Santierul Naval Damen Mangalia

Started by Harry, January 16, 2015, 04:53:03 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

Compania SeaDream Yacht Club a anuntat prin intermediul omului ce afaceri norvegian Atle Brynestad ca yachtul de lux SeaDream Innovation destinat unor croaziere exclusiviste nu se va mai construi, contractul fiind anulat amiabil de catre ambele parti.

Nava urma sa se construiasca in Santierul Naval Damen din Mangalia si era prevazut a fi lansata la apa in 2021.

Harry

conform reorganizarii Damen, SN Mangalia devine singurul din portofoliu unde se vor construi nave de croaziera. Asta e partea buna. Partea mai putin buna e ca acestea sunt proiecte stas ale Damen, niste nave putin mai mari decat un yacht de lux pentru croaziere.

ghrt

Interesant. Probabil că nu mai au oameni.

Oricum docurile uscate sunt cele mai mari din portofoliul lor, e clar că nu aveau comenzi pt dimensiunile astea.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

#49
Cinci nave au fost lansate la apă la Șantierul Naval Damen Mangalia

Damen a lansat la apă cinci nave, aflate în lucru pe Șantierul Naval Damen Mangalia: cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore pentru căutarea și recuperarea de diamante din lume, doua feriboturi RoRo hibride GNL și două nave fluviale tip cisternă, parțial echipate (Inland tankers). Lucrările la aceste nave au început în cursul anului trecut și vor continua în cursul anului viitor.

    - navă pentru căutarea și recuperarea de diamante de la mare adâncime - lungă de 177 de metri, comandată de către DeBeers Marine Namibia, va fi cea mai modernă și tehnologizată navă off-shore de acest tip din lume; Noua navă de tip offshore va beneficia de un sistem dinamic de poziționare – DP2, care se bazează pe un sistem cu șapte propulsoare – alimentate de șase generatoare de câte 3230 eKW fiecare. Valoarea contractului de aproximativ 42 de milioane de euro.

    - doua feriboturi/nave inovatoare hibride de tip RoRo - construite pentru Seaspan Ferries Corporation, ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas și vor intra în exploatare în 2021. Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawați, dar vor permite inclusiv stocarea a peste 200 de metri cubi de GPL Fiecare dintre cele două nave inovatoare are o lungime de 149 de metri lungime și au fost proiectate de așa natură încât să permită încărcarea și transportul - pe culoare - cu o lungime totală de 1034 metri.

    - doua nave fluviale tip cisterna (Inland tankers), cu următoarele caracteristici: lungime totală de 85 metri, adâncime la puntea principală de 4,5 metri și o greutate Casco de 454 tone. Acestea sunt primele două din totalul de patru nave care vor fi construite pentru Gebr. De Jonge Shipbuilding Services B.V., în conformitate cu normele și reglementările Societaății de clasificare Lloyd's Register. Navele sunt programate pentru livrare din Constanța, în luna decembrie a acestui an și vor fi predate clientului final în Olanda.

Această lansare este o etapă importantă în procesul de construcție a navelor și reprezintă un moment cheie, ce marchează finalizarea lucrărilor de sudură corp, presupunând, de asemenea, un progres semnificativ al lucrărilor de vopsitorie corp exterior și nu numai. De asemenea, după această fază, se vor instala echipamente specifice fiecărei nave, sistemele de tubulatură și se vor finaliza lucrările electrice și tâmplărie.

http://economie.gov.ro/cinci-nave-au-fost-lansate-la-apa-la-santierul-naval-damen-mangalia







tom_sawyer

Damen Shipyards Mangalia, operatorul șantierului naval omonim la care pachetul majoritar de acțiuni este deținut de compania românească de stat Șantierul Naval 2 Mai SA din portofoliul Ministerului Economiei, dar care se află sub controlul operațional al acționarului minoritar olandez Damen Holding BV, ia în calcul, de la 1 iulie, o nouă rundă de disponibilizări colective, după cea de anul trecut, din cauza scăderii comenzilor.

Documentul pregătit la nivelul companiei și analizat de Profit.ro prevede disponibilizarea prin concediere colectivă a 228 de salariați, prin desființarea unui număr de 228 de posturi și reducerea numărului de personal corespunzător atribuțiilor necesare tipului de nave existent în portofoliul de comenzi al societății la această dată, urmare a reducerii activității societății, începând cu 1 iulie 2021. O decizie asupra propunerii va fi în perioada următoare.

