. Da, este diferit orarul de muncă (și stilul) între port și marș și ancoră și șantier și mai știu eu ce situație. Dar, la orice oră din zi și din noapte cel puțin 2 oameni sunt de muncă. În port chiar mai mulți. Dar minim 2, că este marș, că este port.
- caz particular pe vaporul ăsta, avem cart la punte dar și la mașină. Deci 4 oameni minim de muncă la orice moment dat.
În port este clar, descărcare/încărcare, gardă la scară, balastare/debalastare, etc. In marș, pe lângă "șoferi" (care fac carturi zi și noapte) se face mentenanță, se asigură apă, abur, curent, propulsie, bude, canalizare, mâncare, etc. Se vopsește ditamai pogonul de punte, capace, se gresează agregate, sârme, se schimbă rulmenți, ferodouri la frâne de vinciuri, ulei la reductoare, știu eu câte și mai câte lucrări sunt. Și asta doar la punte. De exemplu, de 5 zile am fitterul împrumutat la punte, le face niste grile de ventilație că au ruginit. Acum o lună schimba țevi hidraulice.
Jos la noi se muncește iarăși non stop. Sunt filtre de curățat, se face mentenanță la agregate care nu merg (treiarul a scos deja răcitoarele de aer la 2 DG-uri, plus curățat răcitoarele de ulei săptămâna trecută), s-au reparat motoare electrice, pompe, etc., s-au incinerat deșeuri, reziduuri, se repară lumini, se schimbă becuri (oricât de banal ar părea, dar avem sute de neoane, le convertim in LED, avem de muncă luni de zile doar la așa ceva).
Vaporul este o uzină cu foc continuu, pe care o susțin 20 de oameni. Doi dintre ei fac și servesc mâncare pentru ceilalți, 3 mese pe zi, in fiecare zi, timp de 9-11 luni cât au contract. Fără zi liberă. 9 la punte, navigă dar și se ocupă de mentenanță și curățat magazii după fiecare marfă, sau alpinism când este ceva de uns sau vopsit la înălțime. 8 la mașină, care țin uzina in funcțiune. 2 in management (plus căpitanul, care face și cart de navigație dar are și departamentul punte in subordine) cu rapoarte și acte și mai știu eu ce apare zilnic. Plus exerciții in fiecare săptămână. Plus verificări săptămânale și lunare la toate sistemele de salvare și siguranță. Fiecare senzor de incendiu este testat măcar odată pe lună. Fiecare alarmă importantă se testează săptămânal (unele chiar zilnic). Restul la maxim o lună. 
Odată pe lună luăm performanțele la motoare (tester montat pe purje, se verifică presiuni de ardere, de compresie, etc.) și le ajustăm să meargă ok. La maxim o lună ne băgăm în motor să măsurăm segmenții, să vedem cum sunt, dacă sunt uzați, dacă ungerea este ok, dacă, dacă, dacă. La 2 săptămâni analizez uleiul de sub pistoane să văd conținutul de metal (in ppm). Și văd uzura cum este. Zilnic se face tratament la apă, săptămânal se verifică parametrii apei de răcire și a apei din sistemul de abur/condensat. Adică analiză, pH, conținut de oxigen, de cloride, etc. etc. mulți parametri. Uleiul la fel, viscozitate, conținut de apă, BN, reziduuri, pH, etc. 
Până și apa de băut o analizăm. Până și rahatul din sistemul de tratare ape uzate, și pe ăla îl analizăm. 
Da, uneori, după 8-12 ore de muncă pe zi mai frecăm și menta (și nu numai). Iar în porturi mai avem uneori șansa să ieșim în oraș, la o friptură, o bere, o  :oops: :smoking: .
Dar astea sunt excepțiile. In rest e muncă și singurătate. Și ceva bani. Care se duc de parcă n-ar fi.
Am 15 ani, 5 luni și 24 de zile efectiv pe mare. Asta înseamnă că din 25 ani de căsnicie, doar 10 am fost acasă. Ultimul Crăciun și Revelion cu familia a fost in 2017, chiar mă uitasem alaltăieri. Acum 7 ani. 
Dar în ăștia 15 ani am cărat cam tot ce se poate căra, de la minereuri și cărbune la containere cu delicatese (marfă de milioane de $ într-un singur container), cu bani cash, cu electronice, chiar un Airbus demontat din Germania până în China. Un avion întreg (n-am poze dar similar cu boeing-ul ăsta).
Și-mi vine câteodată să îmi iau câmpii. Dar nu știu dacă aș rezista într-un birou, de la 9 la 5. 
E ușor, e greu, merită? Nu știu. Dar nici nu m-aș vedea făcând altceva. Din păcate, împingătorii de hârtii (electronice) care n-au văzut în viața lor un vapor, încearcă să ne explice nouă cum este meseria asta. Și din păcate ăia de sus îi cred și îi lasă să facă ce vor. Și uite așa incepem să ne dăm în bărci cu acronime și haștaguri, de parcă ar conta pe mare ESG sau știu eu ce altă invenție. Vaporul nu este o democrație și nu poate funcționa ca o democrație. 
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Stai sa vezi cind o sa va intoarceti la vele. :-[