În 2019, Damen Shipyards Mangalia a avut pierderi de aproape 152 milioane lei, la o cifră de afaceri de circa 131 milioane lei.

https://www.profit.ro/stiri/social/olandezii-de-la-damen-vor-sa-concedieze-din-nou-sute-de-angajati-in-romania-20214426

tom_sawyer

OMV Petrom a finalizat prima livrare de gaz natural lichefiat din România. Volumul a alimentat prima navă cu motoare pe bază de GNL construită în România

OMV Petrom (simbol bursier SNP), cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a efectuat prima livrare de GNL către Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare şantier maritim din sud-estul Europei. Produsul a fost utilizat pentru alimentarea unei nave cu motoare care utilizează GNL. Este prima navă de acest tip construită în România, la Şantierul Naval Damen, din Mangalia.

Prima livrare de GNL din România, efectuată de OMV Petrom, a presupus coordonarea şi gestionarea în premieră a unui proces complex în care au fost implicate mai multe companii partenere, in condiţiile respectării tuturor măsurilor de siguranţă. Acesta s-a concretizat în două transporturi separate a câte două autocisterne, care au alimentat rezervorul primei nave din România care funcţionează pe bază de GNL.

Prin răcirea gazelor naturale la o temperatură de -160°C şi prin lichefiere, acestea îşi reduc volumul de aproximativ 600 de ori comparativ cu volumul în stare gazoasă.

Astfel, pot fi stocate şi transportate în siguranţă pe distanţe foarte lungi, cu un grad crescut de eficienţă economică şi energetică. Gazele naturale lichefiate reprezintă o alternativă de tranziţie pentru un transport mai curat, în special pentru segmentele de transport ce pot fi mai greu decarbonate, precum transportul rutier greu de marfă şi transportul naval.

Prin utilizarea de GNL în transporturi, emisiile de CO2 scad cu 15%, cele de oxid de azot scad cu 50%, iar emisiile de particule grele scad cu 99%.

De asemenea, GNL nu generează emisii de sulf, respectând astfel cerinţele stricte privind emisiile de sulf ale Organizaţiei Maritime Internaţionale.

ZF

TibiV

e-mail:

QuoteMaine, 4 august, la ora 11:00, directoratul Santierului Damen Mangalia va sustine o conferinta de presa.
Anuntul de maine va fi de o "importanta deosebita si strategica cu privire la viitorul santierului".
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

src
QuoteGrupul olandez Damen, care operează Șantierul Naval unde deține doar 48% din acțiuni, iar statul român restul, anunță anularea cadrul legal de funcționare a asocierii convenite initial pentru funcționarea companiei. De vină ar fi, spun olandezii, statul român, care a adoptat o lege ce încalcă înțelegerile inițiale prin care Damen a fost de acord să investească la Mangalia. Damen mai spune că Șantierul Naval nu va avea de suferit în urma deciziei.

Harry

^^ E oficial. S-au retras definitiv din proiectul de la Mangalia.

tom_sawyer

Damen cere falimentul șantierului naval Mangalia. Peste 1.000 de angajați intră în șomaj tehnic din iunie

Grupul olandez Damen a cerut marți falimentul șantierului naval Mangalia, la care are 49% din acțiuni, arată un dosar depus la Tribunalul Constanța. Săptămâna aceasta, angajații au fost anunțați că din iunie intră în șomaj tehnic, din cauză că șantierul a rămas fără proiecte în lucru. Economedia scria încă din martie despre incertitudinea de la Damen Shipyards Mangalia, în contextul în care ultimele mari proiecte se încheiau în aprilie, iar angajații se temeau de șomaj tehnic.

Sindicatul și administrația companiei au fost chemați de urgență la ministerul Economiei în această dimineață.

Deschiderea procedurii de faliment a fost solicitată pentru datorii neachitate și scadente de mult timp, scrie Europa Liberă.

,,Este vorba de o sumă de aproximativ 160 de milioane de euro. Reprezintă împrumuturile scadente pe care Damen le-a acordat societății de la momentul preluării acțiunilor, din 2018, până în prezent", a explicat pentru Europa Liberă președintele Sindicatului Liber Navalistul, Laurențiu Gobeajă.

economedia.ro

Earthchild

#56
4 august 2023:
QuoteDamen mai spune că Șantierul Naval nu va avea de suferit în urma deciziei.
29 mai 2024:
QuoteDamen cere falimentul șantierului naval Mangalia.
#partenerserios
Fără comentarii.