TVlad

Si pe voi va agreseaza cu ESG-ul...? E o tentativa a unor conducatori incompetenti de a imbuna zeii fondurilor de investitii sa mai arunce doua parale si in firma lor. Uneori se intrec pe sine si agaseaza publicul, obtinind efect contrar (ex. Budweiser si altii).

bogdymol

Pffff... mai detaliat raspunsul decat am crezut  :notworthy:

Quote from: kitsune on October 28, 2024, 12:37:15 AMȘi așa se ajungea la situații hilare (căpitan român care își pusese din burtă de ajunsese să muncească 25 ore pe zi).

Pai ti-ai raspuns singur mai sus. Faci raport de ce nu ai avut timp de odihna si toata treaba s-a intamplat fix cand s-a schimbat fusul orar. 25 ore pe zi sunt plauzibile in bransa voastra.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

kitsune

Stai sa vezi cind o sa va intoarceti la vele. :-[

Stai să vezi Dane că am șanse mari să ajung la (un fel de) vele contractul următor.

@TVlad nu neapărat direct, dar este trecut în declarații, alături de sustenabilitate și alte limbi de neolemn. Și anunțurile de angajare sunt neapărat m/f/d. Cu toate că neamțul care le scrie nu știe că în engleză este o diferență mare intre "divers" și "diverse". Mă întreb oare câți n-or fi aplicat pentru că nu se știau scafandri  :lol: . Pentru mine, in momentul in care apar alte criterii de angajare in afară de profesionalism (și certificare) este sfârșitul carierei. Nu îmi las viața în mâinile altor persoane.
@bogdymol 25 ore zilnic timp de o lună  :D. E drept, pe vremea aia însemna cam 150$ tot overtime-ul ăla, îi trebuia omului un contract cred să își plătească laptopul luat din America (cât era un laptop prin anii 2000?). I-am uitat numele, dar țin minte și acum că venea de la un cunoscut afacerist constănțean, care luase nave de la Romline, ăla de le număra borcanele goale din cambuză când se întorceau la Constanța și dacă lipsea vreunul se imputau. Deh, nu întreba niciodată cum a făcut cineva primul milion.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Bonjour la France





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Xed

Luna trecuta, in timp ce eram in vizita prin Copenhaga, am incercat sa fac o filmare mai artistica a navei Beate, parte a flotei Unifeeder, in timp ce este descarcata. :D
 

kitsune

Vessel Name: BEATE
IMO Number: 9333345
Official No: 21406
Flag: GERMANY
Home port: HAMBURG
Vessel Type: CONTAINER SHIP (FULLY CELLULAR)
Call sign: DFGL2
MMSI: 218816000
Maiden Name: PARTNERSHIP
Ex. Names: BEATE
BOTTENVIK
WEC SOROLLA
PARTNERSHIP
Shipyard: J.J. Sietas KG Schiffswerft GmbH & Co.
Hull No.: 1257
Year: 10/12/2005
Estimated value: USD 6,167,000
Last drydock: 09/28/2020
Next drydock: 07/31/2025
Register Company: Det Norske Veritas
Additional info:
Status:
Registered Owner: Reederei Rambow GmbH & Co. KG MS "BEATE"
Ship Manager: Rambow Bereederungs GmbH & Co. KG
ISM Manager: Rambow Bereederungs GmbH & Co. KG
Crew Manager: Reederei Rambow GmbH & Co KG ms 'Beate'
Overall Length: 134.4
Breadth: 22.5
Maximum depth: 11.3
Maximum draught: 8.70
Maximum Speed: 18.0 kn
Ice Class: FS Ice Class 1A
Maximum TEU capacity: 868 teu
Container Capacity At 14t (TEU): 234
Reefer Containers (TEU): 234 teu
Deadweight: 11269
GRT: 9981
BRT: 9981
NRT: 6006
Tanks Capacity: Fuel oil: 861 t
Fresh water: 128 t
Gas oil: 113 t
Water ballast: 4.030 t
Engine Maker: Caterpillar Motoren
Engine Type: 1x Caterpillar MaK 9M43 - 4 stroke single acting 9 cylinder 430 x 610 mm combustion engine
Year of manufacture: 2005
Engine Power, kW: 8400 kW
Engine RPM: 500
Propeller: Propellers: 1x Controllable pitch propeller - aft
Auxiliary engines: Generators: 1x Caterpillar 3512 DITA main diesel generatorset 1.390 kVA / 1.112 kW
1x Caterpillar 3508 DITA main diesel generatorset 1.155 kVA / 924 kW
Shaft generator: 1x 1.860 kVA / 1.488 kW
Emergency generator: 1x Diesel generatorset 400 kVA
Boilers: 1x Thermal oil heater, oil fired - 10,0 bar
Heating surface: 52,0 m²
1x Thermal oil heater, exhaust gas heated - 10,0 bar
Heating surface: 208,0 m²
Year of manufacture: 2005
Manufacturer: PWT Prozess-Wärmeträgertechnik GmbH Justus-von-Liebig-Ring 4-6 25451 Quickborn Federal Republic of Germany
Bow thruster: 1x Transverse thruster BRUNVOLL - 750 kW, forward
Stern thruster: 1x Transverse thruster BRUNVOLL - 450 kW, aft
Number of crew: 12
Nationalities: Estonian, Filipino, German, Ukrainian
Holds: Number of holds: 4
Number of hatches: 4
Handling equipment: Cargo gear: Gearless
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Acel moment când ai de luat 4 tone de piese de rezervă și vine camionul de la 1200km, doar să constate că cineva la birou nu și-a făcut treaba. Și camionul nu încape pe cheu. Așa că trebuie să cărăm cu transpaletul 500m fiecare cutie. Ah, ce-mi place sa lucrez cu profesioniști.

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Nu e cu vapoare dar e "la cheu". Ce părere aveți, vehiculul din mijloc merge spre dreapta sau spre stânga?

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

RADU_NEAGOE

clar spre dreapta, ca trebuie sa ia containere...dar mai merge si spre stanga  :D 

kitsune

#1482
Dacă nu vedeai șoferul te deruta  :lol:
Da, încarcă remorci de autotren in RoRo

Apropo de autotren. Aseară am fugit la oraș să fac niște cumpărături. Este un Carrefour Market lângă poartă și un Lidl mai încolo. De data asta m-am dus până la Lidl (degeaba) și m-am întors la Carrefour și apoi la vapor. Toată distracția vreo 5 km, maxim 6. Pe jos.
La întoarcere, cu rucsacul și sacoșă, defilam prin port. Un cap tractor oprește lângă mine și șoferul îmi face semn să mă urc să mă ducă el. Cum nu arăt ca un fotomodel, am exclus varianta că a oprit din alte motive  :-[
Mă uit la număr, unguresc. Koszonom, koszonom, ăla nimic. Mă urc in cabină (în viața mea nu am crezut că e așa de sus, cred că 6 trepte avea) și îi zic moșului iar pe ungureasca mea de baltă, "magyar?". Ăla cică nu, "Turkyie". Păi zi mă nene așa, arkadaș, teșekur. Și m-a dus până aproape de vapor, ne-am conversat pe limba noastră comună, arkadaș, Galatasaray, Hagi, çok guzel, kaç para, iok para.
Așa că am mâncare pentru 10 zile, nu bularcaua ăstuia de la vapor, plus că nu mă dor picioarele chiar îngrozitor. Teșekur arkadaș, pe unde oi fi.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence